Domstol men erkänt?..
Morsning gott folk.. Har bara en fråga om någon skulle kunna svara på om det hänt samma till någon annan här. Frågan lyder: Jag torskade för ett tag sen och fick inte så saftiga böter precis. Allt erkände jag eftersom det var redan sett av väktare när jag höll på. Men nu är de så att jag fick ett brev hem för någon vecka sen om att jag ska upp i domstol den 13:e oktober. Och jag kan inte riktigt förstå varför? Eftersom jag erkänt allt jag gjort.. så nu undrar jag om dehär hänt någon annan som kan svara på vad som händer osv så man e någolunda förberedd. Ska snacka med min advokat 30 min innan allt drar igång men undrar bara om någon skulle kunna förklara vad som händer.. och inlägg som "du blir inlåst 10 år svääär walla walla" klarar jag mig fint utan! tack!
Yay
För att du ska få en rättvis prövning och bli tilldelad ett lämpligt straff.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
ok? men jag är inte ens myndig än.. är 17 år så? vafan kan det göra eftersom jag fått böterna gått på så kallade bekrymringssamtal några ggr.. så fattar fortfarande inte..
Yay
dom kanske vill veta om du har gjort de på andra ställen med så du kan få ännu mer saftigare böter.
kul att de körs
jag hade rättegång när jag inte var myndig heller. har du fått böterna redan? är de samma brott dom vill snacka om då?
kul att de körs
Okej, men isf borde de väl lagt fram de anklagelserna mot mig om andra saker redan på förhöret? när de frågade redan då om: "vill du gå upp i domstol ang blablabla. Det är bäst att du säger ja" Och eftersom jag inte har speciellt stort ordföråd och inte fattar ett skit av vad dom sa och inte orkade fråga. Sa jag bara "okej".. men men vi får väl se då!
Yay
eh_japp F36 Yes fick inte stora böter runt 3000 var det eftersom jag också fick gå någonting med soc ett antal ggr. Men ja det stod ungefär såhär i breven: "Du ska komma blablabla den tiden osv ang skadegörelse mot kollektivtrafiken" sen lite annat shit.
Yay
eyegasm svarade bra på din fråga..
MenzSMK P1: hahahahahahahaha
och du lär ju får ett saftigt straff om det var ett tåg som var offer! grov skadegörelse vettu
knugen. det beror på, du kan dömas till skadegörelse för wholecar tex.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Summan av kardemuman: spelar ingen roll att du redan kastat in handuken..förmodar att du fått 90 dagsböter om beloppet låg vid 3000kr, sedan måste målsägande vitsorda nån form av skadeståndskostnad (saneringskostnad mm + ränta enligt räntelagen från dess du nypt tills dess betalningen sker) vilket kan bli dyrt om du var härjig!och eftersom fängelse ingår i straffskalan för skadegörelse lär du betala en föreskriven avgift till brottsofferfonden på 500kr..dom vill även veta om du har nått att säga till om det som beslagtagits ska förverkas.Åklagaren kommer vilja ge dig en minnesbeta om att du satsat på fel häst o kostar samhället väldigt mycket pengar! Men du lycka till..
okidoki får se vad som händer då som sagt men tack för hjälpen iaf!..
Yay
Haru varigt o träffat nån åklagare? för alla brott går ju via dom o dom bestämmer om man får rättegång, jag fick ett möte med en åklagare o istället för rättegång fick jag skriva på ett papper som fungerade som en dom.
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
Vill bara påpeka att man är straffmyndig från 15 år, inte 18, som några tycks tro.
2009
Womack P20: Skulle precis säga det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
se de som en andra chans, neka i rätten så... vem vet, under sker...
-SAFT-: Kallas bötesföreläggande, fiffigt för diverse småbrott som inte är värda att lägga en halv dag i domstolen för (precis som att polisen ger dig böter vid fortkörning, nekar du till överträdelsen går fallet vidare till åklagare/åtal). Naturligtvis har man rätt att vägra bötesföreläggandet, men då föreligger en rätt saftig chans att straffet blir betydligt högre vid ett eventuellt åtal.
#===========o~~ ~~ ~~ ~~
du kan snacka hur mycke skit du vill men inte när du vittnar fonewnc. däremot om du vittnar under ed och det sen framkommer att du ljugit kan du dömas till mened
Spliff_Rogers P19 Men nej som du ser lite högre upp skrev jag att de stod i brevet: "Skadegörelse mot kollektivtrafik". Så tror knappast det är något annat.. Men ah bara vänta, gå dit och sen hoppas att allt löser sig..
Yay
hannseman P28 DOM gör det BARA föratt dom ska kunna sätta ditt dig för mera än du gjort och dom vill luska ut allt du bara kan säga som gör det värre..... ursäkta om de var ett dåligt inlägg men så är det.!
STABBING YOU IN THE HEAD THEN YOUR DEAD....
hehe, lite meningslöst med rättegång om den åtalade inte fick säga va han ville fonewnc
lbc__ P1 Jaha men då får jag väl sitta och leka dövstum? Det är alltid ett alternativ. Eller så får min jävla advokat fixa hela skiten! haha
Yay
asså det är typ bättre om du får rättegång.. då kan du ha chans till att få mindre böter.. har ej kollat vad folk har skrivit ovan... (om ngn kanske har skrivit liknande)
bie-atch
inte något specillt nytt att hammna på rättegång innan 18fyllde år.. efter att man fyllt 15 kan man bli dömd i domstol.. straffet blir dock inte lika hårt som om du vart över 18
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
Sitt inte tyst men säg inte mer än du redan har sakt till dom.. å tänk innan du svarar.!
STABBING YOU IN THE HEAD THEN YOUR DEAD....
Du ska ju inte sitta å nojja upp dig för en rättegång, du vet ju vad du är åtalad för och om det kan ge dig ett fängelsestraff, och med tanke på att du inte ens är 18 fyllda så blire förmodligen böter om dom inte vill att du ska ha skyddstillsyn...
Ok tack alla. Nu känner jag mig mer lättad över att veta hur det går till på ett ungefär iaf..
Yay
vet inte om dte har nämns men åklagaren får sin chans att få dig fäld för så mycket som möjligt oftast, då kan dte vara bra om du har en offentlig försvarare som kan hjälpa till att dra ner på böterna, dessutom har du chans att misstycka på kostnaderna osv..
men säger man nej till advokat när man ska på rättegång e man rätt dum..
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
tjacksvansen Tji fick du! Det fick jag inte, och kan berätta att jag inte fattade ett skit av vad dom sa. Antagligen pga mitt underbart usla ordföråd. Men men.. Jag fick iaf bara böter så.. Och lite utskällningar av domarn. Men absolut inget mer som jag fattade det iaf. Jag lyssnade inte på allt utan satt och läste av några papper istället. Annars hade jag väl somnat av dendär tråkiga människan! Men tack alla som svarade iaf!
Yay
hannseman: Du låter uppstyrd ;)
MenzSMK P1 HAHAHahHA bulten, känner du någon som heter så?
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
Givakt Alla känner bulten, inkl du.
spliff macht frei