Lita på advokaten?
Så här ligger de till, torskade för typ 8 månader sen och fick ett brev från tingsrätten att det ska hållas rättegång om ett par dagar, Jag har redan erkänt mig skyldig (blev tagen på bar gärning) sen misstänker dom en annan man som dom fick tag på någon dag efter att dom tog mig, jag har gjort allt som står i min makt för att han den andra inte ska torska, han blå nekar för fulla muggar. I alla fall så ska jag träffa min advokat om någon dag, kan man då verkligen lita på honom och berätta hela sanningen, eller bara sitta tyst?, Gäller desamma på rättegången?, har man rätten att inte säga ett knyst utan bara sitta tyst och stirra i taket Snabba svar om någon vet... peace
om du bara stirrar i taket tycker dom du är en otacksam snorunge och kommer ge ej mer böter än om du säger de du sakt innan ja du kan brata med din advokat de är väll därför du har han för att han ska hjälpa dej ?
Stående uttryck keep one's cool---{informellt} hålla huvudet kallt, behålla fattningen lose one's cool---{informellt} tappa huvudet, förlora fattningen
Kolla om advokaten kan jämföra saneringskostnad från gamla fall, kr/m.
SMÅLAND!
Redaktionen
2009-11-06 14:25
Vad jag har förstått så är väl det hela tjusningen med advokater. Advokater jobbar ju inte "för rätten/staten" utan för sin klient. Dessutom sker ju era samtal under strikt tystnadsplikt och särskilt om det gäller en liten skadegörelse tror jag inte att advokaten glappar öht. En kompis var med om en liknande pryl men då gällde det misshandel. Polarn å ytterligare en kille hade torskat för misshandel, min polare hade inte varit särskilt delaktig medans den andra orsakat rätt mkt skada på den misshandlade. Det slutade med att han yrkade nödvärn å min polare erkände och åkte på hela torsken, trots att det fanns vittnen som placerade båda 2 på platsen, utdelandes slag. Och vad jag förstog var det en medveten taktik mellan den andra killen å hans advokat, advokaten visste om att han ljög och ville klara sitt skinn och hjälpte han således att göra det..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
jävla tönt! du ska inte graffa eller begå något annat brott i överhuve taget om du ska be om råd på whoa inför en rättegång. jävla toy. if you cant do the time, dont do the crime!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jävla tönt! du ska inte graffa eller begå något annat brott i överhuve taget om du ska be om råd på whoa inför en rättegång. jävla toy. if you cant do the time, dont do the crime! Ghahahaha....
Du ska lita på advokaten men inte skylla på praktikanten
Tycker du ska lyssna på gangstern Linje12 . Hellre åka dit än att fråga en sådan dum fråga.
Vila i frid Daniel ! 091030
techaas kollat lite mycket på ica reklamen eller xD?
Stående uttryck keep one's cool---{informellt} hålla huvudet kallt, behålla fattningen lose one's cool---{informellt} tappa huvudet, förlora fattningen
advokater är ju hur lugna som helst
Du ska inte berätta sanningen för din advokat men du ska förklara för honom hur du vill lägga upp ditt "försvar" (citationstecken eftersom du ska erkänna). Ibland förstår inte advokater att man inte vill skylla ifrån sig på medåtalade och de kan då råka säga fel saker i rätten. Du har rätt att vara helt tyst men det kommer att bli problem då. Du kan erkänna brott och sen säga att du inte vill uttala dig när dom tex. ber dig att berätta om händelsen eller liknande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu kan jag verkligen inte uttala mig om hur allas advokater varit samt kommer vara men min erfarenhet är att man kan vara rätt öppen, jag har vid flertalet tillfällen mer eller mindre sagt hur det ligger till, vad han tror om att jag säger si eller så, om han tycker att jag borde undanhålla den o den biten, vad jag inte bör svara på alls, vilka konsekvenser ett sådant uttalande skulle kunna ha osv..ärligt talat, advokater är på ER sida, det är ni som gör att dom har jobb och det ligger därför i deras intresse att åtminstone göra ett någorlunda bra jobb. Sen är det klart att vissa har mer/mindre moral, mer/mindre hjärta/skills osv...men dom flesta bryr sig inte särskilt mkt den där gamla regeln att dom endast ska försvara dig om du anser dig vara oskyldig. Det blir mkt bättre utbyte om man är ärlig mot dom för då kommer det inte upp så mkt överraskningar sen och dom kan förbereda dig på vad som komma skall. Detta är ju särskilt bra för er som har slöa hjärnor, svårt att sätta ord på saker, inte kan se röda trådar eller spel när polisen leker osv...
Detta är ju särskilt bra för er som har slöa hjärnor, svårt att sätta ord på saker, inte kan se röda trådar eller spel när polisen leker osv... Haschrökare? ;)
Okej så man är toy för att man ställer en ganska simpel fråga?!, jovars jag ber väl egentligen om hjälp från dom som har bättre kunskaper än mig, jag har aldrig suttit i rätten förut, jag måste väl få lite skinn på näsan om vad som kan kommas hända... Tack för dom snabba och seriösa svaren...
Skit i vem som kallar dig TOY på whoa, vi kan utgå ifrån att de är en kille som är 14 o as cool!.. vad vet vi? right:) MEN.. Snacka ihop dig me din advokat, vad skulle annars vara din räddning, du kan inte göra så mycket mera eller?.. sitta helt tyst verkar inte smart iaf, då kan dom vrida o vända på det hur som helst.
-"Open Your Mind" din instängda egoistiska svenne!
lifeforms haha ja såna som oss har visligen slöa hjärnor :D NoRemores skit i vad folk säger som säger att du e toy även om du är de eller inte så har vi alla vart toy's även dom som säger de är / har varit toy's , så de ba skippa de ,du säger att du inte suttit i rätten förut de kommer va "pinsamt" de kan jag lova dej men berätta så mycket du kan till din advokat och fråga vad han är intresserad av att veta mäst ,han är ju där trots allt för att hjälpa dej ur denna "KNIPA" //hoppas du klarar dej xD skriv vad straffet blev
Jahopp då var de över, jag tog på mig hela skiten då man inte kunde bevisa att den andre var skyldig. Jag svarade lugnt och sansat "inga kommentarer" på dom krångliga frågorna...vad har jag lärt mig? Ärlighet kommer man ingen vart med, LJUG straffet blev typ 5 lax + ett par timmar samhällstjänst, de är bara ta smällen... Peace
hehe ljuga i rättegången kommer du mil med ;)
Det är inte du som ska bevisa dig oskyldig, utan dom som ska bevisa dig skyldig. om du har gjort någonting så var bara tyst, så har dom mycke mindre att gå på.
p2dab. det där fungerar bara i förhör. om sedan åklagaren lägger fram "såhär var det" i rätten och du sedan sitter knäpptyst så är det du som förlorar på det. men det varierer från fall till fall hur mycket bevis åklagaren har eller om det är rena indicier
Awaiting Beheadment and Mutilation
ImagoMortis: Jo det är klart att det är olika från gång till gång, men enligt mig så säger folk alldeles för mycket på sina rättegångar överlag, och det leder ofta till att man bara ställer till det för sig själv i många fall.
De värsta är ju att lyckas hålla huvudet kallt, man försäger sig ofta i dessa pressade situationer om man ska rabbla upp sin historia... säg inte för mycket, men sitt inte heller tyst.
A**E är det du?; D
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
man ska alldrig va 100% om du har fått en statlig advokat.. men du kan nog vara hyfsat lugn!
om dom inte har tagit dej på bargärning eller har foto eller film bevis på dej så är det nog jävligt lugnt