I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-09-06 15:51

W32/Parite

Hittade det här viruset på min dator använder ett virusprogram som heter AVG som är gratis. Grejen är den att den hittar viruset i en fil som ligger i Windows katalogen och heter mm.exe då virusprogrammet inte kunde göra annat än isolera filen typ så tog jag bort filen.
Då jag startade om datorn var allt fint tills jag kopplade in nätverkssladden igen då dröjde det kanske en minut sen var mm.exe tillbaks igen.
Nu har jag gjort följande jag har skaffat en personal firewall (Sygate personal firewall) och blockerat två applikationer spoolsvc.exe och msnmsg.exe som jag trodde hade något att göra messenger men messenger funkar fin fint utan det.
Resultatet av detta är att nu kommer inte mm.exe tillbaka längre och inte heller viruset med den.
Är detta en långsiktig lösning eller finns spoolsvc.exe och msnmsg.exe där av en anledning som är väldigt viktig för min dator?
Tilläggas bör att min port blev blockerad av universitetet för att de hittat virus på den som tydligen gjorde så att min dator portskannade andra datorer. Så om någon vet något som inte jag vet så är jag tacksam för svar.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com