I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Crewbattle 2008 - Rond 2!

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-08-19 22:10

Crewbattle 2008 - Rond 2!

Så, då var rond 1 avklarad och tävlingen är fortfarande i full gång. Det har varit lite strul med att få alla domares röster och omdömen men ingen har ju dött av att vänta, visst inte?

Vinnare och resultat från rond 1 presenteras nedan:

Spikespitters vs Logical Lyrics 5-0
s.p.d.s.l vs Overkill 3-2
Vice Versa vs In Your Face 5-0
Higcoast vs NewStyle 3-2

Spikespitters - Mfs, Duvan A.k.a Fake, Jeyan, Klingan, KKV, Villy, Durlind & Ainac
Highcoast - Lunne, Mr. Treat, cb, (kriss)
Vice versa - X-äL , Jerrones, Toni-Angelo
S.p.d.s.l : Tomten Ante lazy latonic bronka och Ray B

Rond 2 (semi) blir:
Spikespitters vs. S.P.D.S.L
Vice versa vs. Highcoast

Vad är Crewbattle?

• Crewbattle är en tävling där 3-8 rappare battlar mot ett annat crew.

Vilka regler gäller?
• 3-8 artister/bidrag.
• Ni måste ha med ert crewnamn i låtnamnet
• Ni måste hålla deadline, d.v.s. senast fredag den 29/8 för rond 2.
• Tillåtna språk är engelska och svenska.

Om reglerna inte uppfylls diskvalificeras bidraget.

Domare i tävlingen är:
• Oracle - Whoa-admin och erfaren domare.
• Mabande - Whoa-admin och hiphop-vetare.
• T-M-K - En extraordinär hjälte, president för Rawmusic Entertainment samt Whoa-moderator och producent.
• Dansk_BB - Aktiv audiobattlare och Whoa-moderator.
• Prendel - Whoabattle vinnare.

Bidragen skickas till mailadressen [email protected]

Bidragen från rond 1 kan du hitta här.

(Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-20 00:19:17)

(Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-20 14:51:05)

(Inlägget ändrat av Dansk_BB 2008-08-31 15:23:30)

Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-08-19 22:13
Till att börja med:

Vi som arrangerar Crewbattle 2008 är mycket besvikna på den generellt låga nivån i bidragen så här långt. Om vi inte upplever att nivån höjs (textmässigt) ett par snäpp till nästa rond så tvingas vi överväga att avbryta tävlingen.

Nu över till domarrösterna.

Prendels röster:

highcoast
Skön helhet, raderna var okej. Det som fattades var lite bättre mixning och lite mer imponerande flow.
Men jag gillade postorder-raden. När ni bytte beat blev jag glad men blev mindre glad direkt när jag hörde att beatet var i ungefär samma tempo. Känns som ni tappade inlevelsen i andra delen. Gillade dock sista versen, mest pga den sköna rösten.
Newstyle
Mycket skönt beat, gillade inte rösten på första snubben den lät för "lidingö".
Andra snubben hade mycket bättre inlevelse och flow.
Nice mixat, nice uppbyggt. Det lät jävligt fett när sista beatet kom men rapparen gjorde mig mer besviken.

Hade svårt att bestämma mig men min röst går till Newstyle.

In your face

Fett fett fett irriterande mixning, vafan har ni gjort?
Hyffsat bra rapp av första rapparn men mixningen pajjar allt.
Trots den simpla reffrängen lät det tungt.
Andra snubben var avsevärt mycket bättre.
Det andra beatet gillade jag som fan men det var för kort, rappen var bra på det.
Resten av bidraget var fett som fan, men det lät lite
otydligt här och där (dock inte otydligare än mig själv)
Det känns som låten kunde vart mycket kortare, för många beatbyten.

Vice Versa
Fucka-grejen i början sög faktiskt och sänkte hela bidraget.
Nör betatet börja gillade jag rimschemat och den tunga rösten håller måttet helt klart.
Den andra snubben hade mist lika tung röst, hade bättre flow. Redan här har jag bestämt mig för att ni vinner ronden.
Engelska snubben var allright.
Låten håller samma klass resten av låten fram till outrot, det sänkte tillbaka bidraget.

Men min röst går (mest pga flow) till Vice Versa

Logical Lyrics
Hatar beatet och flowet men det är inte dåligt, bara det är jag inte gillar stilen, ska bedöma borsett från det.
Första snubben är duktig, inget tvivel om det.
Gillar andra beatet men rappen gör att jag inte tycker om det längre. Vart finns inlevelsen nånstans? Helt ok rader men flowet?
fjärde snubben var inte speciellt bra alls.
Sista versen var helt aight.

Spikespitters

Nice intro. AspheTT beat. Mfs, du har riktigt bra inlevesle, men du har samma problem som jag, irriterande röst. Nice rader och jävligt nice attityd.
Andra rapparn var aight, Ainac har kass röst men nice flow. Helt okej rader. Men hade hoppas på fler rader som fick mig att höja på ögonbrynet.
Ni håller avsevärt högre klass.
Nästa snubbe, hmmm, är det afasi? Du saknar egen stil. Men afasi är bra och du är bra ;).
Nästa snubbe höll inte samma klass som de andra tyvärr.
Resten av låten var inte ens hälften så bra som början.

Min röst går självfallet till Spikespitters.

Spdsl
Fett kefft ljud/mixning, Jätte jobbigt.
Men rappen låter fett, saknas ett bra beat och nån som kan mixa. Låter som ni sluddrar.
Bra inlevelse men saknar lite imponerande flow.
Pitch corretor raden fnissa jag lite åt.
Reffen var inte speciellt bra.
Andra beatet var helt okej, men sättet lägger rader på det gör den sämre.
"Ni rappar på svenska och nåt okänt språk" HAHAHA fett rolig.
Sen kommer den nån rappare som drar hela bidraget.

Overkill
Engelskan på första snubben sög, gillar inte engelsk rapp så mycket och speciellt inte kass engelsk rapp.
Skåningen hade wack röst, helt ok flow och bra rader.
Nästa kille var så tråkig att jag inte fick lust att försöka höra raderna, men är så snäll så jag gör det ändå. hmm, inget intressant där heller.
Nästa vers hör jag inte mycket alls av. Av det jag hör så var det ganska kasst.
Sen.. vafan.. tre intron i en låt? det saknas en röd tråd och sammarbete i laget. Reggeaton beatet behärskar inte ni särskillt bra alls.

Pga bra rader går min röst till Spdsl.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.

2008-08-19 22:15
T-M-K bedömningar

Spikespitters vs Logical Lyrics

- Spikespitters:
Onödigt intro som igentligen inte ger så mycket, fast när låten väl kommer igång så
visar ni att ni är ett utav dem bättre lagen i tävlingen. Mycket lekfullt, kastas punchlines och tunga rim. Beatswitchen satt som en tårta i ansiktet på en konkurrent. Första man ut på switchen lägger det verkligen bra och höjer bidraget direkt. Och låt mig applådera för ett mycket klassiskt drag, där ni samplat in eran motståndare och använder det för att förlöjliga honom.

- Logical Lyrics:
Här är introt mycket bättre och det öppnar låten med en högre standard, där efter saknar jag lite råstyrka och inlevelse. Texten funkar, dock är inlevesen och röstläget inte riktigt matchande till den. Vissa sköna rader, fast även vissa sämre. Helt okej standard rakt igenom.

Winner is: Spikespitters.

s.p.d.s.l vs Overkill

- spdsl:
Här möts man direkt utav mycket energi till ett grymt beat och en efter en går dem ut med styrka. Lite snubblande på orden, och vissa texter skulle kunna förbättras, men jag gillar energin. Dock vet vi ju att det inte räcker till.

"Rond 1 (japp) nu är micken min, och jag är inte barnvänlig som en disneyfilm"

några sådana punchlines kommer stundtals vilket höjer bidraget. Dock kommer det hackigt flyt och andra "dalar" som sänker bidraget igen.

- overkill:
Här möts man utav ett väldigt dåligt intro, gränsen mellan ironisk roligt och allmänt dåligt är väldigt tunn. Så var försiktiga med sådana visor etc. Sen hör man en rappare på engelska som tyvärr har lite dåligt uttal vilket gör att man inte hör vissa ord, eller rättare sagt förstår. Sen kommer skånskan, och du höjer bidraget och lägger det bra dock kanske lite monotont efter ett tag. "Anländer/Antänder" hörde vi väl Perfektion lägga i förra årets crewbattle(?). Kanske inte meningen att vara bite, men jag gillar inte rader som återanvänds just i tävlingar på whoa. Beatswitchen här när ni går över till reggaeton kunde vart riktigt bra, men tyvärr så är nivån på texterna inte den högsta.

Winner is:
Riktigt svårt, båda bidragen har både bra och dåliga delar.
Eftersom att jag måste välja någon så röstar jag på.....SPDSL!
De ligger just snäppet över Overkill och kommer nog att vara starkare konkurrenter i rond 2.

Vice Versa vs In Your Face

- Vice Versa:
Killen i introt är helt off, tyvärr. Menar inte direkt off som i "off beat" (dock har du väldigt hackigt flyt endå) utan hans rader slår inte, mer som ett taskigt försök och flytet är inte det finaste. Ett tips till alla tävlande är att när ni kör acapella borde ni tänka extra mycket på allt och speciellt flytet. Tredje man ut höjer bidraget enormt, stor klasskillnad mellan er.
Bra lagt, du kanske räddar er till nästa rond. Resten lägger det okej och outrot avslutades effektivt.

- In Your Face:
Sluta lägga intron om ni inte lägger dem bra, introt är väldigt viktigt!

"Vi möter vice versa, men sanningen är att dom är lika killiga som en princessa"

- "Killiga"? Rimmet ligger heller inte klockrent som det ska göra i ett intro.

"Det är över, som tonys äckliga morsa när hon rider
och jag säger "hoppla hoppla jävla kossa"

- Detta gör mig spyfärdig, sjukligt låg nivå rappmässigt, sorry, men jag måste vara ärlig.
Ta det inte fel jag älskar personliga rader, en gång i tiden så åkte jag själv ut ur en tävling för att jag hade för personliga rader (vilket jag tycker är fel bedömnt när det gäller battle) så dissa varandras föräldrar hur mycket ni vill. Fast herregud det måste vara tyngd och teknik i det annars ser ni bara löjliga ut. Resten var inget som utmärkte sig heller, inte meningen att vara hård men jag måste vara ärlig.

Winner is: Vice Versa, tack vare tredje man ut!

Higcoast vs NewStyle

- Highcoast:

"..gör inga framsteg som rullstolsbundna"

var bra dock lite played-out.
Vad har hänt med Highcoast? Ni hade mycket högre nivå förra crewbattle.
Fast ni lägger det helt okej här med, och stundtals bra.
Var ganska bra standard igenom hela låten, hade även några sköna punchlines.

- Newstyle:
Av/klart, nu/slut sådana rim lägger er automatiskt i en lägre nivå.
En kille är ganska duktig här, fast det räcker inte till.
Tyvärr grabbar, det är tydligt vem som är vinnaren här.

Winner is: HighCoast.

2008-08-19 22:16
Dansk_BBs bedömningar

Logical Lyrics

OIOI.. första shnubben här är riktigt jävla bra enligt mig. lyric/flow/hela allt är bra.
ett minus på ljudet, men det är fan cool ändå.
du tar dom flesta i spikespitters i denna rond.
andra killen är stundtals bra, men det låter som du nyss har vaknat & det passar
inte in här tycker jag! och mot slutet så drogs allting ner faktiskt.. synd,
men tror ni 2 där bak kunde ha gjort något bättre

Spikespitters

Jadu mfs, beatet du kör igång är riktigt råttt! gött.
reffen var sådär, ganska kass faktiskt.
dina verser är det attityd på, och texten är helt okej, du får in några bra rader,
ainac lät lite osäker, maybe har fel, men diggade inte.
bryggan med papi var kul! inte höjjt smilbanden förns nu.
första på beat-2 är inget speciellt här, men ändå rolig att lyssna på!
sen är det nån som drar ner det ni byggt upp.. sen låter det helt ok,. och villy toppar det mot slutet.-
men ni kan nog bättre alla ni.
OCH sen, han med hesa rösten är riktigt skön!
diggar mycket hos dig, men se till att stila upp texten lite till rond2 !

Vidare : spikespitters

Newstyle

blev glad när jag hörde erat, dom 2 första! good, ni kan ju kicka det bra! haha.
första är bra, men det låter ganska tomt ändå för du inte kör på hela tiden,
du har ganska mycket mellanrum överallt.. annars helt ok!
andra killen flyter fett & bra lyric ! du höjjer skiten. men vad är det på slutet? han drog ner allting,
det beatet och rappen, han flöt riktigt stelt och absolut inget i texten som var bra och ingen känsla i det du gör.
kan inte skicka iväg er till rond2

Highcoast

YEAH! vad har kriss gjort med flytet? låter coolt ibland,
men sen när man lyssnar noga så låter det som du gör missar,
några adlips ligger off, det är inte ok. men annars vare väl ok.
lunne lägger det braa, diggar röstläget du får in ibland. riktigt bra i början på beat-2!
kriss är bättre där också, fyndigare rader, men ljudet låter knasigt här.
reffen var ganska ironiskt kul med tanke på woffwoff. röstläget du har när du börjar versen är bara för mycket, låter tillgjord.
texten och flowet mot slutet är fett,
sista raderna om alexk är fet, bäst lagt i rond1, av dig .
bättre rader, typ allt var faktiskt bättre än newstyle.

Vidare: highcoast

S.P.D.S.L

Oooooooh! första killen låter efterbliven, texten är helt ok!
andra killen är iallafall bättre.
sen låter det inte bra, till 1:50 , där är det bästa ni hade att erbjuda i rond1.
attityden han har tog mycket hos overkill av min röst.
sen resten är inget speciellt, bättre på slutet!
men ni är rappmässigt över overkill även om ni inte övertygar mig det minsta.
Ni åker ut i rond2 om ni kommer dit om bara 1 eller 2 ska visa framfötterna.

Overkill

7:19.. trodde det skulle bli 7 långa minuter.. men nja:)
engelska på första var sisådär, sen så är det helt ok, men inte mer. grov skånska brukar jag digga, om man gör något bra med den.
men fan, tycker inget sticker ut hos er.. synd.

Vidare: S.P.D.S.L

Viseversa

introt, fattar inte vad som var kul om det var meningen..
första killen har inte så stadig röst. shit..
inget var bra där i början.
sen när han som drog introt drar igång så låter det bättre när du stylar rimmschemat.
låter ganska stelt men du kan rimma och flyta någorlunda bra.
tonis engelska var inget jag diggar, fast jag tänker på highwon när jag hör dig. haha
sen back2back låter lite off ibland, annars var det cool, fast ändå inte.. Höjj ribban.

In your face

Introt sög ju, och ljudet på bruno är illa och ingen kvalite på lyricen.
fan, daniel var bättre! Fast tycker inte det var så bra ljudmässigt i denna låt.
inget jag tyckte som är värd att gå vidare till rond2.
haha, toni angelo, låter det som en delifinskötare? what?!
tusse heter min katt..;)
sorrygrabbar..

