I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

updatespåhittet i grafforumet

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-02-12 20:30

updatespåhittet i grafforumet

Tycker det e lite kefft på ett sätt..man måste ju kunna kommentera uppdaten så dom som gör updatesen får veta vad dom ska förbättra,ha mer av osv..

Min åsikt.

undertiden
Moderator

2004-02-12 20:36
Det är inga problem att kontakta dem som driver sidorna. Förhoppningsvis tänker man till lite extra när man skriver ett privat meddelande och därmed motiverar sina åsikter bättre.

Vi får se hur det här fungerar. Tycker vi att det är lyckat så fortsätter vi, fungerar det inte går vi tillbaka till det gamla systemet.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2004-02-13 10:55
ja man borde ju förfan få kunna kommentera uppdateringarna, ryck upp er

2004-02-13 11:02
Jag förstår att folk vill ge feedback på updates men som Legoland säger kan detta göras privat eller så kan det ev vara möjligt att starta en ny tråd om en specifik update om det är nåt väldigt speciellt med just den updaten.

Updatetrådar fylls direkt med en massa "coolt", "fett" osv, oftast skrivs detta innan personen i fråga ens sett bilderna. Sen blir det en massa diskussioner om vilka målare på updaten som är dumma i huvet osv. Massa trams som man egentligen klarar sig bra utan.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2004-02-13 11:55
så jävla löjligt asså!
frågor på det?

2004-02-13 12:28
Tycket också att det va riktigt USELT med en update tråd... kommer inte synas när en sida har update på samma sätt...
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.

2004-02-13 12:54
kefft, var bättre som det var förrut! satsa på att få bort alla onödiga "jag vet inte så jag frågar på internet" inlägg ist!

Admin

2004-02-13 13:18
Är det inte så att alla updatetrådar till 99% innehåller rader som "Feeeett grymt! Skitbra! Den där målningen X var grym"? Känns inte så nödvändigt.

Då kan det vara bra med en updatetråd istället som strukturerar upp allt istället.

Det är hur som helst värt ett test. Som Lego sa, funkar det inte så kan man alltid gå tillbaka.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-02-13 13:27
tycker det e en keff idé att samla alla updates i en topic...blir svårare att hänga med på allt nytt å man kommer förmodligen missa många updates
vill ha en fet jävla bonus med fallskärmsavtal

2004-02-13 13:32
tycker det e en keff idé att samla alla updates i en topic...blir svårare att hänga med på allt nytt å man kommer förmodligen missa många updates

2004-02-13 13:53
Vad är det som gör det så svårt att hänga med? Bara att kolla updatetråden ofta. Står ju datum vid inläggen också.
www.eyegasm.se

2004-02-13 14:26
var ska man skriva sin kritik då?

om jag hade en sida skulle jag iaf gärna vilja veta vad som var bra, vad som var dåligt, vad som kan göras bättre osv

2004-02-13 14:29
iallafall det dåligaste asså.. förstår inte meningen med det!

2004-02-13 14:50
när de så kallade kommentarerna består 98% av fett, tufft, osv...så är det här ett bra steg i rätt riktning. och som sagt skicka privat mess eller i gb...de två sakerna verkar var helt bortglömda för vissa!...

2004-02-13 14:53
men vafan ett forum är väl till för att skriva skit.

2004-02-13 16:09
Detta börjar ju bli fruktansvärt.
Det handlar om diskussionen efter en update, det är ju bland annat därför som makarna bakom en sida tipsar om Update i ett forum för att skapa diskussion och få positiv eller negativ kritik. Om privatmeddelande vore så mycket bättre så kunde ju personerna bakom en sida istället messa hundratals med folk.

Skärp er, detta har ju gått fruktansvärt över gränsen. Gör ert jobb och plocka bort störande, fåordiga inlägg istället för att ta till radikala förändringar som enbart är negativt. Fruktansvärt hur ni har utvecklat hysterin kring problemen i Graffitiforumet!

Jag hoppas det utbryter folkstorm och att alla användare tar ton mot dessa patetiska regler, så vi får tillbaka de gamla systemet. Men likt dikatorer lär ni ju tysta oss med ytterligare en raderad topic. Riktigt, riktigt löjligt!!!

