Webmaster
2008-05-11 19:58
Whoa 4.9 - Vi fortsätter här.
Ja, vi kör igång en ny tråd. Har fixat en del saker som folk anmärkt på. - Lite små design fixar på din profil, ser fortfarande förjävligt ut men profilen är nästa stora sak vi ska ta tag i. - Mess/Gb notifikationen i titlen på sidan ska inte försvinna nu när man skriver nya inlägg. - Länkar ska öppna i nya fönster nu. - Fixat lite med texterna på "ladda upp bild" sidan - Om en admin är inne och pilla i ditt inlägg ska inte messet du får vara helt fult. - Fixat en del saker i IE7, ett javascript fel på inloggningssidan och att forumen såg helt fuckade ut.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Menyn borde väl vara det viktigaste?
Beat the odds like an abusive freak show owner
nu är reklamen lite konstig i FF. 3/4 vid sidan syns (den långa är bara vit iof) och sen är det en grå ruta där den fjärde skall vara (längst upp för mig just nu)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Webmaster
2008-05-11 20:06
Fan, jag skrev nyss ett as långt inlägg om att jag inte gjorde om menyn för att vara elak och så krasha webbläsaren .. För att sammanfatta: - Jag gillar den nya menyn - Vissa admins/mods gjorde det inte - Vi prioriterade inte att ändra tillbaks i denna version typ
och nu syns en elelr ingen (varranan gång det uppdaterar kommer en fram varrannan ingen)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
reklambannerserna syftar jag alltså på
Det går fortfarande inte att ta bort sin bild? Alltså så att man inte har något alls där?
...och det är det som är så fint med whoa!
nya designen på "riktiga namn" "hiphopsyssla" m.m. ser helt skogstokigt ut. jag röstar för att ändra tillbaka till förra/gamla, det såg ju bra ut
fö. känns det som om profilinfon skulle kunna platsa i en kolumn, fast det skulle se ganska konstigt ut.
skulle det vara i en kollumn skulle det antagligen se bättre ut än nu iaf
• Byt tillbaka till det gamla menysystemet. Nu kan man bara ha en grupp öppen, och det tar runt 1 - 1.5 sekunder att byta. • Gör så att det är möjligt att använda scroll-knappen igen. • Ändra söksystemet så att de nyaste trådarna visas först. • Flytta scroll-baren som är längst till höger. + Edit-knapp! Det funkar utmärkt på _alla_ andra forum som använder det. Seriöst. Fixa. + Lägg till en radera-knapp i Dina aktiva.
Men... ful formatering det blev. Gör så att man kan använda TAB för att göra listor och sånt jämna.
har märkt att "kursivt" m.fl. knapparna inte alltid funkar heller i nyaste FF på Mac
Varför flytta scrollbaren? Självklart ska den vara på dess naturliga plats som den är i dagsläget. Menyn är sjukt seg för mig. Skippa ajax där tycker jag.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
jag röstar även på att flytta ner formateringsknapparna under inlägget samt göra dom en aning diskretare.
Varför flytta scrollbaren? Självklart ska den vara på dess naturliga plats som den är i dagsläget. Ah, trodde inte att reklamen följde med när man scrollade neråt (har adblocker).
ja kan itne skriva fyrkantiga paranteser.. vet inte vad dom heter
https://soundcloud.com/invalida
står att man har kodat fel
invalida: de är för att de används i kodningen (kursivt m.m.) och därför tror whoa att det skall stå en kod där. antar jag iaf
Haha, om man försöker skriva t.ex. (Hej.), fast i fyrkantiga paranteser, då försvinner alla inlägg ovanför.
av någon anledning bli "x" och "bok" i inbox respektive gästbok i fetstil ibland för mig (utan att jag fått medelande
Webmaster
2008-05-11 20:50
nya designen på "riktiga namn" "hiphopsyssla" m.m. ser helt skogstokigt ut. Kan du skicka en screenshot, vore kul och se om det bara är olika smak eller om det är nåt knas med browser/cache eller så.
Gör så att det är möjligt att använda scroll-knappen igen. Funkar inte den?
ja kan itne skriva fyrkantiga paranteser.. vet inte vad dom heter Ska se om jag kan fixa detta. Hakparanteser heter det förövrigt :)
Menyn är sjukt seg för mig. Skippa ajax där tycker jag.Ska titta lite mer på detta.
hmm.. Ser väldigt skumt, vissa saker är bättre än förut, vissa saker är katastrofala. Men man ska väll kunna vänja sej =)
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
skall fixa screenshot om jag kan minnas hur man tar det på macen
"Rejält pinsamt faktiskt. Sidan såg ju inte klok ut i IE7, varför har ingen sagt nåt? hehe" Ja stuck, jag klagade mycket på hur fult jag tyckte det var och hur missnöjd jag var.. Höhö.. Fast trodde att det spg ut så för alla andra också. Tyckte att det var konstigt att det inte var någon mer än mig som reagera :P
PS: Min gb funkar fortfarande inte.
hittade inte hur man tar screenshot, någon som vet? fick datorn att prata med mig därimot, lite kul :)
PS: Min gb funkar fortfarande inte. Prövat att rensa cachen? Jag kan se din gästbok.
Webmaster
2008-05-11 20:59
Krossad: Hehe, lite roligt. Ska kolla på det där med din GB ..
hittade inte hur man tar screenshot, någon som vet? fick datorn att prata med mig därimot, lite kul :) Google knowz
Mögel: tack, tänkte inte så långt
# Command-Shift-4, then select an area: Take a screenshot of an area and save it as a file on the desktop Hi-tech!
japp, det jag använde, måste bara hitta nånstans bra att ladda upp (inte så stor koll på sånt)
tack, bra sida det där.
Stuck:
så här ser det ut
bilden
Webmaster
2008-05-11 21:08
Hmm, vet ifan. Tycker inte det ser totalt tokigt ut. Men ok, det är inte as snyggt direkt. Ska se om jag kan göra lite fixar kring det. Mycket nu ;) Men blir nog i morn. Men jävla rygg gör ont alltså .. sjukt störigt.
Stuck: det är väll inte det viktigaste kanske, men det var snyggare när "svaren" man gav var under "påståenderna"
Dina Favoriter Dina Aktiva Mina Forum Ska dom två översta ligga kvar under specialforum eller kommer dom gå ihop med Mina forum, ser inte heller någon fördel att ha kvar "Dina favoriter" när man kan lägga till dom i Mina forum.
dina favoriter är ju trådar medans forum läggs in under Mina Forum
en sak till som bör vara lätt att fixa
länk till bilden alltså att det inte är någon svart linje längst upp på bloggen/startsidan
oj bliden är tagen på/från startsidan/bloggen, längst upp
Sidan har tyvärr, blivit segare.. :/ Men får hoppas att det bara är temporärt..
be the change
Webmaster
2008-05-11 21:22
Fy fan va IE funkar kass. Eller om det nu är jag som kodar kass med whoa känns verkligen inte "komfortabel" i IE alltså ..
fult att användarnamnet på "Din Profil" är så jävla stort.. kör ie
Kul Stuck att det blev gjort. Vi får hoppas ryggen läker med tanke på nästa vecka. Du får sluta sitta framför datorn så många timmar. Jävla united. L
Webmaster
2008-05-11 21:53
BiggL: Haha :D Jag vet. Men jag var några timmar i slottskogen igår! Ses imorn och Glory glory! :)
mmm slottskogen. fan vad jag saknar götet, men snart är jag hemma igen, snart
Förresten, blir det inget matforum?
Bara jag som längtar till Whoa 5.0? :O
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin