I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti Affär - Helsingborg.

Vår Hiphop - Graffiti

2009-04-25 13:31

Graffiti Affär - Helsingborg.

Hejsan, jag bor i Lund men brukar vara i Helsingborg rätt ofta. Har märkt att där varken finns konstaffärer som håller burkar eller graffiti/street affärer. Min kompis som har påbörjat ett projekt om en street kläder affär var intresserad av att plocka in burkar/inks/pennor/caps och allt man kan ha med till att bomb/pieca osv.. Det kommer även fungera som e-shop(internet affär) och jag ville bara se om folk var intresserade av det i Helsingborg.. Att någon affär tog initiativet och ta in burkar övriga graffiti grejer.

The News called it crack, i called it diet coke..

2009-04-25 13:33
Ursäkta rörigt inlägg, är lite stressad.

2009-04-25 13:53
Fan vad nice! Jag bor i Helsingborg och jag är väldigt intresserad utav att få in lite burkar i HBG :D

2009-04-25 14:19
Det är bra med ambition! Vill höra mer sådant..

Vi skulle ta in de burkar jag och han föredrar då vi båda målar lite då och då:

Ironlak, Belton, Molotow, Montana och Clash är de vi har tänkt på.. Sen vilka av dessa de blir eller om det blir alla de får vi vänta och se!

Pennor: Så skulle vi bara tatt in pennor VI själva tycker om... Där av inga On the Run o hela de köret.. Utan "flows" skulle då va etc: Uni's, Postermarkers och liknande.. En del krink grejer och lite Squeezers.

Ink: Vi skulle hålla de flesta inken förutom On The Run och Montana Fluid och Molotow Inket. Alltså: Alkej, Grogg(alla färger), Nero osv.

Mer info kommer senare, Streetaffären kommer öppnas men om vi ska bära graffiti grejer får Tiden och ambitionen i Ungdomarna i Helsingborg bestämma.

2009-04-26 14:18
grymt initiativ! är bosatt i halmstad förtillfället, och har inget riktigt bra ställe att handla på, det är stor efterfrågan i halmstad, så kunder lär ni få.
That´s Rap You Guys!

2009-04-26 15:04
Ja, det är skönt och se folk utanför stan som också är sugna! Som sagt kommer det fungera som en E-shop med..

Fast street-affären kommer träda i kraft i höst någongång, och det ser MYCKET lovande ut med burkarna med. så stay tuned ni som har intresse för dethär.

2009-04-26 15:07
Skulle uppskattas med en butik i HBG! =D
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2009-04-26 15:12
låter bra!

2009-05-02 19:13
Finns inte en enda affär i min närhet som säljer cans. Men har släktingar nere i Helsningborg så jag är där ofta. Så en affär i hbg skulle verkligen uppskattas!

Tar ni in burner chrome och covers all till det så lär butiken bli mitt första hands val.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-03 11:24
Finns inte en enda affär i min närhet som säljer cans. Men har släktingar nere i Helsningborg så jag är där ofta. Så en affär i hbg skulle verkligen uppskattas!

Tar ni in burner chrome och covers all till det så lär butiken bli mitt förstahands val.

Det är samma här. Får ni in burkar så blir jag stammis!

2009-05-05 00:31
Låter nyskapande, kanske får man se en helt ny graffitiscen?
hade du tänkt lite highlights stuk/allaround?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-09 19:21
Hur går det på burkfronten? Fått något positivt besked? :)

2009-05-09 20:32
Detta hade blivit en sjukt stor succé kan jag lova! Folk som målar och också bor i utkanten av HBG kommer pendla in för att handla istället för att kanske betala 50kr burken hos Impala i Malmö, eller åka till Undaground, Fresh Connection och bli rånade pga den danska kursen eller betala hög frakt via nätet.

Så ja! detta behövs och jag tror på denna affärside/marknadsetablering i Helsingborg.
En ren konstbutik skulle kanske inte gå runt utan man kanske öppnar en allround street/casual butik som med relativt brett graffiti sortiment.

