I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bra graff kamera?

Vår Hiphop - Graffiti

2009-01-29 14:11
ditt_skabb P48

går det att ändra ljuskänsligheten på kameran? vissa kameror har "nightvision" eller liknande, som "trimmar" bilden så den blir mer ljus, men man får då istället mer brus i bilden.

tar sedan för givet att du redigerar materialet med datorn? finns säkert program som kan simulera liknande effekter..
Tu m'emmerdes!

2009-01-29 16:07
"bra graff kamera?"

haha lite roligt bara :) men asså alla kameror runt 1000 lappen är ju BRA.
Men vill du ha en bild som i princip är pixelfri så är de ju systemkamera som gäller:P

Den här sony'n blir de bra bilder med :P

Länk till http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1741684

Jag har en sämre version av sony som går att ta feta bilder med.
bara lära sig att ställa in så ska du se att bilderna kan bli bättre än
med systemkamera (då folk inte vet hur man använder dem)
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-01-30 10:46
kreamteam P24 på systemkameror jag man ställa in ISO, hur bruset hanteras varierar från modell till modell.
SMÅLAND!

2009-01-30 12:22
ditt_skabb P48

Först o främst ska du veta att det är ytterst få kameror som duger för mörkare filmning. Tittar vi på "familjekameror" så har du oftast antingen en lampa på kameran. Då blir det hyffsat men bara några meter fram, inte längre. Med andra ord blir det bäcksvart 10 meter bort.

Annars finns det dom kamerorna som har någon typ av nightshot/nightvision knapp och då klarar av att filma i mörker. Sony och Panasonic är väl framförallt förtjust i detta medans JVC är en anhängare av lampa.
Oftast förvrängs alla färger och i billigare Sonys så blir alla oftast hulken, som ett grönt filter.
Har du en skaplig Panasonic med 3 CCD för bästa färgåtergivning och bra ljusinsläpp så klarar du dej hyffsat. Dock är alla kameror känsliga för the darkness.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-01-30 13:38
ToyboY P23

Sonys och panasonic nattäge funkar precis likadant som jvc-kamerorna den ända skillnaden är att sony och panasonic anänvder sig av ir-ljus istället för en vanlig lampa. Ir-ljuset uppfattas inte av det mänskliga ögat men däremot av kameran. Så dessa lägen får samma effekt som att använda en lampa dvs. det blir helt kolsvart en bit bort.

2009-01-31 13:15
Jag har hört att det finns graffkameror... Dvs när du fotar en piece kommer cope2 upp i displayen och ger dig betyg. Någon som kan bekräfta?

puss

2009-01-31 17:26
Herr_Berg P21

ja, givetvis! :)

utgick kanske lite förutfattat att han menade sådana enklare kameror. en dv-kamera tänkte jag på kameror i en prisintervall mellan 1-5000..

jag ska plugga på filmkameratermerna lite hårdare, skål :)
Tu m'emmerdes!

2009-02-05 15:03

Panasonic Lumix DMC-TZ5

2009-02-07 17:06
tycker alla med blixt e bra

2009-04-20 16:29
Jag använder en digital systemkamera men på dig låter det som att du vill ha en kamera man snabbt drar upp och skjuter av några skott och sen lämnar platsen omedelbart.

Då skulle jag rekomendera Nikon Coolpix.

Den kostar inte mer än en 5-hundring och den är enkel, en knapp, that's it. Och den fotograferar helt OK för 10cmx15cm utskrifter, dvs vanliga kort.

Här är några exempel jag tog med en Nikon Coolpix för några år sen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.