I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fifty-fifty vs DMAt ( 8 svenska )

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2008-06-06 18:44

Fifty-fifty vs DMAt ( 8 svenska )

Fifty:

DMAt tror han är G för han pumpar Eminem i sina hörlurar
och med tanke på ditt namn så har du säkert D-kupa
Jävla nolla, låtsas vara svart, tror du får creed din skit
men du är bara en kopia av alla fejkgangsters på MTV
Låt mig ärligt få ställa en fråga
tror du att du är ball för att du har 11gig med Eminemlåtar?
Hur fan ska du ha en chans mot mig? Jag vinner med 7 mot 0
och du kan hålla dig till klotterplanket på LunarStorm

Svar på tal DMA't:

Kolla grabben, i battlestatisk har jag dubbelt upp i vunna
men behöver bara hälften för det är som att battla rullstolsbudna
Du ville möta någon som var bra men själv suger du
du säger att du är bra men som alla kan se så ljuger du!
Ställ hur många frågor du vill men aldrig om min rim teknik
du borde lyssna MnM för det syns att du behöver lära dig ny lyrik
Jag har två rader kvar på mig att få dig att framstå som en nolla
men jag slipper, för det är bara att kolla - du har inget en diss ska innehålla!

först till 7..

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-06-06 18:46
så blev sista raden för lång, najs ;P.. aja : P orkade inte ens anstränga mig så fick bli en snabb :)

Rösta boys & Girls

2008-06-06 19:56
rösta då förfan
Suck on my chocolate salty balls

2008-06-06 20:53
Jodå jag röstar, men inte på 50/50 :P

2008-06-06 21:07
vote DAMt texten va bättre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-06 21:26
Oj DMat men ajg ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-06 21:32
V: DMA't

Du hade skönare rader helt enkelt
Evangeliet

2008-06-07 00:15
V: DMAT

BÄTTRE ÄN FIFFTY BARA

2008-06-07 01:46
4-0 får jag det till :) tack för rösterna grabbar :)

2008-06-07 13:40
jag vinner med 7 mot 0

du håller på att förlora med 4 mot 0

2008-06-07 13:46
V;DMAT

DMAT hade bättre rim och bara helt enkelt bättre allt..
no offens fifty-fifty, men herregud..!?
ehh, skulle man skriva nåt vettigt här eller? hmm..

2008-06-07 14:37
Tack mctwist för rösten :)

fortsätt rösta, inte klart ännu :)

2008-06-07 19:51
riktigt jävla dåligt från er båda måste jag säga´, jag skulle inte ens rösta på någon av er om så mitt egna liv stod på spel. rimmässigt så var fifty klart bättre, så dmat bara för att p14's som precis lärt sig att enkelrimma säger att dina rim var bättre så behöver det inte vara så... för... hur ska jag säga det på ett snällt sätt... DINA RIM SÖG, lika så ditt innehåll och dissar. sen ni dickheads som röstat, jag kan sätta allt jag äger på att ni är vänner till dmat på nått sätt, dels på grund av era urusla kommentarer och för att ni tycker att dmat var bättre, för kära folk... det var han knappast.

but jag ska ändå inte rösta, för som sagt så skulle jag inte rösta på någon utav er om så mitt liv stod på spel.

och dmat, du blir knappast bättre på att få dickride's röster, battla någon bättre/någon som är halvdann och du skulle åka på pisk så det ryker om det... så bli inte för självgod för att du håller på och vinna mot en sopa... som faktiskt var bättre än dig dessutom.
 Digg it...

2008-06-07 19:58
Okejokej så kan man ju också säga det, skrev texten på 5min för jag orkade inte slösa rim på killen...

om du nu är bra, battla mig : ) tack och hej

en fråga? hans rim, säg vad som var svårt att få fram? "skit, MTV" vem fan har inte rimmat på det? "hörlurar, D-kupa" "fråga,låtar" , "0,storm" tycker alla dom sög och tyckte hans innehåll var värdelöst men visst du har ju din åsikt :P

2008-06-08 14:42
först och främst, att komma med sketna undanflykter som att du skrev det på 5 minuter är bara patetiskt, för det andra så sysslar jag inte med lyricbattles/texter, bara audio, för det tredje så bevisar du själv hur jävla lite du kan om rim, så som jag ser det så rimmar han "creed din skit - MTV och 7 mot 0 - Lunarstorm" och av att dömma på dina rim så tror jag inte att du lagt något flerstavsrim... plus att men tanke på ditt ovanstående inlägg så tror jag inte ens du vet vad ett flerstavsrim/vokalrim är för något... så tänk dig för innan du snackar pojk.

men rim är inte allt... but när erat innehåll och dissar är så dålig som det är så spelar rimmen en ganska stor roll, och det vinner han på.
 Digg it...

2008-06-08 16:07
håller faktiskt med vänta så här tycker jag det blev

DMA't hade bättre punches även fast de var riktigt kasst formulerade större delen av tiden.
50/50 hade BETYDLIGT bättre rim sju mot noll - lunarstorm tyckte jag t.o.m var rätt snygg
Struktur och dyl vann också 50/50 på men hans innehåll var sjukt värdelöst.

Kan inte rösta

2008-06-10 15:18
vänta p20

ärligt talat bryr jag mig inte om du tyckte det var kasst, jag skrev i princip hela texten på freestyle, skrev bara allting för jag vet att han var mkt sämre... hans text i princip går inte att flowa till... Jag skrev ner skiten på 5minuter, sedan får du säga att jag skyller bort mig hur mycket du vill

vill du bevisa att du själv är så BRA så får du skriva åt mig, du behöver inte vara en "battlare" för att kunna skriva en bra diss text ditt jävla pulver...

TCM

alla har ju sina egna åsikter och ingen kan ändra dom :)

2008-06-10 15:29
TCM, var är det som är dåligt formulerade?

kollar man på min inledningsrad

"Kolla grabben, i battlestatisk har jag dubbelt upp i vunna
men behöver bara hälften för det är som att battla rullstolsbudna"

vad är det som är dåligt formulerat?

"behöver bara hälften för det är som att battla rullstolsbudna - man kan också se en rullstolsbunden som en halv person", förstår inte vad som är dåligt formulerat :P menmen, ditt tycke:)

och om du tyckte hans formuleringar var bättre,

vars är som logiken i:
"Hur fan ska du ha en chans mot mig? Jag vinner med 7 mot 0
och du kan hålla dig till klotterplanket på LunarStorm"

när kom grejjen fram om lunarstorm, förstår bara inte.. är som bara att det är nödrimmat in dit för att han inte kunde komma på bättre, visst.. det är dubbelrim osv men, varför ska jag hänga runt på klotterplanket? :P ser ingenting där vad jag kan göra.. menmen :)

detta är ju skitsamma ;d

2008-06-10 15:37
när kom grejjen fram om lunarstorm, förstår bara inte.. är som bara att det är nödrimmat in dit för att han inte kunde komma på bättre, visst.. det är dubbelrim osv men, varför ska jag hänga runt på klotterplanket? :P ser ingenting där vad jag kan göra.. menmen :)

HAHAHAH! Allt det du nyss skrev är SKRATTRETANDE, du är helt jävla otrolig. Nu skiter jag i den här matchen, du vann, vi tar en revansch nån dag, jag ska skriva bättre och jag vill se dig lägga ner mer än "fem minuter". Jag skulle knulla dig over and over. Lär dig ta fucking kritik. Som Vänta sa så bevisar du gång på gång att du har noll koll whatsoever om rim, du kan ingenting. Lunarstorm är inget jävla nödrim, idiot... Raden är en bra punch, som inte du hade något utav. Du vet antagligen inte ens vad ett nödrim är... Väx till dig.

Suck on my chocolate salty balls

2008-06-10 15:40
Jag tar kritiken, inte sagt att det är nått fel med dig, sluta vara sån jävla hetts ditt jävla afro..

och om du kan LÄSA kan du se att jag menar vad är formuleringen?! och varför din formulering var bättre din jävla crack skalle ;P ALLA rader med "jag vinner med sju mot noll" är så jääävla uttjatade också... är som att stå och titta på hiphoptexter medans man skriver förfan och baita^^ lika svårt att komma på

visst, se till att skriva nått bra så jag vill svara då också...

2008-06-10 15:46
vill du bevisa att du själv är så BRA så får du skriva åt mig, du behöver inte vara en "battlare" för att kunna skriva en bra diss text ditt jävla pulver...

