I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tänkte att vi skulle diskutera en WACK företeelse inom graffiti

Vår Hiphop - Graffiti

2010-08-12 01:14
Heh, dubbelpost.. såg att jag sa emot mig själv på några punkter.

2010-08-12 01:37
Tomv: Jag förväntar mig verkligen inga lovord för varken mitt jobb eller mina något sällsynta nattliga räder om du trodde det, jag är väl fan inte dum. Tror du samhället (folk i allmänhet) är lide down med allt man hittar på? Det är där självdistans o en hjärna kommer in i bilden!

sen undrar jag en sak: "Orkar inte läsa allt men får för mig att det är "påhopp" mot folk? inte ok. Låt folk göra sitt, gillar du det inte så varför ens nämna ämnet?"

På allvar, din jävla fjant, detta är ett FORUM, vet du vad det innebär och betyder?

Inte för att wikipedia är the shit men en snabb citering för din skull:

"Internetforum är en inrättning på en sajt där diskussioner om olika ämnen mellan individer kan ta plats. Internetforum benämns ofta också som diskussionsforum, diskussionsgrupp, webbforum eller bara forum (plural: fora). Webbaserade fora, som började komma omkring 1995, liknar funktionsmässigt de BBS-fora och nyhetsgrupper som var populära under 1980- och 1990-talen. Populära teman för diskussionsgrupper är politik, teknik och datorspel, men det finns fora som behandlar en stor mängd vitt skilda ämnen. Besökarna skapar ett inlägg genom att skicka en mängd text till gruppen, denna text kan sen andra deltagare kommentera. I diskussionsgrupper finns nuförtiden ofta olika sorter av moderatorer som har till uppgift att filtrera bort stötande inlägg och dylikt."

Sen när måste en åsikt vara positiv för att diskuteras, helt sjukt vad den svenska jävla tönt mentaliteten genomsyrar allt. Åååååååååååååååå gud han hatar på folk utan talang som kopierar slitna plagiat och urholkar dom ännu mer, WTF!!!! OMG!!!! vad kommer härnäst?

Så för att sammanfatta ett långt inlägg: Ja du är yte o cyklar på din trehjuling sötnos!

2010-08-12 06:23
lide yte.
cry me a river!
--> thcrew

2010-08-12 11:14
Visst läste lite mer nogrann i tråden nu och ser att du har en del sant i de du säger och ber om ursäkt för det. Lite tufft ändå att man kan leka hård bakom skärmen ganska enkelt där som du nu visar MRsalesman.

Tavlor eller inte tavlor så länge man har bra tid och gillar det man gör och det gäller med allt så bör man fortsätta med det. ser ej graff som graff.. jag ser graffiti oftast som gatu konst.. t.ex på en grå betong vägg..så ser man en riktigt fet målning men dock har den många olika namn hos flertal människor.

2010-08-15 23:43
Vi kan ju alltid träffas så kan du se om min attityd kommer skilja sig...

2010-08-16 08:37
Beror på vars du håller hus

2010-08-16 10:13
I skåne....Lund/Malmö

nu menade jag inte bokstavligt talat att vi ska träffas för att diskutera tavlor, men om du vet vem jag är och tror att jag inte uttalar mig EXAKT vad jag tycker om precis vad jag känner för så är du dåligt informerad. Vissa är lika kaxiga/ärliga på riktigt som på internet.

2010-08-25 03:27
Bra tråd MRsalesman.
Håller med om att mycket graff är jävligt enkelspårig och det gäller speciellt lagligt skit från målare som inte har någon erfarenhet av olagliga eskapader. En otroligt viktig bit i graffiti är ju faktiskt den olagliga biten. Den formar hur graffitin ser ut och är enligt mig det som gör graffiti så intressant. När man ser en tag eller en piece på ett bra spot, så är det just dom små egenheterna i piecen, inte den perfekta skissen, som faktiskt är det intressanta. Jag märker det på mina egna pieces också. När jag målar lagligt så pillar jag bort allt av flow och originalitet och gör istället något som ser riktigt tråkigt ut och faktiskt sämre än många av mina olaglia pieces som jag gör på mycket mindre tid och med knappt någon belysning.

Sen måste jag även betona en annan sak; precis som flera i tråden har sagt, så finns det inget rätt och fel inom graffiti. Dock tror jag personligen att de flesta som faktist HAR målat olagligt under en längre period lär sig uppskatta dessa saker som toys har svårare att uppskatta.

Den perfekta piecen är inte målet, utvecklingen av sin egna stil mot något odefinierbart mål är nog mer vad det handlar om..

2010-08-26 04:12
Bönder...
Red Green N Gold Records (c)