iPhone!
Enligt rykten sägs detta:2500kr plus 150kr extra per månad över 24mån för 8gig varianten med 3G. Dom sa leverand tidigt 2008. - Telenor säger detta och tar emot en beställning efter att någon har ringt till dom. Vilken tror ni idag är den bästa operatören för iPhone i sverige, om den kommer med 3G? Även en annan annons går ut med att Europa versionen kommer att ha 16 GB. Endel roliga/bra länkar <a href="http://www.looprumors.com/article.php?hidden-apps-listed-on-iphone-firmware,3122346506" target="_blank">Kan radio?</a> <a href="http://macworld.idg.se/2.1038/1.120053" target="_blank">Köp en iPhone idag, lås upp för 50 dollar.</a> <a href="http://macworld.idg.se/2.1038/1.119875" target="_blank">iPhone i europa med 3G och 16GB? För er som inte kan tyska.</a> Redan idag finns det väldigt många 3:e parts program. Men det känns som alla får klämma på denna underbara leksak förutom vi, varför? gah :) (Inlägget ändrat av chisel 2008-05-27 13:10:34)
i get more pussy then panty!
Fan, en fyndigare rubrik kanske? :) Alla borde hålla mer koll på vad som händer och när den kommer.
Jag måste på allvar säga att jag var orolig för 3G-stödet. Skönt att det blir mer och mer bekräftat.
Dom där priserna låter alldeles för bra för att vara sant, men man kan ju alltid hoppas.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Telesnor är typ sämsta GSM- & 3G-leverantören evar.
It's only gay if balls are touching
To pull this off you'll need iUnlock + nor + the .fls file, which is available in ZIPs all over. We've got the
app here , but this package doesn't include all of the files necessary. Good
list of links here , or try
here ,
here ,
here ,
here , and
here .
Tjohej :)
Fri, gratis, whatever programvara för att mjukvaru-unlocka sin iPhone.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bryter det inte emot whoas regler att länka till sånna där cracks?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är inget olagligt, testie.
Tror dock apple har nått i görningen, har man en upplåst iPhone bör man kanske inte updatera nått via iTunes innan man har hört bättre. Finns det nån msn app?
Är det olagligt att dela med sig DC-adresser då?
olagligt? och vad har det med denna tråd att göra. det är inte olagligt med det är möjligtvis någon whoa inte vill ha på deras sida, lika så torrenter osv och bl a porr och våldsfilmer. whoa har ju sina egna regler :)
testie: det är inte olagligt att låsa upp mobiltelefoner. därför är det inte heller olagligt att länka till program som gör det.
:) vart kan man få tag i en snäll amerikan som har lust att skicka hit en liten pryl åt mig? :)
Imorgon händer något spännande tror jag, antagligen release för iPhone i Europa. Har en liten vadslagning på jobbet ang. specs. ;)
jag väntar på den linuxbaserade telefonen som kommer snart :) open software!
Niceness!
confidence P23 Det går typ inte att köpa en Iphone här och skicka den till Sverige till nån annan. Man måste bo i USA för att köpa en, och man måste köpa den tillsammans med ett abbonemang, vilket också betyder att man måste skriva i sitt eget namn när man signar upp för abbonemanget. Även om man låser upp Iphonen så måste man ju fortfarande betala en månadsavgift till AT&T då man signar upp sig på ett abbonemang på 2 år. Detta betyder alltså att om jag skulle köpa en Iphone och skicka till dig confidence så måste jag lita på att du betalar avgiften varje månad till AT&T, om du inte skulle göra det så är det jag som får ta skiten. Ok, om du har nån nära som bor här och litar till 100% på att du betalar varje månad, men jag skulle tyvärr aldrig göra det :P (Eller om du skickar det fulla beloppet på typ 10,000 spänn (+ 3000 för telefonen) i en klumpsumma ;))
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Det går typ inte att köpa en Iphone här och skicka den till Sverige till nån annan. Man måste bo i USA för att köpa en, och man måste köpa den tillsammans med ett abbonemang, vilket också betyder att man måste skriva i sitt eget namn när man signar upp för abbonemanget. Även om man låser upp Iphonen så måste man ju fortfarande betala en månadsavgift till AT&T då man signar upp sig på ett abbonemang på 2 år. Detta betyder alltså att om jag skulle köpa en Iphone och skicka till dig confidence så måste jag lita på att du betalar avgiften varje månad till AT&T, om du inte skulle göra det så är det jag som får ta skiten. Ok, om du har nån nära som bor här och litar till 100% på att du betalar varje månad, men jag skulle tyvärr aldrig göra det :P (Eller om du skickar det fulla beloppet på typ 10,000 spänn (+ 3000 för telefonen) i en klumpsumma ;)) Rätt, och fel. Du kan bara köpa som amerikansk medborgare. Varken du eller din iPhone är bunden till ett abbonemang förrens du aktiverar den via iTunes och väljer AT&T's abbonemang. Vi aktiverade en iPhone via ett unlocker-program och inte via iTunes. Därmed inget abbonemang hos AT&T.
