I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Min bästa låt hittills

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-04-27 17:00

[Audio] Min bästa låt hittills

Zittla - Backa För Zittla (Prod Zittla)

jag har gjort allt i denna låt, proddat, mixat, rappat och skrivit.

http://www.speedyshare.com/files/28173468/Zittla_-_Backa_F_r_Zittla_Prod._Zittla_.mp3

(Inlägget ändrat av shitmannen 2011-05-03 18:18:24)

2011-04-27 19:06
hehe, ledsen mannen men om det där är det bästa du gjort än så länge så kanske det inte är din grej, inget jag orkade lyssna på mer än 10 sek. saknade känsla och takt. Peace!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker

2011-04-28 14:53
Då får du tycka det. och du är inte berrättigad en åsikt om du bara har lyssnat på 10n sek av låten, det är knappast tillräckligt för att bilda en korrekt uppfattning. lyssna igenom hela, du har fortf. inte hört refrängen om du bara lyssna 10 sek.

2011-04-28 15:00
Vill du att folk ska höra denna refräng?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-28 15:11
ja, inte för att jag sjunger bra, vet att det är lite falskt, men för att det svänger om refrängen, det är bra konstruktion på texten i refrängen. det är bra rim i låten, jag har proddat beatet och är nöjd. tyck vad ni vill.

2011-04-28 15:16
Vilka bra rim? Gillar inte alls hur du rappar alltså. Men produktionen är ok, är det samplat? För pizzicato-fiolen (eller hur det heter, pizicata,pizzicata pizz nånting tror jag iaf) är najs, trevligt pan:ad osv. Men resten är väl inget superbt direkt, gillar varken trummor eller bas.

2011-04-28 15:17
jag hör inte ni själva göra nått bättre, ni är hatare och fattar inte att ni inte kan jämföra en vanlig kille på whoa, som gör musik som är deecent, med eminem. det är inte samma sak. min musik går att lyssna på och jag är djävligt trött på folk som försöker inta en att det inte gör det, framförallt när dem själva inte gör nått bättre. jag har bara proddat i en vecka och gör redan såhär bra beats. jag har bara rappat i 2 år. folk på den här hemsidan ska alltid leka allan och tro att dem är så djävla grymma. om ni ska komma med kritik låt den va konstruktiv. typ som killen som sade att jag var offbeat och ingen höll med honom, han ville bara klaga och visste inte på vad och då hittade han på nått för att han är hatare.

2011-04-28 15:19
ja, typ alla rim, det är enbart flerstaviga rim genom hela texten och inga nödrim. kul att du gillade beatet iaf, och du kom åtminstone med konstruktiv kritik.

2011-04-28 15:20
Och jag är ytterst medveten om mina begränsningar som rappare, men jag kan garantera dig att jag skulle kunna skriva något bättre än det du skrivit och lägga det bättre än det du lagt. Får jag tid imorgon så kan jag prodda ihop något gulligt, skriva ihop något lika gulligt och sen spela in det. Länkar här isf.

2011-04-28 15:21
är det du som har gjort beatet? jag trode de va en rip-off från fort minors remember the name.. :P
Kan dessutom lova dig att jag gör bättre.
Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-28 15:28
Länka bäst ni vill för att sätta mig på plats, gör det. jag kan säga redan nu att jag ganska sannolikt kommer att tycka själv att det jag gör är bättre. och om ni skulle va bättre så förändrar inte det det faktum att ni är hatare.

ja det är jag som har gjort beatet. Nej det är ingen rip-off din diot. jag kunde inte bry mig mindre om jag har proddat ett beat sområkar likna en låt som jag inte ens hört.

som vanligt ska folk på whoa tro att dem är så djävla märkvärdiga.

2011-04-28 15:34
Som du vill duke, konstruktiv kritik:
Du behöver mer attityd, ledsen att säga det men du låter väldigt neutral, försök lyssna till beatet, anpassa ditt delivery efter det. Ditt delivery är det som ger hela låten en viss känsla - Måste säga att du ger en helt annan känsla än vad beatet förmedlar.
Sen så måste jag säga att en låt som bara handlar om mord och liknande gangstergrejer är väldigt uttjatat, men det är då min personliga smak. Säger detta utav egen erfarenhet då vi i TASQ också har vågat oss på lite gangsta-rap.
Angående beatmakingen, beatet låter ganska tomt, skulle vilja ha lite saftigare trummor, mer percussion, och lite swing är alltid nice, det ger ett härligt gung..

http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/706631/1.aspx

Peace.

2011-04-28 15:39
tack för konstruktiv kritik. mer attityd innerbär mer inlevelse? jag personligen strävar efter att göra så bra musik som möjligt och tänker inte speciellt mkt på att ett tema är uttjatat eller så, sålänge resultatet är okej.

Ja det är många som säger att jag behöver mer bas och trummor i beatsen och det ska jag absolut försöka tänka på nästa beat.

ska lyssna på låten du länkade....

2011-04-28 15:42
Vad ska göras för att förändra "faktumet" att vi är hatare i dina ögon?

2011-04-28 16:04
Fyhelvetes egenkär denne man verkar vara som gång på gång övertalar oss om hur duktig han är, pinigt.

2011-04-28 16:15
Jag vet inte, försök att komma med konstruktiv kritik i fortsättningen ist för att ironisera och hitta på saker, som att du skrev att jag har dåliga rim när det de facto inte är sant.

jag kommer fan att segra med markant marginal
för jag är en helt djävla galant amiral
äter kött och ben som en bastant kannibal
en ensam djävel utan riktiga kamrater
erövrar hela världen såsom listiga araber
hela min klick består av sliskiga bastarder
du lägger din tid på att lägga vitsiga ballader
och gömmer fan dig bakom dina fiktiva fasader
jafari gör takter i det livliga kalaset
jag är ett underverk jag är kollossalt makaber
en freak of nature som är onormalt kapabel

jag utövar strategi som en atletisk kombattant
och satsar på att bredda mitt utspridda sabotage
du ser ner på folk och är fan helt patetiskt nonchalant
men jag låter mig ej luras av uslingars kamouflage

2011-04-28 20:15
ta åt dig istället för att kalla folk hatare när du inte själv kan inse att du är offbeat och sedan lägga raderna tightare nästa gång, utan självinsikt kommer du inte växa nånting. lär dig av det dom säger och ge dig fan på att lägga det tightare tills ingen kan klaga, no hate!

2011-04-28 20:17
nu har jag lyssnat på hela låten... vf sitter du i en kakburk?

2011-04-28 20:17
Måste säga såhär, jag tror du tycker det låter bättre i dina öron än för oss andra. Ibland när man gjort det själv kan det vara svårt med uppfattningen om hur det låter eftersom man känner sig väldigt glad över att bara få göra musik och skapa något själv. Och det är en bra sak, så är du nöjd fortsätt, men man kan inte alltid förvänta få bra respons av lyssnarna. Själv så tycker jag det skulle kunna låta bättre när du pysslat med rap i 2 år, men sen utvecklas vi alla olika och alla lägger inte ner lika mycket tid. Så jag måste tyvärr säga att det här inte är något jag skulle lyssna på, men fortsätt kämpa!
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!

2011-04-28 21:46
Lägg inte upp musik om du inte kan ta kritik "Visa något bättre själv" - herregud, är du så pantad som du framstår?

Kritik:
- Ingen mix
- Inspelad i ett tomt rum med en dålig mikrofon (akustiken är rutten)
- Stelt flow
- Halvdåligt beat (om du ens står för det)
- Sången var katastrofal, var mer prat i olika tonarter.
- Lär dig ta kritik.

2011-04-28 22:13
jag lägger bättre grejjer på morgonen fast jag är förkyld, du ville se nått bättre sa du. "att hata är berättigat om den som hatar är bättre än den andre när den andre vägrar inse det"

hans argument här i tråden låter som min morgon session :P

antar att jag får posta i den här tråden eftersom han sa att han ville höra någon göra bättre?

2011-04-28 22:19
sagolikmusik
jag lyssnar på alla som kommer med konstruktiv kritik, men inte dem andra som bara vill klaga.

heilon
det ligger mycket i det du säger. jag har ibland tänkt att jag själv är den enda som påriktigt kan förstå min musik.

dopeboy
jag läser till masterexamen i etnologi på stockholms universitet, så kort sagt: nej jag är inte pantad. är du det?

-denna hade ingen mix nej, legitim kritik.
-ja man har väl den bostaden man har lixom, fixa ny är inte lika lätt som du tror. mikrofonen är inte dålig, audio technica mick för tusenlappen ca.
-jobbar på det
-har bara proddat i en vecka och precis börjat göra beats som duger.
-sången ska jag jobba på, det var andra lr tredje gången jag försökte sjunga.
-jag tar del av konstruktiv kritik och är djävligt trött på att man lägger ner hela sin själ på något för att folk sedan ska göra narr av en och kalla en för puckad.

2011-04-28 22:21
sagolikmusik
du klagar på mina rim och rimmar själv mig med sig.

2011-04-28 22:21
ok

2011-04-28 22:31
klagade jag på rimmen? nej jag klagade på ditt flow du lägger rimmen med, så ja där är jag ljusår ifrån dig! stor ide att lägga avancerade ord man ändå inte kan få att låta bra som du gör???

2011-04-28 22:47
jag tycker alla ska spola till slutet där han säger "seriemord what? uh! yeah!" hahaahhahahahaha

2011-04-28 23:55
man gör det man kan. jag kan rimma och därför finns det ingen orsak att inte göra det. du tycker alltså att om man inte har bra flow så ska man med flit rimma dåligt så att allt blir dåligt? var finns logiken i ett sådant resonemang.

ni kan dra åt helvete hela bunten. jag gör musik för min egen skull för att jag vill nå självuppfyllelse. lägger upp musik på whoa ifall nån skulle vilja lyssna. jag brukar inte lacka på folk men har kort sagt fått nog av alla idioter på denna sida som ärligt talat inte är ett dugg bättre än mig, och det står jag för nu när jag har hört era låtar, och som endå leker allan och tror att dem är världsbäst. ni ska inte säga nått. sen hånar ni mig som råga på allt. ett ord för att beskriva er: MOBBARE. jag har fått krokben framför trappor och blivit muggdoppad så jag vet allt om mobbing. Och jag kan även konstatera att jag men största sannolikhet är starkare än er, då jag varit sm trea (styrkelyft) som ungdomslyftare på junior-sm. jag är den sista personen ni vill håna kan jag lova er.

2011-04-29 01:19
oh herre..

2011-04-29 01:45
Så du har proddat denna låten? Har du gjort beatet som är en remake på Fort minor - remember the name? Alright.. Fair enuff.

Kvalitén ger mig huvudvärk, mixningen känns som om där ligger ytters lite reverb och inget annat?
Tycker topic och lyrik är keff, sen är känslan i verserna väldigt dåliga och refrängen får mig och flabba :D

Om du tycker det är kul, så fortsätt. För jag pallar inte allt "du kommer aldrig synas på MTV så lägg ner" skitsnack.. Sen så tycker jag ändå du ska öva som fan för även om du nu gör musiken för dig själv som en hobby så vill man inte ha hatare :)
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2011-04-29 01:48
Vågar man ens kommentera? Kanske blir kallad hater..

Aja, kritik vill du ha, kritik ska du få.

Du mixar inget bra, försök bättra på det.
Det låtar som du sitter instängd i någon burk.
Texten är inget bra, inte enligt mig. Försök fila på det.

Övrig kritik:

23 år, då ska man kunna ta kritik, gör det nästa gång.
-ja man har väl den bostaden man har lixom, fixa ny är inte lika lätt som du tror. mikrofonen är inte dålig, audio technica mick för tusenlappen ca.

Då ska du tänka på att min mick kostade inte ens 700kr och jag får ändå bättre ljud. Du kan bygga ett bås om du nu inte vill köpa ny lägenhet/bostad.

Övrig information:
Jag vill inte att du drar ner mig som hater, utan som kritiker.
Och jag vill inte ha någon diskussion, du tar, vi ger.

2011-04-29 14:24
JAG klagar på dina rim =)

Du kanske inte vet vad nödrim är, men det är fullt av dessa =)

2011-04-29 18:59
MjR
Jag vet inte vad jag ska säga, jag går åtminstone inte runt och tror att jag är världsbäst. ska göra mitt bästa för att mixa bättre nästa gång. jag har ett litet studentrum i korridor och har inte plats för att bygga ett mickbås. Man sliter så mycket med musiken och får bara skit tillbaks, kunde inte vara mer otacksamt. jag har för länge sedan gett upp drömmar om att bli känd och gör det mest för att jag vill göra musik som duger och är okej och kan eventuellt få en del fan endå, trots att jag inte är världsbäst. det var längesen whoa var underground hiphop och idag är hemsidan en enda stor sellout. folk släpper hela album i autotune och tror att det är hiphop. jag fattar inte varför folk inte bara kan tänka "han gör nått han gillar - kul för honom" och rulla vidare och inte klaga, kanske ge konstruktiv kritik men inte hata på personen. jag har hört eran musik och tycker ingen i den här tråden är tillräckligt bra för att bli känd påriktigt. jag kan ta konstruktiv kritik men hat är oacceptabelt.

Anenkefali:

markant marginal
galant amiral
bastant kannibal
riktiga kamrater
listiga araber
sliskiga bastarder
vitsiga ballader
fiktiva fasader
livliga kalaset
kollossalt makaber
onormalt kapabel
atletisk kombattant
patetiskt nonchalant
uslingars kamouflage
utspridda sabotage

nödrim enligt dig? inte en chans att du kan rimma bättre än så.

2011-04-29 19:33
Bli inte arg på något sätt nu. Men det här tycker jag inte va ett dugg bra. Flowet satt inte så speciellt bra, mixen var inte heller så speciellt bra. Beatet funkar dock. Men resten tycker jag va skit, sorry man.

2011-04-29 20:47
Det irriterar mig att du säger emot ett självklart faktum. Du rimmar mycket, men nödrimmar. Jag ger dig att du rimmar mycket.
Rappare

2011-04-29 23:54
Du kanske inte vet vad nödrim är, men det är fullt av dessa =)

2011-04-29 23:59
Man sliter så mycket med musiken och får bara skit tillbaks,

Men suck. Det här är whoa. Deal with it.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-05-01 22:07
Jag är inte insatt alls i skrivande och skulle därför bli glad ifall någon kunde förklara vad det är som gör att somliga rim klassas som just "Nördrim". Skulle uppskatta ifall någon kunde förklara varför och hur vissa blir det.

Roligare att läsa där folk förklarar och lägger fram argument till varför det är som det är istället för att bara hata.

Mvh.
"Ju mindre rutin, ju mer liv"

2011-05-01 22:42
För övrigt hävdar jag att du har möjlighet att bli bra, men det krävs träning. Du har något att bygga på iaf. Om du inser det själv =)

2011-05-01 23:53
jättebra jobbat

"jag skjuter tills ni dör och styckar up kroppen"

2011-05-01 23:54
Jag får lite Anton Maiden-vibbar faktist.

2011-05-02 00:04
MjR
Jag vet inte vad jag ska säga, jag går åtminstone inte runt och tror att jag är världsbäst. ska göra mitt bästa för att mixa bättre nästa gång. jag har ett litet studentrum i korridor och har inte plats för att bygga ett mickbås. Man sliter så mycket med musiken och får bara skit tillbaks, kunde inte vara mer otacksamt. jag har för länge sedan gett upp drömmar om att bli känd och gör det mest för att jag vill göra musik som duger och är okej och kan eventuellt få en del fan endå, trots att jag inte är världsbäst. det var längesen whoa var underground hiphop och idag är hemsidan en enda stor sellout. folk släpper hela album i autotune och tror att det är hiphop. jag fattar inte varför folk inte bara kan tänka "han gör nått han gillar - kul för honom" och rulla vidare och inte klaga, kanske ge konstruktiv kritik men inte hata på personen. jag har hört eran musik och tycker ingen i den här tråden är tillräckligt bra för att bli känd påriktigt. jag kan ta konstruktiv kritik men hat är oacceptabelt.

- Om den kritiken jag gav dig var skit så bör du nog vända din hjärna så den hamnar rätt. Jag gav dig en fullständig bra kritik som du har mycket nytta av. Jag går inte heller runt och tror att jag är världsbäst, för den nivån finns inte på whoa över huvudtaget. Kritiken (bra som dålig för dig) är bra för dig. Användbar kritik som du kan ta nytta av. Kritiken man ger dig är inte för att klaga, utan för att hjälpa. Om du är 23 år så borde du förstå detta. Visst jag var sån innan jag med och tog allt som whoa sa till mig till skit, men det är inte skit, det är användbar kritik. Sen finns det vissa som inte ger kritik utan bara påhopp som "det sög, gör om gör rätt" m.m. Men sådant folk ignoreras och man försöker på bättre lycka nästa gång. Jag är precis som dig och använder musiken som en hobby och inte för att bli "känd"... Kanske igenkänd, men även om du inte har det mer än som en hobby ska du ta åt det dom/vi säger. Det har du nytta av.

2011-05-02 01:11
hahaha jag ska vara den första som inte ska ge dig kritik, för enligt det jag läst... så klarar du inte att av kritik..

Låten är skitkass, gör aldirg mer musik någonsin igen asså.. HAHAHAHA asså shit, har aldrig skrattat mer. (okej det var kritik)

där har du ärlig respons på din låt.

(Spola till slutet och lyssna på det han säger..)
SERIEMORD AHH WHAT YEE HAha
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-05-02 01:18
haahahah aja han försökte varje fall ;P
http://www.myspace.com/kuriren

2011-05-02 16:00
ahha var tvungen och fisa på högtalarna när jag hörde låten! nä men seriöst reffen var de roligast jag hört på länge, den gjorde min dag! en snubbe i hela låten som sjungen ''vi hoppar fram''
http://soundcloud.com/simonmannen
Producent

2011-05-02 17:00
Du verkar inte riktigt förstå det där med nödrim. För som någon nämnde så är det fullt av nödrim i din text, om inte enbart nödrim till och med. Bara för att orden rimmar bra så betyder det inte att texten är bra. Det är inte särskilt svårt att hitta på ord som rimmar, det svåra är att få det att passa in i texten. Dessutom borde du utveckla ditt rimschema, texten blir tråkig när du rimmar på samma ställe i varje rad.

sliskiga bastarder
vitsiga ballader

Jättebra rim men...

hela min klick består av sliskiga bastarder
du lägger din tid på att lägga vitsiga ballader

...fullkomligt värdelösa rader.

Förstår du skillnaden?

2011-05-02 20:52
k-mp
kul att du gillar beatet iaf.

Anenkefali
jag skiter i vad fan du tycker

Ism
om jag tillhörde en mainstreamreligion som du gör skulle jag bara hålla käften. det finns inte ord för vad sånna religioner har gjort mot den här världen. skaffa dig en vettig tro din dumma fan.

dddnicemusik
sug min kuk. jag tror inte för fem öre att du kan göra nått bättre. skaffa dig ett liv din misslyckade fitta.

simonmannen
erkänn att du fiste på micken och inte högtalarna. sånna som du får mig att spy av äckel. hur moget är det att skoja om pruttar, väx upp och skaffa dig ett liv.

dawell
greppar djäveln måttstock och kör upp den i halsen
sluta skryta om din kuk du har aldrig haft en

bättre?

busungen
nödrim kan vara lite allt möjligt. kort sagt saker som inte är flerstavigt eller saker som man ändrar för att det ska rimma eller bygger om ordningen på orden för att det ska rimma. svårt och förklara, men jag tycker nödrim är motsatsen till flerstavigt rim.

2011-05-02 21:13
Zittla P23
sug min kuk. jag tror inte för fem öre att du kan göra nått bättre. skaffa dig ett liv din misslyckade fitta.

haha okejdå..

http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-05-02 22:07
Alltså jag vill inte vara den som är den, men för fan lyssna på vad vi som lyssnar säger!
Du kan inte leva i en jävla bubbla o stänga ute all kritik som inte passar dig. Isåfall kan du lika gärna göra dina låtar och hålla dom för dig själv också, för antagligen är det inget som vi någonsin kommer förstå oss på.

Jag har ibland tänkt att jag själv är den enda som på riktigt kan förstå min musik.

Det är såna som du som gör det roligt för en ''Whoa-hatare'' att fortsätta hata!
Nuff' Said!

2011-05-02 22:09
asså shit varför inte ta åt sig av kritiken? jag skulle fan bli glad över att få kommentarer, inte alla som får det, sen lackar du ut på kritiken du får asså ta åt dig förfan!

kalla mig inte för hater nu för det är jag inte, jag tycker bara du ska ta åt dig av kritiken du fått och tagga ner lite

pz

2011-05-02 22:16

simonmannen
erkänn att du fiste på micken och inte högtalarna. sånna som du får mig att spy av äckel. hur moget är det att skoja om pruttar, väx upp och skaffa dig ett liv.

HAHAH jag tror jag dör! kan du inte göra en låt om när du spyr pga. att nån fiser? eller spela in när du fiser så ska jag ge dig BRA kretik.. och en guldstjärna :) Mvh. SIMONMANNEN!
http://soundcloud.com/simonmannen

2011-05-03 01:03
AstyMusic
Jag har fått alldeles för mycket skit i mitt liv för att tolerera mer. försöker nån fucka med mitt huvud ska jag sätta honom på plats. som simonmannen som är vuxen och har kiss-och-bajs-humor. jag stänger inte in mig i en bubbla, men jag tänker inte ta nått djävla skit från svin som simonmannen.

jag uppskattar er som ger kritik, som du, men ni andra kan dra åt helvete. och jag tror inte att horan simonmannen skulle va så uppkäftig om han träffade mig på gatan.

den här tråden handlar om att jag har fått nog och inte tänker ta mer skit längre.

simonmannen
din mesiga lilla fitta. kom tillbaks när du oxå har gjort 30 piercingar och 2 implantat så kanske jag ska respektera dig, men det kommer du aldrig våga din lilla fitta. kom tillbaks när du har fått krokben fällda framför trappor , som jag har fått, din kuksugare. kom tillbaks när du har varit igenom helvetet som jag. passa dig djävligt noga. hora.

sarker
jag tänker inte kalla dig för hater, du sa din åsikt på ett schysst sätt, som astymusic. och kommentarer är väl inget positivt förutsatt att personerna som kommenterar hatar på musiken. det tror jag du tycker oxå.