Auto tune
Har en fråga om antares auto tune.. Undrar om man kan snacka i micken och höra sin röst live i auto tune effekt.. förstår ni vad jag menar ?
myspace.com/rockduden
Vilket program använder du den på?
Mixcraft
myspace.com/rockduden
Jaa det kan du göra, skapa en buss med autotune i sedan så skapar du ett audiotrack och kopplar ihop den till bussen som har autotune i. (självklart så måste du också välja att höra audiotracket med effekterna också) men jag skulle kunna förklara mer ingående om du berättar vilket program du har.
Mixcraft 4.1 andvänder jag och antares autotune 4
myspace.com/rockduden
Kan du förklara lite simplare :P
myspace.com/rockduden
Vad är det för ett program :/ skaffa acid
Mixcraft äger
myspace.com/rockduden
MR-J P19 Går det ens att ha autotune i realtid i acid?
Vet nån hur man gör ?
myspace.com/rockduden
MR-J P19 Går det ens att ha autotune i realtid i acid? Kom på att jag tror inte det går, man måste spela in så kmr det
nån kan förklara hur man gör det i adobe audition 1.5 också ;)
https://soundcloud.com/invalida
Funkar lätt som en plätt i FL, bara att lägga VSTn på input kanalen.
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Adobe auditions Options->Monitoring->Audition mix->Always input DONE!
Kom på att jag tror inte det går, man måste spela in så kmr detÖHHHHHHH joo? sen när blev du expert på acid, man kan visst köra autotune i realtime.
Men hur gör man i mixcraft ?
myspace.com/rockduden
Nick-K du skulle inte kunna slänga ihop en snabb guide, som ja gjorde i inlägget över? ;) skulle uppskattas
Jag skulle gärna göra det men jag vet inte ens hur mixcraft ser ut. kan bara Logic pro och Acid. :)
menade till acid! men jag fixade de själv tillslut, iaf någon som vet hur man gör det i cubase?
Okej vad bra då :) Cubase kunde jag back in the days, men kommer inte ihåg ett skvatt nu.
Hur gör man i acid pro 4.0 då ?
myspace.com/rockduden
i cubase tror ja at ja vet om nån förlklara bättre. vad man ska gäö.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Någon som vet ?
myspace.com/rockduden
Skriv guide om hur man gör..i typ mixcraft, elr acid. Doesent matter, vill freestyla hemma med mick haha :D och höra mig så
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i Cubase är de bara lägga på autotune på tracket du vill spela in på och klicka i den lilla högtalaren på det tracken tror den heter Monitoring eller nåt sånt.
Nick-K P16 Öhhh nej?! När jag var hos dig och jag skulle testa på skojj så sa du att jag var tvungen att sjunga nått och spela in live för att det skulle gå åter igen. öh... nej?!
:( någooon
Öhhh nej?! När jag var hos dig och jag skulle testa på skojj så sa du att jag var tvungen att sjunga nått och spela in live för att det skulle gå åter igen. öh... nej?!Öhhh det var för att jag var noob då??? ÖHHH precis! hahahaha :) när du kommer nästa gång så visar jag!
Ja men kan nån tala om hur man gör i acid eller i mixcraft ?
myspace.com/rockduden
jag kan fixa lite printscreens tills imorgon för Acid!
Ähh fuck it, har precis gjort en guide. slänger upp den snart!
Öhhh det var för att jag var noob då??? ÖHHH precis! hahahaha :) när du kommer nästa gång så visar jag! Nice, nice med guide också skön där!
Redaktionen
2008-10-14 10:05
Yeah en guide sitter aldrig fel :) 370HSSV: Du är ju alltid välkommen. Det vet du ju :)
när får jag komma hem till dig då Nick-K? Förlåt jag menade inte att skryta med det :/
Tackar Nick-K P16 :)
myspace.com/rockduden
Hittade dock inte den där "1an" i sista bilden på guiden.. brevid record knappen asså..
myspace.com/rockduden
Hittade dock inte den där "1an" i sista bilden på guiden.. brevid record knappen asså.. Har du Acid 6.0 då?
Acid pro 6.0
myspace.com/rockduden
Nick-K, zip dokumentet fungerar inte =/
checka http://www.myspace.com/mjmsounds
Öhh...faktist så fungerar det alldeles perfekt, men kul att du vill vara med i tråden :)
hahaha, han vill vara med :)
Haha I know :) so cute ;)
Vore fint om någon kunde slänga upp en guide för mixcraft också :)
myspace.com/rockduden
Jag har fan aldrig direkt lyckats få igång ett autotune program. Nu har jag fixat antares auto-tune .. men som sagt vanligt när jag lägger den på kanalen, lägger till en acapella och börjar pilla så händer det ingenting? och om jag inte är ute och cyklar så borde det väl gå och pilla med autotune efter man spelat in? Eller måste man ha allting inställt i realtime så han spelar in sången med autotunen?
Fucka ur!
Sök på aututune på youtube finns guider där hur man gör mrkemisten
myspace.com/rockduden
Men vafan, går det på nåt sätt att fixa sk "monitoring" program, jag vill lägga till lite roligt eko, dra på ett beat hemma o freestyla lite, asså inte recca?
mrkemisten: gå in i options och fixa så att mätaren är på relaxed och en chossy eller vad det nu heter.