Saljdittbeat.se - Sälj dina beats på nätet
www.Saljdittbeat.se Hela idén med hemsidan är att beatmakers ska kunna sälja sina beats på nätet på ett enkelt sätt. Vad tycker ni? Vad fattas?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Profil-inställningar, så man kan (lite) info om användaren.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Litanol P19 Det har varit mycket snack om att folk vill ha profil och det kommer inom kort!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sälj ditt beat.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Qnivqast Det är några som har påpekat det med "ditt". Beat är inget svenskt ord och har därmed inga regler.
"Heter det ett beat eller en beat? -Finns bara ett korrekt svar: obestämd form singular: (ett) beat bestämd form singular: beatet obestämd form plural: beats bestämd form plural: beatsen" Från FAQ:en. "Personligt Resultat 1 - 20 av ungefär 3 430 svenska sidor för "ett beat" ." "Personligt Resultat 1 - 20 av ungefär 812 svenska sidor för "en beat" ." Från Google. :/
Inte så att jag uppmanar dig att köpa ett nytt domännamn och göra nya logos dock.
Nytt domännamn är redan köpt sedan tidigare. Att lägga in nya logos är inga problem.
Aha, okej. Fundera på om du ska överväga att byta eller inte. Stör mig på namnet hela tiden :P
tycker det båre bra om man kan lägga in större filer lite lite med 500kb
Musikstudio pannrummet CR
saljdinabeats låter bäst=)
feel tha beaaat maaan
djfatboy P19 Anledningen till att det är 500 kb är för att det ger ungefär 30 sekunders speltid.
Vi vill inte att lyssnare ska höra för stor del av verket utan endast kunna höra lite sen vid intresse ta kontakt med säljaren.
En viktig del är också för att inte folk som är intresserade utav att sno/kopiera andra verk så att de inte ska höra hela stycket.
En funktion där man kan ändra sitt försäljningspris på sitt beat (som man lagt upp).
500kr är lite för mkt hehehehe.
Litanol Man kan ändra sin annons. Du bara klickar på din egen annons. Sen klickar du ändra annons. Fet beat förresten : )
hur tjänar du pengar på det här? hittar ingenting om det på sidan.
www.discotheque.se
ok, hittade det i faqen nu. Men varför krediter? varför 3st för 1annons? verkar inte riktigt rakt.
www.discotheque.se
coolhomosexuell Innan var det så att man betalade direkt 30 kr för en annons.
Nu köper man krediter som man får på sitt konto som man sedan kan använda för att lägga in annonser.
För 30 kr får man 3 krediter vilket ger en annons. Det finns också mängdrabbat vid köp av 9 krediter där man kan lägga upp 3 annonser, det kostar 50 kr.
uppenbarligen, men du har ingen anledning till krediterna? ganska ologiskt att man köper 3krediter för 30kr och 3krediter är en annons. Jag menar, kan man köpa 1/3 annons?
www.discotheque.se
coolhomosexuell Jo för det första så underlättar det när det uppstår problem. Om nu en användare kanske ej fått upp sin annons eller annat fel vid inläggning utav annons men endån betalat så kan vi direkt bara sätta in krediter på personens konto så att han/hon kan testa igen att sätta upp en annons.
Nej man kan endast köpa 3 krediter för 30 eller 9 för 50. Alltså 1 annonsplats eller 3 annonsplatser.
du verkar inte förstå det lustiga i det hela. så jag får lämna det här.
www.discotheque.se
Meningen med tråden är att folk ska säga sina åsikter så att hemsidan anpassas så mycket möjligt efter användarnas behov. Det är ju för användarna i slutändan. Så har du något som du vill påpeka, något som jag har missat så kan du ju posta det. Skicka ett mail om du inte vill skriva här. Mvh
han menar att du bör ha 1 kredit = 1 annons. och sen kan en kredit kosta 30 kr istället. eftersom det inte går att köpa 1/3 annons så är det värdelöst att du har det uppdelat i 3 när det inte gör någon skillnad.
Jaha ni menar så. Det kostar 1 kredit att ändra sin annons vilket ska motsvara 10 kr. Därför är det 3 krediter för en annons som ska motsvara 30 kr.
Att lägga upp ett beat på saljdinbeat.se: -Kostar 30:- -Annonsen ligger bara uppe i en månad -Filen får bara vara 500kb -Bara ett fåtal kommer höra beatet eftersom sidan inte har så värst många besökareAtt lägga upp ett beat på Whoa: -Kostar absolut ingenting -"Annonsen" ligger uppe i flera år -Filen får vara hur stor som helst, du kan ladda upp den vart som helst -Många besökare = många lyssnare Vad har din sida för fördelar egentligen?
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
Gurra_B X1 Sidan kommer att växa. Den är nystartad nu därför kan den inte jämnföras med andra etablerade hemsidor.
Jag ville helt enkelt ge alla beatmakers samma enkelhet att annonsera sina beats som t. ex blocket har när man annonserar en vara.
Att helt enkelt vara sida nummer 1 för alla som vill sälja sina beats/instrumentals samt för köpare av dessa.
Det är inget som går övernatt utan det är något som kan ta år innan målet är nått. Men jag tror att det är en bra ide, det måste bara utföras på rätt sätt.
vadå kan man inte lägga upp utan att betala ? fixa ett bud system ist =) hade varit fett!
noeL P21 Nej det kostar.
Dock finns det nu i början lite kampanjer t. ex våra första 100 medlemmar fick 3 gratis krediter. Kommer även att ge ut fler gratiskrediter. Det pågår också en tävling där man också kan vinna krediter.
skitbra initiativ..ett tips är att kanske låta proddare lägga upp sina beats gratis och vid försäljning tar du en viss procent eller någe?
Tack för inlägget Freddeman
Tjena, diggar att du verkar ta åt dig kritik, och rent funktionmässigt verkar allt bra, har lite förslag/kritik, bereonde på hur det ser på det. Beatuppspelare bör vara gjort flash. Värdelöst att ha WMP(eller annan liknande teknik) i webbläsaren. svårare att spara ner en SWF fil med strömmande mp3 filer. I flash kan man även lägga flera ljudspår dynamiskt. så man kan t.ex ladda upp en "vattenstämpel/acapella", och låta den loopa över varje beat man laddar upp. Man kan designa spelaren själva, och dem flesta har det redan installerat. Sen hade jag designat om sidan, iaf börjat med headern. Knapparna är gräsliga också.
"fördomar fördummar"
BECKNABEATS.SE
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>
ChopACop P3 Tack för din åsikt.
Fokusen har faktiskt legat på funktionerna, att helt enkelt få allting att rulla på. Det är tyvärr designen som har fått lida av det. Som sagt designen är något som många har klagat på och det är något som kommer att lösas senare fram.
Det som prioriteras just nu är att alla användarna ska få en personlig profil, det kommer upp när som helst.
Det med flashspelare lät väldigt bra. Ska kolla upp det lite mer och se om det kan vara något man lägger in det på samma gång som man inför en ny design.
ofta jag ska betala för att försöka sälja mina beats till svenska skämt priser? Kan ju fan sälja beats på amerikanska sidor utan någon avgift innan man säljer beatet och där får man 35x pengarna man får här.
tycker budgivning lät som ett bra förslag. dessutom, beatmarket.com eller vad det var någon föreslog i en annan tråd är mycket fetare, och öppnar för en internationell marknad..
King-Size X19 Hemsidan är inte bara till svenskar. Vem som helst ifrån hela världen kan ta kontakt med dig. Dock är insättning av annons begränsad till England, Norge, Danmark och Sverige.
Ni som kan internationella liknande sidor. Länka gärna dem i tråden så att man kan ta en titt.
soundclick.com
du borde arbeta i flash så att spelaren öppnas under lyssna "skylten" samt ha en spelare där det går att spola. sedan borde du ha en välkommst sida som består av de mest spelade beatsen i olika kategorier. På välkomstsidan borde du ha producentintervjuer, och kundintervjuer som motiverar känslan av framgångssagor genom att köpa instrumentalerna just från denna sida. Du borde även skapa fler subkategorier där beatsen taggas i så att folk kan söka på dirty south, east/west, grime, 90´s eller liknande kategorier...så att det inte bara är instrumentaler utan att de är väldigt tydligt stilindelade. sedan borde du ha som det nämts användarprofiler jag tycker att designen på sidan kan göras mycket mycket bättre än vad den är i nuläget. Sidan borde vara mycket mer inbjudande, i nuläget är den ganska intetsägande och ser lite väl hemmagjord ut. Framförallt nu när detta namn är nyetablerat är designen extra viktig eftersom det måste ge ett seriöst utryck. Det känns lite oseriöst att inte kunna erbjuda instrumentalerna i wav eller aiff eftersom mp3 formatets kompression kommer göra en märkbar skillnad ifall rap/sång spelas in och det sedan mixas och mastras. sedan borde du ha ett antal "kändisproducenter" som säljer beats på sidan för att öka dess seriösa intryck och cred. Rolig idé, jag satt och utvecklade ett nästan identiskt upplägg för några år sedan, men hittade ingen bra programmerare för hemsidan och fick andra projekt så jag lade ner just det projektet. Jag tror att det här är en bra idé som kan fungera ifall du lägger upp allting på rätt sätt och jobbar systematiskt.
gazt.tumblr.com
orddöv P28 Tack för inlägget din insyn.
Anledningen till att det är MP3 är för att formatet inte tar stor plats och har relativ bra kvalité för att en lyssnare ska kunna bilda en åsikt om beatet.
Därefter om nu köparen ska köpa av säljaren så får säkert köparen filen i bättre kvalité som de kommer överens om sedan vid köpet.
