I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filosof - Sanningen

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-05-15 13:04

Filosof - Sanningen

Sho, ni som vet har det alltid varit struligt mellan mig å "henne" igår gick det för långt, orkar inte mer så, Ah faaaakk allt!

tänka låten, håll käften som vanligt bryr mig inte mer, vet hur ni är..

aydee

Låten
Länk till http://www.speedyshare.com/347877643.html

du tror jag går med stängda öron gumman lär stänga benen
jag vet lika väl som du va fuck du gjorde i lägenheten
falskhet,ironi du snackar fett mycket skit,
all skit du spottar ur dig ber dig lägg dig i en tvättmaskin
tiden som vi hade visst i början vare bra,
men efter det ja va med vicky gav du bara hat tillbaks,
innan vare mess och varje gång du sa du älska mig,
lögner hit och dit va hade jag förväntat mig
horan va jag? du snacka skit till dina vänner
att jag slog dig sa hora fan jag visa mina känsler!
men gränsen va nära svär jag fattar vem du är
tycker synd om dig jeppe hon kommer knulla din själv
svär hon fråga "bejb bli pappa till Liam"
svär hon kommer såra dig mannen det kommer svida
men ge tiden all din tröst allt va bra ifrån start
men efter tiden öppna ögonen ta väskan å dra!

förlåt för det jag gjort förlåt för ingenting
förlåt för att jag tvinga dig att bäre en förlovningsring
förlåt jag svär jag ska låta dig va
du är en falsk person gumman du ger grovare hat!!!!!!!!!!!!!

du gav mig månader i väntan fan vad tänker du sandra
du gav mig tro och jag längta du sära ben för annan!
men jag kan lova dig tro mitt ord är glad för det som hänt
har lärt mig följa instink att öppna ögonen igen
och jag rör mig vart jag vill sluta hota nu gumman
att skicka folk till hit jag bor och få mig klippt så fort jag blundar
skicka hundar skicka mangas skicka hit vem fan du vill
blir jag klippt pga låten gissa vem som åker in
sanningen svider jag vet jag fick den i mitt ansikte
jag för dig va ingen tror att sandra ville dansa lite
vad gjorde jag för fel, rökte gräs va ute?
softa knappt med grabbar hade alltid dig i luren
samla mig i nue som idag va igår,
finns inga tårar kvar på kinden jag begraver mitt sår
jag går av på min perong jag mår bättre på riktigt,
är glad för att jag hitta dig jag älskar dig, vicky!

förlåt för det jag gjort förlåt för ingenting
förlåt för att jag tvinga dig att bäre en förlovningsring
förlåt jag svär jag ska låta dig va
du är en falsk person gumman du ger grovare hat!!!!!!!!!!!!!

bara hat..

Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2009-05-15 13:13
fet låt o djup text bra mannen :)

2009-05-15 13:22
Härlig låt Filosof!
Milen

2009-05-15 13:29
Riktigt töngt..

Moderator

2009-05-15 13:31
Jag blir så jävla glad när jag ser din utveckling kompis. Tråkigt det här med tjejen och allt sånt, men din utveckling sen jag började lyssna på dig är sjukt grym! Speciellt ditt textskrivande som redan var bra förut, riktigt djupt och skillat.
Flowet är snyggt, mixen är clean och jag diggar helheten. Hooken känns riktigt skön, rätt attityd i låten fick du in också. Riktigt bra!
Får också säga att dina och Samzons beatval till alla låtar är riktigt bra, klingar skönt i mina öron! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-05-15 13:31
am gonna smack her up! nej men den var tööng bror :)

2009-05-15 13:41
TACK ALLA verkligen! skitkul att se er här igen! :) kul att det gillas :')

äängiie homebwooi be my guest! =D

Kärlek till er! <33 puss
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!

2009-05-15 13:46
Riktigt tungt.
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!

2009-05-15 13:50
lyssnar när jag kommer hem, kommer med kommentar då =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 15:06
Riktigt fet låt! Alltid sköna låtar bror! Tung lyric,tungt flow, refrängen var duunder. Big up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 15:13
Det här måste vara ett av det tyngre släpp jag hört på Whoa. Så jävla tung text, jag lovar. Diggar låten som fan!

Rob.

2009-05-15 15:14
Riktigt djup text, du la den riktigt bra finns ingenting att klaga på!

Jobbigt skit texten handla om :/!

stå på dig bror peyz!

2009-05-15 15:16
skööön bror :D du sätter hon på plats det enda som skulle kunna ändrats var ditt tonläge i rösten låter lite för lamt men de är endå ait ! :)

helheten var feet fortsätt!

fridlysta blommor / XL
Vice Versa!

2009-05-15 15:17
vad ska jag säga, vart ska jag börja..

börjar med lyriken, riktigt tuuuuuuung! när jag läste texten först och inte lyssna så förstod jag exakt vad som hade hänt, exakt hur du känner och vad det är som händer, man kan följa texten så gott det går att man förstår vartenda ord du har skrivit ner! kan se en röd tråd genom hela texten också och kan se att varje ord du säger är 100% ärlighet, GRYMT!

flowet, deliveryn, rösten,röstläget finns inget att klaga på. allt sitter pefekt i mina ögon och det vet du, älskar din röst och dialékt bror det vet du redan om så det är inge nytt!:D

synd att beatet är lite played out i mina ögon, men det funkar ändå för du droppar det sjukt bra på det här!

reffen, sitter riktigt bra, jävligt skönt mixat också. kan inte säga längre om det är din bästa låt för alla dina låtar är exakt likajävla bra mannen! sen tycker jag du inte ska köra i grupp, du ska visa vägen fram på egen hand bror... tro på dig själv, du kalrar det själv du kommer klättra långt med musiken om du hittar din egna stil och fortsätter köra själv på dina spår! för det e TUUUNGT när du kör själv!

10/10 får du även fast beatvalet va lite halvdant, ses i sommar bror!=D

2009-05-15 15:22
tack så galet mkt gubbar,

Alexander-Zone, ajjt ska tänka på det.. hade en ganska nonchalant (stavning?) stil tycker jag vet inte riktigt :P men men kul att du/ni diggar

tackar och bockar pannan i knäna!! :D

´<3<3<3<3

2009-05-15 15:27
absolut ingenting att klaga p

2009-05-15 15:27
10 av 10 f

2009-05-15 15:32
xtrazie
damn, missade precis ditt inlägg, mannen glädjer mig galet mkt att höra verkligen måste jag säga!
skulle ABSOLUT kunnat gå djupare i texten berättat lite mer smaskiga detaljer men sen handlar det absolut om heder, vad man kan och inte kan säga.. skulle vilja förnedra henne till självmord men är uppväxt i jordnära familj så aah tycker texten faktiskt blev rätt saftig men på ett milt sätt om jag uttrycker mig så! :D
sen kan jag inte riktigt hålla med dig att det där med logik ska släppas på, menar utan samzon tror jag faktiskt inte jag hade kickat mera.. va fast besluten att lägga ner.. samzon har alltid varit en artist i mina högtalare å när han kom med det där han skrev "Släng inte sista kortet" kunde jag inte låta micken damma igen.. vi startade logik å för att bli lite gay har samzon vart en liten idol för mig =D (PUSS BROR ÄLSKAR DIG)

men men a tack så jätte mkt ALLA :D glädjer mig verkligen! <3<33

onelöööv

LOGIIIIK kommer med en hemsida inom kort också vill jag säga men tills vidare

Länk till http://www.znapmusic.com/logik

Länk till http://www.frizon.se/samzon

CHECKA!!!

2009-05-15 15:41
så nu kan jag skriva ordentligt tagentbordet fucka sig.

först vill jag bara säga att du är riktigt fet din musik är sjukt bra både själv och med andra och men logik. låten var helt fel fri texten är djup och helt sjukt grym diggade reffen riktigt mycket flowet var fett grymt och även din röst! beatet var la så där men som sagt 10/10 sluta aldrig med musiken så gör du mig en tjänst ! Take care Peace :)

2009-05-15 16:00
det är bra skit! fortsätt sajmon!
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2009-05-15 16:01
Riktigt fet låt. Tycker det är äkta känsla rakt igenom och det är kul och höra från dig! Riktigt fet asså! =D! Riktig Logik musik! :D / Samzon

Länk till http://www.frizon.se/Samzon
Länk till http://www.znapmusic.com/logik
Ni snackar skit på beats, vi gör Logik musik!

2009-05-15 16:19
Shiit Fett djup text å allt va så jävla bra i låten!
Hopppas det blir bättre mellan er :/ good luck bror <3

2009-05-15 16:29
Ass fet Filosof broo!

2009-05-15 16:37
Riktigt tung låt. Inget å¨klaga på.

Stå på dej

Rappare

2009-05-15 16:43
fett som vanligt bror, alltid roligt att lyssna på dina låtar, man hör alltid utveckling, kan beskriva det med ett ord FETT!

One Love B

2009-05-15 16:52
djup som fan!

BRA grejjer, fortsätt mannen! :)
http://www.myspace.com/bregeeochpour

2009-05-15 17:14
fet nice mannen, djup text och djup känsla, sjukt bra mannen ;)
Detta gjorde du sjukt bra bror :D
pzzz
 http://www.znapmusic.com/farbrorgron/

shiiet denAjs-,-

2009-05-15 17:18
snuskigt skön delivery måste jag främst säga
sen tycker jag att beatets reff var rkt soft och du la en fet reff på den
texten var ett viktigt element i låten, den tyckte jag var fin och bra
tycker absolut det är din fetaste
dels pga av att jag tycker flow och känlsan är rätt så hög tillsammans.
Väldigt kul att höra som att du pratar direkt till henne och att man blir berörd av detta, en svår konst att göra båda, många stora som ibland inte får fram allt
men det här var rkt fett.

Frid Hank
bättre vara ökänd än okänd

2009-05-15 17:22
helvete grabbar och tjejer ni är underbara allihopa ! älskar er! tack så mkt :D

2009-05-15 17:38
riktigt bra skrivet, äkta. brabra!

tur att du hittat dig en tjej som passar dig bättre nu :)

fortsätt såhär!

2009-05-15 18:41
fyfan.. din röst är fucking underbar.. haha låter lite gay men va fan. riktigt bra låt, du blir bara bättre och bättre och det är otroligt skönt att se att du släpper låtar så här ofta som du gör :) tråkigt det där med tjejen, men man klarar sig så mkt bättre utan dom :) fortsätt med det du gör och låt ingen brud jävel förstöra det :)

2009-05-15 23:50
upp på denna! riktigt fet lyric som vanligt, men denna hade de där lilla extra!

2009-05-15 23:58
tack så mycket alla så jävla kul att den uppskattades!

2009-05-16 02:39
Galet !! upp för dig bror!!
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2009-05-16 13:22
får man uppa? :D

2009-05-16 13:23
upp boiis... tanka låten...
 http://www.znapmusic.com/farbrorgron/

shiiet denAjs-,-

2009-05-16 16:59
Shit :O Mannen jävla starkt gjort att göra en sån här ärlig låt shit asså :( fucking dryg sittuation. men du mannen låten var fett skön den pumpas ! :) riktigt duktig lyrik och galet flow och sen kommer det till din fräsha röst ! :) shit mycket uppskattning till dig ! :)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2009-05-16 17:06
shit !
detta är galet fett simon!

BIG UP!

2009-05-16 17:20
djup, bra text.. allmänt grym låt, älskar den :P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-05-16 17:50
Tråkigt för det som hände. Men texten var riktigt djup och bra. Som tidigare sagt, när man läste den förstod man. Flowet var skön! Du blir bättre! /Peace

2009-05-16 18:06
Allt va soft med denna dock är beatet lite uttjatat..

4/5 !

PZ !

2009-05-16 18:36
riiktigt fett !!
uppaa
*ERROR*

2009-05-16 19:01
Ååh filosof, feeet lååt <33 keep the good job up !
www.soundcloud.com/knotan

2009-05-16 20:08
Pretentiöst "artist"-namn, pretentiös låttitel. Medioker låt på det stora hela.

Jag antar att det är verkliga personer du nämner i låten? Det är så dåligt att man vill spy. Du talar ju dessutom emot dig själv när du lägger ner så mycket energi på att dissa en tidigare tjej. Det är ganska uppenbart att förlusten av henne sved? Hur tänker du liksom? Även om du ogillar henne nu så är det ju hon som tjänar på den här låten, inte du? ;) Shit, gå i terapi. Sluta förpesta audio-forumet med sentimental dynga.

Du klär småaktiga kärleksbekymmer i alltför fina kläder. Öppna ögonen, öppna ditt sinne, släpp emo-mentaliteten, lyft blicken helt enkelt så kanske det blir rappare av dig!

/Nestorcisten
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2009-05-17 14:54
Nestor P26 är du trött i mössan eller?
skrev låten för att jag behövde det..

du gav mig månader i väntan fan vad tänker du sandra
du gav mig tro och jag längta du sära ben för annan!
men jag kan lova dig tro mitt ord är glad för det som hänt
har lärt mig följa instink att öppna ögonen igen

tror det ger svar på ditt inlägg, gå och lägg dig

2009-05-17 14:55
fresten kalla mig inte emo pajas, öppna inte käften för mkt, jag har lärt mig ett och annat av sånna misstag..

2009-05-17 15:10
riktigt nice. diggar texten och sättet du levererar texten på.
 www.RekFoto.se

2009-05-17 16:19
riktigt fett broder:)<3 det diggas o låten e fet:) du e grymt bra på texter men de visste vi redan ait?;D, aja vi ska kicka nån gång :O<3 puss bror <3
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2009-05-17 18:52
För det första snor du mitt beat, och för det andra så får du mig att framstå som om det är JAG som särar på benen för alla och bara var en riktig hora mot dig, SKITSNACK hela det här är lögn, stoor lögn. det enda du rappar om är att du knarkar, man är ingen knarkare för man röker hasch ibland, du har verkligen fått allt om bakfoten, du har det inte så jobbigt som du beskriver det i alla dina låtar och du vet själv att det är GRYMT många som har det värre än du, du har en bra familj, dom bor ihop och det är bara du som springer ute och röker hasch om dagarna. fan vad du är tuff! och att få mig att framstå som en hora, hur gammal är du igentligen? vad tror du folk tror om mig nu? ska jag kanske ta och skriva en låt om all SANNING om dig kanske? och att du går och blir tillsammans med min bästavän efter allt. du är fan riktigt jävla sjuk i huvudet, allt det du skriver i dina låtar är bara skitsnack, du är verkligen ingen ganster om du tror det, och att jag skickat folk på dig, vilket skitsnack, vem var det som hotade mig och min familj med '' mina tunga grabbar '' hota en tjej för det första. fan vad du skämmer ut dig! och fan vad du är köööörd nu
idiot

2009-05-17 18:53
det finns så mycket att säga om det här.. förstår inte att folk kan tycka att du är bra äns? när du bara skriver lögner om o om igen, det är inte mkt folk vet om dig, varför dras dom till dig? för att du är en oäkta wannabe gangster eller? du är skämmig

2009-05-17 18:58
ooooh ; ) live beef.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker