I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti affär.

Vår Hiphop - Graffiti

2006-12-11 19:36
var öppnar affären isfåall ?
Göteborg, heja gais.

2006-12-11 20:53
fan ingen får fan va uppe så här sent:P

2007-01-08 19:55
Cans: Belton molotow premium, Montana black/gold
Flows: Postermarkers från 1,5 cm  - 5,00 cm,
Ink: Meto orginal textfärg, Alkej (alkohol basserad!), Hardcore, Grogg, corio, Nero dinferno!

Stickers, Gasmasker, latexhandskar, böcker tindingar filmer

Piiz
Mikael Söderlund Was Here!

2007-01-08 19:57
tänk på att du måste kunna konkurera med billiga alternativ på nätet, som kör postorder...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-08 22:08
Ashaone Child har ju Belton, HC, Black och Gold. Mer variation behöver du la inte ha? :)
Chrome @ my sko jao!

2007-01-09 01:30
asså du borde ha saker som hl inte har.molotows sortiment med dugliga priser. 30-35 kr för belton. 15-20 för hitcollor. mer ink och markers än HL. lite kläder och sånt skräp måste du ju ha. eller vafan, gör som HL fast med molotow istället för montana. webb shop är ett måste.
 "asså när vi bajsade var vi kungar"

2007-01-09 13:22
Lycka till!

---->onewaycommunication--->

2007-01-09 14:01

Du kan ju alltid ha en vägg eller 2 inne i affären där folk får måla lagligt för en slant.

Då blir väggarna snygga,

Och målarna får:
Välbelyst, Snygga bilder, Ses av andra målare.

Sälja plancher, kläder, burkar, street-art material (klisterpapper, tapetklister etc.), håll olika kurser för en peng "lär dig måla graffiti"

Ifall man trivs på ett ställe så kommer man gärna åter, stoppa in ett par soffor och bli polare med de som kommer och handlar.

Försök få graffiti-intresserade ungdommar att praktisera/jobba hos dig för billigare burkar istället för lön.

Mera tips kommer jag inte på just nu, men jag hör av mig ifall jag kommer på fler, som någon nämnde tidigare, lite café känsla. Behöver inte vara mycket, en microvågsugn och sälja panpizzor och läsk, eller liknande.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-09 14:19
inte för att vara otrevlig men tror du grabben verkligen att du kan starta en graffiti affär så där. allt kommer fan kosta lika mycket som att köpa en villa eller lägenhet. sen måste den flyta på. annars hamnar du i stora skulder.

2007-01-09 14:20
men lycka till

2007-01-09 14:30
fluger
word. men att få måla på väggarna inne i affären skulle nog bli lite f.up me tanke på att om man ska jobba där ne hel dag så tror jag man inte mår så bra sen..
Not all drugs are good. Some... are great!

2007-01-09 14:37
men herrejävlar, måste du fråga på internet vad du ska ta in för varor är du knappast redo för att öppna en egen affär! och hur ska du finansiera allt detta, en sak är att sälja saker hemifrån, men att ha en lokal är en helt annan femma...

2007-01-09 15:35
addicted.. lån, och så kan man ansöka om typ en sån här företags finans eller något sånt där du får typ 40 lack o finansiera din affärs ide.. och så kanske han redan har det mjukt om röven av alla sedlar.
Not all drugs are good. Some... are great!

2007-01-09 15:38
Shells P60: och 40 lax räcker? njaaa... men vadfan vet jag, det hela känns bara jävligt ostabilt... sälj hemifrån! det är nog fan lättare!

2007-01-09 15:46
Tendens: Jamen vilka är det som gör Molotow? Jo Belton.
Chrome @ my sko jao!

2007-01-09 21:34
Jag tror på dig svennish, kan nog bli riktigt fint.

2007-01-09 21:43
ok alla som tror de vet allt.

här får ni veta lite till.

1. att göra en "marknadsundersökning" av något slag är ett måste innan man drar igång en biznizz. vet man inte det, så vet man inte vad man gör. så klaga inte på att han undrar vad ni har behov av för varor.

2. att ha lokal behöver inte vara ett problem så länge den har ett prisläge som passar verksamheten. dessutom kan det vara väldigt bra för verksamheten att det finns en plats för möten, utöver "opersonlig" webshoping. så lokalhyran kanske betalar igen sig...

3. tänk på att det tar ett bra tag att etablera sig och nå "break even".