Haha, jag fattade absolut inte vad du ville ha sagt med det där. Som jag sa tidigare så sysslar jag inte med lyricbattles om du nu vet vad det är (vilket inte syntes på ditt inlägg). Jag kör audio (det är när man rappar), så vill du ta det till battle så blir det över beats, även fast jag utan tvekan skulle ha kört över dig i textskrivande och rappande.

50 snubben hade rätt... du är skrattretande.
 Digg it...

2008-06-10 15:54
Inte lätt att vara pojke 20 och vara den första med förståndshandikapp i synen heller va?

2008-06-10 21:25
Jag hade väl lite felaktigt ordval antar jag :/. Med lunarstorm raden, ja den var definitivt nödrimmat. Men rimmet var snyggt^^.

Om man ska ta ditt exempel;

"Kolla grabben, i battlestatisk har jag dubbelt upp i vunna
men behöver bara hälften för det är som att battla rullstolsbudna"

Känns mest bara krystat för att det ska rimma bra. Det är ju inte korrekt svenska vilket ger känslan av dålig formulering. Med formuleringar menar jag väl mer att hans rader inte känns krystade. Visst som sagt innehållsmässigt var hans text sämre i kvalité jämfört med din. Men han hade bättre rim och krystningar.

Förövrigt, den var faktiskt inte nödvändigtvis nödrimmat nu när jag tänker över det... ska citera den

Hur fan ska du ha en chans mot mig? Jag vinner med 7 mot 0
och du kan hålla dig till klotterplanket på LunarStorm

Nu visst hade det varit bättre om han skrivit "så du kan hålla dig till klotterplanket på LunarStorm" istället för "och du..." eftersom då hade han fått en kontinuation från sin tidigare bar, nu pga den lilla skillnaden så känns det som att raderna inte har ngt med varandra att göra så antar att i detta fallet var formuleringen...

Aja som sagt, ni hade olika + och olika - som till slut blev att battlen var omöjligt för mig att rösta på, ber om ursäkt ifall jag formulerade mig negativt vid tidigare tillfälle^^. Keep dropping and evolving. Hoppas du lärt dig nu vad en multi(flerstavelse på svenska) är, DMat ^_^

2008-06-10 21:34
Flerstavelse vet jag vad det är :) tyckte du bara formulerade konstigt och som att du gick parti eftersom jag kunde se sånt där, men du tog aldrig upp dom.

"dubbelt upp i vunna" är ju inte korreeekt svenska, men funkar bättre än att säga "för i battlestatistik har jag dubbelt så mycket vinster".. menmen :)

Herr Ågren kör inte korrekt svenska, inte pst/Q eller nått annat ord geni heller som folk kallar dom så:)

2008-06-10 23:25
Var inte heller deras texter jag kom för att ge mina åsikter om;).

2008-06-11 16:18

2008-06-11 18:09
tack för rösten big o :) vad står det nu? 6-0?

2008-06-23 02:18
Vänta P20. du snackar om att du inte ens skulle rösta om ditt liv stod på spel.. då har jag bara en fråga.

Vad i helvette gör du i den här tråden? rösta på dom battles du vill rösta på och skit i dom andra..

det va allt.
http://www.myspace.com/bregeeochpour

2008-06-26 14:46
men seriöst. så jävla dåliga
jag skulle lätt kunna knäcka er, och jag rappar inte ens.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2008-06-26 14:53
och fitfy vilket jävla skämt, säg inte att han rappar..
typsikt en sån där 12 åring som tror han är smooth och så jävla bra
men han kommer ingenstans för när han står på scenen så börjar alla dra
han rimmar som om han vore 12 och helt jävla utvecklingstörd
han kommer aldrig komma med någonstans , för ingen blir rörd.
jag kan lova dig skulle jag möta dig skulle jag äga dig så jävla hårt
för scenen den tillhör jag och DMAt, ja allting i världen är VÅRT!
haha lägg av med det håller på med för det är inte en lönt,
jag kollar snett på dig och de du hör är när jag ropar TÖNT!

2008-06-26 14:54
abooow jag tror vi har en vinnare här!

2008-06-26 14:55
fifty* jag såg inte att jag råkade skriva fel shööry

2008-06-26 14:58
LillJ

Starkt jobbat, du rimmade "lönt" på "tönt". Bra där. Verkligen, grymt gjort. Jag kan battla både dig och din flickvän DMAt med adverb och vinna med hästlängder...

2008-06-26 14:59
eh vafaaaan jag rappar ju inte ens.
jag får använda sånna rim, för jag är inte erfaren inom rapp
värre för folk som använder sånt som håller på med rapp..

2008-06-26 15:00
LillJ

du har bevisat mig fel, man KAN vara sämre...

2008-06-26 15:01
vare nått du ville ? neeh juste käften nörd.

2008-06-26 15:02
LillJ

Mycket snygg ursäkt... "Jag kan inte joddla, så jag behöver ingen motorbåt"

2008-06-26 15:02
eh lägg av jag är ju king! :O
ne varför ska jag kunna sånt här , jag har aldrig ens gett mig in p sånt här, jag driver ju bara.. woaah va inte allt så seriöst pojkar. Vem är seriös med battle?

fick ni lite konkurrens nu pojka.

2008-06-26 15:04
vare nått du ville ? neeh juste käften nörd.

haha, du är gullig

2008-06-26 15:04
LillJ

Det finns inte en jävel i B&C som kan konkurrera med mig. Women...

2008-06-26 15:05
haha slutarå..
jag drev bara kan ni sluta ta så illa upp..
men jag tycker fortfarande fifty va sämre, tyckte dmat va bättre..

kanske för vi båda är umebor.. who knews..

visa vad ni går för då, ist för att istta och klaga på mig som bara driver och drygar för jag ha tråkigt. De här bara ju bara ett litet tidsfördriv, alltså ni får tycka jag är dålig för jag ÄR dålig tanken på att jag inte ens brukar hålla på med battle..

2008-06-26 15:07
haha slutarå..
jag drev bara kan ni sluta ta så illa upp..

alltså, för att citera dej själv, "woaah va inte allt så seriöst"
och vill du se vad vi går för så äre bara att söka antingen här eller i lyricism :)

2008-06-26 15:09
LillJ

Jag har redan smiskat din pojkvän i på alla möjliga sätt och vis :) "Upp till bevis"? Already did it.

Tycker att det var ganska svårt att få till en röst här, men om jag måste får DMAt min röst. Fast det är väl avgjort redan, antar jag.

2008-06-26 15:10
ja men tanken på att ni typ börjar dampa som om helavärlden gick under
så istället för att sitta och hålla på att typ dampa på mig och snacka massa skit
så visa vad ni går för, eftersom detta gjorde ju er på jätte dåligt humör. Att ni inte tål lite humor är inte mitt problem..

så jävla bra tror jag inte att ni är.. phs vilket skämt!
jag är kungen, fast kungen utan PUNGEN HAHAHAHAHAHAHAH. jag är så jävla rolig.

2008-06-26 15:12
daniel är inte min pojkvän :(
jag är en slampa som säljer mig på gatorna för att försörja min familj..
:(

LillJ

Dampa som att världen går under?

Starkt jobbat, du rimmade "lönt" på "tönt". Bra där. Verkligen, grymt gjort. Jag kan battla både dig och din flickvän DMAt med adverb och vinna med hästlängder...

Mycket snygg ursäkt... "Jag kan inte joddla, så jag behöver ingen motorbåt"

Jag har redan smiskat din pojkvän i på alla möjliga sätt och vis :) "Upp till bevis"? Already did it.

Tycker att det var ganska svårt att få till en röst här, men om jag måste får DMAt min röst. Fast det är väl avgjort redan, antar jag.

Allt jag skrivit, vet inte vad du anser vara "dampa som att världen går under", men jag ser väl ingen superilska? xD Ta inte åt dig :)

erkänn jag va lite duktig..
liiite..sådär pyttelite..

LillJ F16

haha, "började dampa som om hela världen gick under"... vad drömde du sen?
ta en titt, vart dampade någon av oss :)

och detta gör jag som tidsfördriv, eftersom det är kul att diskutera med en helt förvirrad person emellanåt :)

2008-06-26 15:13

2008-06-26 15:13
ni är arga mot mig..,
jag känner den argna energin nå mig

GUD HJÄLP MIG TA UR MIN DJÄVULENSKRAFT... LÅT INTE DJÄVLEN TA ÖVER MIG *skrik*

2008-06-26 15:14
jag sitter ju bara och driver med er och ni fortsätter ens hålla på..
alltså har vi alla 3 rätt tråkigt.