I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Arresterad...

Vår Hiphop - Graffiti

   

2008-11-08 17:08

Arresterad...

Jag bor i Göteborg, och igår kväll gick jag och en kompis upp på ett litet berg för att lägga en t-up, vilket vi också gjorde. Det var väldigt lugnt där så vi softade och promenerade ner för berget, för att sedan stöta på en snubbe som satt på en bänk. Han reste sig upp och stoppade oss (ställde sig i vägen) och bakom oss kommer det två väktare med kameror som arresterar oss. Knas liksom! De ledde oss ner för stigen ner från berget och när vi är nere muddrar dom oss. På mig hittar dom en 6mm marker i fickan, och en liten marker och en 2cm flow i ryggsäcken. Jag snackar lite med väktaren och han är trevlig när vi väntar på att polisen ska komma. När väktaren kom mot oss såg jag att den ena bar på en filmkamera, så min slutsats var att de filmat händelsen. Killen som stoppat oss från första början var också en randomsnubbe som sett oss och tipsat dom, för när de gick så sa väktarna att "Tack för hjälpen, det är bra att folk ställer upp" eller nåt i den stilen.

Det folk säger här är att man alltid ska neka till brottet, men det gjorde jag inte i detta fallet eftersom att det var uppenbart att dom sett oss, och det var ju i princip på bar gärning dom grep oss. Var det dumt kanske?

Efter ett tag anländer polisen till "brottsplatsen" och frågar efter våra personuppgifter, jag uppger alla riktiga uppgifter och de ringer upp min far under tiden den andra polisen intervjuar min kompis. Jag uppgav fel tag när dom frågade, bytte ut en bokstav. Efter att min pappa får reda på vad som hänto får jag knata iväg därifrån, och dumpar ett par caps i papperskorgen (p.g.a paranoia) typ = ) När jag kommer hem spolar jag också ner några skisser i toaletten av ut i fall att.

Anledningen till att jag skrev detta var att jag är lite nyfiken på hur rättsförloppet kommer gå till, jag har ju erkänt till väktarna och jag hade markers på mig. Kommer jag få en kallelse till soc, kommer det bli polisanmälan, kommer det bli rättegång? Hur mycket kostar det att sanera, och hur mycket kommer staten att avrunda upp den kostnaden till? Hur lång tid tar det innan nåt kommer hända?

Jag är 15 år gammal, och blivit kallad till soc en gång innan för sexuellt ofredande... (thög, jag vet.)

Väldigt tacksam för svar!!!

SpoilerFotnot* Jag bor egentligen inte i Gbg = )

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.