I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Dj på bröllop nästa helg.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-11-27 09:11

Hjälp! Dj på bröllop nästa helg.

Tjena! Dum som man är tackade jag ja till att spela på ett bröllop nästa helg.
Har inte spelat på flera år och ärligt, har jag inte alls mycket erfarenhet.
Men brudparet är i 30-års åldern, vill ha mycket blandad party musik.
Så tipsa mig gärna på massa goa dängor, allt från 70-80 tals rock, disco till 90 tals musiken vi alla minns!
Och gärna vad jag ska tänka på för att fixa det här!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-11-27 11:13
Belinda Carlisle - Heaven is a place on earth
BeeGees - Stayin' Alive
Savage Garden - Affimation
 ööööööööööööööh

2009-11-27 13:25
har spelat några sådana gig. finns en samling på piratebay som heter typ The Rolling Stone Magazines 500 Greatest Songs Of All Time som jag funnit riktigt andvändbar.

sedan behöver man lite svenska klassiker typ kung i baren, flickorna på tv 2 osv.

lite 50-60-70tals rock n roll och funk/soul typ james brown, elvis osv är bra grejjer!

sedan kan du skaffa en samling med 80tals musik/disco typ madonna, aha, michael jackson osv.

har ibland spelat reggae men det är inte nödvändigt spec inte denna årstiden.

sen efter som det är ett bröllop kan det vara aktuellt med lite vals/bröllops sånger har dock inga tips på detta.

sen behöver du ett 10-20tal lugna låtar typ total ecpilse of the heart eller liknande(tror det kallas slowfox).

schlager kan vara andvändbart.
1990tal o 200tal har jag nästan aldrig spelat men kan funka om publiken är lite yngre.

oavsett hur länge du ska spela är ändå tipset att börja med valsen lite lungt så även de äldsta kan vara med. sedan gå över till lite rock n roll/rock och avsluta med den modernare musiken typ 80tal. men detta är bara riktlinjer man måste blansa ganska rejält du kommer märka vad som går hem + att du kommer få massor med önskningar!

när du spelar ett sådant gig är det i princip omöjligt att takt mixa. brukar göra det med 80 musiken och reggaen det funkar okej men det är inte nödvändigt. i huvudsaken leker jag bara med cue knappen och "shuttrar" in den nya låten ganska likt hiphop mixning dvs snabba övergångar(typ cut mixa)

men det viktigaste är ju alltid att prata med dem som anlitar dig och höra vad de har för önskemål och vad de förväntar sig.

2009-11-27 13:32
du bör även ta dig tid att försöka spela igen det du tänker dig som set. stå i 3-4 timmar och bara lira sådan musik.

2009-11-27 14:49
för att sammanfatta big o: behandla det som ett mellanstadie disco men med mer elvis.
www.discotheque.se

2009-11-29 02:17
eh , börja med att fråga brudparet att dom skriver ner en lista med typ 20-30 låtar dom tycker om så har du ett mönster o gå på
http://soundsof051.com/

2009-11-29 03:51
uggla är ett måste.. vild o skild..
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2009-11-29 05:22
Ja bröllop är ju inte dröm giget kanske.. Mitt tips är att fixa samlings skivor. Best of, absolute o.s.v. Fixa decenie plattor, 70,80 o.s.v. samlingar

Lägg inte energin på att mixa utan på att fixa låtar som går hem..
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX