I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Entertainment - Attentionwhore (Robie diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2010-02-04 22:35

Entertainment - Attentionwhore (Robie diss)

Mja, varit ganska "uppdaterad" med alla beefs med Robie, och jag stör mig sjukt mycket på honom. Med grejen att han nämner i en låt ba "Jag vill bara vara ifred", varför ska han då svara och dissas hit och dit? Störde mig sjukt. Så jag skrev ba nåt och spelade in, lite sådär jättegangster.

Länk till http://www.speedyshare.com/files/20757892/Entertainment_-_Attentionwhore_Robie_diss_.mp3

Det finns en kille som är keff, och den killen är Robie
Som dissar alla men borde spendera tiden på Aerobics
Han verkar tro sig vara en riktig gangsterunge,
Fan jag ger dig en sån spark på pungen att du tappar luften
Det finns ingen här som kan tysta din mun som jag kan
För min rap är lika mångfaldig som din dubbelhaka
Jag brukar inte vara den som lägger mig i
Men måste sätta stopp, när allt du säger är skit
Din lilla fjant, jag tar ner dig på jorden
Nu har du irriterat han som alltid setat på tronen
Och jag tycker att Seth Dee är sämst,
Men han är konstigt nog mera MC än dig
Han tror han rappar, men han ba står där och gapar
Sätter tusen spänn på att han inte vågar att svara
Och svarar du tillbaks, ska jag luta mig bak
Ba puffa på en fet och sedan skjuta ditt barn..No offense, man.

Wurrup?
Rappare

2010-02-04 22:37
HAhaha moooooooooooooord!
www.youtube.com/ajdiin91

2010-02-04 22:40
Riktigt soft diss, svårslaget, får se vad han har att komma med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-02-04 22:43
Tycker det är fett att mer och mer tar sig an den snubben, han har enbart för mycket luft. Hans polare har hypat honom så han själv tror att han är bra.

Fet låt detta, det gillar jag!

2010-02-04 22:45
mmm i like
www.samyprod.com
Rappare

2010-02-04 22:46
Tackar alla. :)

Konstigt P22: HELVETE! Ser jag en positiv kommentar från den här killen? Antingen är jag beng eller så har du fått en nära-döden upplevelse! Nästan så man måste print screena det där!

Haha. :)
Wurrup?

2010-02-04 22:52
hype-sökning kanske?
Yours truly, Slobe

2010-02-04 22:53
Sooooooooooooooooooft.

Ord @ Konstigt

Poet

2010-02-04 23:09
Word på Slobe
 @ Defunctus bitches

2010-02-04 23:10
Slobe:
Denna dissen var ju allt utom "hype-sökning". Jag diggar Enter tycker han är riktigt duktig, fan så mycket roligare att lyssna på än den Robie. Inget emot Robie men det enda han är bra på är att dissa. Och tycker att han börjar dissa lite överdrivet mycket. Så jag tror nog mer att det är Robie som söker hype.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-04 23:14
jaha? vilka har robie dissat då? vet bara om beefen mellan han och robin, och han och seth dee! och den var det ju seth dee som startade ... så ne, köper det inte, dåligt försök till lite eftermiddags hype!
Yours truly, Slobe

2010-02-04 23:20
Han säger i sin diss "jag vill bara vara ifred" & när dem langar en diss, så svarar han. Om han verkligen vill vara ifred så borde han skita i att svara överhuvudtaget. För vilken rappare lägger 2 dissar på rad, utan att den andre inte svarar? Det är ju bara löjligt & skämmigt. Men, men.. Skippa skitsnacket nu & håll oss till topicen så inte whoa låser denna tråd för Enter & han går miste om all positiv kritik!

/ Freddah

2010-02-04 23:23
okej, så om jag undrar varför denna diss blev gjord, så håller inte jag mig till topic? de handlar ju om denna låt som sagt, de är ett dåligt försök till hype och rätt irriterande att man bara dissar nån, visst robie sa att han inte vela ha beef ... men om nån gör en diss så gör man en diss tillbaka, no biggie! puss
Yours truly, Slobe

2010-02-04 23:26
men om nån gör en diss så gör man en diss tillbaka, no biggie!

inte om man vill bli lämnad ifred

Rappare

2010-02-04 23:26
Men gud vilket tjafs! :P Tycker du att jag söker hype, så tyck det. Alla är värda sina egna åsikter. Och jag har redan sagt min anledning till varför jag dissade honom. Ville väl ge han nåt att bita i, ta ner han på jorden som sagt. Men ser du ett försök på hype så får du självklart göra det. :) Skulle dock vara uppskattat med en kommentar om min prestation också? =)
Wurrup?

2010-02-04 23:37
Enter, lägger det grymt som vanligt man,
tror absolut inte han kmr att ge dig ett svar :p

Fred
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin syster,
det smakar som det ska men det känns inte helt rätt..

