I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla vi som tycker Google-annonserna borde plockas bort från Trådarna!

Whoa Community - Allmänt om whoa

Poet

2009-03-31 21:17

Alla vi som tycker Google-annonserna borde plockas bort från Trådarna!

Alltså, vad är det här för något? Varför kunde inte google-annonserna hålla sig där dom var tidigare? måste man pressa in dom i forumen mellan stickys och andra trådar? Och ännu värre, trycka in dom mellan inläggen i trådarna?

Alla vi som vill att Whoa! tar bort google-annonsernas nya placering, gör våra röster hörda här!

Power to the people!

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-03-31 21:58:49)

Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-03-31 21:21
jag instämmer så in i helvete vafan kommer dom mitt i tråden för ?
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-03-31 21:23
Kunde inte hålla med mer!
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-03-31 21:24
BORT MED SKITEN JAG DÖR!!
stick the fucking flag up yer god damn ass

2009-03-31 21:27
Google våldtar whoa´s användare just nu.
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-03-31 21:27
Lätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-31 21:28
flytta till allmänt om whoa. jag instämmer dock inte, kan va skönt med lite luft mellan huvudinlägget o komentarerna, eller jag vet inte, spelar ingen roll för min del

2009-03-31 21:31
Starta en Facebookgrupp istället. Jag kunde inte brytt mig mindre om annonserna. Hoppas de gör sitt jobb och drar in lite stålex till Whoa. Hyrbilar till lågpris!
Göteborg på låtsas.

Jag trodde bara det var nått fel på min dator idag.. haha.

MEN BORT MED SKITEN, SJUKT IRRITERANDE!
Poet

tycker den ligger rätt bra i blandat... känns som flest folk kommer förbi här... allmänt om Whoa! är väl inte direkt nersulat med folk?
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

Firefox med noscript
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-31 21:32
Pengar :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2009-03-31 21:34
Det bästa är att i graff forumet så länkar google till klotterjägarna hahaha
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-03-31 21:47
bort

2009-03-31 21:47
Apeman P30
jag menar att just denna tråden borde ligga där,

2009-03-31 21:48
cash money rule teh world, even whoa these days..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Poet

2009-03-31 21:51
jaojao_ P19
Jo, jag förstod det, men jag höll som du såg, inte med dig på den punkten heller.
Garderobsrensning 3.0

2009-03-31 21:52
Jaha, så det är därför det ser ut som två pixlar tjocka linjer här och där.

Säger bara Adblock Plus...
Beat the odds like an abusive freak show owner
Redaktionschef

2009-03-31 22:06
Det finns nog ingen som vill ha reklam på Whoa men uppenbarligen måste ju pengar in för att vi ska kunna hålla det här skeppet flytande. Kom gärna med förslag på bättre lösningar.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-03-31 22:08
Hur är det med whoa-tees?
Beat the odds like an abusive freak show owner
Redaktionschef

2009-03-31 22:10
Man får in några hundralappar på tees och stickers (en shop är på g...) men det är större siffror än så som vi behöver.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Webmaster

2009-03-31 22:15
Jopp som herr O säger.

Vi behöver få in pengar på nåt vänster. Om typ var tionde bara hade klickat på våra banners (och gärna köpa nåt från nån av sponsorerna) så hade det räckt att ha typ en banner. Tyvärr är det inte så.

Jag tog bort den annonsen som låg i topic listan nu dock.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Poet

2009-03-31 22:15
Hur får ni in mer pengar på att trycka anonserna i huvet på folk? folk klickar väl inte mer på skitannonser bara för att ni sätter dom i trådarna? ska graffarna i graff forumet klicka mer på länkar till klottersannering bara för att anonsen är i tråden? det är ju felklickar i så fall... är det det som ni hoppas dra in grova pengar på då?

Annonserna bidrar väl inte med mer pengar heller om fler användare skaffar ad-blocker, och på så sätt blockar ALLA annonser på whoa! även dom annonserna som man kankse hade klickat på from time to time...

känns som om det inte var det smartaste draget eller det mest effektiva sättet att dra in pengar på..
Garderobsrensning 3.0
Webmaster

2009-03-31 22:22
Apeman: När blev du en expert på internet-annonsering.

På de annonerna som ligger till höger har vi en CTR på kanske mindre än 0,01 procent.

På den annonsen som låg till höger från google igår så hade vi CTR 0,02% och den gav oss 3,2$ och det anser vi vara en bra dag.

På en annons som ligger där användaren faktiskt läser och eventuellt finner annonsen intressant så hade vi igår 0,27% CTR och tjänade 6$.

Jag har förövrigt blockerat annonserna för klottersanering men det tar sin lilla tid.

Som sagt var. Försök förstå vår situation också. Vi lägger ner MÄNGDER av tid och pengar på den här sidan och vi måste få tillbaka lite också.

Tack till er som har förstående för detta.

2009-03-31 22:23
Börja klicka nu Whoaiter. Har redan klickat på 3 annonser! YEY!
Poet

2009-03-31 22:26
Har jag utgett mig för att vara expert? knappast.

Men visst, vill du ha fler användare med ad-blocker så varsågod! Lägg för all del annonsplats på användarna, i inläggen var du vill... kan tänka mig klicka på en google länk för dig för att googla fram adblocker mjukvara för safari nu... så ser jag inte någon annons... kan knappast vara önskvärt att fler användare gör så om man ska dra in pengar på internet-annonsering.

Men klart, sen är ju inte jag webmaster, så vad vet jag? jag är ju bara en sketen användare...
Garderobsrensning 3.0

2009-03-31 22:27
Det lite småiroinska är ju: Ju mer vi klickar, desto snabbare försvinner annonserna.

Alltså.. ja, ni förstår.
Webmaster

2009-03-31 22:32
Apeman: Att folk kör ad-blockers kan man väl förstå. Tycker det är lite snålt dock att inte ens kunna se lite reklam på en tjänst som ändå är gratis. Aja .. det finns alltid folk som klagar och det är förstås as tråkigt att en och annan tycker det är otroligt jobbigt att se två extra rader svart text på en sida.

Men som sagt. Sån är verkligheten.

2009-03-31 22:36
Ja, exakt. Svinjobbigt att det finns reklam (eller inte). Håll ena handen över skärmen när ni läser huvudinlägget så slipper ni se det.

Whoa är gratis för oss användare, men sidan är ju inte gratis att driva.

Stuck:
Skylta lite mer om "sponsra whoa med sms" eller vad det nu heter? Kanske fixa upp en sån banner en vecka eller nåt och se om det ramlar in några dollar. Jag skulle även vilja kunna beställa Whoa-stickers. Hade varit kul. Verkar också vara rätt så stor förfrågan om.
Poet

2009-03-31 22:44
Har inget problem med annonser egentligen... dock, tyckte jag personligen, och vad jag har förstått så var jag inte ensam, att just de här två google annonserna var jävligt störigt placerade.

Sen får jag väl säga att ditt bemötande och den nedvärderande tonen inte direkt bidrog till att jag var sugen på att fortsätta kolla på dom där irriterande annonserna. Så, jag klickade som sagt på en google länk, hoppas ni fick betalt för det. Det visade sig dock att det var en onödig klick! Det fanns nämligen en utmärkt ad-blocker på apples hemsida! Glimmer-blocker heter den! Så tack för det televerket, nu ser jag inga annonser! Jag tycker med det var tråkigt. Jag har klickat på dom andra annonserna på Whoa! många gånger... men tack vare dom två senaste kommer jag ju då aldrig mer att se en annons på Whoa, än mindre klicka på dom...

Men som sagt, vad vet en sketen användre som jag om sånna här saker? bättre att låta er webmasters bara köra på!

Ha det bra!

M.

Garderobsrensning 3.0
Webmaster

2009-03-31 23:04
Apeman: Det var ju inte jag som satte ribban på bemötande direkt.

Hur får ni in mer pengar på att trycka anonserna i huvet på folk? folk klickar väl inte mer på skitannonser bara för att ni sätter dom i trådarna? ska graffarna i graff forumet klicka mer på länkar till klottersannering bara för att anonsen är i tråden? det är ju felklickar i så fall... är det det som ni hoppas dra in grova pengar på då?

Tycker inte det där var i så trevlig ton direkt.

Som sagt var. Jag tycker inte annonserna stör nämnvärt och det är förstås tråkigt om du tycker det.

DJ

2009-04-01 01:16
Stuck:

Jag tycker också det är ganska störigt och fult, men samtidigt förstår jag ju att det kan behövas. Jag gillar inte reklam i största allmänhet, men samtidigt så gillar man ju saker som är gratis...

