I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Backjump.se -Ny graffitibutik på nätet!

Vår Hiphop - Graffiti

2008-08-15 11:44

Backjump.se -Ny graffitibutik på nätet!

Just nu öppningserbjudande:
Molotow premium och Sabotaz 33kr/st.

Välkommna!

www.backjump.se

2008-08-15 11:56
Alltid trevligt när det kommer nya affärer, speciellt när det erbjuds Molotow från en svensk sida. Lycka till.

2008-08-15 12:03
fan va nice

2008-08-15 12:43
härligt billigt!
diamonds are forever

2008-08-15 12:57
kommer det vara dom priserna eller kommer det höjjas efterhand..

2008-08-15 13:28
Tror dom kör på 35 vanligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-15 13:42
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-15 14:37
Verkar grymt
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2008-08-15 14:42
Vad hände med Ubahn sidan då ? Alla kids var överlyckliga när postförskott fanns haha.

2008-08-15 14:48
Förövrigt så ser sidan proffsig & najs med molotow.

2008-08-15 14:50
Kom på en sak, lite bögigt att man måste välja avdelning.. Man borde kunna ta märke och allt ifrån det märket kommer upp ? Men det kanske blir för mycket då hehe.. äsch nu var jag spontan

2008-08-15 15:20
det är ju precis samma varor och priser som fatcap.se, varför skall man välja att handla av er framför dom? vad har ni som konkurerar? vad har ni som får er att överleva på marknaden?

2008-08-15 18:02
verkar najs blir nog beställning nån gång:)
AdeOne!

2008-08-15 18:07
Tack för Sabotaz 80 <3

2008-08-15 18:47
logotype0 P0

Sabotaz cans och "mr" inket finns inte på fatcap?

2008-08-15 18:56
fri frakt annars får det vara
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-08-15 19:52
e sabotaz burken som montana gold ?
*jaja! -smack-smack*

2008-08-15 21:49
GE MIG POSTFÖRSKOTT<3 så väljer jag er framför fatcap, annars så är det tveksamt.
(och nej jag är inte p12,snarare 17)

2008-08-16 00:52
GE MIG POSTFÖRSKOTT<3 så väljer jag er framför fatcap, annars så är det tveksamt.
(och nej jag är inte p12,snarare 17)

Klart man kan önska..Men tror det finns någonting som gör att butiker med just cans inte får sälja cans via postförskott, tror inte butiken skulle ha något emot att sälja med postförskott, bara det att dom inte får göra det..Blev sluddrigt
 Så nu vet du.

2008-08-16 00:58
ah mm fattar. Jag har också fundrat på dedär med varför dom inte får, för visst hade dom nog gjort det om dem hade haft tillstånd. Men samtidigt kan man tänka såhär.

När ubahn eller va sidan hette va nystartade så va de ju med postförskott (och många beställa via det och fick hem grejjerna). Så de borde inte va jätte strikta regler eftersom det då skickats burkar via postförskott.

2008-08-16 01:17
det stämmer nu när du säger de..kommer också ihåg när ubahn var nya, dom ändrade på det sedan,.
 Så nu vet du.

2008-08-16 01:39
ni vill inte ha postförskott, det kostar skjortan med så tung frakt har jag för mig. ( om jag inte har fel , mycket möjligt ) Sabotaz är tjockt nice, som det står alla färger är matta och dom täcker som tuggumi peys out.

2008-08-16 01:41
Fyfan va nice:D
jag har alltid rätt.

2008-08-16 06:28
Har beställt därifrån, funkade Jätte bra med allt! REKOMENDERAS!

2008-08-16 20:23
Har beställt därifrån, funkade Jätte bra med allt! REKOMENDERAS!

Hahaha, hur fan då ?

