I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur straffas man som utlänning i andra länder?

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-09-03 19:32

Hur straffas man som utlänning i andra länder?

Alltså hur behandlas man som Svensk som torskar för att klotter/vandalism i andra länder? Landsförvisning på livstid med böter? Skickas man bara hem med böter och får komma tillbaka, eller åtminstone återvända några år senare?

Spekulationer ger mig inte några svar och gissa kan jag göra själv. Vill veta av folk som sitter på fakta, alltså är pålästa eller själva har råkat ut för något.

De länder jag är främst intresserad utav att veta hur lagarna är kring vandaliserade utlänningar är USA och Japan. Båda vilket har rätt strikta lagar för utlänningar i övrigt.

Tråden är dock öppen för att berätta om andra länder också då det kanske skulle stilla någon annans nyfikenhet. Om nån vill flika in hur polisen bär sig åt vid gripande i olika länder är det också välkommet, te.x målar man i "blabla" skjuter dem skarp etc.


Postade inte i semestertråden då den är sjukligt inaktiv och det inte är direkt kopplat till burkaffärer, fames etc (även om temat egentligen är semester...).


Tack på förhand.