I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Upphovsrättslig guide i musikbranschen

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-10-24 20:52

Upphovsrättslig guide i musikbranschen

Hej allesammans!

Nu har jag fått tillstånd att starta en tråd av både moderator och admin, som kommer handlar om de upphovsrättsliga aspekter som uppstår vid såväl kommersiella som okommersiella sammanhang.
Jag har sett många inlägg på senare tid där folk har frågor eller fundringar kring just detta ämne.
Nu kan alla hjälpas åt med att lösa dessa frågetecken eller bidra med frågor inom området.

Jag tycker även att tråden skall ta upp avtalsfrågor som kan uppstå, samt vilka avtalstyper som man som upphovsman, musiker, bearbetare m.m. kan stöta på.

ALLA är välkommen att delta för att göra denna tråd så omfattande och underhållande som möjligt. Jag vill även belysa att inga frågor är för dumma, läs bara igenom tidigare inlägg för att undvika upprepningar och missförstånd.

Nu är det bara att fråga på!!!



Inlägg med småprat utan relevant information eller bra frågor till tråden kommer raderas. -Xeilon, moderator

(Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-02-27 07:32:34)

Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes