Promotor
2009-04-02 03:13
Alla vi som vill att reklamen ska bort SUPPORTA whoa med o köpa t-shirt eller langa iväg ett sms!!!
med betalning så menade jag att man kunde skicka iväg ett sms
http://www.aktivdemokrati.se/
+ Pengar till whoa - Sitter väldigt konstigt
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
hellre google-ads än blinkande banners iaf.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
lr pop-ups som fuckar till hela explorer när man försöker stänga ner dom
Hur mkt skulle det kosta att ta bort all reklam från whoa under typ 1 månad,3 ånader, 1 år?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Orkar inte läsa igenom ngra inlägg, så kan tänka mig att ngn skrivit ngt liknande som jag ska skriva nu.. Det kostar pengar att ha servrar osv, å det är inte så billigt som många tror så alltså måste pengarna komma in. Och det räcker inte med att folk blir "supotrar", så drf måste dom ha mkt annonser. Och det kostar pengar att förbättra ett forum, så för whoas egna bästa - Skit i dom.
Henkish a.K.a ProNooB.
hah, goggle bannern gör reklam för BDK, synd att de inte insett att det blivit inställt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag förstår att åengar behövs och bryr mig inte ett skit om de där annonserna faktiskt, det jag iundrar över är hur mycket det egentligen kostar att driva whoa, och vad är det som kostar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker det är fruktansvärt fult. men behövs det pengar så görs det. tycker även att folk kan supporta lite innan de klagar, vill ni inte betala så klaga inte på annonserna
Äh, allt som existerar i digital form ska vara gratis och den som vågar knysta om annat ska kastas till lejonen - Stuck och howser får ju in alla pengar på spelningarna, eller hur var det nu igen ;) Buzzwords för denna tråd: "Alternativa betalningssätt", "1000 true fans" och "exclusive content" :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
kan ni inte starta en whoafestival som nrj och dom så klarar ni er utan reklam som mabande säger jhaha
Webmaster
2009-04-05 12:09
Jag har inte orkat skriva så mycket här men vi håller på att titta på lite andra sätt att få in pengar precis som Mabande säger. Sedan vill jag bara påpeka att jag aldrig någonsin varit emot reklam på t.ex Spotify, Hulu osv för att dra parallell till skiv/media industrin.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
easyskanking -
NRJ:s festival är ju dock ganska hårt reklamfinansierad :)
Stuck - Nej, felet med Spotify var ju inte att de har reklam på "gratisversionen" utan att de hade ett gäng piratkopierade låtar uppe (d.v.s. tjänade pengar på andras verk utan att ha alla tillstånd) :)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Är det bara jag eller har ni flyttat på dem nu?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
De funkar inte för mig längre. Har rensat kakor osv? Wzup?
Starta en grym hiphoptidning! Låt gulan, mulan och alla såna företag finanisera skiten. Sök bidrag! Samarbeta med andra! Eller göra som =Oslo(en tidning som hemlösa säljer på gatan)= 25 kronor till whoa och 25 kronor till till tidningen. He ba o tänka utanför lådan :) Iaf röstar jag för att whoa ska utvecklas till något större.. Det vore grymt kul med ett till svenskt hiphopblad, utan 50 sidor skor o mode :)
nej fan nu vet jag hur vi löser det här sälj skivor med lite gott o blandat som 'r med här på sidan Absolut Whoa FTW :)
folk köper inte skivor :)
okej men tänk en skiva till tidningen HA
Är det bara jag som tycker att annonser - inklusive framträdande sådana - är världens mest naturliga sak på en gratistjänst? Ytterligare en idé kan vara att skaffa ett konto hos ex. Resfeber och uppmana alla användare att boka sina resor därigenom. Jag vet att den strategin har prövats på annat håll med viss framgång, trots (vad jag förmodar) mindre lojala användare. För den som på fullt allvar tycker att det är jättejobbigt med annonser kanske det skulle gå att avmarkera dem några månader efter att man har gjort en donation?
Whoas samlade framgångsrika artister får väl donera 5% av gaget från varje spelning som tack för hjälpen typ :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag tror Whoa satsar på att behålla en låg independent profil ibland känns det lite synd med tanke på att det ligger en hel del potential att vara Sveriges största Hip Hop community.
appropå google-ads, jag var inne på discogs.com idag, och blev lite smått stött av reklambannern som google tydligen tyckte skulle passa mig:
http://pici.se/pictures/vJLRbFndb.jpg ...vad i helvete?!
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
In med Dogge igen!
Promotor
2009-04-29 21:28
Gurra_B haha din lille bög ;)
Gurra_B - Bästa reklamen nånsin :D 10-4, over...
Webmaster
2009-04-30 14:16
Nu kan man stänga av reklam om man supportat whoa de senaste 6 månaderna. Känns som en fair-deal. Vissa supportar genom att se reklam andra supportar genom att droppa oss ett sms som ger oss några kronor två gånger om året. Sedan finns det ju de som inte gör nåt av de och de är lite snikna ;)
Promotor
2009-04-30 15:57
Stuck P29 jag har ändå supportat whoa, för längesen ifs.. Men jag fick ett tack sms, då tycker jag att även vi gamla supporters åtminstånde kan få ta del av en kort tids reklamfritt whoa!
Webmaster
2009-04-30 16:01
Optimistiskt: Well .. joo .. det är klart men då måste jag göra massa undantag i koden osv ;) Grejjen var ju mest att ha nåt att säga till folk som gnäller om att vi har reklam att de har ett alternativ :)
Promotor
2009-04-30 16:06
Stuck P29 Låter lite krångligt, och det är nog lika bra att strunta i mitt önskemål isf :P .. Dock undrar jag om att köpa en t-shirt är samma som att supporta whoa?
Nu har dom dykt upp igen efter att ha varit borta en lång tid. Fett störigt.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Jag förstår inte ens varför folk klagar. Det är väl solklart att man måste ha reklam för att driva en gratissajt? Såvida Oracle och C:o inte var multimiljonärer, men det är ju tyvärr inte många som är så lyckligt lottade. På något sätt så måste du få in pengar för att hålla sidan levande. Personligen är det inte något som har stört mig alls, men klart jag är inte lika hardcore whoaanvändare som Apeman.
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration