Om man nu skulle råka ha något väldigt roligt att säga om varje domare så skulle det ju kunna vara en smart grej, mest för att få kvalbidraget att likna en battletext mer. Samt som han sa, man har en topic om man nu finner det lättare eller så.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Producent
2010-04-02 18:43
jag ska fan öva upp mina rapskills och vara med i det här.
Blev nyss klar med mitt bidrag :)
www.soundcloud.com/slackerlifecrew
Juste, får man något medelande av er att ni typ tagit emot bidraget så man vet att det kommit fram?
jag är med å vinner hela skiten...vänta å se bara haha
Mico vinnsten är redan upptagen tyvär, av mig :) puss
Yours truly, Slobe
Moderator
2010-04-03 11:33
Slackerlife P20 Njae har inte skickat någon bekräftelse till de bidragen som kommit in ännu, men om det önskas så går det väl.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Så om jag har fattat det rätt så ska jag skicka ett Email där jag har bifogat låten till
[email protected] ?
http://www.myspace.com/lattimusic
Moderator
2010-04-03 12:00
smilie Absolut, du har fattat helt rätt!
Ait nice :) Taggatagga :)
http://www.myspace.com/lattimusic
OKej, men att bifoga fil funkade inte för mig så ja la in en speedylänk, men hoppas det går lika bra :)
Moderator
2010-04-03 19:05
Speedylänk eller bifogning går lika bra, bara jag får hem låten. Funkar det inte tar jag kontakt däremot :)
vafan snackar ni om vinsten har jag paxat?????? :(
villy du tar säkert hem det här =D (Y)
Det finns så många rappare, men ingen som mig !
Man kan ju alltid ge det ett försök!
Om jag skulle ha den bästa texten i hela tävlingen, bästa flowet o allt sånt men ljudet på mina låtar är verkligen skitkefft. Skulle jag kunna komma med ändå? Har bara en datamick och kan inget om mixning :(
vilket exklusivt första pris, hoppas ni skämtar ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ska man vara med kanske:)
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Vänner är överskattat... och lycka till till er alla som ska delta.
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>
Moderator
2010-04-06 02:46
tl P29 Jag tror dom flesta här skulle vilja synas på förstasidan vilket innebär att mycket mer folk hör den personens musik? Bara det tycker jag är ett riktigt bra pris, men om det inte passar dig så kan du leta en tävling med en resa jorden runt som första pris och vara med i den istället (Y).
//TW
haha slobe snacka inte skit ;) de är fett de här hoppas de blir utmanande och att många bra rappare är med.........
tror att det är vissa som har fått lite för mycket luft. finns andra sätt att lyckas grabben. wow jag kämpade till mig att få vara med på en blogg. gå och lägg dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Måste man anväda beat då?
Moderator
2010-04-06 14:28
tl P29 Klart det finns andra sätt att lyckas på, men det är inte lätt för 5 öre att få ut sin musik och få folk att gilla den idag då det finns så pass många rappare. Jag tycker att en plats på förstasidan/bloggen här är en riktigt bra skjuts åt rätt riktning.
//TW
jorå går du din egna väg så kan man lyckas, och att man söker sig utomlands. jag menar att man ska kämpa för en bloggplats, låter bara sjukt i mina öron. känns nedvärderande nästan. bloggen är säkert ett bra exponeringstillfälle. gör man bra musik har man en plats på bloggen men att liksom kämpa till sig. gör bra musik istället. har jag helt fel? känns som en genväg för whoabloggen inte har nått annat att ge till vinnaren. detta är bara en åsikt kom ihåg det.
tl du får ju tänka att vissa gör detta för skoj också :)
www.myspace.com/sansarecords håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.
sant! så sant så!
Skivsamlare
2010-04-06 21:40
Man tävlar ju inte om priset? Man tävlar vell ändå för att det är kul?
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE
Varför svarar ingen på min fråga?
Moderator
2010-04-06 23:04
jaojao_ Om du nu skulle ha den bästa lyricen, bästa flowet, bästa deliveryt ser jag inget hinder till att du inte kan gå vidare.
Hehe, slängde ihop något snabbt =) Får se hur det går !
tl whoa-bloggen är en utav Sveriges mest besökta bloggar, den andra eller tredje största musik-bloggen i Sverige och Sveriges största hiphop-blogg. Det är klart att man kan tycka att om man gör bra musik så hamnar man där ändå, men vi har inte plats eller tid att ta upp alla svenska rappare som enbart gör bra musik. Därför kommer vissa i princip aldrig få en plats på bloggen om dom inte helt plötsligt skulle få en riktigt stor fanbase. Med ett pris som en plats på bloggen så garanteras man i princip att få tusentals lyssnare, samt en chans att återfinnas på bloggen i framtiden då man med stor sannolikhet får en "instant fanbase". Bara att vinna en whoa-tävling kan verkligen boosta ens fame också, kolla bara på Allyawan och Sober (ismen/Gorilli) t.ex. Dessutom får man lite extra goodies, så jag tycker priset är nice. Sen som folk säger så handlar det ju mer om att det är kul att tävla, och inte så mycket om vad som händer när man vunnit.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
kommer nog in med ett bidrag :)
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Hotfull vs Änglalik i finalen !
Mitt bidrag är skickat nu, tror dock inte att jag kommer med p.g.a den dåliga kvalitén :S Men hoppas på det bästa :D
|Lev för att äta|
i och med att du är medlem på forumet besöker du bloggen. ni glorifierar bloggen enligt mig. ni har ett forum som är bra då och då om man vill ha information. nej ditt svar får en som har varit med sen dag ett att inte vilja vara med längre, priset är inte najs, det e löjeväckande. kämpa till sig en bloggplats, du hör ju hur det låter. boosta sin fame. jadu man hör juh. det det handlar om? fan e världen på väg. en åsikt är en åsikt, remember that.
tl P29 Det är tråkigt att du inte vill vara med, men ingen tvingar dig, eller någon annan, till att ställa upp i tävlingen. Jag glorifierar ingenting, det jag skrev var fakta om hur pass välbesökt våran blogg faktiskt är. Om man som rappare vill få sin musik hörd av många så är våran blogg ett bra avstamp, vilket leder till att man "boostar sin fame". Som många sagt också, det handlar mer om själva tävlingen och inte så mycket om priset. Vi har haft liknande tävlingar tidigare helt utan pris, men nu i.o.m. omstruktureringar inom ledningen och upplägget för sidan så kan vi erbjuda dels en blogg-plats och dessutom lite annat smått och gott. Det känns som du mest vill klaga istället för att ta det för vad det är, en kul grej som kan leda till att vinnaren får synas lite. Alla som ställer upp i tävlingen är medvetna om priset, om det känns som det inte räcker till så ställer man väl helt enkelt inte upp.
Rätt så säker på att NuMessiah plockar full pott på lyriken iaf. Är väll just nu också den person jag känner lite extra för att höra =) Bra initiativ med tävling
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
vara med på sidan som medlem. inte tävlingen. går man in på sidan som medlem så tycker jag inte bloggen borde ligga där isåfall. (kan vara därför den e välbesökt ?)för då hjälper jag upp era siffror till att bloggen är störst i sverige vilket jag inte vill alls. ta bort bloggen som första sida. visst det är en rolig grej. hoppas den som vinner boostar sin fame.
Slipar på mitt bidrag nu, blir lite spännande.
tl Du hjälper inga blogg-siffror fören du klickar på en artikel eller på "Redaktionen" i topp-menyn. Du är inte på själva bloggen när du bara ser startsidan.
hur många bidrag är inskickade ? :)
Ställer några gamla rävar upp? Förövrigt så är det alltid whine vad gäller tävlingar, det ingår helt enkelt så det är bara att ignonera. Det lärde jag mig efter att varit nära på att ställa in tagteam 06 pga spam. Ett tips är dock att ni har som regel att man måste namedroppa t.ex "Kvalbidrag" i kvalbidraget, så att alla kommer med något nytt.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Jag tänker mörda den här skiten, beware!
Om vi vill, Blir du aldrig tightare
Moderator
2010-04-11 00:20
Kan säga att vi fått in en del bidrag. Men spela in mer nu, man vet aldrig när nästa battle kommer! Jag vet att ni är sugna, kvala in!
Jag har skickat in mitt bidrag iaf, tycket dock att min kvalle svek mig denna gång.
inskickat och klart. Hoppas på det bästa.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
Skickat in :) Word på Dmat, Numessiah lär ha bäst text.
När får man veta vilka som kvalificerat sig till rond 1?