I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-10 11:50

Polishat?!

Jag är ganska stadigt aktiv inom graff-scenen och älskar det jag gör.
Men på samma gång vet jag att det jag gör inte är helt rätt enligt lagen och kan på en handvändning sluta eller måla på ett lagligt ställe.

Nu till frågan, alla som målar bör vara medvetna om att det dom gör inte är lagligt, men endå så HATAR nästan alla målare polisen? Jag har även hört månag som gärna HELT skulle vilja avskaffa polisen. Hur fan tänker ni? hur fan skulel världen se ut om det inte fanns nåra poliser alls?

Vore tacksam om jag kunde få seriösa svar på det här.

08.5

2006-10-10 12:01
dom som tycker att polisen borde avskaffas är samma personer som tror att anarki och kommunism skulle funka i praktiken.

2006-10-10 12:06
alltså vad snuthat handlar om är ju snarare att det är människor som satt i system att misshandla och förnedra brottmisstänkta. Och att dom till vilket pris som helst vittnar till varandras fördelar..SVIN!

over and out
röv är gott

2006-10-10 13:02
Det är bara massa snorungar sm gnäller och klagar på allt, och inte fattar hur pass bra vi i sverige har det egentligen.

Dom som vill avskaffa poliser e enbart otroligt puckade och verkligen inte smarta.
Oftast där även omogna skitungar som inte fattar vad dom själva snackar om.

Poliser är bra, men många missbrukar tyvär sin makt och missköter sitt jobb. Det är dåligt, men tyvär e det så.
Hur som helst så behöves polisen endå

2006-10-10 13:06
more dead cops

2006-10-10 13:25
fuck kommunism,, ja gillar massochism

2006-10-10 14:05
"Den som ger sig in i leken får leken tåla"

Några visa ord som jag snappade upp av min dagisfröken idag, holla back!
www.myspace.com/drdrogdisko

2006-10-10 15:05

FEL FORUM

k1337oris

2006-10-10 15:19

har en tatuering över hela magen där det står fuck the ploice.!
precis som 2 pac har thug life..

2006-10-10 15:33
taako-one w0rd

2006-10-10 15:42
jag vill avskaffa polisen, eller rättare sagt avskaffa all auktoritet...inga ska ha makten över nån.

det handlar inte om att jag är korkad utan att jag vill få fram ett bättre system än vad dagens "lag, brott och polis" har...

så jag tänker fortsätta hata polisen och dess maktmissbruk. det dom gör är ju ren idiotism mot oss som vill uttrycka oss på offentliga miljön. det är självklart det borde finnas nått som stoppar t ex våldtäckt eller misshandel.
men med metoder som de sysslar med för att stoppa vissa brott tror jag inte funkar!

förövrigt tycker jag dom som målar och tycker om poliser är korkade...det är ju rena dubbelmoralen!
erkänn N-line!
annars Uffline.
Nuffline!

2006-10-10 15:47
LilPo, 'ok'.

2006-10-10 16:05
Hatar folk som kallar sig "anarkister".
Skulle det vara ANARKI så skulle det inte fungera.
Jag älskar polisen men jag hatar väktarbolagen såsom Flack, Securitas, CSG osv...
Varför är alla på Whoa så oseriösa?

2006-10-10 16:10
graffman

det du skrev nu visar verkligen din låga kompetens på politik.
förmodar att du inte ens har någon aning om vad anarki är...läs på innan du uttalar dig.

polis/väktare- same shit different name..

erkänn N-line!
annars Uffline.
Nuffline!

2006-10-10 16:21
poliser som gör sitt jobb och bryr sig om vettiga saker e bra tkr ja men sånna som som däremot hellre åker och tar fast några ungar som målar istället för att hjälpa en person som blir misshandlat hatar jag.. fram tills i våras var Graffiti brott mer priotirat änn våldsbrott eftersom att det var "lättare" att få fast folk som målar.. Dom borde inte avskaffa poliser utan snarare göra graffiti lagligt på vissa platser alltså många inte typ en 2*4m vägg.. utan mer typ några väggar i stan några i förorterna och sånt. det tycker jag iaf.

2006-10-10 16:23
Det är väll den vanliga keffa graffiti attityden?
Var lite kreativ för fan!

2006-10-10 16:23

Fattar att inte alla hatar snuten men om man älskar dom så är man ju psykiskt sjuk...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-10 16:27
dom kunde ju avskaffa dom jävla arroganta maktgalna jävla snutarna som slår först och frågar sen sånna är ju inte mycket och hurra för....

2006-10-10 16:54
Jag vill inte att det ska bli lagligt i alla fall. Spänningen är ju typ halva grejen, mmmh i löööööv it!

2006-10-10 17:16
Busy P19

Hur kan du veta att den formen av kommunism verkligen fungerar?
Visa gärna ett exempel på var det har fungerat i större omfattning? Alltså inget sketet kollektiv bestående av 5personer i Skogås.

2006-10-10 18:52
Graffman.. Okej, jag är inte anarkist själv. Dock finns det kloka saker i den politiken med, anarkister vill inte att alla ska döda varandra, vilket iförsig skulle kunna hända. Men till exempel, om du inte vill leva i ett samhälle, vad har du att säga till om då? Du har inte valt det. Och all reklam som proppas i dig om massa skit som du inte orkar se på, vad har du att säga till om då? Och sen så finns det en möjlighet till att din identitet kommer att minskas mer o mer för hur mycket blåare samhället blir. Och då måste man sakta ner den processen, genom att förstöra, och tvinga folk att reparera och lägga kostnaden på det istället för att köpa mer grädde på sina pannkakor. Men som dom flesta målare vill man inte förstöra på ett brutalt sett, utan på nått fint. Som politikerna kanske kan se budskap i. Och sen till exempel varför man inte ska rösta som anarkist är väl att politikerna är oftast inte ett skit intresserade utav dig som person, och hur du ska ha det. Dom vill bara ha din röst och sen kan du gå och lägga dig. Så därför röstar dom inte; du kan va intresserad av politik, men dom är inte intresserade utav dig. Mer vet jag inte om anarki. Jag kanske har fel:P

2006-10-10 18:55
Loveme, ett tips, finns inget som heter politik när anarki råder ;)

"Okej, jag är inte anarkist själv. Dock finns det kloka saker i den politiken "

2006-10-10 18:56

psk, ah, de va fel av mig fan:)

2006-10-10 19:24
Kommunism är inget att hörra för!
Alla kan inte ha det LIKA!
Bara att acceptera, finns de som presterar bättre, de som presterar sämre. Visst ska de som har det svårt få en hjälpande hand men kommunism är inget att propagera för.
Det gillar vi inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-10 19:25
FTP

2006-10-10 19:29
FTP!

2006-10-10 19:47
LilPo P19

Jahaja, vart e dubbelmoralen?
Förklara gärna det för mig.

2006-10-10 19:51
Taako-one :

Finns än värld utan för graffitin också, visst du kanske blir sur om du blir plockad men dom gör ju endå inte mer än rätt. Det är deras jobb, du kanske känner att du hatar dom när dom jagar/plockar dig. MEN har svårt att tro att du tror de utanför graffen, för dom e till jävligt stor nytta oftast..

2006-10-10 19:59
Ja självklart e polisen till stor nytta. Haha det är ett otrooooligt puckat påståeende att säga att det vore bättre utan dom eller att dom knappt gör någon nytta alls och liknande småbarns tjaffs.
Väx upp istället vafan.

Poliser e fucked up i många fall, alldelles för många missbrukar sin makt som en heroin pundare missbrukar sitt heroin.
Och vissa, rätt många skulle jag tro, gör ett riktgitt dåligt jobb, emn hur dåligt dom än gör det så e det nästan alltid bättre än om dom inte jobbat alls.

Att lösa ett brott, att hindra en person från att våldta eller mörda någon oskyldig, det e nog för att säga att dom gjort tillräckligt mycket nytta för att försvara deras tillvaro tycker jag.

Sen att graffare och snutar inte går i hop, det e också självklart, men man behöver ju inte vara helt blåst för det. 
Man kan ju tänka efter och inse att man inte måste hata alla snutar för att dom gör sitt jobb och att dom självklart kommer att jaga och ogilla graffare eftersom vi bryter mot lagen. det är ju ett val man själv gör när man bryter mot lagen.
Sen att klandra poliserna för att man blir jagad när man själv gör något olagligt, det  e bara dummt. Man gör ju valet själv.

Det är ju inte poliserna som bestämmer lagarna.

2006-10-10 20:04
ganska löjligt att hata människor man aldrig träffat. sen att det finns en överväldigande del av den svenska polisstyrkan som tycker om att ta till övervåld är en annan femma. gör man olagliga saker får man räkna med att bli gripen förr eller senare

2006-10-10 20:43
det jag hatar med poliser är att de tror att de är kungar allihopa. De springer runt och leker rambo helt enkelt.

Ett exempel är tex när jag blev haffad , det första polisen frågade mig var : "vad har du tagit?"

Jävla svin !

Randomz ?

2006-10-10 22:43
    MAKE A DIFFERENCE, KILL A COP!
UFFLINE, TUFFLINE
UPPGIVARSAMHÄLLE

2006-10-10 23:21

jag tycker graffiti ska vara mycket mycket olagligt, för att jag gillar att göra olagliga saker.. skämt åsido!

förutom att fixat mej passport och släppt mej in och ut i Sverige så har poliser bara gjort aktioner för att förstöra mitt och mina vänners liv så dem går fetbort

snutpsykar stylee

2006-10-11 00:54
colours:

jag tycker det blir rena dubbelmoralen för..
väljer du att graffa så är risken att du blir haffad. risken är också att du som graffare blir nerspöad, anklagad för något som inte alls har med saken att göra....vet många som fått pissa...för det är ju självklart enligt rättsystemet att alla som målar räknas som knarkare. sen finns det ju massa andra små alternativ jag inte behöver nämna...

finns det då någon anledning till att älska polisen som graffare...nej.
vi är för fan människor, det är kränkande som dom håller på!

jag vet inte men jag har inte träffat någon som målar som älskar polisen. men vi tycker olika så...

tycker förövrigt denna tråd var ganska intressant...polis,rättsystem,anarki,kommunism,graff på en o samma gång.

för de som vill veta så har teorin om kommunsim provats och varje gång visat sig spåra ut. däremot anarkistiska samhället har funkat.
under spanska inbördeskriget var halva spanien anarkistisk..fast kommunister o fascisterna var den andra hälften o också staten, dvs cäsh till vapen.
och idag från 1994 så ser vi ju zapatisterna, chiapas i mexiko...funkar utmärkt...förutom att människorna där får sina hus nerbrända...o dom blir nerskjutna o grejer av mexicos stat ;) det är inte nått man får läsa i skolan idag! :)
erkänn N-line!
annars Uffline.
Nuffline!

2006-10-11 08:46

en död polis är en bra polis....

Not all drugs are good. Some... are great!

2006-10-11 09:14
du som är "aktiv graffare" borde veta hur polisen funkar mot graffare . alla graffare har hört ordet övervåld och det är precis vad som händer pluss att dom ljuger till värsta historien för att du ska få så mycket skit som möjligt och får dig att framstå som en mördare. så kom inte hit och säg att snutar borde finnas dom är bara ett gäng makt kåta fittor!

2006-10-11 09:31
manfred
ja men nu är inte min farsa snut.. och hade jag haft en farsa som va snut så hade jag antagligen vart en helt vanlig svensson unge.. och poliserna gör inget annat än o kränker min personliga intergritet hela tiden...dom ljuger, hittar på sina egna berätelser...och använder våld för o gripa dig även fast du helt villigt följer med på förhör....och påstår att du var agressiv och hotfull....... gör husransakan hursomhellst, fottar mig i smyg så fort jag är ute, så fort man kanske ska gå o handla så visiterar dom en, och blir misstänkt och inplockad på förhör och anhållen i 6 timmar för ingeting...IDIOT SNUTAR!

2006-10-11 09:33
manfred
vill tillägga oxå att om jag ens skulel bli9 misshandlad av 10 personer så vill jag inte bli inblandad med polisen, och blir inte glad att polisen kommer...för då blir väl jag huvudmistänkt på  misshandel på mig själv..ffs

2006-10-11 09:49
F.T.P

2006-10-11 10:28
LilPo P19

jag tycker det blir rena dubbelmoralen för..
väljer du att graffa så är risken att du blir haffad. risken är också ........

Det är absolut ingen dubbelmoral.
Jag väljer att graffa, därmed tar jag ett MEDVETET BESLUT att bryta mot lagen och därmed bli jagad och trakasserad av lagensväktare(helt logiskt).

Så varför ska jag då sen, när poliserna jagar mig, som jag själv vetat innan skulle hända om jag bröt mot lagen,, börja gnälla över det och hata någon för att dom gör sitt jobb?

Det är ju mitt val att vara en brottsling, då får man fan stå för det och ta konsekvenserna utan att gråta över hur dumma poliserna är osv. Buhu, stackars er liksom.

Dubbelmoralen e något som vi graffare(iaf vissa graffare) har mycket av dock.
När snuten tar oss, ljuger och shit, då gnäller ni och tycker det e jätte fel och bla bla bla, men när ni blir tagna och ljuger osv, värgrar snacka, inte erkänner mm, då e det helt okey att ljuga och så? Båda ljuger, så edet bara, vi spelar samma spel.

Snuten och vi, kör samma spel mot varran, man blir behandlad som man själv behandlar. Vi graffare förstör, e allmännt respektlösa, spydiga, jobbiga och ljuger och snackar massa skit mm, så ser det ut i överlag(inte alla), och då e det inte konstig om vi blir behandlade på samma sätt tillbaks.

Missförstå mig rätt, jag älskar inte snuten, jag ogillar dom flesta snutar och deras sätt att betee sig på, MEN jag har förståelse för hur dom är och varför som blir som dom blir, men jag gillar det såklart inte alls. Men inte fan skulle jag påstå att dom inte behövs och att dom borde dö och massa sånnt där småbarnstjaffs.

Men att säga att alla snutar borde dö och sånnt tönteri, det e som att säga att alla blattar ska dö. Rena hitler fasonerna.
Bara för att ca 90% av alla ungdoms invandrare jag träffat e rena äckel och riktgit dryga människor, så betyder det inte att dom borde dö, det e precis samma med snuten, 90% av dom jag träffat e skit, så vart e skillnaden när man säger att dom ska dö? För att dom jobbar som polis, eller för att dom andra har svart hy? 

2006-10-11 11:18
Coulors, skillnaden är att vi blir kallade klottrare och dom blir kallade lagensväktare

2006-10-11 12:52
colours
Skillnaden är att det är ett val att bli polis medan du inte väljer din hudfärg.

2006-10-11 13:07

Lifeforms, ja såklart det är ett val, men det e fortfarande lika sjukt.

2006-10-11 13:30
Det är roligt att många tror att Anarki skulle fungera. Någon sa att det bygger på att folk inte ska döda varandra och då måste alla tycka samma sak... Hmm... Vad kallas det nu igen? Ja just det, Utopi!!!
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-10-11 13:51
colours

förstår exakt din poäng.
det jag vill komma fram till är att jag hatar polisen efter som deras sett att jobba är inte rätt. att de oftast inte är ute efter kriminella när dom haffar graffare, utan ungdomar som vill uttrycka sig, på ett sätt som råkade vara illegalt.
sen om 10% är snälla, bryr jag mig inte ett dugg om, de lever fortfarande i samma våldspiral som sina arbetskamrater...

och visst det är ett val, men samtidigt gör mitt val att jag får uniformerade män efter mig. jag väljer då att hata polisen för att dom inte kan acceptera mitt val, mina mänskliga rättigheter.
jag älskar fortfarande inte polisen oavsett de där 10% som jag inte anser är någon större mängd och jag tycker fortfarande att "älska polisen" som jag nämnde, blir dubbelmoral.
om jag och andra sidan ogillar de dom gör men att andra uförda jobb från deras sida, mot t ex våldtäcktsmän, är bra, tycker jag inte spelar någon roll.

jag har däremot inte nämnt någonting om att "alla snutar borde dö"

erkänn N-line!
annars Uffline.
Nuffline!

2006-10-11 15:06
haha ni är ju taffata allihopa du blir sur för du är dålig och åker fast av farbror blå vi säger att du misshandlar nån,., och du åker fast! då blir du sur men om du själv blev misshandlad va fan skulle du göra åt saken då ? skulle du bara låta det va och den människan gå ostraffad ? tänk innan ni skriverk om igen :S

2006-10-11 15:14
Jag gillar polisen...

2006-10-11 15:32
jag kan säga ifrån säkra källor från en som jobbar inom polisen att ungefär 90 % är rasister. det gör ju dem lite misströstande.

nu om kommunism. snälla läs kommunistiska manifestet innan någon utalar sig om det, ta inga jävla citat från det ni har läst ur era historia böcker från bonniers.

kommunismen står inte för att ALLA ska tjäna LIKA mycket pengar, utan det står för att INGEN ska ha rätten att förtrycka och försörja sig på andras arbete. till exempel det ska inte finnas någon chef som ska äga arbetare och försörja sig på deras arbete. och kommunism är en utopi och det är väldigt svårt att nå dit , och inget land har lyckats, det räcker inte att säga att ett land är kommunistisk , ett land är inte kommunistiskt föränn det är klasslöst och har en "proletäriär diktatur" allså folket bestämmer allt gemensamt. ideologin förespråkar även en balans i löneklyftan, vilket verkligen inte är fel med tanke på hur stor skillnad det är på en städare och chefen på företgaen städren jobbar på till exempel. sen finns det även väldigt många olika grenar från kommunism, leninister, stalinister, marxister,maoister,trotskijtser ..........................
* FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! *

2006-10-11 15:34
hiihhihi det längsta inlägget jag har skrivit respekt!
* FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! * FUCK YOU! *

2006-10-11 16:17
Håller med Hannaaa om den saken.

Blir man utsatt för nåt utanför graffen, är dom till hjälp. Men kanske inte inom graffen, man kan bara säga att man saker genom olika andledningar, inte för en engångs grej tex. om man bli plockad, man kan känna hat just för stunden. 

Men säg då att du blir rånad 1 timme efter och snuten hjälper dig, är dom fitter då också? 

2006-10-11 16:22

"Nu till frågan, alla som målar bör vara medvetna om att det dom gör
inte är lagligt, men endå så HATAR nästan alla målare polisen?"

Var i är konflikten  i att innse att det är olagligt och att hata snuten ?

Det låter på dig som att bara för att nått är olagligt så måste det va fel till en viss del  iaf lite  ..

Sen finns det självklart folk (inte spec många)  som vill avskaffa
polisen helt   (jag)    självklart kan man
inte avskaffa dem på en dag eller två  och det skulle vara
omöjligt med det system vi lever i idag   ...

Men jag tror inte de behövs varför begår inte  alla månniskor
brott? inte för att det är olagligt å att de kan bli straffade tänk
själva skulle du begå  mord våldtäckt rån om det vore lagligt ?
visst det finns säkert folk men  de flesta begår inte dessa brott
pågrund av att det är olagligt  ...

Sen finns det brott som begås av
ekonomiska skäll dessa skulle försvinna om sammhället i helhet vore rättvisare  ...

Finnd mycket att säga