Graffiti affär.
Hej. Jag funderar på att starta ett litet företag. så jag undrar vad folk är mest intresserade av att köpa. vad folk är ute efter, typ som bra priser o såna grejjer. vilka märken som är mest populära. ni kanske har tips om nån bra leverantör också? kom med ideer om vad ni skulle tycka va bra.
Försök inte överleva livet, ingen har lyckats hitills.
Inte för att vara elak men om du inte kan lista ut det där själv kommer det kanske inte gå så bra. Varför inte starta ett företag inom en brasch du kan något om istället?
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
asså ja vet ju va de handlar om. ja håller själv på med graffiti o vet vad jag vill ha. men va skulle ni vilja ha. tänkte om de anns nåra ba tips att få.
Molotowbleton burkar vore schysst iaf.
hardcore uppskattas nog! Puss
hardcore och 20:- burken för dom!
Jag tycker moltow belton 35 kr styck och 10 för 300? Hade vart soft..
yo hiphop r'n'b
021021021 P0 låter skumt om du mejlat och inte fått svar från Highlights. Men självklart kan det hända att vi missat nått mejl. Skicka ett nytt så ska jag se till att du får svar inom kort.
GF1 Jo , visst skulle det kanske sälja bra , men man ska inte gå back som affär heller ... Skulle tippa på att dem kostar runt 26-28 kr burken att köpa in? Black då altså..
yo hiphop r'n'b
Belton molotow till bra priser skulle nog sälja som smör i solsken. Finns väll ingen vad jag vet som säljer det i sverige, iaf inte till bra priser. Eller? Annars är ju alla burkar som är dugliga och säljs till ett bra pris, väldigt attraktiva. Starta på du, konkurans är mycket bra, billigare priser är nått man längtar efter.
Konkurrens leder till billigare priser, konkurs leder till ännu billigare priser.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
colours childstore i göteborg säljer belton för 40
:)
Okey. 40 kr var ju inte allt för trevligt pris dock :/
Kanske inte är den bästa idén. Du lär få punga ut mycket pengar och fritid, du kanske inte ens tjänar nåt? Har du en bra plan så visst, annars kanse det bara går åt skogen? Tänk och planera mer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GF1 P0 Det är stor skillnad. Belton är den burken med bäst kvalité i världen. Personligen tycker jag GOLD e skönare, men belton molotw har endå en överlägset bättre kvalité enligt min erfarenhet. Har aldrig någonsin haft ett enda krångel med någon molotw burk. inget alls. Men med montana krånglar det lite titt som tätt, inte så ofta med gold cansen dock, men black e ritkgit krångliga ibland, och dom funkar keff i kyla. Molotow och gold är iaf dom bästa enlig min mening.
eller när dom börjar rinna:Så ibland mycket drips Jag har aldrig haft sånna problem med belton.
:)
ahh det vore rätt nice oh få inn en affär som säljer molotow-belton i sverige. :P . . hällst i västmanland :D Hoppas du kan kicka igång affären ganska snart . peace :P
plus pan dem
Svenich Har du tänkt dig en internetshop eller skadu fixa en butik osv? är ju lättare om du fixar en internetshop till att börja med och ha alla burkar på ngt billigt lager eller ngt ... Du vet , bra lokal och så är ganska dyrt och då känner man inte för att ta 30 - 35 kr för moltow ? Jag hade försökt hitta ngn stans där jag hade kunnat förvara kannorna och sedan öppnat en internetshop och börjat sälja direkt. Ditt lager behöver ju inte vara fint direkt , tror inte ngn graffitimålare tänker "hmm , idag ska jag köpa kannor ! Men nej , jag drar nog till highlights istället , för dem har ju en inredd lokal att välja burkar i . Hos svenish är det ju bara ett fult lager .. " Ja menar , man ska ju endå bara köpa burkarna ! ;D.
yo hiphop r'n'b
Allting kan väl vara gratis?
Vem vEt?
jo ja har funderat på en internetshop först. sen om de går riktigt bra så öppnar man en butik, men det tar nog ett tag. butiken kommer nog isåfall ligga i katrineholm...
Dryg Jag förstör inte, jag förklarar bara att det kan bli jävligt svårt att armbåga sig fram inom en brasch man inte kan något om.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
En bra idé är att starta småskaligt. Börja med försäljning av pennor/böcker/tidningar o.s.v. innan du traskar vidare till burkförsäljning som har större krav på tillstånd och utrustning (godkända förvaringsskåp bl.a.).
Ha lite randoms cans, sen har lite olika priser. Du kommer ju knappast kunna sälja montana black för mer än 40 kr, men försök sälja dom för 35 kr alltid osv. Du måste ju liksom konkurera dem andra butikerna.. Ha typ Belton, M black, M Gold och Hardcore burkar.. Sen kan du väl ha lite flows/ink osv.. :)
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
Vore intressant med en butik, internet eller ej, som sålde sk. rackburkar. Tänkte främst på svart och vitt. Sen kunde man ha chrome i olika märken plus lite Goldfärger.
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
Belton, tyska montana och spanska montana är 3 olika leverantörer som det krävs respektive minimiorder för för att få wholesalepris. Det kräver alltså ordentligt med utrymme att förvara kannorna samt startkapital som täcker dessa inköp, det funkar inte att beställa 100 burkar från varje ställe.
Satsa på mtn black eller moltow belton .. Kör bara en leverantör precis som affe nyss sa , då du får ett sk wholesalepris! jag hade satsat på belton premium.. Sen capsen bör du sälja 2krstyck eller 11 för 20 . Det är liksom inget du bör tjäna på , utan det är bara som du "förser" till säljarna .. Och tillåt inte postförskottsbetalning via postorder! Lyckatill!
yo hiphop r'n'b
tack för alla tips. asså ja kan ju graffiti. håller själv på. men ja ville höra lite om vad folk tycker...
lite softa flows o ink....Billiga burkar vore ju ganska nice...
Mycket Obey, kläder stickers och allt dom har. Försök erbjuda något kul som ingen annan erbjuder. Kan dock inte komma på ngt nu ;)
-----> http://www.photoshop.nu <-----
Vilken stad är det du har planerat att öppna i förresten?
-----> http://www.photoshop.nu <-----
jag skulle vilja köpa udda saker.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."
de hadde vart soft med en typ graffiti cafe elle nått.. där man spelar typ bara massa hip hop och så kan man softa i typ sköna soffor, ett nytt ställe för graffiti målare och hänga på..
harcore 15 kr burken
Keep up tha good work...
bara molotow, belton<3
857
lilleman17 hans ide var fan soft:p
Konkurera de graffaffärer som finns i din stad.. Gå in där och kolla och sen köper du in liknande men sänker priset! då får du kunder
It´s BIG it´s BLACK it´s JACK´S
slå upp en lokal o ta mindre betalt än vad liknande affärer gör
Om man ska sälja burkar ska man se till att alltid ha burkar på lager, de båda graffaffärerna här i malmö har typ alltid slut på burkar.. Se till å hitta en leverantör som inte segar och tar för lång tid på sig.. Montana Gold är ju att rekomendera, sen tror jag att det kvittar vad de e för märke så länge det e bra och billigt..
Kicka Bootica staljlen! :()
sen ska ni inte ha nån åldersgräns på att köpa burkar.
för då får ni nog mer köpare :)
eller så förser du dig med produkter ingen på den svenska marknaden säljer.
mm som caaZ säger... dem i malmö suger rent ut sagt , o ingen åldersgräns typ då får ni fler kunder tror ja , Var kommer den affären finnas isf ?
4:20 KANRK
de va ju jag som sa de..om åldersgräns.
HjärnSläPP Varför suger Oneline?
okej dem suger inte men dem har inte dem burkarna man är ute efter och hade inte inne dem 2 gångerna ja åkte ner till malmö.
4:20 KANRK
Jag gillar oneline , men det är synd att dem bara har randomcans nu. Innan hade dem black och d va överfresh!
yo hiphop r'n'b
köp in allt från pastellkritor till burner krom... å sänk allting me nåra kronor så rullar beställningarna in
harru skaffat nån lokal elle nått då?.. och när har ni tänkt och öppna?