I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

torska i fame osv

Vår Hiphop - Graffiti

2009-04-22 17:12

torska i fame osv

Shu!

Vad är det som gäller om man skulle torska vid en vägg där det inte saneras? Man brukar väl bara betala för saneringskostnader eller vad är det som hänger? Blir det böter endå?
Sen om man torskar för första gången och sen inte erkänner alla tags med samma bokstäver, då kan man väl omöjligtvis åka dit för allt?

tacksam för svar

MÖRBYC CREW
Rappare

2009-04-22 17:17
Ge fan i att torska så slipper du undra :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-04-22 17:21
Förr eller senare torskar man och jag målar inte särskilt gärna utan att vara säker på att jag klarar av en torsk, annars nojar jag ihjäl mig :)
MÖRBYC CREW

2009-04-22 17:27
Det är väldigt sällan polisen gör något om dom tar dig på ett fame .
Dom kan i stort sett bara ta dina burkar .

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-22 17:40
Självklart kan dom gripa dig ändå det är brottsligt oavsett hur mycket någon har målat där innan, däremot är det troligt att din advokat kommer yrka på åverkan (lindrigare än skadegörelse) ist för skadegörelse, jag vet att det har gått igenom tidigare.
HMOR

2009-04-22 18:14
crookboyy

Om man är under 15 kanske...

2009-04-22 18:33
Men seriöst ska du göra en kostnadskalkyl över väggen/ytan innan du målar varje gång? Man kan aldrig riktigt veta vad som händer o hur mycket du kommer betala.

2009-04-22 19:00
En vänn till mej torskade nyligen på ett fame.
Och nej saneringskostnaden var inte dyr, komunen krävde 400:-

Därpå tillkomm advokats kostnader på 5000:-
dagsböter på 5000:-
samt brottsoffer fonden 500:-

sär-stavning*

2009-04-22 19:04
Drpepper .. din kompis verkar dum i huvudet som betalar för en advokat när det gäller en skitsak.
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-04-23 10:58
Kan bli redig torsk där med så man är aldrig säker.Håll ögonen öppna...

2009-04-23 23:45
ImagoMortis , Man tilldelas *om man inte väljer en egen försvarare* en offentlig försvarare per automatik. Advokaterna tilldelas i allmänhet uppdragen i turordning i de fall där den misstänkte inte har föreslagit någon speciell försvarare.

**En offentlig försvarare kan i de flesta fall förordnas till och med mot den misstänktes vilja.

Har man emellertid en skaplig årsinkommst kan man komma att bli tvungen att stå för advokat kostnaderna eller en del utav kostaderna själv.
Den tilltalade är i princip skyldig att ersätta staten för kostnaden för offentlig försvarare, om han döms för brottet, förutsagt att han inte är helt eller nästan inkomstlös.

Typ..cirkus.. !

2009-04-24 12:04
Japp. omkostnaden för själva skadegörelsen du åsamkar är relativt liten men straffet blir dyrt.

Jag gjorde en liten tag på en stolpe på en skola för många år sedan.
saneringskostnaden var 250kr, borttsofferfonden 200kr och dagsböter på 4800kr.

Spelar ingen roll om du taggar löven på en buske eller en husfasad, är det någons mark så blir det straff.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.