Åsikterna & argumenten om polisens varande är ungefär lika genomtänka som de åsikter som genomsyrar nerladdningsdebatten. Båda har sin grund (och förmodligen hela existens) i ren egoism. Gnällspikar hatar polisen för att det är dom som sabbar deras graffitiräder, och nerladdare bitchar om lagändringen bara för att de då inte längre kan sno sin film/musik lagligt.
Out with the owls & up with the roosters....
FKS "Nu till frågan, alla som målar bör vara medvetna om att det dom gör inte är lagligt, men endå så HATAR nästan alla målare polisen?" Var i är konflikten i att innse att det är olagligt och att hata snuten ? Det låter på dig som att bara för att nått är olagligt så måste det va fel till en viss del iaf lite .. Nej, graffiti/klotter måste inte vara fel, men stor del utav graffitin/klottret är fel, då det är respektlöst och görs utantillåtelse på privat egendom. Borttsett från det så e det inte så mycket mer fel med det vad jag kan komma på nu. Men det spelar ingen roll om det är rätt eller fel, det är olagligt, och polisens jobb är att hindra brott(sånnt som bryter mot lagen, däribland även klotter/graffiti), alltså så gör man då valet att bryta mot lagen, och då bli jagad av "lagensväktare". Det är inte poliserna som bestämmer lagen, dom gör det som dom blir beordrade att göra. Så om man då bryter lagen, sedan hatar polisen för att dom vill göra sitt jobb(stoppa folk, däribland dig, sokm bryter mot lagen), då e man väldigt naiv och barnslig. Man behöver inte gilla poliser, men att säga att man inte kan vara graffare och inte hata snuten, eller att alla snutar ska dö och liknande strunt, det är bara patetiskt och barnsligt. Jag gillar inte snutar, men jag har tillräckligt mycket hjärna för att förstå varför dom gör som dom gör, och kan ha förståelse för det. Sen om man "hatar" dom av andra orsaker är en helt annan femma, men att hata dom för att dom jagar dig när du bryter mot lagen, det e inte så vettigt. Som sagt, dom bestämmer inte vad som e olagligt eller ej.
Alla ni som har skrivit i denna tråden att världen skulla vara bättre utan snutar är dumma i huvet alla (som har minst en hjärncell) vet att vårat sammhälle skulle kollapsa utan poliser. att folk pratar om att alla skulle sköta sitt eget fungerar inte. tänk er själva om det var så då skulle jag bara kunna dra ett vapen på typ era morsor och kunna slå ner dom utan att ni kan göra något. poliser kan vara hårdhänta men att avskaffa alla på grund av några dåliga är idioti.
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson
Finns många människor som har råkat illa ut fysiskt på grund av polisen.
cops aint shit fuck em all!
BARABÄÄZ Haha, kan tala om att min farsa jobbar hårt med att driva ett företag inom byggbranchen tillsammans med min morsa, har bara ett visst grepp om vad jag tycker.
Tänk innan du öppnar käften för fan!
08.5
jag har BARA dålig erfarenhet av poliser, dom plockar in nån som har stor ryggsäck medans pelle peddofil pillar på din syrra
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..
SKJUT EN SNUT LEV OCH NJUT
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..
Fuck alla lagar. det är bara att bomba på ! SNUTFITTORNA ska slaktas..
hata mig inte bara för att jag duschar naken
SiC P17 killen är ju knas XD
hata mig inte bara för att jag duschar naken
laddah nej faktist... spelar ingen roll om jag ligger o blöder efter o blivit skjuten... då är jag glad för ambulansen, inte snuten.... snuten räddar inte mitt liv igenom att sätta fast min mördare om jag e död eller nått.. vill itne ha nån kontakt med snuten under några omständigheter alls.
Not all drugs are good. Some... are great!
nej när jag får tag i dig bög jävel
* FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! *
eller folk som gillar KAOS!!!! KAOS!!! KKKAAAAAAAOSSSSSSSS
MAYHEM!!!!!!!!!!!!!!!! TOTALL ANNHILATION!!!!!
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text.<br> §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte.<br> §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas
sug av mig snutjävlar;);)
hahaha okej tjejsnut passa dig för alla peddo gubbar. hahahha fan va äckligt me snutar spyr , alla e jävla misslyckade översittare. det borde fan va högre krav än stora biceps för att bli snut
* FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! *
Seriöst, ni säger att polisen borde avskaffas, lyssna på er själva.. om nån nära släkting eller nått skulle bli skjuten och sen har ni möjligheten att ringa ett samtal efter att "skjutaren" skulle tagit er typ som gisslan, var skulle ni ringa, jo till polisen ...
det bästa med den här tråden är ändå att hälften av alla inlägg består av saker som FTP osv skrivet av coola 13åringar som förmodligen aldrig har sett en snut, samt 15åriga personer som inte ens kan STAVA!..=)
Jag tänkte droppa ett inlägg tidigare, men jag modifierade ett annat inlägg istället. det passar så bra in här oxå:
Om snuten behandlar oss som deras fiende blir inte snuten vår fiende? enkel matematik. cause n effect.
FUCK THE SYSTEM!! Med blodröda hälsningar, ThE AllCiTY TeRRoRisT
den röda linjen sitter djupt i blodet..
respekt, va där..
tror du umgås med rätt bängt folk.. för övrigt ACAB YOYYOYOYOYOOY osv.. väx upp...
cry me a river! --> thcrew
sverige är en polisstat, polisstater suger.
yoo
Polisen gör sitt jobb o deras jobb e vi emot för alla vet att graff e kriminellt o den som är med i leken får leken tåla
ok, då får vi göra vad vi vill med farbror blå!!!
yoo
en gång per kvartal kommer en sån här och en vild diskution om snuten börjar.. jag pallar inte..
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
jaa.. ja kallade sverige polisstat.. och ja e medveten om att det finns värre, d har jag inte sagt ett jota om.. men om du ngn gång kom i kontakt me snuten så vet du att de inte är vad som har hänt som räknas - utan va polisen säger.. om d inte är polisstat så vg o definiera..
yoo
habibi_yaya eller vad fan du hette.. du som har så stor erfarenhet av poliser kan kanske berätta vad för brott du begått? eller är det något din kompis kompis kompis sagt till dig? den enda brott du begått är att du är dum.
det gör ont att säga men polisen behövs ju, utan polisen skulle förmodligen alla ha det betydligt mycke värre eller hur ? och graff skulle ju aldrig funka helt lagligt t. ex. om du ägde ett hus skulle du inte bli pisst om ett jäng 13 åringar kommer och skriver något helt oläsligt i fula färg kombinationer på ditt hus som du betalat en massa för, polisen behövs , men man kan ju diskutera om dom ska bete sig mer objektivt en vad dom gör idag , och till alla er som hatar polisen är det inte så att ni bara hatar att åka dit ? och detta med anarkism, anarkism skulle funka om varje person föddes med medkänsla empati och vett ...
Det märks att intelligenskvoten är väldigt låg på whoa. Helt seriöst, hur tror ni att det hade sett ut utan polis överhuvudtaget?
Utan snutar , ingen graffscen.. graffiti är och ska vara olagligt. snutar är bra !
C.R.E.A.M.
Att det är olagligt är en del av graffiti för böveln :) (nej orkade inte läsa hela tråden)
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
Orkade inte heller direkt läsa utan skummade igenom det men såg mest bara "boldade" inlägg och massa utropstecken. Klart det finns dom som har lite vett i huvudet.Utan polis är det nån som sätter på din flickvän med en jaktkniv mot halsen på henne och ingen kommer direkt göra nånting eftersom polisen är avskaffade. Att måla graff innebär ju indirekt en väldigt hög konfrontationsrisk med polisen och då kan man ju hata dom för att dom sabbar din hobby men det är ju på samma sätt skönt att gråta ut för dom och anmäla CSG för övervåld när dom har tyglat till dig...
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
nån sa att man vill ha lite mer tollerans från snuten när d gäller graffiti! Inte fan vill man väl det? det är gött att få hata lite !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Itchi e vi lite kreativa å roliga ? jaaa de e vi va? va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hatar INTE polisen bara folk som ringer dom. Klart som fan man måste ha polisen kvar, anarki trodde man på på 60-talet LÄGG NER
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eyyyroger. gör om gör rätt. sverige är inte en rättstat, och de som hävdar det har helt enkelt fel. Sverige har en hemlig polis. och poliser gör brott men fälls aldrig. aldrig. visst det finns sånt som ser bra ut på papper "om allas värde" osv. verkligheten är annorlunda än vad som står på ett papper. Om du inte fattat det så ska lägga ner.
yoo
Lyricist
2006-10-19 20:51
grejen e den att dagens snutar e corrupt o att vi behöver helt nya snutar och ett helt nytt snut-system fattarju alla... keep on fightin those swines... fuck em all.. tror att dom e högre o mer värda än oss... de troju att d kan göra vafan de vill.... men va ja tror så tror ja inte att så många graffare sagt att de borde avskaffas helt för d fattarju de flesta inte störda människor att de aldri skulle funka... däremot tycks inte du trådskaparen ha någon erfarenhet annars skulle du inte komma me alla dumma frågor...
skjut en snut och njut. tack för idag//
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text.<br> §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte.<br> §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas
Det som skrämmer mig med polisen är att dom köper allt skit som politikerna och medierna matar dom med, har dom ingen egen uppfattning om vad som är "rätt" och "fel"? Förmodligen inte. Man måste kunna ifrågasätta vissa lagar och prioritera olika sorters brott. Kårandan måste strypt deras (om det fanns något innan) intellekt.
Ride 13"s y que?
orka hata polisen... dom gör bara sitt jobb... ett samhälle utan poliser skulle ni hata.. eller är ni helt efter??