I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hötorget pisad

Vår Hiphop - Graffiti

2009-05-05 01:11
Färger har stor betydelse ja, självklart.
Man kan tex kompensera en stor del av sin saknad av skicklighet med att välja sjukt grymma färg kombinationer, och då blir helheten genast mer aceptabel.

Men för en lite mer analyserande eller kritisk åskådare så ser man att själva skissen fortfarande är lika ful, oavsett hur bra fräger man valt, eller "raka linjer" man gör.
Och det är just den, skissen, som är det som räknas mest när vi pratar stil.

Men okey, jag har väll vart lite för hård, jag tycker inte att fher är helt totalt värdelös och inte har några som helst skills. Har absolut sett några saker som är helt okey, inte många dock.
Till och med några enstaka som gränsat till å vara snygga. Men mer än så, nej nej.
Han har skills ungefär som någon 18-19 åring som målat några år har skulle jag säga.

Och ja visst, han kan dra raka linjer ibland, och ibland så är hans lines och dylikt helt okey gjorda, men oftast rätt slarviga och inget spec att hurra för, som dock alla hans fäns verkar tycka. Jag undrar verkligen hur pass dålig can-kontroll ni som hela tiden prisar hans linjer och can-kontrol, har.

Har ni ens sett hans målningar?
Dom flesta jag sett har defenitivt inte spec jätte säkra extraordinära linjer och någon form utav utstickande super can-kontroll och ultimata färgval, snarare tvärtom.
Tror fan inte ens han själv skule påstå att han brukar lägga stensäkra klockrena linjer och har sjukt säker burk kontroll.

Oftast så är allt jag ser från honom en slarvigt gjord, enkel, tråkig t-up liknande skiss utan stil, med okey färgval. Och verkligen inte en extraordinär uppvisning av can-kontrol, snarare tvärtom, slarvig och ojämn.

Men som sagt, jag diggar honom endå, alltså så mycket som han kör och har kört är helt jävla otroligt, och förtjänar defenitivt mer propps än det mesta.

Han är en legend utan tvekan. det kan någon aldrig ta i från honom.

Men att säga att fula snaba slarviga tråkiga skit målningar är snygga är endå inte okey bara för han är eran idol.
DET är min poäng.

2009-05-05 01:15
Ok till er som kommer skriva saker som "Ingen bryr sig vad du tycker, sluta skriv så mycket bla bla"

Läs inte om ni inte bryr er.

Dett är ett diskutions forum; innebärande att det är till för att just uttrycka åsikter och föra diskutioner. Är ni inte intresserade så synd för er, jag kommer endå skriva. Lev med det.

2009-05-05 01:59
Ingen bryr sig vad du tycker, sluta skriv så mycket
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-05-05 09:34
Nu börjar det likna något! Är det inte bättre att föra en riktig diskussion än att bara klanka ner på allt?

Det jag säger är från egenerfarenhet, vad jag har sett honom göra. Det är inte extraordinärt
eller supersäkert, men secondsen sitter med precision. Det är bra, som det ska vara.
Nya modet är ju att det ska vara skevt, bara för att dagens unga kan inte dra raka linjer och försöker dölja sina dåliga liner genom att göra krokiga seconds och highlights.

Och missförstå inte, han är inte min idol eller förebild, men jag tycker att killen är duktig och lägger många feta färg grejer. Just denna målning är väl inget att hänga i granen. Jag skulle dock vara nöjd med den i min blacka. Kvantitet före kvalitet.

Jag är själv absolut ingen höjdare på skisser, och anser mig lägga bra fula grejer, men det är färgkombinationer och skön helhet som gör mig nöjd med det ändå. Små detaljer gör mycket.
större är bättre

2009-05-05 12:27
Carpicho>> Skönt att du mjuknade lite grann. Jag håller helt och hållet med. Fher är inte en kille med talang för estetik och otroliga färgval. Men är det vad han är känd för?
Tror snarare att reaktionen "wooo vad snyggt!" är något som faller sig någorlunda naturligt för många yngre där stationsmålningar inte riktigt hör till deras generations tid.
Utöver det är det sällan man ser otroligt snygga målningar på tåg eller knas-spots heller för den delen, om du frågar mig.
Jag jämför inget med det jag själv målar, utan utgår från vad som faller mig i smaken när det gäller stil och färgval.

Jooser>> Gillar din inställning. Att se en panel, eller en WC rör mig inte mycket. Om inte annat än triggar mig till att måla mer.
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."

2009-05-05 14:28
Ja zid, det stämmer nog bra att det bara är en naturlig reaktion från många yngre, och att dom inte egentligen menar att själva målningen i sig är jävligt snygg.
Jag hopas det iaf. haha.

Okey jooser, då förstår jag hur du ser på det lite mer.

Ja det där med de senaste årens mode om att göra så fult man kan för att dölja hur dålig man egentligen är, det är både charmigt och äckligt kan jag tycka.
Finns vissa som gör det as bra och roligt tycker jag, känner och diggar flera sådana crews.
Men många yngre misstolkar det ju tyvär känns det som, och många andvänder det som en enkel utväg istället för att bli bra på riktigt.

Men att fher förtjänar några som helst propps för att han kan lägga "seconds som sitter som dom ska" och dra helt okey linjer, det är inte nått jag kan hålla med om alls.
För det första så tycker jag att det bara är en helt normal grund kunnskap som ska finnas hos även en 17 årig halv nybörjare.. Och verkligen inget man förtjänar propps för. det e typ som om man skulle få propps för att man kan prata med rena tydlig ord, istället för å sluddra fram meningarna. det är ju en given grund kriterie bara.
För att inte då tala om någon som fher, det är liksom nått som e fel om man inte drar bra linjer i sömnen efter 524 milijoner pieces liksom. haha

Men visst, om du anser kvantite är viktigare än kvalite så ser du på graffitit ur en annorlunda synvinkel än mig, och då kan jag förstå hur ni som ser på det annorlunda också bedömmer saker annorlunda.
Men personligen ser jag hellre 10 st rätt snygga målningar, eller 5 AS SEXIGA pieces. Än 50 fula t-up likndande pieces.

Det var mest det jag ville komma fram till, en förståelse över hur ni som gillar sånnt där skräp(enligt mig), tänker.
För för mig var det helt ofattbart att någon ens kunde föröska påstå att det var någonting snyggt med någon av dom där målningarna.

Men jag börjar som sagt förstå nu hur ni ser på det och hur det fungerar för andra.

Vilket är skönt, för jag kan ju dock inte nöjja mig med att någon kallar en viss målning, som inte är snygg öht, för "snygg" el "tungaste", och sen rättfärdiga det med att "Ja men vaddå han har ju gjort mest målningar i hela sverige" eller "Han kan ju göra bra linjer", det är liksom inte nått som rättfärdigar att kalla en ful målning för snygg.
Jag säger inte att du jooser gjorde det nu, utan syftar mer på det allmänna svaret man får när man sätter nån mot väggen angående en sådan kommentar.

2009-05-05 18:51
Kort och gott tycker jag man kan säga att bra utförande är en bra piece, oavsett om stilen faller in i din smak eller inte. Det är ju en personlig preferens och därför inget som går att säga att det ena är rätt eller fel.

Tyvärr så kan ju majoriteten av dagens målare inte lägga linjer på rätt ställen, eller stava heller så jag tycker nästan att endast en sådan grej är värd props.
Å andra sidan så vet jag att många oftast inte målar nyktra heller vilket självklart påverkar resultatet mycket.
Självklart så ska hans lines sitta nu efter allt han har varit med om. Sen tycker jag att man ska tänka på att folk målar för sig själva, för att själva vara nöjda och inte göra er här nöjda. Nu talar jag utefter vad jag tycker och tänker, nu måste det nödvändigtvis inte stämma, men ändå.

Nu har jag glömt bort vad jag igentligen tänkt skriva men det var säkert inte så viktigt.
större är bättre

2009-05-05 19:52
jooser: jag e inte så gnällig på vad folk skriver men jag måste fråga hur du får dom där 2 saxade fraserna nedanför går ihop? blev lite nyfiken

Drar du in mig i den gruppen? Kan garantera dig att jag sitter på en högre position på jobbet och bättre utbildning

Kan inte bry mig mindre om vad du, min socinom eller folket tycker. Det är för mig, allt kretsar kring mig.
Kärlek och respekt...

2009-05-05 20:16
Jag tycker Fher har en skön stil. Denna grej var kanske ingen bra representant men ofta ser är hans grejer sjukt tunga ut, som om nån har skjutit dit dom med en bazooka eller nåt hehe

Sen att Fher kanske är fel person att se upp till för nya målare är en annan sak...

2009-05-05 20:19
Vad är det konstiga?
Jag har bra jobb, bra lön bra utbildning, men ändå så är jag dömd för X antal saker, och en del av min "rehabilitering" är att prata med en socionom. Sen hurvida det hjälper eller ej är kvar att se.
Något annat du vill påpeka?
större är bättre

2009-05-06 09:09
jag smakar gärna på heroinet
AHN T37 Bitches

2009-05-08 20:38
fattar inte att folk tycker fhers målning är så snygg.. okej han är en rikitgt känd målare , men vafan.. hunden var ju fetare och oiksen med för den delen.. kul att det målas iaf !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FURL!

2009-05-09 09:41
driverru eller, hunden ser ut som ett litet barns misslyckade first attempt på att måla såndär as cool graffiti.

2009-05-09 18:54
Its all about getting your name up.

Det är ingen annan som lyckats lika bra som Fher. Fher är all city.
Fher har tags överallt och det är vad som räknas. Fast att allt buffas. Så finns Fher överallt.
Han har till och med lyckats med att göra människor avundsjuka. Ni lägger ner flera minuter per inlägg för att dissa kungen, för att diskutera det Fher kan eller inte kan. Vad fan vet ni om vad Fher kan? När Fher är ute och dödar staden, ligger ni hemma och vrider er i sömnlöshet, för ni är så irrterade över hur Fher inte passar in i eran bild av vad graffiti skall vara? Vilka fan är ni att bestämma vad graffiti ska eller inte ska vara?

Go! BOMB THE SYSTEM!
We are into killing, BURNING!

2009-05-09 20:19
FHER och OIKS greps ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-10 13:03
shit hur kan det ens finnas någon som kan klaga ett shit på dom där grejerna? scenen har fan inte blivit sämre, bara klotteråskådarna. för 6 år sen diggades det oavsett vad som kördes, och nu blir färgstationer "samma gamla vanliga stil" och "ser mest ut som en throwup". Helt sjukt att nån av er lökar som ändå bara sitter och kritiserar folk på whoa hela dagarna ens har med en sån tempostark syssla som graffiti att göra. färringar as ilsken would have said.
fuck all you haters!

2009-05-10 20:46
utin p13
Jaha men okey, han e fett känd och har sitt namn uppe, ja dåså, då e det såklart att man automatiskt måste kalla alla hans målningar för "snygg" och "tung" osv. Låter ju vettigt.

Jag som hade fått för mig att en målning inte bara blir snygg automatiskt bara för nån känd målare gjort den, jag trodde man var tvungen att göra det snyggt endå. Dumma mig.

Så alla nybörjare hör ni nu, skit i att skissa och träna på stil och göra snygga letters osv, kör bara mycket så ni blir kända, för då blir ju alla målningar AS SNYGGA helt av sig självt... för det viktigaste är inte att skapa vacker konst och göra snygga målning, det viktigaste är att vara fame kåt. det e allt som räknas. eller hur?

Du fattar ju inte att hela jävla poängen i den här diskutionen är att man INTE kan kalla en ful t-up låtsas målning för "snygg piece", bara för personen bakom den råka vara känd.

Och lägga ner tid och diskutera saker är nått jag tycker är kul, jag gillar att diskutera och försöka förstå mig på saker som jag ännu inte lyckats förstå, det är väll antagligen därför normala människor andvänder sig utav ett diskutions forum som detta. Så sug kuk och sluta häng i ett DISKUTIONS forum om du inte tycker diskutioner är bra.

2009-05-10 20:55
HAHA forumsignatur, eeh okey, och du började måla typ i förrgår eller?

Kom inte och snacka om att scenen och kvaliten inte har ändrats, hur länge har du vart med i gamet egentligen, max ett år eller två kan det vara om du ser så på saken, annars är du väll halv blind.

"för 6 år sedan diggades allt som kördes oavsett vad det var" HAHA JAHA, men dåså, det låter ju som ett bra mindset, digga allt!
Hur fult och dåligt det än är, digga skiten, ljug och säg att allt du ser e snyggt, du får inte ha åsikter och tycka fula målningar e fula. Nej nej.

Driiveru eller pojk, för 6 år sedan diggades förfan inte allt va pratar du om, inte en chans, kraven var om något precis tvärtom, hårdare förut än nu.
Kanske att allt diggades av dig för 6 år sedan när du satt där som en 7 åring och såg häftig graffiti.
Men vi andra hade iaf krav, och vi vettiga icke fanboys har det fortf..

Men jaja, kan förstå att ni småbarn tycker det e coolt när eran idol gör en målning på en station, eftersom ni verkar ju inte kunna eller våga måla för fem öre själva, så då diggar ni väl allt ni ser i princip. Synd dock.
Men men, målar man inte själv, eller är duktig på att måla så kan jag väl förstå att ni inte har så hög stanrad heller.

2009-05-12 13:58
hehe uppenbarligen vet du inte vem du pratar med.. det jag menar är att om det körs så mkt som det gjorde för sex år sen var det ingen stor grej om det rullade, bara allmänt soft. Det är inte omständigheter som har förändrats utan snarare åsikter hos dom som bara sitter på sin röv framför whoa och tjafsar stilar med CoOoL___WritaAh_ P13. det du säger mot mig när det enda jag säger är; "gå och kör hötorget med färger själv då om du tror det är lätt att prestera under dom förhållandena" bevisar min teori rätt duktigt, om du som verkar vara så erfaren inom graffitin tycker att knockens stil är toyig eller otillräcklig, eller att oicsens stil är samma gamla vanliga, eller tillochmed "uttjatad". förstår att det blir för lite i längden när ni har server efter server med graffitifoton att spekulera och klaga över, men om ni går ut genom den där saken vi kallar dörr och gör något själva får ni se att det är prestigefullare än vad ni kunde anat att springa från en nykörd panel eller station och känna att man kanske kommer undan. Säger inte att jag var stor på scenen för 6 år sen, man jag var iallafall ute och diggade den istället för att sitta inne och kritisera på whoa. idiot, det handlar inte om man kör snyggt eller mycket, så länge det körs är det ett jävligt stort plus med tanke på csgs tryck och den moderna allmänna uppfattningen om graffiti. om du trodde att man är bates sen första piecen är du nog tyvärr mer toy än nån annan på den här communityn. Hade du målat mycket hade du också fattat att man inte har tid med vad som helst, då sverige har den torskmässigt farligaste scenen i norra europa om inte ens hela. Du har dålig koll mannen, kom ut ur din bubbla och kolla själv hur scenen ser ut. tror inte någon hade utvecklats från toy till nåt bättre om ingen hade proppsat deras fula första grejer. klart man diggar allt man ser, försök hålla en scen flytande helt själv och hör av dig hur det går sen då. toyjävel
fuck all you haters!
Rappare

2009-05-12 14:16
forumsignatur

Kan du styckeindela den där WOT:en?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-05-12 15:42
har inte folk tänkt på att de kanske blir svårare och måla stationer o så med tiden ? förut kan man säga att dom hadde en 15 kanske , och nu kan man säga att dom får stressa lite mera för dom vet ju inte om de dycker upp någon fummlare så dom kanske stressar mer så fuck this shiit ÅÅÅÅKEJ!???? dom la ni la inte så skit i och lägg ni lika ställe sen kan ni humma dom om era e bättre SÅ fuck this shiit igen lixom TJOOOW alla
Stående uttryck
keep one's cool---{informellt} hålla huvudet kallt, behålla fattningen
lose one's cool---{informellt} tappa huvudet, förlora fattningen

2009-05-12 21:54
Du både skriver och resonerar som ett barn eller en halvt efterbliven individ.

Denna diskution handlar enbart om hur fan alla ni små fänboys på whoa kan kalla målningar som den där fher, eller hund, för saker som "fett snygg"mm. DET är vad denna diskution handlar om.

Jag stör mig oerhört mycket, och blir väldigt fundersam över hur ni som gör det, tänker och resonerar när ni påstår att den där fher målningen är fett snygg. Det är diskutionen.

"det jag menar är att om det körs så mkt som det gjorde för sex år sen var det ingen stor grej om det rullade, bara allmänt soft."

Det som diskuteras är att man inte kan gå och kalla fula t-ups för "snygg målning" och dylikt, inte Om det hade körts så mycket som för 6 år sedan så bla bla. Fattar inte varför du skriver det eller vad du vill få fram med det öht.

"Det är inte omständigheter som har förändrats utan snarare åsikter hos dom som bara sitter på sin röv framför whoa och tjafsar stilar med CoOoL___WritaAh_ P13."

Okey, så omständigheterna har inte ändrats? Jaha, det var ju konstigt, det brukar ju vara allas number one förklaring till varför målningarna blir snabbare, fulare och slarvigare och stillösare. Men nej nej okey då mr bigshoot, det ser likadant ut i graff scenen nu som för 6-10 år sedan. okey, vi säger så.

"det du säger mot mig när det enda jag säger är; "gå och kör hötorget med färger själv då om du tror det är lätt att prestera under dom förhållandena"(När sa du det, de har du inte sagt till mig iaf.) bevisar min teori rätt duktigt, om du som verkar vara så erfaren inom graffitin tycker att knockens stil är toyig eller otillräcklig, eller att oicsens stil är samma gamla vanliga, eller tillochmed "uttjatad". För det första vad vet du om ifall jag kör sådana ställen? jo, ingenting, sluta anta.
Och ja, jag tycker fhers stil är toyig och ful, på onödigt många av hans grejjer, och dom saknar stil väldigt ofta.
Men ibland lyckas han helt okey, absolut, och han kan deffenitivt måla bra ibland.
Men även om hans stil/målningar ofta är ren skit och ser toyiga ut så är HAN deffeitivt ingen toy på nått sätt i mina ögon, han e en av dom, om inte den målare som förtjänar mest propps av alla i sverige.
Iaf enligt mig. Jag har oerhört mycket respekt för honom pga hur hårt han kör och håller igång. Men hans målningar e fortfarande sjukt fula väldigt ofta, det tänker jag inte låtsas att jag inte tycker, dom ser ut som skit, väldigt ofta. FAKTUM.

Och "tycka" att oics stil är samma gammla vanliga är inget jag gör, DEN ÄR samma gammala vanliga. FAKTUM!
Om du inte kan se att han kör i princip samma skiss typ hela tiden, så är ju det ditt problem.
Men skit i det, denna diskution handlar inte ens om det, det handlar om att man inte kan kalla fula målningar för snygga, sen bortförklara det med diverse ohållbara skit bortförklaringar.

förstår att det blir för lite i längden när ni har server efter server med graffitifoton att spekulera och klaga över, men om ni går ut genom den där saken vi kallar dörr och gör något själva får ni se att det är prestigefullare än vad ni kunde anat att springa från en nykörd panel eller station och känna att man kanske kommer undan. Säger inte att jag var stor på scenen för 6 år sen, man jag var iallafall ute och diggade den istället för att sitta inne och kritisera på whoa.

Du skriver som ett cepe, men jag ska försöka förstå vad du menar.

Jag gissar att du nu sitter och antar ur tomma luften att jag är en person som inte målar, och sitter hemma och kritiserar målningar på whoa, och inte vet vad jag pratar om?

Okey mr cool, vi säger så, du målar säkert mer och bättre än mig hehe

2009-05-12 21:55
forts..

idiot, det handlar inte om man kör snyggt eller mycket, så länge det körs är det ett jävligt stort plus med tanke på csgs tryck och den moderna allmänna uppfattningen om graffiti.
om du trodde att man är bates sen första piecen är du nog tyvärr mer toy än nån annan på den här communityn. Hade du målat mycket hade du också fattat att man inte har tid med vad som helst, då sverige har den torskmässigt farligaste scenen i norra europa om inte ens hela. Du har dålig koll mannen, kom ut ur din bubbla och kolla själv hur scenen ser ut. tror inte någon hade utvecklats från toy till nåt bättre om ingen hade proppsat deras fula första grejer. klart man diggar allt man ser, försök hålla en scen flytande helt själv och hör av dig hur det går sen då. toyjävel

Alltså det där måste ju vara det mest puckade du skrivit hittills.
Herregud pojkjävel vad går du på?

