Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När jag testade tar black 500 så tänkte jag att det här va den skönaste burken jag nånsin använt, kan tänka mig att det är samma me alla de andra nya :) future is here
har bara kört med chrome/svart dom är OK. dom nya "black"burkarna har jag ej kört med men kan tänka sig att de är som dom andra bara ny design. vem vet köp prova.
CSG4SAINTSHIT!
okej tack för svaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur svårt är det att pröva sig fram? köp en svart,vit, några ljusa och några mörka färger och skapa dig en egen uppfattning
Awaiting Beheadment and Mutilation
Kommer antagligen va som förra black? Dom skriver ju som att det är nya Playstation 3. Är sällan mer skillnad än designen.
Den nya Black-serien är Montanas serie av sprayburkar med högt och lågt tryck i samma burk med hjälp av level-cap-systemet. Burkarna levereras med Montana Level 4 som originalcap och färgkartan sträcker sig över 100 matta färger och samtliga täcker på princip alla ytor. Burkarna klarar även av vårt nordiska klimat under vintern. » 102 kraftfulla matt färger » Snabb torkning & möjligt att måla över direkt med andra färger! » Högt tryck / måla fort går så bra! » Hög täckningsgrad på alla ytor » Perfekt hantering även för detaljer och arbete med tunna caps! » Starkt pigmenterade / skaka väl » Non-Drip Formula! Droppar inte! » Låg ljudnivå » Högsta kvalitet som följer alla miljömässiga normer!
reespect: WOW du kunde quota från deras hemsida, gud vad informativt :)
Provade de nya blackfärgerna igår och dom var helt okej, gäller det detaljer så välj ett annat märke men dom funkar helt klart.
Bild på resultatet:
Länk till bild
http://www.graffitiforum.se <- Party!
Dom täckte iallafall bättre än dom gammla färgerna och som skrivs så är dom matta istället för blanka, alla färger på piecen är Black utom den råsa och röda som är Molotow/Clash
Troni man kommer kunna få tag på dom "gammla" burkarna... eller måste jag börja göra mina egna b:n?
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop
dom förra black hade väll inte matta färger?
nope "förra" black hade ej bara matta färger
AdeOne!
Jelly; Och du kom med så mycket mer information? Folk är på tok för lata för att ens surfa in på HL och läsa innan de börjar fråga, därför la jag in texten. Aja, jag har inte hunnit testa dem än själv så jag ska inget säga, dock tycker jag det är lite småtråkigt att de nya är matta.
den svarta va en riktig höjdare tycker jag och chromen va helt okej
jävligt porrig design ialla fal de räcker väl ?
Tar black är 5 stjärnig! De nya med färg kändes lite som gold burkarna...
mycket bra måste jag säga av de färger jag testat. så nu är det bara iväg o inhandla! **** av 5 möjliga
Evil under Good
NoRemorse: Jag tyckte faktiskt dom rockade goldburkarna, har aldrig riktigt lärt mig varför goldburkarna skall vara så bra, dessa täcker möjligtsvis som gold eller bättre men den stora skillnaden för mig var att dom nya Black vart jävligt cleana linjer(dock för feta för min smak) med, detta hade jag vissa problem att få med vissa goldburkar. Sedan verkar dom vara mycket högre tryck i än gold burkarna vilket bäddar för att dessa klart kommer bli en favorit för dom som vill köra snabba saker. Personligen kommer jag fortfarande hålla mig till Molotow på vägg men vem vet, jag kanske blir omvänd senare om jag hittar lite bättre caps till dom nya Black som inte blir asfeta men fortfarande cleana.
Hangaround
2009-08-11 14:48
När jag var på HL så köpte jag en TARBLACK 500ml den var väl hyffsad om man körde med en NYC, men om man kör med tunnare caps så blire som ett "skumlager" as kefft. men annars var den skit skön
En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj.