2008-08-17 01:38
Fri frakt när man beställer minst 2000 kr annars får det va

2008-08-17 02:35
aa fri frakt för minst 2000 vore fett soft

2008-08-17 11:33
skulle vara gött om någon butik pressade ner priserna och erböjd BElton för 30 spänn (t.ex) då skulle andra butiker som highlights o fatcap "behöva" sänka sina priser för att man ska köpa hos just dom ? men vad vet jag , kanske är 35 spänn för en belton precis så mkt dom ska ta för att det ska göras någon vinst

2008-08-17 14:33
sen kanske affären ska gå plus i sina försäljningar? tror du att man köper in en burk för 10-15 kr eller?

2008-08-17 19:42
Mycket oseriös sida.
Ser att du har tagit alla texter från fatcap.
Kanske skulle du även ta och börja sälja fatcap t-shirts?!

www.kulturbutiken.com

2008-08-17 21:25
fan va hårt! :D
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!

2008-08-17 21:55
haha copypaste sidan nr 1

2008-08-17 22:08
Mycket oseriös sida.
Ser att du har tagit alla texter från fatcap.
Kanske skulle du även ta och börja sälja fatcap t-shirts?!

Om du går in och kollar texterna på www.molotow.com så ser du att vi har tagit texterna från deras sida och inte ifrån fatcaps.
www.backjump.se

2008-08-17 22:20
Fatcap.se
Molotow Premium™ - referensramen för hela sprayburks marknaden- denna ojämförliga kvalité står för exakthet och högsta tillförlitlighet, täckning och precision.

backjump.se
Molotow Premium™ - referensramen för hela sprayburks marknaden- denna ojämförliga kvalité står för exakthet och högsta tillförlitlighet, täckning och precision.

Var är skillnaden?
På Molotows hemsida står ingenting på Svenska, det är fatcap som har översatt själva.

Backjump ta ett steg tillbaka och lägg ner din verksamhet!

Fyfan för oärliga människor!
www.kulturbutiken.com

2008-08-17 22:29
Molotow Premium™ - It is the reference product on the spray can market - this incomparable quality stands for precision, best coverage and highest reliability.

Hur översätter man det där annars?
Klaga hur mycket du vill men det känns rätt barnsligt va?
www.backjump.se

2008-08-18 03:30
kalas bra!
gräv en grop

2008-08-18 05:54
Molotow Premium™ - referensramen för hela sprayburks marknaden- denna ojämförliga kvalité står för precision, bästa täckning och högsta tillförlitlighet.

Detta är ett exempel.

Bryt ihop och erkänn att du har kopierat från deras sida.

Fyfan säger jag bara!!!!!

USCH!!!!!
www.kulturbutiken.com

2008-08-18 06:48
021productions låt backjump snubben ta det från fatcap då gå och sug av fatcaps chef på sammagång kanske du får rabbat;) grymt mustigt med mr black och alla andra skumma flows ni säljer!!! big up!
yo:sebbe

2008-08-18 09:03
hahaha!
Att ta text från andra är stöld.
Vad skulle backjump säga om jag gick till hans lager och rackade alla hans burkar????

www.kulturbutiken.com

2008-08-18 09:27
Nu är det som det är! Backjump har coppat texter, det märker man eftersom fatcap.se har gjort lite grammatiska fel och av en händelse har backjump gjort exakt samma!! Så visst fasen är det taget...men spelar det stor roll?
Det som är skillnad på dessa sidor är dock att utbuden skiljer sig åt, gillar man Sabotaz så finns det en butik i Sverige nu- inte min favvo burk direkt, gillar man Molotow,Clash eller MTN så finns Fatcap- bredast utbud och trevliga snubbar, gillar man Montana Black/Gold finns HL såklart- först o störst på marknaden. Så ser jag på saken, ska väl inte vara så svårt att välja då?

2008-08-18 10:24
true, sen klagar folk på konkurrens vilket är det dummaste man kan göra som köpare..
låt dom tävla till bäst pris, bäst utbud, mest kunder så faller dom sakta men säkert bort..

2008-08-18 11:12
Det är bara att inse att backjump inte är värd en enda order då inget jobb ligger bakom sidan. Konstigt att han inte snodde fatcaps bilder oxå...

www.kulturbutiken.com

2008-08-18 11:13
Så nu ska ingen köpa därifrån bara för att dom har skrivit samma, eller?
que sera sera.. vi håller på AIK!

2008-08-18 11:49
nej det är ingen som har sagt det.

Jag ville bara berätta för er att det verkar vara ett oseriöst företag.
Ser inte något org nummer mm till företaget.

Är det någon som har beställt därifrån???
www.kulturbutiken.com

2008-08-18 12:41
Samma grammatiskafel=samma översättare? kopiera en engelsk text och dra in i samma översättningsprogram så blir det samma grammatiskafel :)
gräv en grop

2008-08-18 13:08
Jag har inte orkat läsa alla inlägg men hur mycket kostar frakten ??
 R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....

2008-08-18 13:10
021productions börja grina snart?

2008-08-18 13:19
men hållkäften hatare, det är väl bara bra för fan med lite nytt!?
om inte ni gillar det behöver ni inte, jag gillar priserna och kommer säkert beställa där ifrån, gratis frakt över en viss summa pengar skulle du dock kunna tjäna en del pengar på!
Skyll på systemet

2008-08-18 14:48
Ok, Nu ser vi att det diskuteras ang våra texter m.m.

Ang våra texter så har vi själva översatt texterna på produkter m.m.
Vi har inte använt oss av några program utan översatt själva med våran
brillianta "Svengelska" och lyckats rätt bra.
(Självklart så ligger det ganska många arbetstimmar bakom detta.)

Det är givetvis viktigt att ha rätt texter och är det så nu att
backjump har kopierat våra så känns det bra att fler än vi fått
användning av dom.
Men ett tips är att fråga om det är ok..Man kan bara få ett ja eller
nej.

Angående priserna så (kan man bara kolla runt i europa hur prisläget är.
Det finns knappast en onlinebutik som har bättre priser per burk än
vad som finns här i Sverige, oavsett märke. Att sen diskussionen om
fraktfritt kommer upp är förståeligt. Problemet vi alla har är att den
enda fraktfirma som idag kör mot privatpersoner är Posten så då kostar
det tyvärr. I europa så finns en hel annan konkurrens och
distributionsföretag som är villiga att ta smällen för
transportkostnaderna, tex den Henks använder.
Postförskott fungerar inte heller på burkar då vikten blir för hög och
företagen, tex vi & HL, skulle göra brakförluster på detta då många kunder
ej skulle hämta ut sina varor- för Posten tar fortfarande betalt oavsett
om kunden hämtar varorna eller inte. Då skulle det bara vara en tidsfråga
innan man får lägga av med burkförsäljningen här. Den dagen när de privata
transportbolagen i Sverige satsar på privatkunder och inte bara företag så
kommer vi självklart att få se billigare frakter, men vi är inte där än.)

Givetvis blir det mer (konkurrens) på marknaden, och jag kan säga av egen
erfarenhet att priserna (tyvärr inte kommer att) bli lägre snarare högre
pga av att priserna i omvärlden ökar hela tiden. Tex (på aluminium), stål,
plast m.m..

Har ni frågor eller är det (nåt) ni undrar så är det bara att maila oss.
Fatcap
www.fatcap.se

2008-08-18 15:57
Jag är lite nyfiken på när det inte kan bli frakt-fritt över "2000kr" tillexempel då ett företag som HL har en lokal där dom betalar hyra, allt som butiken innehåller osv. Men endå kan gå runt med det.
Då den som har en online affär har en lagerlokal som man lika gärna skulle kunna ha hemma,förråd, är man ett par st är ju inte det något större problem att få plats med. Ni måste ju gå i mycket större vinst per burk än vad dom med en affär gör, eller?

Sen använder sig henxs sig av DHL som i sin tur överlämnar det till posten.
varför är inte det ett alternativ för er?

2008-08-18 16:38
det enda som stör mig mig är att ni satt produkterna på
ett svart skrynkligt tyg ....ser lite amatörmässigt ut .
Men lycka till i af .