Bates från första målningen? Vemfan snackar om nån som gjort en första målning?
Jag skulle anta att FHER SOM VI PRATAR OM, har gjort MER målningar än bates, så vafan babblar du om för nån nybörjare som ska vara lika duktig som bates? Sluta käka så mycket benzo så blir saker och tign klarare ska du se.

"Hadde du målat mycket så hade du fattat att man inte har tid med vadsom helst bla bla"

haha jaja, jag målar ju inte mycket, jag e en toy och du vet bäst graffkungen, jag vet ju inte alls vad jag pratar om hehe

Men jadu graffkungen som vet allt bättre än mig, kalla vilken jävla målning du vill för snygg, och säg att t-ups är sjukt snygga pieces mm. Whatever..

Har bara svårt för att förstå mig på fänboys som blir halv blinda pga deras fänboys mindframe och börjar bortförklara och se åt sidan för saker bara för det e deras idol. Försöker rättfärdiga med skitsnack och nonsens. Förstår mig inte på sånnt, inom någon typ av changer eller grejj där folk har idoler.

En sten är en sten, en fitta är en fitta, en ful målning är en ful målning, oavsett vem som gjort det eller vart den är gjord. FAKTUM!

2009-05-12 22:32
grejen är att en ful målning inte alltid är en ful målning oavsett vem som har gjort den. En ful målning kan vara "skön" om den är gjord av rätt person.

2009-05-12 22:54
Ja för många är det ju så, och det är ju de som e fel.

Varför blir den automatiskt skön istället för ful, bara för att en idol eller liknande gjort den?
För mig funkar det inte så iaf.

Visst förstår jag mig på psykologin bakom detta fenomen, men det är de jag tycker är fel, att folk bortser i från och läser in i saker för mycket bara för att någon dom gillar gjort saken i fråga.

Typ nån lite kändare målare målar och det rinner som fan för färgen i burken e för vattnig, snubben som målar blir as irriterad och tycker det ser förjävligt ut.
Sen kommer nån toy och ser det och blir helt til sig och får för sig att det var emd meningen och att det e nya grejjen och de e snyggt.

Tex läste jag att han lord i sin intervju själv sa att han inte hade några konstnärliga skickligheter och bara målade för sportens skull.
Han själv säger liksom att han inte gör konstnärliga målningar.

Men trotts detta kan jag garantera att många av hans fänboys satt och tittade på hans målningar och läste in i saker, typ tänkte näre var nått fult eller konstigt eller nån snabb slarvig skit piece, att "det där var med flit, han e ju grymm så det där e med meningen och det är fett snyggt därför".
Men i verkligehetn till och med enligt han själv skulle han sagt, nej det där var ett fel och blev fult.

Det funkar ju så för fäns.
Tex, nån musik eller skådis idol klär sig som ett cepe på nått konstigt och(om någon annan hade gjort det)fult sätt, och då ska alla fäns tycka att det är skit snyggt och börja apa efter.

Visst när han klädde sig så, så vare kanske rätt snyggt och stiligt, för de var hans stil och han kunde bära upp kläderna bra.
Men sen när alla dessa efterapande kids osv ska göra samma sak blire bara patetiskt och fult, för dom kan inte bära upp sånna kläder. Som en parralell till denna ful-snygga graff stil som finns väldigt mycket nu förtiden. Den e snygg, skön, rolig och bra på många sätt, när rätt personer gör den. absolut, jag gillar den precis som all graff om det görs emd klass och stil.
Men sen kommer idioter som bara ser det som den nya grejjen som hans idol/er gör, och ska göra det för och vara lika inne, eller för att ta en enkel väg för denna stil är enklare tänker han. Det är då det blir skit av allt ihop. och så hare blivit nu till stor del nu känns det som.
Nu accepteras näst intill vad som helst, spec om det är av nån som e lite känd.

PATETISKT, svagt och jävligt tragiskt.

2009-05-13 16:38
hund va nice
...

2009-05-13 17:08
ha ha men fher kör ju sin grej rå djävla konst