I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-03-22 22:56

Extern hårdskiva

Igår lånade jag en Maxtor One touch II 300gb USB av min kusin. Skulle formatera så jag flyttade över några gb's till den externa och formaterade mina stationära hårdskivor. När jag är färdig börjar jag föra över filerna till den ena stationära. Plötsligt avbryts skiten och när jag ska öppna den externa hårdskivan så står det att "F:\ är inte tillgänglig". Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas". Det roliga är att den externa hårdskivan dyker upp som en vanlig hårdskiva i "Den här datorn", tidigare, när det fortfarande gick att föra över filerna, var den en "Flyttbar enhet", ni vet, t.ex. som en mp3-spelare. I diskhanteraren står det att min externa funkar, filtyp "RAW" och att den funkar korrekt osv.

Så, hur fan ska jag göra för att få datorn att fatta att det handlar om en extern sak? Jag har försökt det mesta, fifflat med drivrutiner och haft mig. Jag börjar bli galen. Hjälp mig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.