I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla jävla codecs..

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-03-07 02:20

Alla jävla codecs..

Har vi, men ändå går det inte att öppna filmjäveln.. oftast hör man ljud, men inte alltid.
Vi har en ny dator också, är det nåt man måste fixa på den först?

Inte en susning om man får fråga om det här, men jag chansar!

2005-03-07 10:34
Hmmm.. sidan kan inte hittas får jag upp..

2005-03-09 14:28
Ok, nu kommer jag in på sidan, men vart ska jag klicka för att ladda ner vlc?

2005-03-09 15:25
download.videolan.org där ladda ner nu bara.
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2005-03-09 18:34
Tack för hjälpen Pappa, men det funkade inte.... FAN är felet???

2005-03-09 20:07
öhh..direkt när jag klickar får jag upp nerladdningen direkt.. hmm wiiierd..

Men testa med direkt när du kommer in på sidan som är länkad där uppe så står det i texten nästan längst upp på sidan VLC med understruken text klicka där sen windows å testa ladda ner. gl!
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2005-03-09 21:14
BayBee
Som både Counter och FAQ:en sa.. Ladda ner dessa två så har du täckt upp det mesta + lite till.
ffdshow
Ac3-filter
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2005-03-09 23:17
Jomen alltså, jag fick ner den, men sen då? Fick en kon på skrivbordet, klickade på den och den installerades. Men sen öppnades en player bara...

Testade att klicka på en film, men inget händer, jo den rullar men inget bild och iget ljud..

2005-03-09 23:26
Du skriver i första inlägget att du har "alla jävla codecs". Är det inte fel på filmfilen du försöker öppna ligger antagligen problemet här. Du har mao installerat massa skit som bara förstör för varandra...

Ta bort allt vad codecs heter och installera sedan VLC igen (alternativt ffdshow + ac3).

2005-03-10 07:47
Hmm.. ok, Det är inga filmer som funkar, så det är ju inte dom det är fel på. ka testa att ta bort all codecs då!

2005-03-10 07:55
Gaaah! Det funkar inte!!! Jag blir galen. Snart lämnar vi tillbaka den här skitdatorn...

2005-03-10 08:23
jag är inget fan att VLC så jag ska berätta hur jag skulle ha löst det.
Om jag minns rätt så har ACE MEGAPACK CODEC installen ett läge som tar bort alla tidigare codecs och lägger till sina egna. Installera den och kör med MPC (media player classic). Funkar utmärkt för mig

Fritt fram att rätta mig om jag har fel på nån av punkterna
yeah yeah