På ett sätt är det tråkigt med mer reklam just här på Whoa, men på ett annat sätt är ju just Whoa så grymt att jag kan acceptera att det finns reklam om det är nödvändigt för att sidan ska fortsätta att vara lika grym. Jag får helt enkelt vänja mig vid reklamen i trådarna..

Sen kan ni ju gärna lyfta möjligheten att supporta via sms eller annat. Jag tror inte det är lösningen visserligen, men mer reklam för det kanske kan ge lite mer. Jag känner att jag snart borde supporta igen, men med en tight budget där även småpengar gör skillnad blir det lätt att prioritera bort sånt...

Jag brukar försöka klicka på reklamen här när jag kommer ihåg. Till skillnad från en del andra här ska jag försöka göra det ännu oftare. Dock undrar jag om reklamen för en muslims dejtingsajt och för mötesplatsen som låg uppe precis till höger är riktigt rätt på Whoa...

Anyway. Tack för att ni gör ett så bra jobb och hoppas att ni kan ta bort reklamen i trådarna så småningom :)

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2009-04-01 07:49
hobbs, haha. Facebook-grupp. Folk gör fan dessa grupper för vad som helst. :D
jagvillocksåhaenblog.com
Manager

2009-04-01 08:22
Jag förstår inte riktigt...ger annonsen mer pengar där den ligger nu till skillnad från där den låg förut?
Redline!

2009-04-01 08:28
ja precis det finns en massa utrymme på sidan skulle tom kunna ha mer reklam, eller är det för att jag har en 22" wideskärm ;>
http://www.aktivdemokrati.se/
Webmaster

2009-04-01 10:12
Kan snabbt nämna att vi fick in 34$ dollar igår på AdSense. Rekordet innan har varit typ 12$. Klart att det beror lite på att det är nytt men tyvärr är det så att reklam som ligger där folk tittar ger mer (pretty obvious right?)

Vi ska utvärdera detta vidare lite, kommer såklart anpassa efterhand.

2009-04-01 10:14
Men måste den ligga efter första inlägget? Kan den inte ligga där den alltid legat, dvs mellan sista inlägget och rutan man skiver i?

2009-04-01 10:26
en sån där add som täcker hela sidan som man måste klicka bort borde ge en hel del, mer pengar till Whoa betyder ju att sidan utvecklas.
Webmaster

2009-04-01 10:33
RenegadeHard: Kan du tänka dig reaktionerna på en sån då? ;)

2009-04-01 10:37
Folk är bara rädda för förändringar ;D
Manager

2009-04-01 10:57
Stuck: Är det inte så att folk trycker där av misstag just för att det ligger mitt i sidan?

Känns som att när folk väl har lärt sig så kommer det inte generera mer än vanligt.
Redline!
Poet

2009-04-01 12:29
Dr.Octagon

Jag tror uppsvinget beror på att anna_m_maria suttit och tok-klickat för Whoa! i någon form av halvorganiserad sympatiauktion för att visa att annonsernas placering nu är optimal!
Garderobsrensning 3.0

2009-04-01 13:21
Apeman P30
Yes, jag sitter och klickar som bara den. Har skaffat mig 5000 olika IP'n!

30 år och rädd för en liten förändring på ett forum? Kamma dig.
Poet

2009-04-01 14:16
anna_m_maria

Jag är inte rädd för någon förädndring. Fanns ju en ypperlig teknisk lösning för att komma runt problemet. Det är väl inte annonsen i sig som är störig, utan placeringen rent layoutmässigt.

Men det är skönt att Whoa! ändå har er, som förstår sig på sådana här saker långt mkt bättre än sånna som mig. Jag har ju bara hängt på forumet sedan början på 2001 (det här är min andra användare här då jag inte var helt nöjd med min första nick), så jag är ju på inget sätt en del av communityn whoa. Jag förstår att ni lite mer hard-core annonsklickare i rena sympatiåtgärder har svårt att förstå just irritationsmomentet att lägga annonsen så som ni gjort rakt i tråden, mellan inläggen. Jag hade inga problem med annonserna när dom låg där dom låg innan. Inga som helst.

