I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ojämnt stereo ljud. Hjälp tack.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Producent

2009-12-15 09:09

Ojämnt stereo ljud. Hjälp tack.

Tjenare, nu är det så att sen jag skaffade nytt ljudkort, monitorer, mixer osv (Drygt en månad sen) så har jag lagt märke till att ljudet är ojämnt, vilket förstör något enormt eftersom det gör så att jag inte kan forma mitt sound som jag vill eftersom jag inte får en total uppfattning av ljudbilden.

Även fast jag har allt identiskt inställt på monitorerna så ger vänstra ifrån sig mer ljud än vad högra gör. Likaså i hörlurar då jag får uppfattningen av att ljudet riktigt sakta vandrar försiktigt fram och tillbaka, T.ex att kicken ligger svagt till höger sen när jag startar om "låten" så helt plötsligt ligger den mer åt vänster.

Har skickat mejl till Thomann ett par gånger och dom ber mig bara skicka mejl till teknikkunniga nere i Tyskland vilket jag gjort men har inte fått svar av dom, så jag vänder mig nu emot folket på Whoa och hoppas någon kommer med lite information.

(Ljudkort - M-audio Audiophile 2496)
(Mixer - T.mix mix 1202)
(Yamaha hs80 monitorer)


Är det någon som varit med om liknande och sitter på kunskap om detta så får du mer än gärna dela med dig av det du vet så jag kan lösa detta så jag kan återgå till bageriet.

// Micke

One Day.