I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-05-30 11:08

Jag hatar datorer

Igår när jag stillsamt satt och msn:ade med en polare skulle jag skicka över lite bilder till honom. Råkade då dra in en bild i textfönstret så att den la sig som bakgrund. Har hänt för så jag tänkte inte så mycket på det. MEN! Efteråt så har det inte gått att skriva, när man dubbelklickar på mappar kommer man inte in i mappen utan då kommer egenskaper för den valda mappen upp.
Om man däremot högerklickar och sedan väljer öppna går allt bra.

Tror inte att detta är ett hårdvaruproblem, utan det verkar snarare vara nåt riktigt skevt med mjukvaran. Går man in i t.ex word så verkar det som att alt-tangenten är intryckt för man kommer in på de olika menyerna när man trycker på vissa tangenter. Samma sak om man har flera fönster uppe, då kan man växla genom att bara trycka på tab.

Försökte återställa en dag men då gick det inte att klicka med musen heller. Och när jag skulle starta upp datorn i felsäkert läge så kunde jag först trycka F12, men sen när jag skulle välja läge så vare stopp! Då funkade inte tangenterna, däremot när jag trycka ctrl alt del så startade den om.

Virussökte den igår också, utan resultat. Är riktigt drygt det här och jag skulle va jävligt tacksam om nån kunde komma med råd. Tror ni att intallera om Windows kan lösa det? Vi har en extern hd så sista lösningen lär väl bli att flytta allt från vanliga hd:n till den och sen formatera datorn, men det vore självklart skönt att slippa!

Lite rörigt skrivet men jag har inte så stor koll på sånt här utan försöker bara beskriva vad som fungerar resp. inte fungerar.


Vore verkligen tacksam om någon vet vad man kan göra åt det här!

Mvh G

"Life is on the wire, the rest is just waiting"
Coletivo Êxito D`Rua
http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg