Men jävla moderatmongo!
413
Lyricist
2006-10-27 22:29
hahhah vikken bitch... She ain't livin in tha reality.. fuck that old lady
dom där jävla moderaterna.. jag känner kanske 10pers som var moderater innan valet nu är bara 3st det fortfarnade haha visar ju hur stabila dom är :)
Hörde i nån intervju med Reinfeldt och han var helt för lagliga väggar.. :)
Lyricist
2006-10-27 22:31
hahaha splittring som vanligt i alliansen haah
Kul med ett rehabiliteringsprogram för farliga klottrare, nån som vet vad det går ut på? Elchocker? Tortyr? Tvingas vara vaken i flera dygn och lyssna på en inspelad röst som hela tiden upprepar samma monotona: "Klottrare kommer till helvetet! Klottrare kommer till helvetet!"?
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
moderat hora
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, kom nyss på den uppenbara hänvisningen till henne i fortsättningen; "Adelsohn och Falck". Själv tyckte jag att det var skitroligt, de som vet, de vet.
Yes, det gör dem!
öh..
...och det är det som är så fint med whoa!
helt cp, men det med snuset är fan värst tror jag!
tss. ..
"Särskilda rehabiliteringsprogram för klottrare"
...
Har hon inte redan avgått? för sinna idiotiska grejjer medtv licensen?
Oh baby, baby I'll get down on my knees for you!
De skaffade en ny, hon.
"– Det låter som om Lena Adelsohn Liljeroth vill plocka billiga poäng bland folk som inte är särskilt insatta i frågan. Hon vill förbjuda en konstform samtidigt som hon ropar på hårdare tag. Det är medeltida, korkat och inkonsekvent, säger Tobias Barenthin Lindblad, redaktör på förlaget Dokument, som skildrat graffitikulturen i flera böcker." TACK, TOBIAS BARENTH...NÅNTING NÅNTING! någon värkar förstå. Dessutom är väl klotter/graffiti lika lätt att stoppa som fildelning.
08.5
hrm...jag borde inte skriva på whoa när jag är full....
Särskilda rehabiliteringsprogram för klottrare... jaha, hur då? jag skulle nog kunna signa upp om ett par 10 år till.Hon har själv stoppats av polisen för en sprejburks skull... lol, i vilket sammanhang, snutjävel?!Bra jobbat, Lena. Vi sprutar på såna som dig!
den röda linjen sitter djupt i blodet..
Vilken jävla "låtsas-politiker" tunga frågor honengagerade sig i...Halvdöva as, hur ska hon kunna höra folkets röst?
Ride 13"s y que?
ok förjävligt. men jag kunde inte låta bli att le när jag läste sista meningen. Det lät så kul bara :)
pinsamt
det låter som en jävla konstig kärring det där
pinsamt
Go vänsterpartiet. Fuck moderaterna..
"Graffiti är en konstform som bygger på ungdomens revolt mot etablissemanget. Därför kan du aldrig komma åt graffitikulturen med något förbud, säger han. " -Göran Christensen, chef för Malmö konstmuseum Kunde inte sagt det bättre själv.
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
"Hon har själv stoppats av polisen för en sprejburks skull"
Live Hard, Die Young
Nej fan... Nån som är på en revolution eller?
2012 - 12 - 21 | I'll be there cheering!!
vad kan man säga hon är bara pinsam.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
gör revolutiion, spräng Lena Adelsohn Liljeroth med en fet jävla kanon.
Fyfan alltså, finns det seriöst inte viktigare frågor! idiot
Just because i stand over you don't mean you understand me
varför sitta o hettsa över hennes politiska fråga? va inte accepetrat innan o varför skulle den här politiken göra de lättare för er att springa i t-banan? vakna till lite här o fatta va ni pysslar med, e inge spela boll mot närgårdens förbjudna vägg som e frågan här....om man inte pallar trycket att allt går emot ens egna tankar o syn på graffiti så ge fan i o måla då....om ni skulle va lika intreserade av samhällsfrågorna som ni e stora i mun här så skulle nog eran graffiti bli mycke bättre oxå.
Relalalaxa.
S_o_N Jag är lätt på, haha!
08.5
chuckisberry P23 håller med.. Graffiti är redan förbjudet varför bry sig om vad nya kulturministern tycker? Ingen av er kommer ändå märka nån skillnad när det kommer till saken.. Sen alla som säger fuck moderaterna heja vänsterblocket hoppas ni tänklt lite fler frågor än just graffiti... Hur många vänsterstyrda kommuner har lagliga graffitiväggar?
Söker du beef?
JAG GILLAR HENNE!
UFFLINE, TUFFLINE UPPGIVARSAMHÄLLE
xsuper, langa kort på din wc.. dumt att prata tufft om du inte kan backa upp det..
cry me a river! --> thcrew
Hon gjorde i och för sig en hel del poänger i sitt resonomang. Det blir löjligt när så många av er ända in i döden försvarar något som ni grunden antagligen förstår varför det är olagligt. Kör på o skit i vilket är mitt tips..
röv är gott
bodil, graffiti är inte olagligt skadegörelse är det..
