Problem med mitt svarta corio
Jag köpte en liter svart corio från graffitishop.eu för någon vecka sen, men när man tagar på vissa ytor, för det meste ljusa ytor, så blir resultatet en väldigt röd/rosa färg som ibland knappt syns.. Någon som vet varför det blir så, eller har något bra tips på vad man kan blanda i så att det hela ska bli "svartare"? Är väldigt tacksam för seriösa svar!
hum, har aldrig testat corio, ett tips kan ju att maila deras support/kundservice och be om en ny flaska eller kanske ett annat ink :) Jag håller mig till GROG
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Corio har en tendens att vara transparent, detta framgår speciellt på ljusa ytor. En ny flaska skulle inte lösa något problem. För svart pigment för bläck rekommenderar jag Nigrosin som finns hos din närmaste kemikaliegrossist.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det där är kristallviolett respektive metylblått, de funkar bra med ditt bläck.
Okej, tack så mycket för svar :) Förlåt om jag är tjatig osv, men vilken av dem skulle du välja utifrån bäst buffs, kvalitet osv, eller är det ingen större skillnad? Vill få till inket så bra som möjligt, och eftersom jag inte beställer från graffitishop så ofta så är det lika bra att vara säker istället för att chansa..
händer samma sak för mig med corio.
?
minns att jag hade en röd corio som var likadan. blekande fort som fan, iaf utomhus. fick man buffs satt det riktigt snyggt länge däremot. vettefan varför.
cry me a river! --> thcrew
Varför Corio? Mr. Black is the shiet.
eget ink är det bästa om man förbättrar något hyffsat med kemikalier
yeah willysbree !
Bättre fly än illa fäkta...
"Tror ni att något av dessa pigment skulle funka hyffsat? Eller tror ni inte att coriot kommer vilja ha nåt med dessa pigment att göra? http://graffitishop.eu/product/172/pigment-powder.html" Been there done that... mitt välkokade corio blev lika bra som vattenfärg. Väldigt illa. Får se om ytterligare kokning eller tillsatsämnen kan lösa problemet..
hmm, låter inte så bra :/
hej min kompis har också corio och det blir också rött / rosa men det är nog att det är blandat mkt av alla pigment så det blir så med sol Ljus ??
funderar på att köpa en flaska corio och undrar om det är likadant på alla färger elr är det bara på det svarta?
AdeOne!
funderar på att köpa en flaska corio och undrar om det är likadant på alla färger elr är det bara på det svarta? Nu har jag aldrig använt corio, men av andras erfarenheter så har jag fått veta att fuschia ska vara den bästa färgen. Men någon med erfarenhet av det kan ju gärna fylla i.
tjena grabbar , det är det lila coriot ni ska ha , ger bra buffs. sen kan man alltid blanda olika corios också för bra resultat , ni får testa er fram helt enkelt , men den mörk lila kan jag rekomendera starkt
jag har en grön corio och tycker den funkar hur bra som helst, känner inte igen nåt av det där. iof har jag inte använt den sjukt mkt men ändå.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
fast jag funderar på det blåa
AdeOne!
är det samma corio som fanns runt år 2000? tyckte dom flesta bleknade på vissa ytor. speciellt utomhus. o när det finns idag mycket bättre ink så kör på det i stället i stället för att behöva blanda i en massa pigment.
ta en ölburk skär av toppen på den, häll i ink och några droppar bromsvätska och några droppar etanol sen sätter du på spis platten o kokar det i ölburken tills det börjar bubba sen ställer du ut det exempelvis på balkongen i 2 timmar sen har du nice ink :D
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti. När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?
jag har haft både röd och svart och instämmer i att det är ganska kasst, inget jag föredrar direkt.
Redaktionen
2008-11-24 12:56
själv använt den lila corion, fuschia.. jag tyckt einte att jag upplevde det här problemet överhuvudtaget. möjligtvis att färgen bleknade en aning när den torkade till samt att den hade en tendens att bli lite utsmetad.. bacteria är dock det bästa inket jag testat, men det har också att göra med att jag gillar just svarta/mörka tags som inte är genomskinliga och som sitter en längre tid..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Frågan är hur bra bacteria skulle vara i dagens läge, chansar på att buffmedlen blivit bättre..
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!