Ro0b0oco0p3n: Om man kollar på Montana-cans.com så har dom iallafall kvar dom gammla bland produker, frågan är om det är ett restlager som dom skall sälja ut eller om dom kommer ha kvar dem.
Testade "nya black" idag och dom var mycket skönare en vad jag trodde! Dom rekomenderas starkt! Vad det gäller Tar burkarna så har jag ej testad dom en:)
orginalen som sitter på är ju bara o spara till annat. sätt på skinny som är till molotow så får du smalare linjer.
Evil under Good
Doubletrouble: Haha du får mig att le stort :D Har målat så pass länge att jag inte tror att man använder pinkys(som är orginal på nya black) till att dra smala linjer med :) Det jag menade är att tex Molotow blir mer skinny och cleanare med om man använder samma cap, tror dock jag hittat en cap som är okej men inte mer än så dock så kan jag mycket väl tänka mig att använda nya black till mindre detaljerade saker om priset hammnar rätt ...
synd att dom nya black burkarna skulle kosta mer är dom verkligen värda det? käns jävligt skevt när man kan få grymma burkar för 35.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
artcrime. var köper du dessa "grymma burkar" för 35 kr?
Awaiting Beheadment and Mutilation
NoRemorse, Artcrime: Har ni räknat ihop vad det där blir med frakt? blir inte så himmla mycket billigare om man inte beställer en jävla massa. tex ett 12 pack 58,33 st, 20st kostar 42:27 st och det är det lägsta priset om man inte beställer för mer än 2500 då är det fraktfritt och helt ärligt tror jag inte det är så många som beställer 71 cans åt gången. Artcrime: antar att det var zabotaz80 på backjump som du hade i tanke eller?
Maneten: på Child vart de ju "utförsäljning" på black... fast kan ju lika väl vart ett sånnt knep förå få massa folk å göra kap!? de ä la ba å vänta å se annas
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop
jag gillar de "nya" skarpt, designen är inte lika "kid" enligt mig, sen att de är skönare att hantera i vissa aspekter är ju bara plus i kanten. Thats all.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
jelly Glömde nämna att jag bor i uppsala. Man behöver inte betala fraktkostnaden om man hämtar sin Backjump order här...My bad!
Kan man få veta varför det är så?:)
Ägaren av backjump har sitt lager, och bor här i uptown. Så man bestämer en tid och plats där man träffar honom irl, och får allt "stuff" på de sättet... Tror att de finns info om det på hemsidan. bless
Proxxy Logiskt går det att räkna ut. Han har en butik och försöker sälja så mycket kannor det går. Om det är vissa personer, som accepterar priset på kannorna, men som inte diggar fraktpriserna, så försöker ju affärsägaren sälja iallafall. (t,ex genom att möta upp varandra i upptown) Varför gör han det då? jo, därför han tjänar ju inga pengar på frakten heller. Det gör posten! Så tror bara han blir gladare om han slipper hålla på och posta iväg massa skit.. Puss och godnatt
yo hiphop r'n'b
Tycker att designen är hur bra som helst, clean och snygg. Färgen har jag hittills inte varit särskilt impad av, tycker att trycket är lite för högt och att färgen inte var nämnvärt bättre än tidigare Black. Tycker att det är synd att de har satsat på matta färger, nu känns det som att Black o Gold är samma burkar, bara olika tryck- största skillnaden är att nya black dammar mer enligt mig. Molotow har ju gjort samma misstag med sin HP burk och den var inge vidare heller, testade ett par av dem från CurbSErvin och de brukarna var inte heller så imponerande. Synd att gamla Black försvinner, det är väl bara att beställa från det lager som HL har kvar. Nya chromen var helt ok (grymm design även här!), toppar dock inte marknadens bästa chrome- Molotow Burner Chrome.
Är trycket i burken som gold, eller som montana, (det där mjuka, nästan lite sega flowet) eller som moltow?
yo hiphop r'n'b
ditt_skabb: om det är ventilen du menar så är den lika mjuk som montanas gammla black. ventilen gör mer än man tror för känslan av trycket.