Nej, man behöver inte vara en Amerikansk medborgare, däremot en Amerikansk "resident", alltså så måste man bo legalt i landet för att köpa en, antagligen behöver man ett Social Security Number, men det kan man få även om man inte är medborgare. Och när jag läser det finstilta igen så ser jag att du har rätt i det andra du skrev, så glöm vad jag skrev :)
daviden P26 När jag tänker efter, hur går det till när man köper telefonen då? Köper man telefonen och får inte sitt sim-kort förens man aktiverat den genom Itunes? Eller funkar inte telefonen alls förens man aktiverat den genom Itunes (eller vad man nu aktiverar den genom)?
Ah, resident - ok :) Man får simkortet _i_ telefonen, sedan aktiverar du den. Egentligen ska den inte fungera att använda före du aktiverat den, men det är ju knäckt för länge sedan. Det är telefonfunktionerna som inte blivit hackade förrens nu :)
daviden P26 Ahh ok! Soft! :) Då kanske man ska börja ta ordrar på några telefoner och tjäna sig en hacka :P
Du får bara köpa en. ;)
Men damn it! Jävla jänkare och deras regler :)
Jag gick in till 3, snackade lite phones allmänt. Jag nämnde iPhone, han sa att dom får in P1. Wowwww.......' daviden, europa är frankrike, uk och tyskland right? :)
Vad jag förstår är den redan släppt i UK idag?!
Läs
Försäljningen av mobilerna skall starta den 9:e november.
jagvillocksåhaenblog.com
Dyrare i UK dock. Jag skulle gissa att de släpper en HSDPA-version i Januari/Februari med minst 16 Gb minne. Min kvalificerade gissning. :D
Midas, jag såg det, var lite snabb där och posta. daviden, tror inte jag. tror den aldrig kommer till europa, dom ljuger :)
confidence Första varianten av iPhone är redan här, det vore helt rätt att släppa en uppgradering runt januari, februari.
“You can expect a 3G iPhone later next year.”
“We are working on the next iPhone already, the one after that and the one after that.”
/Steve Jobs
Såja.. nu börjar vi snacka :)
Såg det, men jag tror inte det blir under "Q1" :) Såg också att ett par bossar för svenska operatörer pratade lite om iPhonen och the lack av 3G i den just nu, vilket dom inte tror kommer att vara populärt här. Tråkigt att 3 inte kan slåss lite om den, det känns som dom är mest på just nu med TV, 3G, musik, video, skype och lite sånt. Egentligen är det dumt att lansera den i sverige nu, folk blir bara missnöjda när 3G versionen (med förhoppningsvis mer minne) kommer, man känner sig ju lite blåst då antagligen :)
Den släpps även i tyskland den 9/11
...Och nu medans Steve är i europa kan vi vänta oss att han sluter upp Frankrike också? :D
NES-emulatorn är ju ren showoff, kommer aldrig gå att spela normalt på den. 3G lär komma Q1, nästa version lär kommer Q2.
Absolut, men en cool grej är det ju endå, som så många andra saker dom har fått in i den. :) Jag hoppas endå sverige inte tar in en om en 3G version kommer strax därefter, det är ju rätt dumt.
Isåfall Q1 i USA. Sen blir det väl ett halvårs extra väntan för oss européer som vanligt.
Ska väl iofs. vara nöjda ändå, bara som exempel så har N95 först NU börjat lanseras i landet. De som köpte innan köpte via nätet och fick då beställa från t.ex. Europa. Många telefoner som vi har som aldrig någonsin kommer få se dagens ljus i USA, just för att operatörerna inte satsar på dem då många är 3G och HSDPA - nät som inte är så väl utbyggda i Amerikat ;)
När jag skrev "i landet" så menade jag förstås USA.
Såg att det säljs en massa på tradera och blocket. är sugen på köpa en, men känns onödigt om iphone skulle släppas i nov eller dec här i sverige..
CoNe P25 känns inte speciellt onödigt :) det som känns knasigt är att inte ha en "data plan", vilket kan behövas.
du kanske läste längre upp i tråden också att tomten missar iPhone i år. med andra ord så kommer det ingen hit i år.
om du nu ska köpa en också från intärnät, kolla ebay, där får du en iPhone med frakt hem för 3800, det är värt.
Lär ju bli Telenor med tanke på att dom numera säljer iPods och Apple-datorer. Tror dock inte vi får se dessa här på ett tag.
Har petat runt med en iphone nu, och den gillas. tangentbordet sög dock men antar att man vänjer sig vid det. av nån anledning kunde jag inte skriva inlägg på whoa - tgb kom aldrig upp när jag trycke. men nu kom ju 1.1.1 som satte stopp för mina planer för usa import.. hoppas att det kommer ett riktigt hack snart.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
men vadå, man behöver väl inte uppdatera? går ju att använda som vanligt väl?
om man köper en nu så kommer de ha 1.1.1 redan sägs det.. jag har alltså inte köpt någon än
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
hm lika bra att att jag skriver ut det för de som inte följer utecklingen :) det har kommit så att man kan nedgradera från 1.1.1 till 1.02 igen, men då låses inte telefonfunktionen upp. det är mest för de i usa så att de kan använda third part apps. om jag förstått allt rätt alltså och btw, 1 iphone/skalle stämmer inte. har hört att det är 5, men jag känner en som köpte 3st personligen från apple.com iaf, så minst 3 per person :)