Crewbattle 2008 - Rond 1 (Bidragen uppe!)
Fortsättning de förra trådarna som blev för stora Tråd 1:här Tråd 2:här Då är årets tävling i full gång och det verkar som om det är många nya med i år. Men även några gamla rävar. Deadline för rond 1 är 12/8. Vidare till Rond 1 från kvalet är följande och ronder: Spikespitters vs Logical Lyrics s.p.d.s.l vs Overkill Vice Versa vs In Your Face Higcoast vs NewStyle Lagen och dess medlemmar: NewStyle - Zycore, Forza D, Alexz K & Nicho In your face - Bruno, freddan, Daniel B, Tusse. Vice versa - X-äL , Jerrones, Toni-Angelo. Overkill - Sleez, Wizdom, Sam. Highcoast - Lunne, Mr. Treat, cb, (kriss). Spikespitters - Mfs, Duvan A.k.a Fake, Jeyan, Klingan, KKV (Jag), Villy, Durlind och Ainac Logical Lyrics - Spark, Problem, Instabil & Ankan S.p.d.s.l : Tomten Ante lazy latonic bronka och Ray B Vad är Crewbattle? • Crewbattle är en tävling där 3-8 rappare battlar mot ett annat crew. Vilka regler gäller för kvalet? • 3-8 artister/bidrag. • Ni måste ha med ert crewnamn i låtnamnet • Ni måste hålla deadline, d.v.s. senast tisdag den 12/8 för rond 1. • Tillåtna språk är engelska och svenska. Om reglerna inte uppfylls diskvalificeras bidraget. Domare i tävlingen är: • Oracle - Whoa-admin och erfaren domare. • Mabande - Whoa-admin och hiphop-vetare. • T-M-K - En extraordinär hjälte, president för Rawmusic Entertainment samt Whoa-moderator och producent. • Dansk_BB - Aktiv audiobattlare och Whoa-moderator. • Prendel - Whoabattle vinnare.Bidragen skickas till mailadressen [email protected] Från och med denna ronden kommer bidragen att ligga på whoas egna server. Något som vi är mycket glada över. Bidragen från rond 1 finns att lyssna på och ladda hem nedan.Highcoast Ladda hem In Your Face Ladda hem Logical Lyrics Ladda hem Newstyle Ladda hem S.P.D.S.L Ladda hem Vice Versa Ladda hem Overkill Ladda hem Spikespitters Ladda hem (Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-14 14:13:50) (Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-14 14:14:52) (Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-19 22:11:26)
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Hey, vf togs mitt inlägg bort :( och ja, var e bidragen ? :S
yeee.
asså, hur kan det komma sig att det tar 2 dagar innan bidragen kommer upp, vad är problemet?
Äsch alla snackar så mkt om spikespitters, visst dem hade 2-3 bra snubbar som kan rappa bra. Själv tror jag på oss i Rond 2 :) PuussLOGICAL LYRICS
"You just gotta be dope" - Slim Shady.
Ni inser att alla domare måste lyssna igenom bidragen, betygsätta och rangordna dem från att deadlinen gått fram tills de kommer upp, va? Av erfarenhet kan jag säga att det inte alltid är den snabbaste processen att få ett gäng domare att göra just detta. Sen skulle man ju kunna resonera så att man kan slänga upp låtarna innan domarna bestämt vem som vinner mot vem, eller att bidragen borde vara uppe för allmän beskådning med tanke på titeln på tråden, men det är ju en annan femma.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
men dom ska ju först upp, sen betygersätter dom, men om det nu är så att dom gör det innan så tycker jag att 2 dagar för att betygsätta 8 låtar är mkt
Jag vill inte vara den som är den men ... bidragen är ju faktiskt inte uppe .
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
Ser ni inte bidragen? De är ju länkade precis som de var i kvaltråden.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
alla där heter ju kval eller kvalbidragen så du får vara mer exakt
Vart ligger dom ? jag ser kval-bidragen men jag ser inga rond1 bidrag :S
Har du ett fejkade Face ?
Det där är ju kvalbidragen -_-
Miss av mig, ber om ursäkt för detta. Ska ordnas så fort som möjligt.
Det är kval bidragen som ligger där uppe (streamade) och har en länk för hem laddning just nedanför. Finns inga "ROND 1" låtar. men men kmr väll.
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>
hoppsan. luthgr3n u r 2 fast 4 me :(
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>
happ, nu försvann länkarna helt :/
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Fan va sött ni hade klippt in mig på introt logical lyrics :)
Tack för du fixade rond1 bidragen till slut :)
Har du ett fejkade Face ?
Han som sjunger i Newstyle påminner mig om temasången i det där programmet Duck Tales.
Talespin, har jag fått reda på att programmet hette. "Ohohooo, Flygplan!"
Instabil, du är med i mitt crew jag vet det. men dra ner lite på storhetsvansinnet haha.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
Highcoast Riktigt bra.. Även fast jag är kompis med alla i newstile så är ni så jävla grymma.. även fast zycore,s vers är så fet mot Tb.. Men fan asså jag tkr att ni är riktigt nice asså. Hörde att Tb drog sej ur ? Skraj kanske ? Haha.. Neej men ni vaa grymma. Även fast newstile kommer att ta er. ;)
Alltså va newstile bättre. :)
spikespitters vs logical lyrics Tja, logical lyrics var väl lite sämre än spikespitters. Väldigt originella rim på afasi, verkligen. det fanns säkert en eller två okej rader med från båda håll, men inget stack ut tillräckligt för att jag ska komma ihåg det. spdsl vs overkill Tja, har ingen direkt magkänsla över hur det kommer gå här, båda har sina toppar och dalar, så att säga. vice versa vs in your face tja, några i vice versa vet vad rim är för något åtminstonde, så de lär väl vinna. highcoast vs newstyle tja, highcoast var väl lite mindre dåliga. Överlag, alldeles för mycket dåliga rim, gamla rim, baitade rim, dåliga rader, gamla rader, baitade rader. Lite väl mycket "Kall som is, varm som en spis", if you catch my drift. spikespitters vinner väl antagligen.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Spikespitters vs Logical Lyrics s.p.d.s.l vs Overkill Vice Versa vs In Your Face Higcoast vs NewStyle
wörd Problem Spark i Logical Lyrics va riktigt grym synd att man inte hör vad Instabil säger antagligen har du spelat in i en burk eller nått.
Geni
tycker S.p.d.s.l är tvärsköna på nått sätt men jag håller mina tummar för Jeyan och gänget!
Jag tror inte spikespitters vinner hela tävlingen!
Producent
2008-08-14 15:19
jag hejar på ainac och zycore :)
fridaaxelsson5 P15 en fråga ? frida och P15, transa ?
Jag kan börja med å säga att jag inte la ner tid alls på min vers lr inspelning pga vi möter ett sånt wack lag.. Kul att det ända logical har att säga om mig är några dåliga rader om mig o afasi haha! //KKV
www.myspace.com/norliekkv www.myspace.com/kkv www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
Overkill to the final!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
kul att några fick battla iaf , Hahahha =O
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG" ViceVersa
Spark är lätt skönast hitintills.
Jag kan börja med å säga att jag inte la ner tid alls på min vers lr inspelning pga vi möter ett sånt wack lag.. Kul att det ända logical har att säga om mig är några dåliga rader om mig o afasi haha! //KKV och var fan fick du in en enda bra rad om oss ? :S
Spikespitters vs Logical Lyrics - Helt sjukt Ankan plockar spikarna helt självs.p.d.s.l vs Overkill - Vice Versa vs In Your Face Higcoast vs NewStyle orkar inte lyssna på dom andra
sista snubben i Logical Lyrics, vid 04.12 säger du "fram till Ledköping" var ligger "ledköping" ? spikespitters plockar denna rond väldigt enkelt enligt mig, För mycket snack om KKV o afasi som inte är så lika . synd att högakusten gjorde om sina röster, vet inte hur domarna tar på det , menmen hade varit bättre med era vanliga röster för raderna va sköna :P
Vem fan pratar du med?
Spikespitters vs Logical Lyrics s.p.d.s.l vs Overkill Vice Versa vs In Your Face Higcoast vs NewStyle
bla.
bobbeman P15 jag som är störd eller säger han ENköping?
bracka bracka, big up för Ankan
Somethings never change
Spikespitters vs Logical Lyrics s.p.d.s.l vs Overkill Vice Versa vs In Your FaceHigcoast vs NewStyle
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Vikt P19 oj :D lyssnade inte så noga lät som L:et i "Till" satt ihop med "enköping" o därför blev Lenköping ,sry sista killen i Logical , ja har dålig hörsel :) pz
Vem fan pratar du med?
Ja Problem om man tittar på ditt fina hår så är du rätt lik Robert wells :)
www.myspace.com/norliekkv www.myspace.com/kkv www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
Spikespitters vs Logical lyrics var helt klart intressantast i denna rond enligt mig. Tyvärr låter KKV (tror jag det är?) väldigt mycket som Afasi fortfarande. men bättre än förra ronden. Resten är väl bättre än de flesta denna rond. Logical Lyrics var faktiskt rätt bra. Ankan var bäst, och hade mest attityd av er. Resten av ronden kändes rätt medelmåttig.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Logical Lyrics: Vill ni att det ska låta dirty eller kan ni bara inte mixa? ;S
nice att nån diggar! fett tråkigt att halva min vers , samt att varken adds eller dubbs kom med på min vers då msn fucka ur i sista sekund och problem som satte ihop skiten alltså bara fick en accapella. aja, sånt som händer. jag slänger upp det "riktiga" bidraget här i tråden ikväll om någon vill höra typ. spikespitters var rätt tighta, tyckte villy,mfs och ainac glänser och ligger åtta nivår över dem andra men..
hets, stress, fest!
jeyan > kan bara tala för mig själv, men jag medger både att jag inte hann mixa samt att jag är wack på att mixa. så en blandning, hehehe. synd äre iaf
hets, stress, fest!
Kan alla lagen lägga upp rappare i ordning vilka som rappar 1 2 3 osv . Vice Versa . Introt - X-äL Vers1 - Jerrones Vers2- X-äL Vers3 - Toni - Angelo Vers4 - Back to Back ( X-äL & Toni )
Vice Versa!
KKV; jag är mkt snyggare, och raden var sjukt played. så naj, inte bra.