I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

För få kanaler vid produktion?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-07-01 13:24

För få kanaler vid produktion?

Vet att det inte finns någon direkt regel vid producerande, men ville kolla ifall någon känner samma sak som Jag gör ibland.

Ibland när Jag har gjort ett beat som Jag är nöjd med så tittar jag på självaste produktionen och kan ibland känna att det är för få kanaler med diverse ljud på spåret, även om Jag är riktigt nöjd med beatet.

Om Jag gör ett spår med 10 - 12 kanaler med allt som Jag anser ett bra beat behöver, så vill Jag aldrig direkt avsluta den eftersom det känns som "för få kanaler", dvs lite amatörmässigt kan det se ut som (Jag är en amatörpriducent iofs).

Vad tycker Ni? Är "Less is more" det vinnande konceptet eller ska man Go so pro som möjligt?

Fred

(Inlägget ändrat av 370HSSV 2010-07-01 14:27:17)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-01 13:29
Hur många kanaler tror du t.ex. Neptunes hade i the Clipse låt Grindin'? Jag skulle chansa på fem kanske.
Om man har bra ljud och använder dom bra så behöver man inte ha en massa kanaler.
Jag snittar väl någonstans mellan fem och tio kanaler.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-01 16:03
Beror helt på vad det är för låt säger jag.

Är det 30 kanaler med instrument där varje tar väldigt stor plats i mixen så kommer det bli grötigt och jobbigt att lyssna på. Men är det en låt där 20 av spåren är smågrejer som olika cymbalslag, koklocka eller saker som kommer in lite då och då tycker jag absolut inte att det är för mycket. Det beror helt på hur man lagt upp det.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se
Producent

2010-07-01 17:03