@ Hubbe

Hur, var och när hade du isf tänkt detta skulle bli verkligt?

peace out

2009-05-10 17:37
Jag hade tyckt det varit fett om du börja sälja burkar i HBG.

2009-05-10 18:51
Tror faktiskt inte riktigt detta kommer bli av dock, enligt rykten skulle det öppnas en street/graff butik i vår stad för typ 2år sedan, men vem vet vi håller tummarna.

Sjukt soft om det hade blivit som i Berlin i varje jävla gatuhörn nästintill de säljer cans på Donken hAHAHAAHHA.

Vilka hbg graffers finns i denna tråd?
kul å veta

2009-05-11 17:26
Detta kommer bli av, vi har hört med FATCAP som är väldigt villiga och ställa upp med cannor. Så de ser lovande ut, väldigt lovande.

2009-05-11 17:30
det är ju från början en street-affär, Men eftersom jag själv målar och vet att många målare är trötta på att beställa, åka in till CPH och liknande så blir det burkar och ett litet utbud av pennor.. Vet även att det finns en större "mängd" nya målare i Helsingborg som inte är så glada för fixa sina burkar på egna sett(racka eller dylikt) och gärna köper, Då skulle de ju kunna få 2-3 fler cannor istället för CPH biljätten! :).

2009-05-11 19:07
Låter riktigt bra, ser fram emot det
var och när isf?

lycka till

2009-05-11 23:01
Mer info kommer närmare öppnings datum.

2009-05-11 23:04
ye precis men när detta nästa månad, närmaste månaderna, detta år etc.

2009-05-12 10:14
Inte för att vara en partypooper och inte för att en ny street/graff-shop vore ovälkommet men det finns ju Montana Black/Gold (300:- för 10pack) i stan, om man vet vem man ska fråga.
http://www.fotolog.com/helsingbomb

2009-05-12 16:12
Dem 10 burkarna hade jag gärna lagt vantarna på! =)

2009-05-12 20:42
"om man vet vem man ska fråga"

Ja, men alla verkar inte veta detta..

Affären kommer träda i bizznizz som speak the rapper säger i Höst.

Datum är inte riktigt bestämt och burkar kommer finnas sen första dag öppningen.

2009-05-12 20:53
fan vad nice Hubbelito ^^

2009-05-15 12:31
jaja mannen cans i Helltown låter bra =) hojta till om de blir nått!
"Ett graffititäckt godståg dundrar förbi och dränker rösterna från unga och gamla nationalister."

2009-05-28 17:07
"om man vet vem man ska fråga"

Ja, men alla verkar inte veta detta..

Affären kommer träda i bizznizz som speak the rapper säger i Höst.

Datum är inte riktigt bestämt och burkar kommer finnas sen första dag öppningen.

Kommer ni att ha något slags öppningsjippo första dagen?

Skriv öppningsdatum så fort ni vet :D detta är efterlängtat!

2009-05-29 00:39
Räkna med att snuten kommer vara på er , ett tips är att snacka med befintliga affärer i sverige om tips vad man kan göra .

2009-06-01 23:10
Jag och en "MASSA" polare kommer handla ofta, utan tvekan .... det här kommer gå runt!

2009-06-22 13:14
Dåligt med uppdateringar tycker jag!

Har det hänt något nytt? Öppningsdatum etc?

2009-06-29 12:55
Graff butik till Sundets pärla hade ägt.
Kalla mig gärna paranoid men folk jag inte känner får gärna låta bli att kolla på mig när jag lämnat mitt hem.

Dedicated To The AwkWard Memories I Can't Remember!

2009-06-30 16:39
Det skulle vara riktigt najs med en street-affär i hbg. Jag tänkte själv börja graffa på alvar nu i sommar, har dessutom polare som skulle bli jävligt glada för en sånhär affär....

2009-07-09 15:13
Skulle vara nice. Om ingen gör en snart så kanske jag kommer ta intiativet om några år när jag studerat färdigt :)

2009-07-12 00:51
Pennor av bra kvalité hade varit utmärkt att ta in. Det hade jag nappat på. Hur går det för er förresten?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-08-10 22:33
Ja det hade ju varit fett najs med en graffiti butik i HBG. Ni har redan en stamis kan jag dock säga ;) peace

2009-11-28 09:32
nice vilken affär i hbg vill ha de

2009-11-29 06:29
dra till malmö och handla burkar !! mannen det finns nästan ingen som kännar för att lägga ner sin tid på att sälja i kannz i småstäder utom vissa te.x smålands i lund har ju börjat sälja kanz för 40 lappen burken men jag råder dej att sticka in till malmö och handla på fat cap ellr impala ellr drewx.. LYCKA TILL MANNEN!!.

2009-11-29 17:54
Klädesbutiken som jag inte kan namnet på bredvid Thai Corner rakt upp från knutpunkten ska enligt butiksägaren få in Montanaburkar i januari.

2009-11-30 21:42
Butiken heter JailBird & han har pratat om det i åratal men vore ju fint om han nu kom till skott.
http://www.fotolog.com/helsingbomb

2009-11-30 21:52
BURKAR!!! :D

2009-12-01 15:05
Hehe jaså, det kände jag inte till. Då kanske man ska ta honom med en nypa salt då.

2010-03-09 01:12
Hörde att affären börjat sälja nu, tänkte kolla in det.
Säler dom caps?
Säljer dom tidningar?
Säljer dom böcker?
Osvosv...
Ni som varit där, vad har dom för utbud? Lite priser hade varit fint att veta också.
Har dom bara 600 ml krom/tar och montana black eller är det andra burksorter med?

Tack på förhand!

2010-03-09 01:43
dom har dom nya blackburkarna för 40kr st om man köper fler än 5 st, och 600ml för 55kr.
billigt och bra. annat är det med capsen, 4 kr st.

där var några pennor med, men vet inte vad han ska ha för dom.
såg inga tidningar eller böcker.

härligt iaf, nu kanske drewex sänker priset med.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2010-03-09 11:12
4 spänn.. Det var lite väl dyrt.

Får man med caps om man handlar burkar som på HL?

2010-03-09 13:53
det sitter caps på burkarna ja, om det är det du menar? men det är ju inga pinkysar jue!
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2010-03-09 14:27
Montana Black, och 600ml har dom i krom och Tar black. Han säljer pennor, caps och även montana pocket. På black burkarna sitter det den svarta fat capen.
Jag har pratat mycket med ägaren och han säger att han kommer fortsätta ta in saker varje månad. I senare skede kommer han även ta in blackbooks, skissmaterial och fler flows och inks.

Han är seriös om ni alla skulle vilja veta
MVH

2010-03-09 20:59
987 - menade om man fick med eller inte, men tydligen.

Ändå sjukt med 4 spänn capen, annars hade jag dragit in där innan idag...
Vilka capsorter finns?

2010-03-09 21:42
alla möjliga sorter, den enda jag vet säkert är pinky. my weapon of choice. fast jag köpte fan inte 10 st som jag tänkt :p

2010-03-09 21:55
Jailbird kommer ta in Squeezers och tillbehör och ink.

Capsen går på 2kr st.

2010-03-09 22:00
Priserna är tyvärr såhär för att Jailbird inte fick en över-hypad deal med Montana,
Men ni får stå ut med detta tills dealsen blir bättre.

2010-03-09 22:06
härligt buddah!

jag menar inte att gnälla så mkt, jag är askalasglad för att jailbird börjar sälja burkar!
fixar dom öppet dygnet runt med så är det helt amazing! :D

2010-03-09 22:57
Haha, nu ska vi inte hoppas på för mycket!

Det är skönt att han tog upp det efter mycket tjat..

Som Hubbelito skriver pratar även Jailbird om Internet affär och det är stor ambition.

Så sit tight och låt det ta lite tid.. Sen så har ni en tight affär och handla de ni ska ha i Helsingborg =).