Vidare: viseversa

2008-08-19 22:17
Mabandes röster (motivering kommer senare)

Spikespitters
Overkill (trots det fabulöst rackiga introt och outrot)
Vice Versa (fast förtal i outrot är inte okej)
NewStyle (klar varning på sånginslagen, men fortfarande bättre)

2008-08-19 22:20
Oracles bedömningar

Spikespitters vs Logical Lyrics

Spikespitters intro gör sig inte. Har lite svårt att avgöra om det är seriöst menat eller om man (mfs) försöker vara ironisk, men antar att det är ett misslyckat försök till ett seriöst sådant. Stel, fantasilös och tråkig refräng, som inte var särskilt fantasifull eller bra när Jay-Z la den i originalet och denna svenska "översättning" låter tyvärr ännu sämre. Verserna är dock desto bättre från de inblandade. Skaplig inlevelse hos samtliga, om än ojämna rader. Detta håller högre klass än alla andra bidrag i rond 1, så nånting måste man ju ha gjort rätt.

Väl över till Logical Lyrics. Jag gillar idén att använda ett samtal med en av motståndarna, men det är alldeles för kort och tråkigt för att egentligen göra någon skada på motståndarna. Första snubben tycker jag har rätt sköna rader, men röstläget/styrkan i rösten är lite för klent. Samma problem gäller tredje snubben, plus att han artikulerar för dåligt. Andra killen är dock den länk som är svagast… han låter trött och oinspirerad, typ som om han läser från ett papper. Gillar fjärde versen klart bäst.

Spikespitters får min röst, utan att egentligen imponera.

S.P.D.S.L vs Overkill

S.P.D.S.L tycker jag inte alls är bra. Visst, det är inte offbeat eller så, men i sånna här tävlingar ska fokus ligga på texterna och flera av raderna/dissarna – i framförallt dom två första verserna - är riktigt lama. Tänker på sånt som ”han väger lätt som en cigarett”, ”jag är din överman och över hans panna”, ”och det går bara ner för dig som en skittävling” osv. Tycker bidraget har för mycket skrikkänsla också, det blir inte per automatik förbannat bara för att man skriker? Tycker att man borde ha försökt att artikulera tydligare också, över hela bidraget sett.

Overkill - Barnsligt intro som eventuellt är smålustigt till en början (jag kan inte bestämma mig), men ser man på det med två öppna ögon så är det för mycket och upplevs felplacerat. Första killen gör grundmisstaget att rappa på engelska trots att han inte behärskar det språket tillräckligt bra. Övriga rappare i crewet låter förbannade och mer säkra på sin sak. Flowet är överlag skönt och on-point, framförallt under reggaeton-delen. Jag gillar rappen på skånska, men lyssnar man på rimmen så känns dom väldigt basic. Texterna är överlag mycket ojämna, kan knappt finna någon finurlig rad, så detta blir ett klart minus i kanten.

Overkill får min röst, men jag förväntar mig bättre rader om ni går vidare till nästa rond.

2008-08-19 22:20
Oracles bedömningar (fortsättning)

Vice Versa vs In Your Face

Konstigt intro även i Vice Versas bidrag. Ligger delvis offbeat och ingen av raderna är märkvärdiga, vilket inte är särskilt bra när så pass mycket fokus har lagts på texten (när beatet saknas). Första killen gör knappt en fluga förnär. Andra killen snäppar upp bidraget lite, både textmässigt som när det kommer till inlevelse/flow, men inte mycket mer än godkänt. Han som rappar på engelska har potential, får lite Glaciuz-vibbar, men lider tyvärr lite för mycket av samma syndrom som engelska-snubben i Overkill. I övrigt tycker jag inte det finns mycket att säga. Eller ja, outrot var inget vidare heller.

Med risk att låta väldigt otrevlig men jag nickade till när jag lyssnade på In Your Face bidrag på söndagskvällen. Om det berodde på sviterna av en hård helg eller ett dåligt bidrag är svårt att säga, men jag kan inte direkt påstå att jag är imponerad. Tycker att det bitvis är riktigt tråkigt tyvärr. Sånt där snack om motståndarens feta morsa är till kossa som rider är ju bara kul om det görs något kul av det? Känns som att någon missat poängen här.

Jag tycker inte Vice Versas bidrag är bra, men det är bättre än det motståndarnas, så min röst går till Vice Versa.

HighCoast vs NewStyle

HighCoast – Detta är ett skapligt bidrag. Det märks att man jobbat lite på texterna, vilket resulterar i blandad framgång. Jämför man med många av dom andra bidragen så tillhör detta ändå ett av toppbidragen. Känns dock som att man kan bättre än så här.

NewStyle – Nä, det här var inget att hänga i granen. Man tappar suget att höra vidare på resten av bidraget redan i samband med första snubben, som är långsam och helt utan vassa rader. Hela bidraget är som en instruktionsfilm för hur man inte ska rappa. ”Du byter aldrig kläder det har jag hört, och din enda bästa vän är utvecklingstörd”, ”Du får inget sex så jag kallar dig för runken”, ”Blir av med dina hjärnceller när du blev överfallen, så nu kan vi väl kalla dig dödskalle” … det är nästan så man inte vet om man ska skratta eller gråta. Och den jobbiga ”ni har ingen chans mot…” refrängen funkar inte.

HighCoast vinner solklart min röst.

2008-08-19 22:25
Grattis till SPDSL! :) Och alla andra som gick vidare!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2008-08-19 22:28
Grattis Vice Versa :)
Grattis SPDSL :)
Grattis High Coast :)
Grattis Spikespitters :)
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S

2008-08-19 22:28
höm.. 5-0 ojsan..(A)

//KKV
www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv

2008-08-19 22:30
inga konstigheter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

vilka möter vilka i rond 2 då?

Grattis till er som gick vidare , och det är bara att försöka nästa gång för er som åkte ut !
www.myspace.com/Sagoztyle

2008-08-19 22:31
ehm varför står inte jag o durlind med på member listan för i spikespitters. ? :O
http://www.myspace.com/aiinac

2008-08-19 22:33
haha ainac vi var för kassa ;) haha så dom var tvungna att plocka bort oss ;) haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-19 22:34
taskigt :(
http://www.myspace.com/aiinac

ja :(

haha durlind

tycker det var helt fair.
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats

2008-08-19 22:35
Spikespitters 5 - 0 Logical lyrics
SPDSL 3 - 2 Overkill
Vice Versa 5 - 0 In your face
Highcoast 3 - 2 NewStyle

Blev alltså resultaten om jag fattade allt rätt :)
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2008-08-19 22:39
Wizdom P17

tackar, kunde lika bra vart ni som gick vidare, men bra kämpat peace!
Hojta till Så mixar jag!
http://www.myspace.com/raayb

2008-08-19 22:40
Tack för en rond 1 ia, jag är nöjd iaf, visst det var ganska långt i från det bästa jag har lakt, men men, gjort är gjort, Säger lycka till till dom som har kmmit vidare i rond 2! :D:D
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2008-08-19 22:46
Tack för motståndet overkilll

2008-08-19 22:49
" för idag kommer overkill att tystna " xD
www.myspace.com/Sagoztyle

2008-08-19 22:55
Man kanske ska börja anstränga sig nu då..

//KKV
www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv

2008-08-19 23:00
Tråkigt att LL åker ut men så går det när man spelar in i en burk Instabil :). Men som sagt spikespitters är sjukt feta me. Ajja ställ upp nästa år igen grabz då huckar jag ;)
Geni

2008-08-19 23:21
säger faktiskt Skidtävling inte skittävling :P .....

2008-08-19 23:26
blev som fòrvàntat. Gratz VV ni var tyngre ;D ses nàsta àr.
fòrsta "rimmen" i ert bidrag var dock skrattretande.

uppvàrming-toppstàmmning-kyrkklànning... FETT

lycka till i rond 2 till alla.

IN YOUR FACE... out !
www.myspace.com/danielbylund

2008-08-19 23:28
lägg in bidragen här igen? :) padawon huuucka oss istl ;)

2008-08-19 23:57
haha mfs är min ^^

2008-08-20 00:08
Sorry, Säkert fel tråd !

Men skönt med Crewbattle, Undrar dock när det är dags för One&One Battle eller Tagteam igen. ! Är så taggad missade crewbattle ;)

Vore såååå nöjjd om någon svarade !

2008-08-20 00:09
Mogi P18: 60 sekunder drar vàl igèng runt oktober om jag inte minns fel ?
www.myspace.com/danielbylund

2008-08-20 00:14
Rimmen i introt var inget som ja la tid på och inte versen heller för en delen om alla har fattat de fel så tror vissa att ja nött sönder för ett intro till rond1 ? :)

okej men tack för en fin rond1 iaf in your face :)

PEACE OUT
Vice Versa!

2008-08-20 00:18
Bra rappare med överlag som ska fightas om semifinal vidare till finalen :D

fortsätt spotta som en lama som ni spottar era rader så blir de här en fin semi !

2008-08-20 00:19
Highcoast vs. Spikespitters i finalen.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-08-20 00:39
Tnx Ör´Body :)

Ja vill se Mabandes Motivationer, sen vill jag gratta resten ;)

X-tra Upp till Spikespitters som Vann med 5-0

Vi gjorde de oxå men, vårt motstånd var allt för lamt...

VV
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG"

ViceVersa

2008-08-20 00:43
Wörd på canaz & pada <3,
ses i nästa tävling.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.

2008-08-20 01:04
Vare så att Sleez valde fel crew-medlemmar? Det jag tänkte från början, jomenvisst, Wizdom vär ju helt ok, men.. Som kommenterat av domarna och så många andra förut, Sams engelska "rap" kan beskrivas som en krok som höll hela bidraget nere :<

2008-08-20 01:11
Sagoztyle P16: kommer vi? ni gick vidare, så ni behöver inte kaxa upp er för det. eller du iaf! vi var nöjda med vårt bidrag, och ni gjorde det bättre än oss enligt domarna, och jag har redan svalt skiten och gått vidare. ni var bra, men ni behöver inte tro att ni är bäst för ni vann över oss.

jag håller på spikespitters, ni kommer vinna!
haha, vi bor på landet!

2008-08-20 01:57
sagostyle var inte med sleez :P

2008-08-20 08:35
Grattis HighCoast :)
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2008-08-20 11:50
"• Ni måste hålla deadline, d.v.s. senast tisdag den 29/8 för rond 2."

Ehm, 29de är en fredag inte tisdag :D

2008-08-20 12:44
Glöm inte att skriva allt nästa crew battle. "Om nivån är för låg skiter vi i dehär".

2008-08-20 14:00
Trist men inget oväntat, grattis Spikspottare ! Lycka till i fortsättningen i tävlingen.
Yes padawon nästa år, då ses vi kanske igen Crewbattle. Då blire ingen burk-inspelning :)
"You just gotta be dope" - Slim Shady.

2008-08-20 14:44
Jag som tyckte SPDSL och Spikespitters var bäst i kvalen, ville se dem i final :( Jaja,

Spikespitters - Viceverca i finalen

2008-08-20 15:27
Grattis till er som gick vidare :)
-§ '_' §
( . )( . )

2008-08-20 15:28
Synd att Logical Lyrics åkte ut redan, skulle vilja höra mer av Spark :)

2008-08-20 16:15
När kommer Mabandes motivationer upp ?
de klagar på nivån i tävlingen, när de själv är försenade till jobbet =P
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG"

ViceVersa

2008-08-20 16:18
Spikespitters var värda sina 5-0
men newstyle var fan bättre high coast!
de var bara Kriss som var bra där...
men det är inte jag som dömmer...
 www.myspace.com/friphmusic

2008-08-20 16:34
Var kan jag få tag i spikespitters rond 1 mot logical lyrics?

2008-08-20 16:40
http://www.whoa.nu/forum/audio/625246.aspx