husransakan
vid eventuell husransakan, hur duktiga är polisen på att hitta borttagna filer i datorn, som t.ex. bilder, filmer, chatlogs o.s.v hur ska man skydda datorn och vad ska man göra å inte göra, berätta om erfarenheter och polisstats konspirationer, men skippa gärna "varför ha bevis på datorn, bla bla bla"
Du kan formatera eller whatever, dom kommer fortfarande hitta det.
Follow the dao, right about....NOW!
finns program som skriver noller på hela hårddisken
(,_____(ò_Ó)____,) this big
dock har jag ett problem där. min dator totalvägrar att formatera sig,
men tänkte t.ex. med bilder, om man cencurerar dom flera ggr innan du tar bort dom så borde de väll bli tokjobbigt att styra upp för storebror
även om du formaterar finns det program som kan ta fram filer som fanns i datorn innan. jag tycker du ska byta hårddisk eller helt enkelt ta datorn till någon polare etc. är dock inte så säker på det där med att ta fram filer efter formatering. tror bara det är efter snabb-formatering man kan ta fram filer som tidigare fanns på datorn.
Det finns program som skriver över de gamla filerna då de tas bort.
kan ni namnen på några av progammen eller har ni bara hört om dom?
bränn up din dator?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
barnporr :P nämen seriöst, är du rädd för att snuten ska knacka på, bör du dumpa av den hoss någon polare eller följa fatc's exempel.
kan ni sluta tro saker? du kan få fram info ifrån en hårddisk som du har skjutit hål igenom samt formaterat om 12 ggr. Annars tar du en jätte jätte jätte kraftig magnet och avmagnitiserar hårddisken, dock har du ingen hårddisk kvar efter detta.
-- Mellanslagsanvändare --
Sick Boy: "du kan få fram info ifrån en hårddisk som du har skjutit hål igenom samt formaterat om 12 ggr. " jag hoppas inte du menar på allvar att man kan sjuta hål i en hdd och sedan ens tro att den ska funka och få fram data ut den. dock lär poliserna ha fett med hitech grejer, men knappast så dem kan få ut data ur en hdd som det är ett skotthål igenom.
skillz P15 klart dom kan, om det är en fet rupa på en skiva,så hackar den men den funkar
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
du kan köra ett program som heter killdisk... den skriver nollor på hårddisken... annars så kan du ha typ ett litet rack i fronten där du kan dra ut hårddisken... om snuten kommer så slänger du ner den först i toan sen i micron... ska nog göra susen
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Fatcaesar: är det ett skotthål så tror jag knappast att dem kan få den att funka. iofs kanske dem kan få data ur den på annat vis, det vet inte jag. men att få den att funka är i stort sätt omöjligt.
Sick Boy så väldigt stark måste den väl inte va
när dom hittade en hårdisk som var helt sönderborrad & söndeslagen i irak, så fick dom fram allt utom där det det var borrat i.
skillz nej? har att detta fungerar. Har en bekant som driver ett dataföretag och som kan ta ut information ur hårdiskar som det é i princip bara spirlor kvar. så länge minnet är kvar i disken går det att läsa av den. Men då använder man inte datorn utan man koplar ihop en massa sladdar o läsare o så får man fram infon.. lite komplocerat går inte riktigt föklarar hur det fungerar.. men men.. det går ska du veta..
Sick Boy P20 Du har alldeles rätt. läste om en artikel där de fick fram info på en hårdisk som hade blivit borrad i och så hade de hält varmt lim i den och formaterat den . men det fick ändå fram info från den. Det går samma sak me de felsta grejer, som sim kort, mobiler ochj sådnat
HTTP://SANANA.BLOGG.SE
varför inte bara öppna hd'n och gå loss med bultsaxen för att sen kasta den i sjön?
stellar pheonix program kan ju fixa fram filer från totalkraschade hårddiskar så det lär ju inte vara nån match för snuten att gräva fram allt dirty som funnits på burken :D
all fire burns, little baby, you´ll learn
jag läste en artikel om företag som va experter på att få fram förlorad data. det skedde i steriliserade labb. om ett dammkorn landade på hårddisken så försvann datan där det hade landat stog det, sen va det sjukt dyrt att få fram också! hårddisken dom undersökte hade brunnit och va nästan halft smält
Men är Kill Disk det enda och bästa programmet? Någon som rekomenderar något annat?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
känns som snuten inte pallar hålla på om det inte e fett alvarligt brott...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det enda säkrat sättet att radera allt på en hårddisk är att köra den genom en flismaskin.
I, Rowboat
Shit. Nu blir man ju lite nojig. Har dom verkligen de här resurserna? Det tvivlar jag starkt på.
alltså vill man sabba en hd, varför inte bara dränka in hela skiten med bensin och tutta på.
devv ja dom har ju det men knappast att dom lägger ner dom resurserna på nån som tex sålt lite hash eller slagit nån =)
graff då? den där kill disk, vart finns o få tag på den? o va gör den, raderar allt ?
www.gbg031.se
GunJah läcker du som repeterar i princip allt jag skrev.. ;) Jag: kan ni sluta tro saker? du kan få fram info ifrån en hårddisk som du har skjutit hål igenom samt formaterat om 12 ggr. Du: Alltså, vad har ni här på whoa för jävla fel? skillz P15 tex? Sluta TRO EN MASSA JÄVLA SAKER HELA TIDEN? Du kan trasha en hårddisk bra jävla mycket men fortfarande få ut bra mycket relevant information ur den sen.
Sick Boy : "du kan få fram info ifrån en hårddisk som du har skjutit hål igenom samt formaterat om 12 ggr. " Visst går det men tror knappast polisen har resurser till det när det gäller små brott. Det enda som funkar för sånt här som jag har läst om är PGP kryptering på filerna. Minns ett fall när en nazist hade åkt dit och polisen skulle få fram filerna, då hade han krypterat dem med PGP och det var hopplöst.
i den här tråden snackar vi väl rent hypotetiskt vad som är möjligt!? Inga "små brott", har snackar vi, väl, möjligheten över huvud taget!?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Om man kan få fram data ur en hårddisk som det är ett skotthål i, vad är det för super duper mega hyper osv osv hårddisk då? Lär kosta ganksa många tusenlappar =)
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
bara plocka bort hårddisken..