I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Julkalender 2009

Vår Hiphop - Graffiti

2009-11-07 20:16

Julkalender 2009

Hejsan. Tänkte sätta upp en Julkalender för folket i år.
Nu är det så att jag söker bilder, eftersom jag inte har speciellt många själv.
Så känner du att du har något som du vill dela med dig av så kan du maila dom
till mig på: [email protected] .... Skriv "Julkalender" i rubriken så jag vet vilka
bilder som kan användas till den.

Hemsida osv kommer jag att skriva här inom kort.
Hoppas ni mailar in mycket bilder nu. För CapitalSthlm.com har ju inte haft en Julkalender sedan 2007. Så antagligen så är väl den död i år igen.

Mvh // Svenskgraff

2009-11-07 23:47
Bra bra.. jag hoppas verkligen ni kommer ha RIM?? det är ju ett måste som tuvär inte fanns med förra året.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-08 02:38
Haha helskönt!
Såg 2007-versionen!
Nyfiken på 09!

2009-11-08 08:43
Bra initiativ :)

2009-11-08 14:21
Ta in rimmaren från förra året eller om det var året dessförinnan... när besvikelsen hade lagt sig över de dåliga rimmen så var det skitkul att läsa på ett ungefär:

"tomten äter gröt, men paneler av hfu är på stationen. det snöar också"

2009-11-08 19:10
jag kunde btw inte komma förbi lucka #8 i 2007, popup-rutan kom upp hela tiden även om jag gjorde rätt. nåväl

2009-11-08 19:39
Jag är sjukt dålig på att rimma, så någon för gärna hjälpa till.

2009-11-08 22:58
rimmen på förra årets julkalendar var så dåliga att man blev förbannad
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-11-09 08:28
man undrar ju om inte förra årets rim bara va på skämt för dom va så jävla lame. hoppas på bra bilder i år då! capitals kalendrar har vart svåra att slå..
Tu m'emmerdes!
Graffare

2009-11-09 10:50
Jag kan ställa upp som rimmare om det önskas. Mina rim är kick-ass på varje julafton.

Min svärmor brukar tom spara dem för att de är så bra :)

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-11-09 19:28
"en rimmare till kalendern vi behöver iår, så alla whoa-kids en riktig jul sig får"
Skyll på systemet

2009-11-09 21:12
haha supa dupa lägger ribban!
Tu m'emmerdes!

2009-11-10 20:10
Verkar inte som någon är intresserad av detta?
Har knappt fått några bilder? :/

2009-11-11 14:41
Jag kan skriva fin fina rim, jag har ju talang, tycker jag iaf ;)

Hej lilla pappa, här får du en stekpajna, skitbra å ha om du vill spöa aina..
..::picture me rollin::..

2009-11-13 01:54
svenskgraff:

Det är väl fan lång tid kvar till december? Bilderna kommer nog ska du se. Jag kan og hjälpa till med något. . Kan man skicka filmer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-13 02:52
Skit i bilderna, nu har du ju tjokt med rim och det är ju ändå det fetaste..
Crüel town, it's a Crüel town...

2009-11-13 17:42
rimmen till julkalendern alla här på whoa sätter först, tydligen bara jag som vill runka till graff för att släcka min törst.
Om du ska göra julkalendern detta år ska du inte ha inblandning i nån csg-kår.
för dessa muppar vill vi inte ha här, dom kan emigrera till asien och komma hit för att plocka bär.
Sköt det snyggt och inte som förra årets skit, jag hoppas nästan att den killen åkte dit.
Skyll på systemet

2009-11-14 16:35
rim or die. Förra årets kalender fick ju platt-fall pga saknaden av just - RIM

2009-11-14 19:54
Vänta på livebilder i snöig miljö, kan ju inte gärna vara pics från i somras i julkalendern, ska ju änna vara lite julkänsla!
Shake n' Bake!

2009-11-15 21:53
Det har kommit in 2 bilder sedan jag startade den här tråden.
Det var 8 dagar sedan. Kom igen nu, skicka lite schyssta bilder.

Mvh / SG

2009-11-20 10:22
klipp lite kort själv.. det e ju roligare om det kommer in vad du tycker inte att folk får självproppsa sig i din julkalender!!!!!!!

2009-11-21 17:32
Nu finns det ett gäng på mailen.

2009-11-22 15:33
capital kommer alltid ha den festaste gräääfkalendern :)

2009-11-29 00:29
...och i år har väll captial en kalender också?

2009-11-29 06:41
E de tight med material eller ???

2009-11-29 06:42
kan fixa imorgon mannen men inte idag tyvärr .. snart e de jul i stugan / lägenheten / huset .. va fan skit samma bara ta det fett lugnt så e de fett lugnt!!

2009-11-29 20:35
jul i kvarten
Skyll på systemet

2009-11-30 22:03
Har fått in 3 bilder.
Skrev meddelandet för 27 dagar sedan.

2009-12-01 02:25
..jag kanske misstog mig tidigare. Capitals kalender kanske är samma sen 2007?

Iaf, du behöver alltså minst 24 bilder och du har 3 nu, alltså 21 som saknas.. rim borde du inte ha något problem med. Om ingen skickar in borde det ju inte vara så svårt att ta några kort själva i alla fall. Eller bor du inte i Stockholm och vill ha just huvudstadsgraffiti?

Jag hoppas du i alla fall lägger upp en kalender med de kort du har, bättre försöka och misslyckas än aldrig ens testat. Korten kanske börjar rulla in när folk ser nått händer? Vi kan ju hoppas.

Det bör vara första luckan idag föresten...... så ska du greja det lär du fixa det idag. D:

2009-12-01 03:38
inse att det här är ett dött fenomen att göra en "graff jul kalender" varje år.

så länge inte bilderna håller 100% kvalité och den görs av någon väldigt insatt som både får tag i feta bilder och kan rimma så är det ingen idé att ens försöka för det blir bara misslyckat.

2009-12-01 13:20
takeaway

Skulle väll säga det är mer den totala orkeslösheten att ta ordentligt initiativ som gör det hopplöst om något. Man måste inte kunna måla som kungen själv för att ta upp en kamera och gå och fota nått. Visst att det kan vara roligt med pose/live bilder och då kanske man måste vara med i "gänget" själv, men dem är knappast ett måste för en lyckad kalender.

Bilder som håller 100% kvalité.. vafan, det är väldigt få målare i dagens läge som håller nån 100% kvalité. Det måste ju inte vara en kalender med enbart tåg målningar gjorde utav Stockholms elit. Skit samma vad det är så länge målningen inte sticker i mina ögon, och nån kommit upp med ett acceptabelt rim på det. Och apropå rimma, hur svårt kan det vara? Alla som förstår vad det innebär kan göra det.

"Se där, en vägg som någon målat på, hur det gått till kan Svensson inte förstå, men visst ser den bättre ut nu när den inte längre är betonggrå."
- nått i den stilen hade dugt fint åt mig. Sen vet jag inte om alla andra är sjukt kräsna och bortskämda. Om nån skulle ta sig tid och göra en kalender får man väll tacka och ta emot.

...men jag tvekar starkt på att det lär hända i år i.o.m det är den första idag.

Graffare

2009-12-01 14:06
Detta är första året utan en julgraffkalender...
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-12-01 14:39
vet inte om detta blir någon julkalender ,men det ser ut som att lucka ett har öppnats!
http://www.fotolog.com/gefle/34118488
hoppas det öppnas fler bara!

2009-12-01 15:13
sant, första året utan.. tack för länken dumbass, jag hugger på den där och hoppas då. Verkar inte vara nått bättre styrt.

2009-12-01 16:12
Illsnidig P23

Man måste inte kunna måla som kungen själv för att ta upp en kamera och gå och fota nått.

Vart sa jag att man måste kunna måla själv överhuvudtaget för att få till en bra kalender? så länge man har ett känsla för kvalité och bra smak så blir det en bra kalender.

Det måste ju inte vara en kalender med enbart tåg målningar gjorde utav Stockholms elit.

Det sa jag inte heller det kan vara kvalité från bl.a. Malmö/Göteborg och andra lite mindre städer i Sverige som har sina talanger. Men det folk oftast vill se är ju dock "Stockholms elit" även om det blir tröttsamt i längden så är det ju faktiskt nästan bara det som verkligen håller kvalité i dagens läge sorgligt men sant. (Jag är ej från Stockholm själv)

Och apropå rimma, hur svårt kan det vara? Alla som förstår vad det innebär kan göra det.

Faktiskt så var det ju någon kalender för något år sen (eller var det förra?) där någon fixa ihop någon halvdan kalender och rimmade som skit. Så jo för vissa verkar det tydligen vara väldigt svårt...

Men du som verkar så down på det här och kan rimma och allt. Gör en kalender själv då? bättre sent än aldrig jag är gärna med och hjälper till om du vill det. Skriv ett meddelande till mig isåfall!

2009-12-01 16:22
http://www.fotolog.com/rapersdelight
verkar finnas andra som gör ett försök på luckor i år också

2009-12-01 16:25
Men alltså julkalender, är det verkligen så jävla intresant, det finns ju nu mer fotologar som uppdaterar dagligen och har gjort under väldig lång tid...

2009-12-01 17:11
Länk till http://fejkone julkalender har alltid haft sin charm så kom inte och säg att det inte behövs !
http://farggladavaggar.bloggplatsen.se/

2009-12-01 17:46
det är bara capital som kan göra riktiga julkalendrar
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-12-02 10:57
här kommer den riktiga julkalendern.
http://www.fotolog.com/wakingupblind/15453552
och där ser ni att capital kan slänga sig i väggen.

2009-12-02 15:28
dumbass

Du måste driva......

2009-12-02 19:24
takeaway.

nej tyvärr..jag är blodigt allvarlig.
capitol kan slänga sig i väggen.
det jag länkade till är iofs en crew-julkalender ,å det kan man ju tycka suger, MEN nån jävel har iaf styrt upp en kalender som kommer knäcka ALLA andra taskiga försök ,tex capitals.
du får jättegärna länka till någon bättre aktuell kalender. inte från 2007..
och bara så du vet , jag är ingen HFU:are

peace!

2009-12-02 20:05
takeaway

Jag tror inte det är särskilt stor chans att en såhär sen julkalender skulle suga till sig intresset ifrån folk. Är man ute i god tid är det dock inga problem för vilken normalbegåvad person som helst med lite motivering att göra en. Hade jag förutspått att det inte skulle bli nån annan julkalender i år (vilket jag dessvärre inte gjorde i år) kanske jag hade övervägt att göra en själv dock, för jag tycker det är en trevlig grej och lite utav en tradition. Men, jag lär inte göra en det här året för den skulle bli klar på tok för sent, och då känns det inte riktigt värt att undvara min dyrbara tid till det. Men vem vet, nästa år kanske, om jag kommer ihåg i tid dvs.

2009-12-03 03:46
Det vore riktigt trevligt om någon ville slänga ihop en till nästa år, förstår verkligen att ingen vill nu då december redan börjat..

Illsinnig
Skitbra om du skulle fixa det! Kan lätt tänka mig att ta mig ut och fota för att bidra med bilder!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-12-03 16:53
Ja blir det av nästa år kommer ju foton att vara nödvändiga. Knepiga med Sverige är ju att snön kommer sent in i december nu för tiden.. så det är svårt att få kort på pieces med snötäckt backe (vilket är lite mysigt) i tid, om man inte redan börjar fota året innan. Kanske man bör samla material redan nu då om det ska bli nått till 2010. För jag tror inte Capital kommer lägga upp några fler julkalendrar, känns inte som oddsen inte är så stora för det.

Vill inte lova något men ska hålla ögonen öppna efter bra saker att fota och så sätter jag en påminnelse på mobilen i juni 2010 så borde jag förhoppningsvis komma ihåg.

2009-12-03 18:05
vem minns inte "xxxx" stå naken med 2 brandsläckare intill en färsk panel, svårslagen..
Tu m'emmerdes!

2009-12-04 06:47
kreamteam P25 jo det minns jag mkt väl :)
fuck off

2009-12-04 09:10
Den minns vi alla...

2009-12-04 18:10
Jo visst är det så..

2009-12-05 23:21
"capitol kan slänga sig i väggen."
"MEN nån jävel har iaf styrt upp en kalender som kommer knäcka ALLA andra taskiga försök ,tex capitals."
/dumbass

dumbass: Hehe, jultomten hälsar att DU kan slänga dig i väggen! All respekt åt fotologen du länkade, men varför tokdissa Capitals gamla julkalendrar? Jag vet inte riktigt vad du yrar om, men som du kanske märkt så har inte Capital någon julkalender i år heller och om du syftar på att deras tidigare kalendrar var "taskiga försök" så blir jag lite nyfiken på vilken kalender du tror att dom försökte efterlikna.

Men, nice med en kalender iallafall, även om den är i fotolog-format. Hittills är det ju bra grejer i "luckorna". Kör hårt grabbar!

2009-12-08 18:42
Ja fotolog kalendern har dagligt besök utav mig iaf, det vår årets mest lovande kalenderförsök.