2004-02-13 16:15
innan folk skrev ut sina uppdates på whoa? så tittade man ju på http://hiphop.just.nu om vad som var nytt och inte.

2004-02-13 16:29
Personligen tycker jag det är en bra idé och jag är en av dem som postar updatetrådar oftast.

Som det sagts tidigare så skriver folk bara "ballt, fett, coolt" i trådarna ändå.

Det är inte speciellt jobbigt att bara kika i en tråd varje dag och reser man bort en vecka kan man vara säker på att hitta alla updates skitsnabbt när man kommer hem.
www.eyegasm.se

2004-02-13 16:30
femtiosju
Exakt, och där har det aldrig varit snack om feedback. Vill man ge feedback kan man skicka privatmess, och är det nåt speciellt som måste diskuteras finns det inget som hindrar att man skapar en tråd om just den updaten.
www.eyegasm.se

2004-02-13 17:03
"det var bättre förr"
.

2004-02-13 18:11
--MÅRE-- P24
det är ju bara dom som är missnöjda som gapar.. ge försöket en chans iaf..
vadå? jag dyster?

2004-02-13 18:29
Tycker också vi borde testa det lite först. Typ en vecka iaf.
www.eyegasm.se
Admin

2004-02-13 20:11
Till alla som snackar om hur viktig diskussionen är:

www.whoa.nu

Riktigt vild diskussion, där snittinlägget är mindre än 1,5 rader per inlägg. Det är ingen diskussion. Det enda diskussionsinlägget är egentligen det som mrwhoo säger när han kommenterar någon jämförelse med Stockholm och Dalarna, som f ö inte har så mycket med själva updaten att göra.

Sånt klarar man sig utan.

Dessutom är det ju ert eget "fel" att det blir så, när ni inte kan hålla uppe kvaliten.

F ö gillar jag stuket som hiphop.nu har, med en liten updateruta på startsidan. Det är riktigt bra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-02-14 01:06
Jag tycker att ni har gjort det jävligt bra. Gör samma sak med jävla rull-topicarna som flödar överallt i forumet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-02-14 06:10
Evolution P20

det e precis så där jag vill att uppdate-trådarna ska va. inga vilda diskussioner, bara lite skön feedback. vad spelar det egentligen för roll att folk skriver enradiga inägg? ere nån som dör kanske? nä, tänkte väl det!

fan, whoa börjar mer o mer likna en diktatur. lets talk about the good ol´days.... 2001.... ahhhh...
frågor på det?

2004-02-14 11:42
gör nått åt alla dessa rulltrådar....

2004-02-14 11:57
Dettta suger ju allvarligt talat..tanken med d?

Faen va dumt..
Fuck it!!
Admin

2004-02-15 00:06
acke_banan

Det där är inte feedback på något vis alls. Folk som per automatik skriver "fedt" är ingen feedback alls. Folk snackar om diskussion. Det där är lika mycket diskussion som Beevis & Butthead har när de sitter och säger "huh huh".

Och lets talk about the good ol days när alla tags gavs ut till höger och vänster osv. Graffitiforumet har med tanke på alla omständigheter gått framåt.

SilaOne

Varför ska det behöva rensas över huvud taget? Håller f ö inte mde om att det skulle vara en bra ide.

2004-02-15 04:37
Evolution P20

hehe, ok då.
frågor på det?

2004-02-15 12:18
anledningen till att vi har gjort en dylik tråd är ju att försöka få fram de vettiga graffitidiskussionerna för dom som är intresserade av graffiti.. dessa trådar som f ö är ganska sällsynta, drunknar i mängden av update- och rulltrådar mfl..
vadå? jag dyster?

2004-02-16 00:06
SilaOne
Det var inte jag som kom på den här regeln. Det var en användare på whoa som kom med en önskan. Jag tyckte det var en bra idé. så efter det diskuterade mods och admins det och sen kom regeln.
www.eyegasm.se

2004-02-17 13:13
Värdelöst. Folk går ju inte in och kollar i tråden vilket är helt uppenbart då folk man pratar med missat updates totalt. Den här iden är ju ryckt från utländska forum men skillnaden med de flesta sådana och whoa är ju att där är trådarna indelade i sidor och man kan välja att gå till sista sidan och på så sätt se senaste uppdateringarna men på whoa finns inte den funktionen vilket kommer leda till en jävla massa scrollande för att se om nån sida uppdaterat. Och eftersom folk på whoa är jävligt lata kommer det att leda till att ännu färre kommer att läsa update-tråden efter ett tag.
I fortsättningen hittar man Capitals updates på hiphop.just.nu (och i det internationella forumet där saker är som de ska fortfarande). Sen att folk kommer tipsa i update-tråden om den är tyvärr inget man kan göra något åt.
joråsåatt

2004-02-17 17:27
P-vakten
Nja så mycket behöver man inte scrolla eftersom gamla updateinlägg tas bort. Vi kör på det här en vecka till elelr nåt så får vi se sen. Värd pendelupdate förresten!
www.eyegasm.se

2004-02-17 23:16
mrwhoo

Fast ibland kan det vara svårt att gå runt o ha i skallen hur många inlägg det fanns i tråden sen man kollade igår.
NEEEEEEEEjmen..
undertiden
Admin

2004-02-18 00:28
Ni tror inte att det mer är sidorna som förlorar på att inte posta updates? En hel del personer ser fortfarande bara sidorna då de uppmärksammas via Whoa.

Och som sagt, egentligen kan man kolla in tråden en gång i veckan och då hinna med alla updates. Efter en vecka rensas gamla inlägg bort. Det betyder att sidan får mer tid i rampljuset än den skulle fått via ett inlägg.

Det är ju inte så att updaten kommer försvinna i ett myller av inlägg. Snarare tvärtom, det kommer vara lättare att hitta updaten.

Det här är ju delvis till för att det ska vara lättare att hitta updates.

Och som nån sa, vill ni ha feedback, skaffa en gästboksfunktion på sidan, så får ni mer feedback än bara från Whoa.

2004-02-18 03:31
Alla som vill ha feedback på sina sidor kan väl slänga upp en gästbok på sin sida? Svårare än så ska det väl inte vara :I

2004-02-18 05:31
som man bäddar får man ligga gott folk..
cry me a river!
--> thcrew

2004-02-18 12:38
Evolution P20
Du säger "det kommer vara lättare att hitta updaten", men om man letar efter en update som är äldre än en vecka blir det ju genast problem eller hur?

Och problemet är ju inte feedbacken i sig utan att jag tror att färre folk kommer att uppmärksamma updatesen. Nu har det här inte funnits så länge men om vi kollar capital så ser man att förra veckans update med väggar hade flera hundra besökare fler än gårdagens tågupdate första dagen de låg ute. Det kan man ju tolka hur man vill men jag skulle gissa på att det beror på att väggupdaten hade en egen tråd medans tågupdaten hamnade i updatetråden..
joråsåatt
Admin

2004-02-18 15:49
P-vakten

Jag tror inte heller att feedbacken är problemet, som du säger. Gör man en bra sida så vet man att den är bra. Får du besökare är det ett bevis på att den är bra.

Samtidigt kan man ju se det som så att trådar har en förmåga att ramla ner i listan ändå. Det som ofta får dem att stanna kvar är onödigt upp-ande, vilket i sin tur kanske knuffar ner andra seriösa trådar. Sånt här mer plats i forumet. Ge folk en chans att vänja sig så får vi se hur det fungerar.

Jag tror att många kan komma att börja kolla tråden automatiskt efter tag. Men men, det återstår att se.

2004-02-18 17:34
Jag tycker att det är ett bra initiativ, men det kan bli lite tråkigt med besökare på respektive sidor
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2004-02-18 18:06
Jag har lika många besökare som vanligt. Å andra sidan har jag en mailinglista för updates också.

Det kan vara en idé att gå tillbaka till gama updatesystemet med updatetrådar, men med restriktioner. Så man slipper alla jävla "fett", "grymt", "coolt" som ändå inte betyder ett skit eftersom de som skriver det oftast inte kollat updaten innan de skriver det.
www.eyegasm.se

2004-02-18 19:19
Nu ska jag inte gnälla mer men jag ser hellre att det finns en rulltråd för är det något det finns gott om så är det värdelösa rullinlägg där det står:
"Såg en krom-piece på s-line för fyra timmar sen."
sen dröjer det en minut och så kommer inlägget:
"FOTO??!?"
"Nej tyvärr ingen bild"
"Vem hade kört?"
"Såg inte"
sen dröjer det lite sen säger någon
"det var en xxxxx-piece"
"PROPS!!!!!"
osv osv

sen att jag inte har något emot såna direkt eftersom jag slipper ju rensa skiten men som sagt ur mod-synvinkel måste ju rulltrådarna vara fler än updates?
joråsåatt

2004-02-18 21:21
FiftyoneCrooks
Folk skriver så mycket "yo", "ballt" osv att trådarna snabbt växer och blir jobbigt stora för modsen att läsa igenom(det finns många rulltrådar). Det kan då ta tid för oss att upptäcka regelbrott i trådarna, tex avslöjade tags, spamm eller vad som helst. I värsta fall missar vi de helt.
www.eyegasm.se

2004-02-18 21:23
P-vakten
Rulltrådarna är helt klart värre. I updatetrådarna har vi skitit i att plocka bort props odyl.
Vi har inte kommit på hur vi ska lösa det där med rulltrådarna bara. Som det är nu är det inte tillåtet att fråga om foto i dem och tråden tas dessutom bort om relevant info saknas.
www.eyegasm.se

2004-02-18 22:31
det här tycker jag va en mycket bra idé. saxat från jeas inlägg i uppdatetråden.

Det här påhittet med EN updatetråd har förövrigt med negativa effekter. Vanligtvis får vi på en update runt 1000-1500 besökare, skall bli intressant att se hur många det blir den här gången.
Det är kritiken man får, både gnället och lovorden, som gör att
vilja bygga vidare på sidan.
Vårat förslag är att varje stor och respekterad sida får en egen tråd med fulla rättigheter
att ta bort, ändra och lägga till meddelanden, låsa och öppna tråden.
Vad är annars meningen med forumet? Att man ska fråga idiotiska frågor om ink caps och vem som är bättre än nån annan?
frågor på det?
Admin

2004-02-19 12:29
RaveR

Som alltid är det bara de som är negativa till en förändring som söker sig hit, så hur det verkligen står till vet man ju inte.

På tal om rulltrådar, så är det som eyegasm säger, något som arbetas på. Kan hålla med om att det är dubbelmoral att ha kvar dem som vanligt men inte updatetrådarna. Men som sagt, ha tålamod så ska vi lösa alla era problem ;)

2004-02-19 20:20
RaveR Det är bara ett fåtal som klagar, och det är likamånga som säger att de gillar det. Slappna av istället så får vi se vad folk säger om en vecka elelr två. Antingen gillar folk det, elelr inte. Själv tycker jag det är skitsmidigt, hittar nya updates direkt.
www.eyegasm.se

2004-02-25 22:14
jag tycker också det suger, och det baserar jag på absolut ingenting, precis som alla andra här inne

skitsnack att man missar updates, bara fan så mycket lättare ju, man har ju alla på ett ställe
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse

2004-02-26 06:44
så jävla mycket bättre nu!

det e ju fan menningen att man ska kolla på sidan, o inte skriva skit om den....starta en egen tråd om det isf....

om man vill kritisera nån sida eller något så gör som sagt en jävla tråd. tex: ang xxxxxx updaten...

mycket mer ordning o reda nu....man slipper leta efter updates bland alla rull hit o rull dit trådar!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-02-29 10:53
"Efter en vecka rensas gamla inlägg bort."

aah just det...
joråsåatt

2004-02-29 15:57
Det här suger bigtime!!
Jag har missat uppdates som fan... man tänker inte på att gå in i en topic och kolla om det finns uppdates, iaf inte jag.
Det är lättare när man ser en topic där det står att det är uppdaterat t.ex "eyegasm uppdaterad med svenska tåg".. Mycket enklare.. sen är det roligt att läsa folks kommentarer och diskutera uppdates med andra användare, inte bara med graffsidans webmaster...
word till bananen..