Jag tror att det här är en bra idé som kan fungera ifall du lägger upp allting på rätt sätt och jobbar systematiskt.Det tror jag också. Det blir mycket jobb nu framöver med förbättringar så att sidan anpassas så mycket efter användarnas behov.
Samt så måste hemsidan marknadsföras ytterligare så att människor får en anning om att en sådan hemsida överhuvudtaget finns!
Rolig idé, jag satt och utvecklade ett nästan identiskt upplägg för några år sedan, men hittade ingen bra programmerare för hemsidan och fick andra projekt så jag lade ner just det projektet. Har fått väldigt många kommentarer om att hemsidan är något som många har velat ha. Det är väldigt många som håller på med beats, musik, reklam musik etc som vill annonsera sina verk väldigt enkelt.
Det finns som sagt en del sidor som har liknande tjänster. Dock är de som jag har upplevt för mycket trassel med inloggningar, menyer, knappar, listor etc som gör själva "att annonsera sitt verk" väldigt onödigt komplicerat.
Det har varit utgångspunkten till hela projektet att göra hemsidan så enkel så möjligt.
Lägg in din annons där många ser den och bli kontaktad vid intresse, enkelt!
sedan borde du ha ett antal "kändisproducenter" som säljer beats på sidan för att öka dess seriösa intryck och cred.Det tror också skulle ha varit en riktigt bra grej.
Tack för inlägget OCH din insyn skulle det stå. Gött med edit knapp :)
tror faktikst också på den här idéen! Hoppas det går bra! :P kanske skulle regga mig och se vad som händer! :)
resh2Death P1 Nice, gör gärna det. Är det något som du undrar över eller något som du tycker är konstigt så är det bara att skriva.
hade problem med å registrera användarnamnet... Men ska prova imorgon! :P är nog bara trött å gör fel! hehe! Frid!
Nyheter på sidan 1 - Profil Nu finns det profilmöjligheter på sidan. Så snabbt man har reggat ett användarnamn så får man en profil där besökaren kan se: *Senast upplagda beats *Information om annonsören 2 - Användarnamn Tidigare så reggade man sig direkt med e-mail och man hade ett konto. Nu kan man registrera ett personligt användarnamn.
schysssssssst!
Tips: Ta bort demo-beatsen.
Qnivqast Demo beatsen kommer så småningom att åka bort.
Jag måste säga att jag gillar din idé skarpt. Dock är det en smula oklart. Så rätta mig nu om jag har fel. Jag skickar upp en demo av ett beat till din server. Kuunden lyssnar och kan välja att köpa beatet. Sen då? Det bästa vore nog om du hade tillräkligt med utrymme så att producenten kan ladda upp hela beatet var vid du skickar ut länken till beatet när kunden köper det. Du tar upp betalningen via PayPal / PaySon / Paynova och drar 30 Kr av intäkten för att tjänsten används och skickar resterande 85% till producenten. Inga onödiga krediter, nöjd producent, nöjd kund. Fördelen med detta förfarande är: * Du förenklar hanteringen avsevärt genom att låta PayPal t ex ta hand om betalningen. * Kunden får nerladdningen direkt av ex. PayPal när beställningen har godkännts. * Producenten får information om vilket beat som har beställts. Jag kommer nog inte använda denna tjänst särskillt mycket i och med att jag redan har en butik på ShareIt där jag säljer mina beats. Checka min profil.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
jobro P36 Tack för inlägget!
När en kund väljer att köpa beatet så tar köparen kontakt med säljaren antingen genom att ringa eller maila. Kontakt information finns på säljarens sida. Själva köpet sker alltså utanför Saljdittbeat. Det enda Saljdittbeat gör är att erbjuda säljaren möjlighet att annonsera sitt verk.
Om du har någongång använt dig utav blocket.se så kommer du att se att Saljdittbeat använder sig utav samma principer.
1. Säljare annonserar ---> 2. Köpare ser produkten ---> 3.Köparen tar kontakt med säljaren ---> 4. Köparen och säljaren kommer överens och genomför köpet.
Angånde säljare som skall lägga upp en annons är det inga konstigheter.
1. Man registrerar sig ---> 2. Betalar för krediter via SMS eller Telefon ---> 3. Kontot fylls på med krediter ---> 4. Säljaren lägger in en annons
Skulle det vara något som du fortfarande undrar säg gärna till.
/Mario
Du har gjort en mycket bra förklaring, tackar för den. Ett förslag. Du har krediter, Låt annonsörerna köpa annonsplats 1 månad för 3 krediter, 3 månader för 5, 6 månader för 7, 1 år för 10. Då får den som inte skapar så många beats chansen att ha annonsen uppe lite längre. Samtidigt borde du kunna ladda på krediter för att få behålla annonsen. Min far var toppsäljare inom försäkringsbranchen, och han lärde mig ett väldigt viktigt trick: Sälj i klasar som bananer. Detta beskrevs i exemplet här ovan.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)