I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Webmaster

2010-08-04 15:44

Nya profilsidor!

Äntligen så har vi fixat våra profilsidor som sett likadana ut nu i snart 10 år. Lite nya tabbar och större bilder. Har dessutom lagt in så man kan se lite vad varje person håller på med i forumen.

Kommer förmodligen komma lite mer skoj efterhand.

Hojta till här om nåt strular!

alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2010-08-04 15:57
det är nice uppdatering men jag vill inte att det ska synas vad jag skriver i forumet där. kan ni inte lägga till en inställning för det?

2010-08-04 16:06
den verkar bugga lite. på vissa användare står det dom inte skrivit nånting i forumet fast dom har det. på mig t.ex. så är det trådar längst upp som jag inte skrivit i på länge.
Redaktionen

2010-08-04 16:17
Nice!
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-08-04 16:22
Vad fan är detta för jävla hittepå? JAG HATAR DET.

Nu är det alltså bara att gå in på folks profiler och i princip utan större ansträngning snoka ut ALLT personen har skrivit i forumen. INTE OK. Finns grejer man publicerade för länge sen som man ångrar fett att man delade med sig av såhär i efterhand. Om det skall vara på det här viset hoppas jag fan i mig på att ni skapar en funktion så man kan radera sina egna trådar.

/Missnöjd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-04 16:23
(Alternativt skaffa en funktion så man åtminstonne kan välja om man vill dela med sig av sin användaraktivitet eller ej.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-04 16:26
Gillar det absolut! Saknar möjligtvis Rss-feeden, men annars mycket bra. Hmm, ingen gästbok heller?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-08-04 16:37
Håller med ankan.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Moderator

2010-08-04 17:03
Hatar det, hemskt. Byt tillbaks.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2010-08-04 17:07
Från min sida så kan jag säga att det här är det värsta påhittet någonsin!
Jag verkligen hatar det!!
det är fult som faan.

kanske dags att ta bort sitt konto efter 10 år på sidan...
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Moderator

2010-08-04 17:20
Haha brudar ;)

Nej, men forumaktivitet var ballt faktiskt. Men dom stora bilderna diggade jag inte jättemycket, men men, man vänjer väl sig som med allt annat.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator

2010-08-04 17:38
Kul med förändring, men som många andra i tråden vet jag inte om jag är supersugen på att showa med min forumaktivitet på profil-sidan. Det är väl ingenting som stör mig egentligen, men visst vore det fint att ha möjligheten att välja bort det.

En sak som dock stör mig är att "vänner-bilderna" inte är wide screen. Vi lever ju trots allt på 2010-talet ;)

Jag röstar på mindre men bredare bilder.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Webmaster

2010-08-04 17:44
Hehe, trist att höra att inte alla gillar det men å andra sidan är jag van efter 10 år på Whoa att det blir lite tjafs vad man än gör för förändring.

Ska överväga det här med att kunna välja bort att inte visa sin forumaktivitet. Å andra sidan har ju alltid den här informationen varit publik och man kan få fram exakt samma info bara genom att göra en enkel sökning i forumen. Jag tycker väl att man hellre ska tänka lite på vad man skriver och stå för det man skriver helt enkelt.

*..emelie..* : Vad är det som är så hemskt?

Squirtle: Har ju haft lite mer Widescreen innan men tyckte det blev rätt stökigt. De flesta siter har trotts allt fyrkantiga "avatarer" osv. Jag "croppar" bilderna nu så de ska inte bli sådär att man blir tjock och smal.

dundermannen: Jag glömde RSS typ. Ska försöka peta tebax den på lämpligt ställe.

krossad_anka: Läs ovan!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Moderator

2010-08-04 18:12
Stuck

Okej, jag godtar ditt svar och får helt enkelt lära mig att leva med fyrkantiga avatarer.

Dock förespråkar jag fortfarande att ens egna profilbild ska vara wide screeen. På den punkten är jag stenhård!

När jag ändå är igång vill jag passa på att fråga varför "vänner-bilderna" laddas direkt när man går in på någons profil, bara för att gå upp i rök en sekund senare. En bugg kanske?

Hur som helst, propps för lite förändring (även om inte allt faller just mig i smaken... än)!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2010-08-04 18:14
Jag vill också tillägga att jag personligen inte har något emot att skylta med skapade trådar på profilsidan, det är bara "senaste aktivitet" som stör mig. Så fick jag det förtydligat också.
Admin

2010-08-04 18:36
Äh, folk klagar alltid i början, men man vänjer sig. Jag måste säga att jag inte förstår grejen med forum-aktivitet, men jag har inget rasande hat mot det direkt. Kul att det händer lite saker på sidan!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-08-04 19:27
jag tycker det är asfint att ni gör snokandet enklare för mig!
man får väl stå för vad man skriver.
Promotor

2010-08-04 19:29
tänker inte komma med konstruktivt.. kan bara säga att jag ogillar det enormt mycket, och det krävs loads of finslipning för att det ska bli nåt bra av det!

2010-08-04 20:48
Stuck
Alltså, det är ju jätteroligt att det ändras och så.. men jag blev nog mest chockad..
men jag gillar inte vännerlistan, påminner om facebook.. haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-08-04 22:03
Ett förslag: skulle gilla om man kunde embedda tex. en soundcloud låt, eller lägga in en musikspelare av något slag.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Toastare

2010-08-04 22:21
För mycket luft nu, för långa rader text. Blir ett konstigt "mönster" i tomrummet mellan rubriker som "namn" etc. och själva det ifyllda. Förhoppningsvis använder fler presbilder, ser fattigt ut nu när knappt nån har det när man tittar på vänner (som att välja att bläddra bland albumcovers i iTunes när knappt några album har omslag)
Dålig översikt på vänner nu.
Editera kontakter fungerar inte..

Bara vad en gammal admin tycker ;) ...och jag gillar inte att ändra för ändrandets skull, speciellt när det blir o-snyggare och sämre.
Jag skyller allt på Emma!

2010-08-05 02:23
Profilerna blev faktiskt mycket fulare.. Som BB sa.
Och ni borde lägga dit en funktion där man själv får välja vad som ska stå under forumaktiviteter.

2010-08-05 02:38
Gratulerar.. ett steg närmare lunarstorm!
Q.

2010-08-05 07:49
det enda jag stör mig på är att kontaktlistan inte står i alfabetisk ordning. Fixa det. resten är bra bra. jag tycker det är braw.
Redaktionen

2010-08-05 08:28
När jag ändå är igång vill jag passa på att fråga varför "vänner-bilderna" laddas direkt när man går in på någons profil, bara för att gå upp i rök en sekund senare. En bugg kanske?

Antar att dom ligger i en dold div. Men den döljs inte förrän sidan laddat klart. Då laddas bilderna och sen döljs den.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Manager

2010-08-05 09:29
Jag förstår inte meningen med att göra en flik för kontakterna som gör det jobbigare att ta sig till sina kontakter.

Jag förstår inte meningen med att ha bilder med kontakterna när mer än hälften av användarna på whoa inte har en profilbild.

Det blev bara fult och användarovänligare.
Redline!

2010-08-05 09:52
Kontakterna skulle varit kvar där dom var.. Utöver det är det väl helt okej
be the change

2010-08-05 16:10
Igår lät jag bli att kommentera detta. Men idag blir jag nästan emo, vad har ni gjort med min kära profil?!

2010-08-05 19:23
Ännu ett av dom felsteg Whoa har tagit det senaste...

Men det är kul att du jobbar på sidan, Ola.

Moderator

2010-08-05 21:55
Svårt att bläddra igenom sina kontakter faktiskt, sen är "krysset" lite utanför sidan när man har sånna vänförfrågningar.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-08-06 08:16
Riktigt jävla tjockt!
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Toastare

2010-08-06 17:27
ja, aktiviteterna känns väl så där.. med skapade trådar från 2008? Kanske för att jag inte gillar att man ska se vad man sysslar med på ett forum, som trådar etc.

2010-08-08 18:21
Jag gillart...tror jag
Rappare

2010-08-08 22:19
Var visas det om man får nya vänförfrågningar? Under vänner-fliken?

2010-08-09 01:08
Håller med krossad_anka och dom andra som tycker att forumaktiviteterna ska bort. Vad jag förstår är det bara dom 10 senaste inläggen man skapat och dom 10 senaste man skrivit i som syns. Så egentligen skulle jag kunna skapa 10 stycken "fake-inlägg" för att "rensa" min lista och likaså skriva i 10 trådar jag tycker är okej att visa på min profil. (Nu orkar jag inte det, men det borde väl funka?)

Nu står jag för det jag skriver, men man kan ändra åsikt och alla ämnen känns inte lika aktuella längre.

Louder: Ditt inlägg kunde inte bli mera likt ett "kul att det körs"-inlägg i en grafftråd! :)

2010-08-09 01:15
Såg precis att trådarna till höger med senaste aktivitet var senaste aktivitet i den tråden och inte just av mig.. så i stort sett kan vilken jävla tråd som helst dyka upp där som man varit aktiv i nån gång under sin tid på Whoa. Ovärt.

Men listan till vänster, dvs, mina senast skapade trådar borde man ju kunna "rensa" som jag skrev ovan. God natt.

Groupie

2010-08-09 01:25
gillar inte..

2010-08-09 01:29
vart har feeden tagit vägen?
Toastare

2010-08-11 20:12
Var hamnar ens vännerförfrågningar? Inte för att jag har några, utan bara en undran...