Jag hade hellre sett att ni hade en såndär pop-up annons man var tvungen att klicka ner direkt när jag logga in, än att ni flyttade de här google-annonserna dit ni flytta dom nu. Men som sagt. Det här är inte ett problem för mig längre, jag har ju min adblocker. anledningen till att jag överhuvudtaget skriver i den här tråden beror ju snarare på att man väljer att helt och hållet skita i vad användarna på forumet säger om förändringarna man gör. Man slår ifrån sig, och menar att det är oss det är fel på, vi som inte vill att man ändrar layouten från hur den var nyligen. Tar man andra forum/interaktiva sidor där man gör större layoutförändringar så brukar proteststormarna bli desto större. Facebooks sensaste förändrig skrev man till och med om i tidningarna för att folk irriterade sig på den. Därmed inte sagt att Facebook lyssnar på protesterna, men å andra sidan så är ju inte Whoa! riktigt lika stort som Facebook. I och med det så kanske man ska till sig lite mer när användarna på sidan försöker göra sina röster hörda. Dock, tycker jag att attityden från sidans företrädare har hårdnat i och med att sidan ändå har vuxit. Jag tycker det har blivit en mer cynisk syn på gemene whoait från admins/webmasters under dom senaste åren. Det är alltså inte bara själva annosflytten jag irriterar mig över. Men som sagt. Kul att ni kör.
Garderobsrensning 3.0
Poet

2009-04-01 14:18
...förövrigt så är jag renrakad på skallen, så nån kammning behöver jag nog inte ägna mig åt ;)
Garderobsrensning 3.0

2009-04-01 14:37
Apeman

Du måste ju ändå se till hur whoa funkar, sidan drivs ideellt, alla admins och mods och redaktionen jobbar helt gratis för att vi brinner för den här sidan. Jag har varit med sen starten 2000 och om man tänker efter har sidan ändrats väldigt lite, det är små justeringar men dom är alltid hemskt upprörande för användarna.

För att vi ska kunna fortsätta tillhandahålla en gratis tjänst, vilket vi gör, så måste vi ha reklam. Reklamen måste generera intäkter för att sidan ska kunna fortsätta drivas, och serverutrymme etc ska kunna betalas. Jag tycker att vi i allra högsta grad lyssnar på användarna, det är inte direkt en proteststorm mot den nya reklamen såsom det varit angående facebooks senaste designbyte. Whoa har alltid varit relativt förskonat från reklam, vi har försökt ha reklam som anpassats efter våra användare och vi har jobbat för att ha minimalt med reklam. Vi har ett helt gratis community, där användarna får diskutera det dom vill diskutera (inom rimliga gränser såklart), vi tillhandahåller en stor blogg, vi tillhandahåller netplays och exklusiva videos och mp3:or. Hur är det att inte se till vad användarna vill ha?

För att kunna fortsätta med denna service måste vi tyvärr ha reklam och jag tror att de allra flesta av våra användare kan förstå det och även förstå placeringen av den, alternativet är ju helt enkelt inget whoa alls.

/ Frozen

Rappare

2009-04-01 14:58
Alla trycker på google-annonserna, är dte inte 10 kr tryck?

2009-04-01 15:52
Varför inte ta 10kr för vissa mixtapes som ges ut gratis, 5kr till Whoa och fem kronor till artisten. Det är en liten summa men många bäckar små, sen är det ett så litet belopp att jag tror många skulle välja att betala istället för att ladda ner det gratis någon annanstans. Sen så är det en såpass liten summa att det förmodligen inte kommer överskrida 50 papp, så ni slipper krabba med deklarera med skatt o grejer.

2009-04-01 17:53
Kan ni inte flytta den om ni inte vill ta bort den och fortsätta känna pengar!

Den e ivägen mycket nu!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Moderator

2009-04-01 22:40
Det där med att ta betalt för mixtapen blir lite jobbigt eller? Skulle tycka det, föra över pengar sådär bara för att få checka på ett mixtape liksom, njaa. Ha kvar dom där ett tag, stör sig folk på det om en vecka så får vi ni väl hitta på något annat, mig stör det inte jättemycket.
Har fått upp ögonen för all reklam under dagen och kikat på lite av varje, men fortfarande ett jobbigt ställe att ha dom på. Dock försvinner dom ibland? När jag skriver i en tråd eller nått, vet ej, men ibland försvinner dom.
Dock kan ni ju testa att ha det mer lätt tillgängligt att komma in på sponsringsidan via sms, om jag inte visste att det fanns skulle jag nog troligtvis inte hitta eller märka den.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-04-02 03:05
Sluta grina, det är ett lågt pris att betala för att få sidan att rulla..

Skaffa adblock om det stör er så..
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU