I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grym målare? se hit..

Vår Hiphop - Graffiti

2009-07-09 00:49

Grym målare? se hit..

Tjaba jag söker efter en eller flera personer som älskar graffiti,

Det som ska göras är att dom som nu vill/kan ska göra en/Några målningar på en container som är 5x5m det som ska målas är en viss hemsidas adress och även "Klubbens" märke och kanske även lite annat.
Du skall alltså kunnna måla gubbar men även viss text..
Vill hälst att du/ni ska ha målat några år så ni vet vad man snackar om och även kan uppfylla dom kraven vi vill, förutom dom kommer det vara väldigt fritt.
Det är inget betalt för att göra det här men alla cans som behövs pröjsar självklart vi.
Om du känner att du är rätt person så langa ett sms eller gb så kan vi träffas och snacka mer...
0762808803 säg att det är angående containermålningen.. vaken dyngnet runt..

En blå bil är inte rosa!

2009-07-09 00:51
Glömde skriva att självklart är allt lagligt och kommer att ske under kvällar och helger i sthlms området.
En blå bil är inte rosa!

2009-07-09 01:39
hosta upp stålar om du vill att någon "seriös" målare ska göra din container.

Groupie

2009-07-09 03:09
Så fort någon ber om ett mindre jobb och frågar här på whoa så ska alla säga att "hosta upp pengar om du vill ha en "seriös" målare att göra jobbet". Hur kan ni tala för alla "seriösa" målare och säga att alla vill ha betalt för att göra det? Dom kan väl tala för sig själva hur dom vill göra...eller är ni deras revisor på något sätt? Finns säkert någon "seriösare" målare som kan ställa upp om intresse och tid finns till.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2009-07-09 03:59
Varför ska man behöva ta betalt för att göra något man älskar? Man får cansen gratis och får måla åt någon som ska använda det så andra ser det, kan nästan inte bli bättre :>
Hoppas du hittar nån som kan fixa det åt dig!

2009-07-09 13:20
DJ-Divine P25. då kan jag lämna in bilen hos en en bilreparatör och bara betala för delarna? han verkar ju gilla det han gör så varför inte. bara för att man håller på med nån slags negerhobby utan f-skattesedel så betyder det inte att man måste göra allt gratis
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-07-09 14:03
ImagoMortis

då kan jag lämna in bilen hos en en bilreparatör och bara betala för delarna? han verkar ju gilla det han gör så varför inte. bara för att man håller på med nån slags negerhobby utan f-skattesedel så betyder det inte att man måste göra allt gratis

Så sant.

2009-07-09 15:34
riktigt sant!

2009-07-09 21:47
Min tanke när jag läste detta var att det är en bra chans att visa upp sig för andra, som det nämnts tidigare i tråden så är det trots allt gratis med färgen och ni kan göra det ni gillar mest.
Om man dock varit i området ett par år så känner nog folk till än :P Men men :)

Lägg gärna upp en bild på hur resultatet blev :)

2009-07-09 23:24
Ganska oförskämt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-10 15:35
finns det någon intresserad så är det bara att höra av sig..
Tvingar ingen
En blå bil är inte rosa!

2009-07-10 16:03
Var skall detta ske, vad för typ av conteinrar? sådana där som är veckade över hela plåten eller är dom släta?
http://www.graffitiforum.se <- Party!

2009-07-10 16:05
krav=betalt , helt seriöst , ni vill ha erfarna målare och ett bra jobb utfört men är inte villiga att betala för det ha ha.......pinsamt , dock inget ovanligt förekommande fenomen för dagens målare dock
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-13 23:22
fan va alla ska gnälla över detta, ni som inte är intreserade eller tillräckligt duktiga kan fan bara dra o låta killen få tag i rätt person, och Imago mortis din jävla nolla sluta leka så jävla tung, jag skulle säga att bilreparatören försörjer sig på det han gör men en graffare gör inte de, hycklare!

2009-07-14 13:04
wizzy

fan va alla ska gnälla över detta, ni som inte är intreserade eller tillräckligt duktiga kan fan bara dra o låta killen få tag i rätt person, och Imago mortis din jävla nolla sluta leka så jävla tung, jag skulle säga att bilreparatören försörjer sig på det han gör men en graffare gör inte de, hycklare!

du säger ju det själv. då är det väll på tiden att vi får betalt för att göra någonting vi är duktiga på.

2009-07-14 13:41
Men vafan sluta klaga! Om ni bara vill ha betalt för målningen så brinner i nog ej för att måla!. Dom ger er en conteiner och burkar för att måla! Vad kan man mer bejära!?

Lycka till skalleman! :)