Vart skall man lägga Antares Autotune? Har installerat det på datan, men jag hittar inte ett skit i Acid Pro 6.0. Gjorde som på guiden men det finns INGET där.. WHAT TOOO DOOOO!?
Jag installerade Auto Tune i C:\Program\Vstplugins
Lyckades hitta det nu, helt utan förklaring dock... Är jävligt ny med Acid, och jag fattar inte riktigt hur man lägger på typ Reverb och sånt i det.. nån som har viljan att förklara?
Det känns ju som att man ska gå in på Track FX, och sen välja bland det där.. men DET FINNS INGET DÄR... VARFÖR?!
Har du tankat några effekter då? plus att du måste gå in i options och sen VST plugins och refresha osv.
Iofs så finns det effekter i Acid redan men dem är väl inte att rekommendera. Har du kollat alla mappar i Track FX då?
den där nick verkar kunna det här acid eller vad det heter! Han är nog inne mycket på det här internet och det där nya piratebey eller vad det heter Nice!
Hahahahahahaha :) bästa idag :) Nice!
Det är ju sant, du har ju fan växt upp med skiten! Jag sa åt dig för länge sen, men det var ju för fan inte meningen att bli beroende av skiten eller hur!
Antagligen är väl min dator seg? Men när jag kör monitoring i logic så kmr det 1 sek efteråt... :/ e de ljudkort eller programmet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är ljudkortet eller inställning i Logic eller ljudkortet.
Är det någon sm andvänder Logic som kan hjälpa mig? 5:an alltså.. Har inte mac..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag kan bara Logic 8 tyvär, vet iofs inte vilka skillnader det är mellan 5an och 8an... Men hur kan du inte ha mac om du har logic? eller kom 5an innan Apple köpte upp Logic eller har du en hackintosh? :)
5an kom på Windows.
Men adda msn så kanske du kan vara en vänlig själ och hjälpa mig :)
[email protected]
Hehe jag orkar faktist inte flera på msn (no offence) men förklara här ist.
MR-J skarp dig nu.. tack
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Alla vill vara vän med Nick K!
Hahaha jaa :( Jag vill också vara vän med Nick-K men det ser nog konstigt ut på stan.
När man bara trycker på "REC" , det som man måste göra innan man reccar.. på Audio 1 i Logic 5 - dvs då blir de monitoring, men när jag pratar då kmr det 1 sek efteråt i högtalarna - hur fixar jag så de kmr samtidigt sm när ja pratar? :s
Jaa det finns en hel del saker som kan vara fel då. Kolla dina ljudkorts inställningar och kolla vad latencyn står på, gör lika dant i Logic 5.
Vart ändrar man latency? Jag har ASIO4ALL , eller de kanske inte är ljudkort hm.. Eller de kanske är min Creative grej. typ SB AUDIGY 2, eller jag vet inte vilket som är min? :S
Vill ha guide till mixcraft.. Någon ?
myspace.com/rockduden
Behöver någon som kan cutta i en låt åt mig, någon?
Jag menar inte lägga cuts som i att scratch.. utan att klippa i en låt för att ta bort några små saker. Någon som vet någon som kan dettA?
Uppar denna länk se om någon skriver. försöker få auto tune att funka nu, går dock inte så bra , har försökt i mixcraft 4 tror jag det ^o) adobe audition 1.5 och i cool edit pro 2.1 inget har tyckts funka så är det någon som kan göra en guide hur man från första början innan man liksom har programmena och så liksom installerar allt så man får se hur det funkar från start och va man behöver och så , skulle uppskattas Oerhört mycket! Tack på förhand =)
Nu blir jag ju ledsen i ögat... ;( Varför använder ni förlorade själar inte Cubase? Är Cubase ansett som ett skräpprogram för småbarn eller har jag missat något?
Är Cubase ansett som ett skräpprogram för småbarn eller har jag missat något? Pro Tools är industristandard.
Logic är väldigt stort det med, men inte lika som Pro Tools.
Cubase är lite mindre än Logic men fortfarande stort.
Själv har jag logic.
Ni får ursäkta avsaknaden av quote-funktionen i mina inlägg, jag har inte lärt mig whoa riktigt ännu (är van med Flashback). Nick-K, rätta mig om jag har fel, men har inte Cubase större "användningsområde" (fler möjligheter) än Pro Tools? Jag har fått för mig att Pro Tools är lite plastigt, och inte stöder alla plug-ins som Cubase gör? Jag känner även en som använde Cubase, men bytte till Pro Tools då "Cubase var för avancerat för honom". Detta gjorde att min syn på Pro Tools sjönk avsevärt. Vad tycker du om Logic förresten? Skapar du beats eller proddar (mixar mastrar osv.) du låtar? Tacksam för svar. :D
Åh herregud, vad FAN har jag skrivit nu!? Ber om ursäkt, självklart menade jag inte Pro Tools i mitt inlägg ovan, jag menade "Cool Edit Pro". Nu skäms jag... :(
Vad tycker du om Logic förresten? Skapar du beats eller proddar (mixar mastrar osv.) du låtar?Det är riktigt grymt tycker jag!
Jag skapar beats, spelar in och mixar i logic!
Jag gör allt förutom att mastra som jag gör i WaveBurner. WaveBurner kommer med när du köper Logic Studio.
är det nån som har kvar det där autotune 5 programmet eller demot? isåfall skulle nån kunna skicka? tack iförhand :)
Okej, då vet jag Nick. :) luddebodin, P14 - Du får väl köpa det? Så vitt jag vet är det inte freeware.
kan rensa upp lite då jag jobbar med alla dessa program och gjort det i snart 10 år:
Nick-K, rätta mig om jag har fel, men har inte Cubase större "användningsområde" (fler möjligheter) än Pro Tools? För det första är svaret nej Cubase och logic kan i princip utföra exakt samma saker. Absolut ingen skillnad förutom att hanteringen i hur man utför sakerna skiljer sig.
Jag har fått för mig att Pro Tools är lite plastigt, och inte stöder alla plug-ins som Cubase gör? Cubase använder sig av plug-ins som heter VST. Protools använder sig av något som heter RTAS eller TDM om man har det hårdvarubaserade systemet.
Jag känner även en som använde Cubase, men bytte till Pro Tools då "Cubase var för avancerat för honom". Detta gjorde att min syn på Pro Tools sjönk avsevärt Detta påstående begriper jag inte alls. Använda sig av protools eller Cubase har så mycket med andra saker än vad ni tror här.
Jag personligen föredrar att använda mig av logic för midihanteringen och protools alla gånger för ljudredigering. Ljudredigering och automation i protools är fruktansvärt enkel och överskådlig än vad de andra program ännu har klarat av. Nu sägs det att dom har fixat midihanteringen i protools så jag ska väl kolla in den.
Men som sagt, det är INGEN skillnad egentligen på programmen, allt handlar bara om hur man lär sig att använda dom.
Cubase använder sig av plug-ins som heter VST. Protools använder sig av något som heter RTAS eller TDM om man har det hårdvarubaserade systemet.Låt mig bara tillägga att Logic använder sig av AU.
Mindjive, jag tror du missade mitt senare inlägg där jag skrev att jag självklart inte menade Pro Tools utan Cool Edit Pro.
Eller så ville du bara göra så jag skämdes lite ytterligare? ;)
JaggaJaow skrev: Åh herregud, vad FAN har jag skrivit nu!? Ber om ursäkt, självklart menade jag inte Pro Tools i mitt inlägg ovan, jag menade "Cool Edit Pro". Nu skäms jag... :(