I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad säger lagen ?

Vår Hiphop - Graffiti

2008-11-08 11:25

Vad säger lagen ?

Om vi nu säger att en målare har varit ute och målat och sen får knas. Om man slänger alla graffiti tillbehör och sedan blir fångad.. Vad säger lagen? Kan polisen göra något om målaren har färg på händerna men inte sett honom göra något olagligt?

"Charge it to the game, Ill bill myself"

2008-11-08 11:26
tagen på bar gärning är det som gäller typ -
((MAAD))

2008-11-08 11:32
Dom kan göra mycket. Dom kan ta in målaren på förhör till exempel. Dom kan göra husrannsakan hemma hos målaren för att hitta ytterligare bevis. Dom kanske till och med han några vittnen som har sett målaren utföra brottet, övervekningskamera-filmer eller liknande. Så dom kan göra rätt mycket ja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-08 15:49
man får aldrig färg på händerna för dom flesta som har förståndet i behåll använder handskar
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-11-08 17:09
Frågan är vad dom INTE kan göra! Nowadays kan du bli haffad för vad som helst

2008-11-09 14:24
Latexhandskar är inte så dyra faktiskt. Behåll dom på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-09 18:48
sunt förnuft, samma gäller graffiti som när det kommer till att älska en brud :)

Använd gummi vettja..

2008-11-09 22:57
haahaa många får färg på händerna kan vara inom vissa yrken lr från projekt & lek där hemma!
de blir svårt för grisen o fixa husrannsakan utan några som helst bevis på brottslighet..
och sist ja kolla upp i lagboken så vare inge brott o ha färg på händerna,
men har man ingen bra förklaring till vrf färgen sitter på ens händer så kmr grisen pressa en o göra allt dom kan för o sätta dit målarn för skadegörelse...
så ge dem en förklaring o ha gärna nån på er sida som kan intyga om att eran förklaring till färgen på händerna stämmer...
galen graffiti film:
http://www.youtube.com/watch?v=O7CT7kZ8NTY

2008-11-10 14:12
nej det är väll klart att ha färg på händerna inte är ett brott din dumma idiot. men det kan användas som bevis.

2008-11-10 14:40
Det är inte ett brott att stå brevid en färsk målning med en kanna i varje hand och ytterligare 20 i ryggan, men blir du gripen i det läget kan dom använda det mor dig som bevis.

2008-11-10 14:49
det är heller inte ett brott att stå brevid en knivmördad person med en blodig kökskniv i handen o mumla "jag gjorde det" jag gjorde det". men det användas som bevis mot dig!
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-11-10 17:14
Jag har stått på inhängnat område med chrome i ansiktet, det har suttit färska chrometags på en grävmaskin på det inhägnade området, mina vänner har stått utanför, klockan har varit 06 på morgonen, jag har varit jävligt rund i skallen, polisen har kommit och tagit mig för att någon har ringt och dessutom funnit en.. javisst.. chromeburk lite längre bort på samma inhängnade område.

Brott kan ej styrkas (brist på bevis).. var det jag eller var det någon annan?
Dubstep changed my life!

2008-11-23 22:06
'' ImagoMortis '' och '' bakochfram '' IDIOTER de e brott mot knivlagen att bära kniv på allmänna områden..
och man får inte springa runt me burkar hur som hellst!!
och nu snacka vi varken om att man skulle stå me burkar breve färsk målning eller me kniv breve nån död jävel!!
han sa ju att i de här fallet skulle dom bara komma på gatan o de enda dom hittar är färg på händerna och att man hunnit dumpa alla andra prylar!!
retards läs första inlägget i tråden o svara på de istället för o svara på andras svar när ni endå inte kan göra nå bra svar efterssom ni inte fattar ett skit!!
galen graffiti film:
http://www.youtube.com/watch?v=O7CT7kZ8NTY

2008-11-29 15:20
Vad säger lagen?
En mördare skjuter en kille i huvudet, han dumpar puffran men tas senare utav polisen.
Polisen har inte sett honom göra något olagligt! kan han dömas ändå?
Idiotisk fråga.
Polisen kan ta in dig trots att du inte har färg på fingrarna.

2008-11-29 19:19
vilka frågor! Se till att inte åka fast eller så får du ta vad som komma skall.