2010-08-11 20:14
bb

längst upp på din vännerflik
Toastare

2010-08-11 20:16
ah okej, då missar man ju det verkligen... går ju sällan in på sin egen profil och ännumer sällan på de där flikarna.

2010-08-12 00:45
BB:
Du kan fylla i att du vill ha ett e-mail varje gång du får en vänförfrågan

2010-08-12 21:13
Har inte läst hela tråden, men om någon redan poppat upp denna idé så är ni välkomna att dekapitera mig för brott mot forumslagen.

Iallafall.

Jag tycker faktiskt om dom nya profilsidorna, har absolut inget att klaga på, mer än att det kanske skulle underlätta om man på något sätt kunde kategorisera sina kontakter i kontaktfliken, kanske att man kan sätta 10 favoriter högst upp med stora profilbildspreviews som det är nu, och resterande kontakter är under dessa favoriter och något mindre för att undvika ett väldigt scrollande.

Fränt jobbat Stuck!

2010-08-13 15:17
Jag tycker faktiskt om dom nya profilsidorna, har absolut inget att klaga på, mer än att det kanske skulle underlätta om man på något sätt kunde kategorisera sina kontakter i kontaktfliken, kanske att man kan sätta 10 favoriter högst upp med stora profilbildspreviews som det är nu, och resterande kontakter är under dessa favoriter och något mindre för att undvika ett väldigt scrollande.

Då blir ju whoa ännu mer lunarstorm.

Tycker att kontakterna iaf kan ligga i alfabetisk-ordning. Hittar ju inte ett skit där längre.

2010-08-14 22:08
Nollettfemsju
Så, du menar alltså att Whoa skulle bli nya Lunarstorm för att man skulle införa ett script som gör det lättare för användare med många kontakter att faktiskt hålla reda på alla kontakter? Användarvänlighet sätter alltså en Lunarstorm-stämpel i pannan på Whoa? Är du född i trapphuset?

Skillnad vore det om jag föreslog neonfärger, smileys, fotoalbum och dylikt, men jag var inte ens i närheten av att komma dit.

Fast, när jag tänker efter: nu förstår jag varför sökfunktionen på Whoa glappar än idag; vi kommer ett steg närmare Lunarstorm om Stuck gör den 100%ig. Allt som är osmidigt och trasigt är hiphop!

2010-08-15 12:49
Varför inte bara ha alfabetisk ordning som förut? Då hittade man perfekt.

2010-08-16 15:19
DoktorDöd: Du tror inte att många skulle ha typ Ken och andra kända profiler som sina topp-vänner fast dom aldrig ens snackat med dom? Det kanske är det 0157 syftar på som är lite muppigt/lunarstormaktigt...

2010-08-17 09:10
Nollettfemsju
Skillnaden är bara att nu ska alla profilbildspreviews också laddas fram, samt att endast fyra kontakter per rad får plats, det blir en jävla massa att scrolla (var det också det innan så är det ännu mer att scrolla nu) och ladda fram.

CapKillah
Okej, först och främst...

1. Vad spelar det för roll om många av hans fans skulle sätta honom som favorit?
2. Gör det funktionen dålig för att fans vill lägga till sin idol som favorit?
3. Och du tror inte att folk redan lägger till Ken oavsett en favoritfunktion eller ej?
4. Har du överhuvudtaget kollat hur många kontakter Ken redan har som han förmodligen inte känner och som enbart lagt till honom för att han just är Ken?
5. Tänkte du ens när du skrev ditt inlägg?

2010-08-18 19:53
DoktorDöd: 1, 2, 3, 4, 5... gör som du vill. Kategorisera och favorisera alla dina 0 vänner. :)

2010-08-18 20:30
Blev du stött för att jag fann din åsikt ohållbar? Priceless.

Gtfo.

2010-08-20 18:06
DoktorDöd: Hihi, förlåt för mitt gästboksinlägg. Tyckte bara att det var onödigt att fylla på tråden med denna diskussion. Ju mer jag ler desto argare verkar du bli. Och det får mig att le ännu mer. :) Men okej, ska svara seriöst på dina 1-5:

1. Vad spelar det för roll om många av hans fans skulle sätta honom som favorit?
- Det spelar ingen roll, bara jag som inte kan se någon poäng med det.

2. Gör det funktionen dålig för att fans vill lägga till sin idol som favorit?
- Nej, det gör inte funktionen sämre. Den är dålig oavsett.

3. Och du tror inte att folk redan lägger till Ken oavsett en favoritfunktion eller ej?
- Jo, det tror jag.

4. Har du överhuvudtaget kollat hur många kontakter Ken redan har som han förmodligen inte känner och som enbart lagt till honom för att han just är Ken?
- Nej, det har jag inte. Haka inte upp dig på Ken, han var bara ett exempel.

5. Tänkte du ens när du skrev ditt inlägg?
- Jo, min tanke var att det inte fanns någon bra användning av ditt förslag.