I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förlåt Henrik Pontén, :P [fildelning]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-02-13 15:18

Förlåt Henrik Pontén, :P [fildelning]

Det finns några så jävla sköna snubbar kolla in detta:

http://www.skickaskivor.cjb.net/

Så jävla ägd han kommer bli :P

As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2007-02-13 15:42
hahahaha
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-02-13 15:54
HAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAAAHaHaHaHAHAHAHAHAaHahahaHaHahahahaHAHaHAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAHAHAHAHAAHHAHA:D
/Shadow

2007-02-13 17:26
Jag vet inte om man blir ägd av att få massa skivor skickade till en (det känns i.o.m. tidigare husrannsakninger etc att de har utrymme att förvara ett par skivor till utan att brista ut i gråt).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-13 17:33
Känns rätt poänglöst att rikta in sig mot den enskilde personen Pontén med hjälp av maffiametoder. Odemokratiskt, ovärdigt, otrevligt. Om han inte klarar pressen följer snart en annan karriäristjurist i hans spår.

Det här påhittet är dessutom miljöovänligt, en onödig belastning av postsystemet, och allmänt allmänförstörande. Tråkigt och onödigt.

Piratpartiet var en bättre idé. Gräsrotslobbyism är bättre än pubertal mysterrorism.

2007-02-13 17:34

Henrik lär ju fan göra vågen av att få en helt ny filmsamling.

2007-02-13 17:35
Eksem

Att skicka grishuvuden är maffiametoder, att skicka skivor är välgörenhet. Jag ser fram emot den dagen då folk ska se till att jag blir ägd genom att skicka massa pengar till mig .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-13 17:38
amfetaminpsykos

Heh, jo, för all del. Men folk kan ju rent teoretiskt sett skicka 1200 exemplar av "Never Been Kissed".

2007-02-13 18:05
Eksem, vem förlorar på detta? ingen. posten har lite mer att göra, fler frimärken säljs, fler skivor blir sålda och så vidare.. endast posetivt + att henke får sig ett par schyssta rullar.
 i get more pussy then panty!

2007-02-13 19:57
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-02-13 20:21
Ganska töntigt och ganska poänglöst. Piratrörelsen har väl ändå kommit längre än så här.. Hehe. Dessutom väldigt onödigt att lägga ner energi och pengar på.

Eksem, vem förlorar på detta? ingen. posten har lite mer att göra, fler frimärken säljs, fler skivor blir sålda och så vidare.. endast posetivt + att henke får sig ett par schyssta rullar.

Haha, sjysst logik, gå ut och krossa fönster - det skapar jobb! :D
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2007-02-13 20:28
k-2

Klart det skapar jobb om du själv först köper fönsterna och sen betalar för städning osv.

(Vilket är fallet här eftersom alla omkostnader betalas hederligt av piraten ifråga)

Sen tror jag att en person som pontén snarare blir peppad av detta.....jag menar han sökte ändå det jobbet och visste precis vad som väntade honom
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-02-13 20:29
eller kanske istället: Jag tror inte att han kommer att bryta ihop och säga upp sig

2007-02-13 21:14
  k-2
vilken dålig jämnförelse du gjorde. säger som grönajätten, köper man fönstrena innan så, vilket du antagligen inte tänkt göra va?

företaget som säljer skivor tjänar på det
posten tjänar på det
tobaksbutiken som säljer frimärket tjänar på det
butiken dom handlade kuveret på tjänar på det

och pontus blir sjujävla glad igen då han får en nice rulle och titta på.

2007-02-13 22:45
Jaja, förlåt mig då. Men glöm inte att om man köper skivorna i Sverige tjänar upphovsrättsindustrin på det via kasettskatten..

Fortfarande onödigt och barnsligt dock.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2007-02-13 23:14
Alltså, jämförelsen är ju korrekt, men inte till fördel för det här hysset. Att krossa fönster skapar jobb, men är det ett bra sätt att skapa jobb?

2007-02-14 00:34
Men vi stör ju oss på Pontén? Jag hoppas han dukar undan för "trycket", även fast det skulle vara rent ut sagt fånigt och inte särskilt troligt för några få skickade CD-R...

Snarare triggar det bara honom i hans katt och råtta-lek där han sitter på en maktposition i överläge.

2007-02-14 04:34
Eksam, att krossa ett fönster kan du få betala skadestånd för. att skicka en fim på cd är väl näst intill snällt och inte olagligt iaf.

2007-02-14 06:42
nilsL 

Du får fan acceptera att det är ni som är brottslingarna i det här fallet. Brottslingar som använder trakasserier och maffiametoder för att röja undan huvudfigurer i kampanjen mot dem. Visst, jag tycker också Pontén symboliserar något dåligt, men man kan fan inte rättfärdiga personliga påhopp med "vi stör oss ju på han". Det rättfärdigar mobbing i alla sammanhang från tjockisen som får spö på skolgården till krogmaffian som placerar bomber på tillståndsinspektörens bil.

Jag förstår inte hur ni inte begriper att Pontén bara är ett ansikte för en organisation, ett ansikte som lätt byts ut mot ett nytt så länge det finns bolagspengar och bolagsvilja.

confidence

Det var väl inte så intressant för jämförelsen? Frågan är om man ska vara destruktiv eller konstruktiv. Syftet med att skicka CD-skivorna är givetvis att trakassera Pontén som person och företrädare för en organisation man ogillar. Destruktivt, och poänglöst. Försvinner Pontén kommer Pontén II - Återkomsten.

Och rent tekniskt, om du bränner ut en piratad film och skickar den till någon annan så har du brutit mot lagen TVÅ gånger, ett brott som dessutom ger klart högre skadestånd än att panga en dora.

2007-02-14 09:39
Eksem: 99% av användarna på whoa tycker att det bästa sättet att argumentera med ickedemokratiska åsiktshållare är genom våld så varför ens bry sig om detta, ingen kommer att fatta ändå.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2007-02-14 11:01
Vet inte om trakasserierna bär frukt då skivorna går till Filmägarnas Kontrollbyrå och inte hem till herr Pontén, det det kan leda till är en temporär DDOS mot deras box ifall den fylls men det är snabbt avhjälpt och ser inget som hindrar dem från att skicka försändelser innehållandes skivor direkt till soprummet utan att passera gå.

2007-02-14 13:44
Du får fan acceptera att det är ni som är brottslingarna i det här fallet. Brottslingar som använder trakasserier och maffiametoder för att röja undan huvudfigurer i kampanjen mot dem.

Nja, om man ska förenkla till att det bara finns två sidor i detta, så är det nog den andra sidan som främst använder maffiametoder. Skickar hotbrev, sprider lögner och trackasserar oss.

se www.mafiaa.org t.ex. :)

Henrik Pontén och hela hatkärleken till honom tycker jag bara är söt.
Groupie

2007-02-14 15:33
amfetaminpsykos 

Du har helt rätt, bättre att skicka till hans riktiga adress istället som man mycket enkelt kan ta reda på via www.hitta.se. Känns jävligt dumt att dom inte tänkte på det...

2007-02-14 16:14
k-2

Two wrongs don't make a right.

2007-02-14 17:33

k-2 - Henrik Pontén och hela hatkärleken till honom tycker jag bara är söt.

Exactly ;)

Eksem P24
Hur fan orkar du hålla på och argumentera mot ett litet oskylidgt bus, det låter som om du tror att hela det svenska samhället kommer att rasa pga av detta.
Henrik Pontén kommer nog inte direkt att sluta jobba och bli ersatt av en Pontén II men han kommer nog iallafall bli jävligt paff när han får dessa brev från personer som ber om förlåtelse ;P

2007-02-14 17:49
riot_starter

Eller så ville de skydda sin rygg rent juridiskt sett om det skulle bli gnäll och utredningar eftersom det oskyldiga buset lätt får en annan rubricering ifall det riktas mot honom som privatperson.
Groupie

2007-02-14 20:54
amfetaminpsykos 

Du har en poäng.

2007-02-15 06:25
Packad-Krukväxt P14

"Hur fan orkar du hålla på och argumentera mot ett litet oskylidgt bus"

Jag gillar inte mobbing, och jag gillar inte mobbare.

2007-02-15 16:55

inte jag heller men det är ju inte mobbning direkt, det är ju ett skämt jag tror inte han blir ledsen.
Mobbning hade varit om man hade skrivit på brevet typ-
Haha kolla vad lätt det är att ladda ner, brännaut och skicka filmer. Fan vilket dåligt jobb du gör.

2007-02-15 20:00
Eksem
Du ballar ur, och sätter det hela ur perspektiv. Hade Pontén inte varit så provokativ hade nog inte folk haft sådant hämndbegär, jag menar, han är ju inte helt oskyldig direkt... Stackars han som fick det där jobbet, och som sjukt konstigt blir påhoppad.

Jag menar, hade man photoshoppad ihop bilder på hans fru som blir påsatt av en ren t.ex. ja, då hade väl man kunnat anse att det är lite ur proportion, men så är ju faktist inte fallet.

Spela inte bror duktig om det inte verkligen gäller någonting viktigt, och något som du själv projicerat fram... Det är mitt tips till dig.

2007-02-15 21:15
"det är ju ett skämt jag tror inte han blir ledsen."

Typisk mobbingretorik.

---

"Du ballar ur, och sätter det hela ur perspektiv. "

För all del.

"Hade Pontén inte varit så provokativ hade nog inte folk haft sådant hämndbegär"

Det är en förklaring, inte en ursäkt.

"jag menar, han är ju inte helt oskyldig direkt... "

Två fel gör inte ett rätt. Att Pontén är en mupp rättfärdigar inte pubertala påhopp och mobbingretorik. Det hela visar att piratscenen till väldigt liten del består av intelligenta frihetsförespråkare och till stor del består av råpuckade töntar som vill ha gratis film.

"Spela inte bror duktig om det inte verkligen gäller någonting viktigt"

Jag tycker faktiskt att enskilda människors rätt att slippa intrång i privatlivet är väldigt viktigt. När piratscenen väljer att använda angreppsmetoder som de själva fördömer fäller de sig själva.

2007-02-15 22:09
"Du ballar ur, och sätter det hela ur perspektiv. "

För all del.

---

I rest my case.

2007-02-15 22:52
Och ditt case är vadå? Att jag är överdriven i min retorik? Hur förändrar det huruvida jag har rätt i sak eller inte?

2007-02-16 01:02
Såja, iväg och lek nu...

2007-02-16 11:39

Du är visst inte så kvicktänkt och bra med orden som du hoppas. Synd, du har ju ändå viss ambition. Att konstant ge upp kommer dock inte ta dig någonstans. Upp på hästen igen, gosse! Än är vi inte färdiga.

2007-02-16 12:23
Hoppades.

2007-02-16 14:43

Dina förhoppningar är därmed grusade? Hårt men rättvist.

Tips inför framtiden:
Skall man agera messerschmidt bör man faktiskt veta vad man menar och än viktigare, förstå vad man skriver.

2007-02-16 14:50
Defaitister .(

2007-02-16 15:45

amfetaminpsykos

Vem?

Och bonuspoäng för obskyraste begreppsanvändning i tråden!

2007-02-16 17:38
"Mitt kungadöme för en CD-Rskiva"

2007-02-16 23:31
Min bostadsrätt för en intelligent meningsmotståndare.

2007-02-17 11:18
eksem
Det är helt irrelevant vem som kan formulera sig bäst.

Poängen här är:
Folk tycker inte om (eller tror inte på) de copyrightlagar som finns. De visar det genom att genomföra en aktion.

Du säger att det inte är rätt att göra så något som ingen sagt emot?

Vad du däremot missar är att du framstår som att du tycker att det de gör är något fruktansvärt vilket de absolut inte gör. Det är inte ens på något vis olagligt.

(obs detta är skrivet i datorer&teknik = humor)

2007-02-17 11:27

"Folk tycker inte om (eller tror inte på) de copyrightlagar som finns. De visar det genom att genomföra en aktion."

En aktion som är poänglös och rimmar illa med piratscenens värderingar.

2007-02-17 11:44
En aktion som är poänglös och rimmar illa med piratscenens värderingar

Känner inte till piratscenens värderingar men det är mycket möjligt du har rätt. Så du är alltså så upprörd för att det får pirater att se sämre ut?

2007-02-17 14:08
Eksem
Du är faktist skyldig mig din bostad, fan vad surt... När kan jag hämta nycklarna?

2007-02-17 14:10
nilsL

Varför är du så tråkig utan att veta om det? Hur gammal är du egentligen? 17?

---

GrönaJätten 

"Så du är alltså så upprörd för att det får pirater att se sämre ut?"

Bland annat.

2007-02-17 15:01
Eksem
Låt mig fråga... Har du någonsin laddat ner licensbelagd programvara? Är du också en "brottsling"?

2007-02-17 16:32

Nej, jag spelar orginalspel på min omoddade Playstation, spelar bara lagligt köpta CD på min skivspelare, använder bara lagligt licenserad programvara när jag jobbar och hyr helt lagligt DVD-filmer på min videobutik. BitTorrents använder jag bara för public domain-material, och alla mina nedladdade MP3or är sådana jag laddat ned från artisternas egna hemsidor.

Men jag sympatiserar med piratscenen och gillar varken Antipiratbyrån eller Pontén eller organisationerna eller idéerna bakom dem. Jag är också för friare copyright-lagar och anser det vara av yttersta vikt att kulturella yttringar hittar nya sätt att finansieras. Jag tycker Piratpartiet är ett väldigt bra initiativ.

Men att personligen angripa Pontén är barnsligt, ovärdigt och kommer inte leda någonvart. I värsta fall är det ett bakslag för piraterna, vilket skulle göra mig besviken på allvar.

På det hela taget tycker jag det är väldigt tråkigt att piratscenen består av så många tonårsgrabbar som bara vill se gratis film, utan att varken förstå eller bry sig om mekanismerna och konsekvenserna; men som ändå ska lägga sig i den politiska delen.

2007-02-17 17:02
Jag vet inte om tonårsgrabbar som bara vill se gratis film har något att göra på scenen över huvud taget, låter mer som P2P-folk.

2007-02-17 18:25
Eksem
Liknande "politiska" aktioner har ju skett i alla tider, just mot de personer som fronter dessa typer av organisationer/partier, och när det inte handlar om någonting som är särskilt problematiskt (läs: skadar individen mer än med det budskap som delges) så ser jag det inte som något problem.

Det är när det går överstyr, och t.ex. våld kommer in i bilden som man kan börja tala om maffiametoder.

Men till dess... Äsch, att motsätta sig det till den graden du gör är i mitt tycke fånigt, och mer liksom ett sätt för dig att hävda dig (á "se på mig, jag är en laglig pirat som är så PK som det bara går").

När du pratar om någon piratscen och etc så skrattar jag bara...

2007-02-17 19:45
Hum, jag tycker faktiskt att det är ett ganska bra och kreativt sätt att kritisera absurditeten i att likna piratkopiering vid stöld.

Och eftersom antipiratbyrån faktiskt strävar efter att få samma befogenheter som statliga myndigheter så  får de också klara av att bli brevbombade när de beter sig illa. (så som vanligt folk gärna gör när de vill påverka överheter. typ; vi är inte starka men vi är jävligt många. Kolla bara - vi kan skicka asmånga brev.)