2010-02-04 23:41
Tycker det är fett att mer och mer tar sig an den snubben, han har enbart för mycket luft.

Lite som dig då, mr konstigt.

Och vadå om man vill bli lämnad ifred gör man inte en diss tillbaka, sluta dissa från första början? Luffare.

Angående låten, inte det bästa jag hört om jag ska vara ärlig...

2010-02-04 23:52
tycker det känns lite omotiverat att dissa robie, men du säger ju åtminstone varför och har mer eller mindre bra skäl för det- annat än vad man kan säga om Seth Dipshit..
nu ska jag runka lite åt ditt flow särru!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Rappare

2010-02-04 23:57
rätt nice flow, men varför äre ingen som kommenterar raden om Robie's barn i den här tråden? blev ett jävla liv i förra, tycker fortfarande det är lågt att dra in ett litet oskyldigt barn i bilden..

fridens

2010-02-05 00:00
tack jag är mer MC en han hahha ;DDD
låter tungt man :)

fred
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@
Rappare

2010-02-05 00:01
Tackar alla, och Bror: Jag vet! :O Mest därför jag skrev raden, för att se ifall någon reagerade lika stort när jag gjorde samma sak. Vilket folk inte verkade bry sig om. Mådde dock lite dåligt efteråt därför var jag bara tvungen att dra in "No offense, man" i slutet av raden, för att påpeka att det bara är en text, och att jag verkligen inte är seriös. Men men, får se ifall fler lägge märke till det nu när du påpekat det!
Wurrup?
Rappare

2010-02-05 00:02
Förstod nästan det, men va ändå tvungen att påpeka det :P

Fridens

Producent

2010-02-05 00:05
Varför ska så många börja starta beef med han ?
Så sjukt onödigt med tanke på vad han sagt innan.
One Day.

2010-02-05 00:09
Fan va tung den här va, men tycker lite synd om robie nu haha, så mkt beff's han får :p
Det finns så många rappare, men ingen som mig !

2010-02-05 00:12
diss efter diss... haha alla dissar robie! Men denna var fetast hittills, faktiskt....
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch

2010-02-05 00:17
Denna diggade jag faktist..
Jag blev riktigt glad nu att folk verkligen bevisar hur mycket folk hatar robie..
Han är den största idioten som snackar!
Folk kallar mig myttoman, men är det nån som snackar bullshiet så är det robie!

pzzz
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-02-05 00:51
Brukar gilla dina dissar men, så jävla meningslös anledning var detta. "Han tror sig, så nu jävlar", seriöst? Men det låter bra, men att blanda in ett barn, "offence or not", är varken moget eller friskt. Hoppas på ett svar och se vart detta leder. Keep it up!

2010-02-05 01:06

2010-02-05 02:18
fuck dissar, satsa på att göra nått som betyder nått vettigt istället, ge en låt som berör.. gör nått bättre med din tallang, istället för att slösa den på en diss som inte betyder ett skit imorgon då en ny jävel har hunnit komma upp mot honom.. ska inte lägga mig i för jag gillar er allihopa som är indragna i dethär, men måste säga att ni alla också sjunker i mina ögon för jag ser bara mer och mer jävla skit faktiskt.. Jag tycker att en diss ska bygga på mer än en åsikt..

skapa lite trubbel, hjälper inte en diss, så klappa varandra på käften istället..
dont wast your tallents, absolut inte i nått mer tråkigare än beef

bless på er sötisar!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2010-02-05 06:54
HAHAHAHA, patetiskt är det ju. Denna snubbe drar in barnet också, typ 2st reagerar, men när han Seth drog in barnet (för att den andre drog in hans farsa) då whinade hela whoa och 14-15 åriga kids skröt om att dom skulle döda snubben om han hade snackat om deras barn och grejjer (hahaha)... Jag fattar inte, blev det "okay" att dra in barnet när någon lite mer "synligare" snubbe med lite mer skills kickade en diss eller ? what's the deal ? ;O Ont: Rolig text hade du, soft =)

Och svarar du tillbaks, ska jag luta mig bak
Ba puffa på en fet och sedan skjuta ditt barn..
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-02-05 08:33
J
ag fattar inte, blev det "okay" att dra in barnet när någon lite mer "synligare" snubbe

word! hade tex kaggen lagt den raden hade ju alla bara diggat med och pumpat låten i all evighet vid sidan av en fjortis ;D

jag diggade denna låten mycket bättre än både robin,robie och seth dee! fortsätt mayn!

-one love!

/Matte Rial aka käääz
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2010-02-05 09:39
Jag kan skjuta barnet åt dig om du vill.
"You just gotta be dope" - Slim Shady.

2010-02-05 09:58
Om ni hade läst ett inlägg som ENT skrev längre upp så skrev han det här:

Mådde dock lite dåligt efteråt därför var jag bara tvungen att dra in "No offense, man" i slutet av raden, för att påpeka att det bara är en text, och att jag verkligen inte är seriös.

Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom

2010-02-05 10:39
D-BUG

jo men frågan var ju varför inte folket reagerar som dom gjorde på seth dee? inte vare sig han mådde dåligt eller inte, eller varför han sa så ... just saying!
Yours truly, Slobe

2010-02-05 11:06
D-BUG P21 i'm aware of that, MEN! Ingen reagerade speciellt starkt på den raden innan Ent skrev det där heller, det som jag tyckte var så roligt. Samma princip ändå ju, oavsett om han mådde mer eller mindre dåligt av den raden än vad han Seth gjorde när han la sin rad.. Whoa i ett nötskal, jag säger då det =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-02-05 11:17
eller hur va, rätt roligt att dom inte bryr sig i detta forum! haha jaja vad ska man göra .. folk hatar seth dee bara :P
Yours truly, Slobe

2010-02-05 11:20
Vill dom hata honom så får dom gärna göra det, men lite patetiskt om dom då tar ungen som en ursäkt till att göra det isåfall =)

2010-02-05 11:30
jo exakt det jag menade! men alla hatar han endå så :P vem bryr sig, tillbaka till låten nu så inte tråden blir låst :D
Yours truly, Slobe

2010-02-05 11:33
robie dissar äre som gäller :P Haha vafan äre här.
http://www.myspace.com/akaamusik

2010-02-05 12:01
Robie borde sticka ifrån whoa innan varenda rappare dödar honom på beat!

Big up! /Robin
Robinholta af Pankbanken!!

2010-02-05 13:16
@Instabil P16 ta dig inte vatten över huvudet, en sån där kommentar är tamigfan skottpeng på
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2010-02-05 13:22
Slobe P20 och fbws P20

Jag reagerade på den raden, men eftersom han sa att ångra att han la den raden och kändes dålig över att ha lagt den och påpekade att han inte menade allvar med det så tycker jag faktiskt att det inte är nånting att hetsa upp sig över. Medans Seth Dee verkligen mena det han sa vilket jag inte tycker är okej. Jag tycker också för den delen att den dissen som robie gjorde "En pedofil i familjen" inte heller var ok.
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom

2010-02-05 13:22
Jag kan skjuta barnet åt dig om du vill.

hur fan kan du säga så?
Rappare

2010-02-05 14:04
tunga krejor!
lägg dig inte i, sa mannen som sket i sängen.
http://www.myspace.com/fdrmusik
Rappare

2010-02-05 14:13
Poesi P18: Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att Instabil var seriös. Hade en liten beef med honom tidigare, och han addade min msn. Den där killen är fan flummigare och stojjigare än självaste Hundsim. Så jag tror ärligt att det bara var ett sorts skämt, som inte verkar så jävla roligt när man läser det..

Aja, kul med folk som kommenterar. Skulle dock uppskatta lite fler kommentarer kring låten och inte massa pladder om mitt och Seth's samveten. :P
Wurrup?

2010-02-05 14:14
D-BUG P21 somsagt, INNAN han sa att han mådde dåligt över raden blablabla så hade ingen fortfarande reagerat speciellt, jämfört med hur folk gjorde i Seth Dee's tråd ? Get it? Inget att hetsa upp sig för WORD på det, intala resten av whoa bara ;)

2010-02-05 14:41
jag tror inte enter söker fame, men om han gör det då? vafan spela de för roll?

fett för övrigt!

2010-02-05 15:51
ja om han gör det så har han nog hjärtat på fel sida så att säga va!
Yours truly, Slobe
Rappare

2010-02-05 16:01
Men gud vilket prat det skulle vara om att söka hype och fame? Ni får ju dra era slutsatser själva och bestämma er precis hur ni vill. Tror ni att det är det jag vill få ut, så gör det. Enligt mig personligen tycker jag dock att jag har "fame" på den här sajten så jag klarar mig ganska bra. Jag får oftast den respons och kritik jag söker, vilket är härligt. Dock så störde jag mig på Robies dissande och självsäkerhet, så jag ville visa honom att han inte är så jävla grym som han tror. Varför skulle jag ens "söka hype" på någon som jag själv anser vara tio nivåer lägre än mig själv?

Skitsamma..
Wurrup?

2010-02-05 16:04
ännu en pojk som vill testa sin kunskap:D bättre en dom andra som har dissat robie. lite mer hiphop iaf men om jag ska säga vad jag tycker blir jag tvungen att använda ett könsord. du suger kuk!

2010-02-05 16:10
Enligt mig personligen tycker jag dock att jag har "fame" på den här sajten så jag klarar mig ganska bra.

så nu är det okej för mig att dissa dig då? för jag tycker du är för självsäker ...låter som en rätt töntig sak eller vad säger du?
Yours truly, Slobe