I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Emil E "Vad är hype?" (ALBUM) ute på spotify nu!!

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-12-18 13:23
tack markukinen! :) ja jag ska fortsätta med det jag gör, jag älskar den musiken jag gör och tänker aldrig sluta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-18 13:32
sluta hacka på killen förhelvette, jag diggar inte heller men måste man såga honom i tusen bitar bara för man inte diggar? näe.
kul att du fått upp skiten på spotify man!
lycka till!:)

2009-12-18 13:57
Emil E.
Jag nämde inte ens någon du hade tatt stilen i från, men du sa det själv. Så uppenbarligen är du medveten om det då. : ) keep it up!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-12-18 16:16
måste bara säga att vem som helst kan ladda upp på spotify
här är beviset:

Länk till http://www.voodoofilm.org/nyheter/ladda-upp-din-musik-pa-spotify-1782.aspx
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-12-18 16:16
Spotify har precis slutit ett avtal med Ditto Music som låter osignerade artister ladda upp sina låter till Ditto Music, och till och med få betalt för att göra det, som sedan görs tillgängligt via Spotify.
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-12-18 17:45
Tack för den ointressanta informationen markulinen :)

THIS IS HIPHOP!!! WOOOHOOO!!

jag diggar de Emil E, kul att de blev spotify :)

2009-12-18 22:51
Finns något i hela arrangemanget som gör det lyssnar vänligt.. tror att detta är något av mainstream musik, dock har jag inte hört något i samma stil innan.. kanske för att man inte letat efter sådan musik? eller så finns den inte. isåfall är du ju ett fall av innovatör. MEN. det diggas inte i mina öron. och många andras, fast det lär finnas folk som poppar den ändå. SÅ om du lyckas sprida den och det finns människor som vill lyssna på den, gratulerar jag dig! Vill man göra något nytt och sticka ut ur mängden, bör man göra det och hoppas på att det håller. tack för mig. / snake

P.S. Autotune hatar jag mer än annat.. Kan man inte sjunga ska man inte göra det. Att det sedan blivit något av inne grej i hiphopens värld gör mig grymt förundrad! En sak som CHER till en början drog igång, p.ga av att hennes RÖST sprack i studion , en ren PRODUKT AV att hon inte har vettet att lägga ner sin karriär trots 400år på nacken.. tack igen

2009-12-18 23:05
gott att det tunnas ut med haters längre ner på tråden :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-19 13:02
tack snake! :D kul att höra att du tycker min musik sticker ut lite ! :)

ja eller hur adam, skönt att folk börjar kommentera skivan och låtarna istället för att bara hata.. <3

2009-12-19 13:18
brukar inte palla logga in o kommentera men fyfan vilken skit detta va skämtar du eller.... hate to break it to ya men detta e inte hiphop, de e nå fjollig dance pop skit.

2009-12-19 15:51
Eftersom du fått så mycket skit kritik. Så tror jag inte det är värt att kolla upp. Speciellt inte om det är Lorentz & M. Sakarias inspirerat.

2009-12-19 16:15
Suresure, autotone kan visserligen funka om man använder rätt mängd men du hade på tok för mkt "/
Producent

2009-12-19 17:25
haha alltså, jag visade plattan för några polare :D

vi skratta en kvart och började sedan diskutera om du finns på riktigt, hoppas du gör det :D får då har jag någon att tycka synd om ett tag framöver. hej på dig sötiz<3

2009-12-19 20:51
Jag vill inte hata men du behöver utveckla ditt flow o försöka säga lite mer i texterna.
Jag lyssnade på en låt och förstod grejen som alla säger. Flowet är överdrivet enkelt och samma med texten. Försök gräva lite djupare.

Jag vet inte om någon har fått svar på det men ärligt talat hur fick du upp ditt shit på spotify?
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out

2009-12-19 23:08
JAG SVARADE LÄNGRE UPP TRÅDEN : ALLA KAN LANGA UPP PÅ`SPOTIFY

Spotify har precis slutit ett avtal med Ditto Music som låter osignerade artister ladda upp sina låter till Ditto Music, och till och med få betalt för att göra det, som sedan görs tillgängligt via Spotify.
Länk till
http://www.voodoofilm.org/nyheter/ladda-upp-din-musik-pa-spotify-1782.aspx

2009-12-20 12:30
Grattis! Riktigt roligt att du hamnade där. Finns en hel del coola grejer som kan utvecklas, mixen är lite halvdålig men cool ändå.

"Hypen" är utan tvekan bäst.

Grattis.

Rappare

2009-12-20 16:47
Markulinen no one gives a fuck
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-12-20 16:54
Maaayn, asså chilla mannen
dom frågade ju, jag bara svarade...

2009-12-20 17:06
markulinen, asså vafan babblar du om, starta en ny tråd om ditto music om du tycker det är så otroligt intressant!? jag blev kontaktad av en snubbe från england, kommer inte ihåg vad han hette men han letade efter unga och lovande artister utan skivbolag.. det är hans egna ord. jag tackade ju såklart ja när han frågade mig om jag ville lägga upp min skiva på spotify, vem hade inte gjort det liksom? sen så va det jkanske lite kortkat att lägga upp mitt album här på whoa eftersom typ 99% av alla här inne gillar en helt annan genre än den jag gör. men det är kul att se att det faktiskt finns några här inne ändå som kan ge bra kritik fast dom inte gillar stilen!

tack alla som skrivit och fortsätt gärna skriv, hatare som älskare :) <3

2009-12-21 12:35
hahahha, helt seriöst driver folk? Detta var juh riktigt feet.

Kanske inte direct "hiphop" tycker det är mer till techno/club...
Men detta var verkligen bra, grymt skön röst flowet är skönt, de flesta låtarna var bra!
 TrettioTvå-NittoEtt
www.znapmusic.com/reebat/

2009-12-21 13:24
Asså är det auto tune feat dig eller tvärtom? Lär dig sjunga istället för att låta effekterna göra jobbet. Du mörda effekten verkligen. Försöker hänga med Adam tensta vågen låter det som men misslyckades totalt tyvärr.
Fick lite barndoms flashback från Persisk musik från början av 90talet. Brukar låta lite så. Å destå sämre dem sjöng destå mer fick auto tune göra jobbet.

Som att köra F1 race med auto drive på lixom.
I slutändan vinner dem som kör manuellt.
Och det är MYCKET roligare att titta på (lysna på), om du förstår...

OM någon tycker detta är bra så ska dem ge creeds till auto tune. inte dig...

2009-12-21 13:29
Å beatsen glömde jag. om man kan kalla det beats.... Gav mig lite huvudvärk.
Och den vanliga rappen glömde jag. Den är godkänd. Väldigt tråkig, lam och vanlig. Men godkänd...

2009-12-21 18:23
jag är bäst
Mabande, God Jul alla(: säger:
Hej! Jag gillar inte riktigt att du använder dig av mitt namn. Men nu finns det ju inte precis några lagar eller regler för det, så jag får väll leva med det. men du kan väll undvika med alla dessa person angrepp mot mig hela tiden? väx upp lite kompis.

2009-12-21 18:34
Ni vet inte vad ni snackar om, kan Issa få upp sin musik på spotify så kan vem som helst få upp sin musik där...
har personligen en kompis som e osignad som lägger upp musik där.

2009-12-21 18:49
Markulinen vi bryyyyyyyyyyyyyr ooooossssssss inteeeeeeeeeeeee!!
sluta kommentera tråden me onödigt skit.

2009-12-21 18:54
Nej, usch sån skit. :( Urk.

Kul dock att du får upp det på Spotify, lite extra fame. Haha. :)
Dra åt helvete!
Lyricist

2009-12-21 21:53
tycker att det finns bättre rappare på whoa än du som borde finnas på spotify om jag ska vara ärlig, diggade varken röst eller beatsen
jag lägger så bra rapp
att du stänger av snabbt

2009-12-21 22:24
Som sagt, det är den är skiten som ger rap ett dåligt rykte - för det är ju vad du kallar det, antar jag? Så det är rappen som får ta smällen för dina stolpskott till låtar.

F.ö kan väl vem som helst lägga upp musik på Spotify, det behöver väl bara bli godkänt.

Fortsätt gärna göra din "musik", men kalla det inte rap eller hiphop.

2009-12-22 01:14
i love you haters! va ska jag säga, allt jag vill ha sagt har jag redan sagt...läs mina tidigare inlägg om ni undrar nåt, kul att folk fortfarande lyssnar iallafall!

2009-12-22 01:23
Asså, du kan utvecklas mer när de gäller me autotune fixandet för de blev sisådär ;D men ärligt så tyckte jag de va helt okej! :) Men alla tror man ska prestera som 50cent/Eminem idag så därför de blir så mycket hat..

Men back to the album! Helt okej tycker jag, fortsätt droppa !!

Marius

2009-12-22 01:26
tack mannen! kul att höra! jaa jag försöker utvecklas hela tiden, känns som att jag börjar få kläm på autotune grejen nu.. jag tar tonerna ganska dåligt utan det, sen gilalr jag soundet man får av autotune. så jag kommer fortsdätta med det! peace <3

2009-12-22 12:40
Emil. För mig handlar det inte om din stil. Jag är öppen för allt inom musik. Är det bra så är det bra, punkt... Maskinen gör liknande musik. Det finns många som kör lite mer house stil. Men din rap är som någon sa här över bara godkänd. Tråkig, lam och nybörjar aktig. O samma med texterna.

Men fortsätt jobba så kan det bli något. Det säger jag inget om. Men det handlar inte om stilen utan skillsen.

Pz ut
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out

2009-12-22 13:30
Hatare finns alltid.. hur fick du upp de på spotify?? Coolt!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2009-12-22 13:32
aha ja nu läste jag inte tråden ordentligt.. aja, inom 2 år kommer du göra feet skit!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2009-12-24 00:32
tack alla som skriver! :) kul att ni lyssnar, det kommer upp en ny låt på spotify snart oxå, den läggs till ialbumet och den heter "underbarn ft Adam Boss" :)

2010-02-05 14:31
shuluuluuuu

2010-02-05 16:21
Kul att du fått upp det på spotify, måste dock säga att det inte var någon höjdare. Vissa av beatsen var ganska feta men din rap eller vad man ska kalla det var inte så bra, samma sak med ditt text innehåll. Det låter inte ens som du tror på det du säger i texterna och bara det gör det jobbigt att lyssna. Men detta går säkert hem hos lågstadie-kidsen, vad vet jag?
Men hur som helst, träning ger färdighet så gör din grej!

2010-02-05 18:46
säger som någon sa. hatar inte på stilen, men det är inte bra låtar.
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik

2010-02-05 20:11
Några låtar var feta!
www.Myspace.com/theandena

2010-02-05 21:38
jag tycker så här ja , alla tycker typ otis är bra , den musiken otis gjorde va sån här musik så varför hata när typ alla på whoa tycker otis är bra ??????

2010-02-06 11:54
Bra markulinen! snart får vi se p12 rappers som skriver låtar om starwars på spotify!
du hann ju t.om skrivca med det 3 gånger i tråden!

måste bara säga att vem som helst kan ladda upp på spotify
här är beviset:

Länk till http://www.voodoofilm.org/nyheter/ladda-upp-din-musik-pa-spotify-1782.
aspx