Grejen är så enkel, som den alltid varit att dom sticker sig själva i ryggen när dom kommer med dessa kommentarer. Sen om dom får igenom sina förslag så tvingar dom klottrarna/målarna att begå kriminella handlingar med större risker för sig själv och allmänheten, hence as att dom sen kan sitta å säga,"kolla på klottrarna vad var det vi sa" Exempel, om det nu skulle förbjudas med burkförsäljning över disk på allehandla butiker runt om i landet,"graffiti butiker" vad skulle hända då, enkelt folk skulle ge sig ut å stjäla mer burkar, göra inbrott för att få tag i burkar osv, precis som det var för i tiden när burkförsäljning över disk i väletablerade graffiti butiker inte fanns. En fråga man kan ställa till denna Lena är om hon har varit i kontakt med ägare av diverse färgaffärer å frågat dem vad de tycker om att dessa graffiti butiker finns, jag tror svaret skulle bli "jo det är bra för företagen i sig som säljer färger då vi slipper föra en budget som ändå kommer hamna på minus inom sprayfärg eftersom det mesta ändå stjäls" Sen om man nu tar bort lagliga väggar, hur många vill det egentligen? jag förstår inte deras tänkande, det blir dyrare för samhället att ta bort lagliga väggar. Sen gillar jag ett utalande som Kjell Hultman gjorde en gång i tiden "förut var graffiti konst, nu gäller det bara att förstöra" Ingen som påminde han då om att förut så hade man mer tid att pilla på målningarna, vilket man ej har idag, vilket resulterar i att många målningar som finns där ute är snabbt gjorda och inte ser så bra ut. Exempelvis, jag kom ihåg när man såg OSV grejer på tågen, det är något man aldrig kommer få uppleva igen, såvidare inte graffiti legaliseras. Men men jag kan ha fel. eller?
joda:...och graffiti är därav skadegörelse om den görs olaglig. Sen om du tycket skadegörelsen är vacker eller inte är inte det väsentliga. Ni måste själva förstå att om grafitti bara hade målats i gångtunnlar så hade inte det här motståndet funnits. Men grejen är att den sitter överallt. Jag har inget problem med det..och jag kan själv medge att jag har endel på mitt "samvete". Men eftersom vi befinner oss i minoritet och den stora majoriteten har i årtal i olika undersökningar visat sig vara negativa till det vi sysslar med så får man helt enkelt ta satsen i munnen och svälja den! Att påstå sig ha rätten att bomba någons husfasad eller måla en wholecar är bara fjortislogik. VÄX UPP
röv är gott
graffiti är inte skadegörelse som att säga att boxning är misshandel..
bodil, vem äger rätten till det offentliga rummet, kapitalet eller kollektivet?
"graffiti är inte skadegörelse som att säga att boxning är misshandel.." Argumenterar man på den nivån så få man nog anse sig vara rätt så korkad. Men du behöver inte vara allt för orolig. Svaren som kommer följa i den här tråden kommer nog vara till din fördel. Men sen så har vi ju och andra sidan en rätt så låg nivå på det här forumet höhö. "bodil, vem äger rätten till det offentliga rummet, kapitalet eller kollektivet?" Vem är kollektivet? Du, jag och 500 andra målare. Är du seriös eller? Sen det här med offentliga rummet är ju en rolig grej. Om du vill leva i en demokrati och inte i en anarki så måste den finnas regler. Dom flesta vill inte se graffiti i det offentliga rummet. Därför får den inte finns där. Är detta verkligen så svårt att förstå? Om en svensk regering hade använt sig av den typ av resonomang många av er använder hade det här landet inte funnits på kartan längre
röv är gott
ja tänker väl inte sjunka till din nivå?.. och den låga nivån bidrar du väl till själv när du inte ens kan argumentera för din sak.. brottsbalken 12 kap står:
"1 § Den som förstör eller skadar egendom, fast eller lös, till men för annans rätt därtill, döms för skadegörelse till böter eller fängelse i högst ett år. Lag (2003:857).
2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till skadans obetydlighet och övriga omständigheter vid brottet att anse som ringa, skall för åverkan dömas till böter. Graffiti som således kan anses skada eller förstöra egendom till men för annans rätt är ju inte skadegörelse.. Graffiti per definition är inte en olaglig handling.. nej, inte du jag och 500 målare.. men inte h&m adidas stadium och 20 företagare heller.. att överhuvudtaget säga "Vem" i fråga om ett kollektiv säger väl dock det mesta om din nivå.. kollektivet är för övrigt inte selektivt..
om du inte förstod jämförelsen så kan jag förklara den tydligare. Målar du graffiti under ordnade former är det ok. Gör du det ute på gatan är det inte det. Slåss du under ordnade former är det ok. Gör du det ute på gatan är det inte det.
Moderatpack is NOT the shit ;)!
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
Hur skulle ett rehabiliteringsprogram för klottrare se ut? Kan inte riktigt förstå vad det innebär och hur det ska gå till.
Oh baby, baby I'll get down on my knees for you!
bitchside, enkelt. lås in klottrare. (och sedan oliktänkande) mata dem med kapitalistisk propaganda, låt deras hår växa för att applicera den rätta brat frisyren. vid utskrivning, eller examen som det kommer kallas, så får varje deltagare en kostym fullpackad med kärlek barnarbetande asiater samt ett diplom
fullpackad med kärlek av..
tror ni att åldersgränsen kommer genomföras?
Word!
Hon försöker få graffitimålare att framstå som monster. Illa, Mycket illa!
"I'm having them Illusions"