Tay Tay Dat Dude - Prestige Mixtape (Ute nu!)
Äntligen! Så säger man väl? Tiden är inne och stunden är kommen. Mitt mixtape "Prestige Mixtape " har kommit hela vägen hit för att införskaffas av er! Mixtapet består av 21 spår där rapparen lägger verser med finess och elegans över såväl beats producerade av Logophobia som instrumentaler från flertalet klassika hiphoplåtar. Marke , från saarvi records, gästar på ett hörn, Ri-Fa medlemmen Shazaam på ett annat. Mer uppbackning från skånelandet kommer från Max & Asma . likaså up'n'coming speedfreak Helno på ett annat vilket i den sistnämnda resulterar i något som ni måste screwa ner ordentligt för att kunna hänga med i. Första "singeln" från skivan var den skönt gungande "Rap Shit " som med sina rullande bas och skönspelande piano (producerad av Logophobia ) sprider ett viktigt budskap, både för rapparen själv men även för lyssnaren. Videon till låten är regisserad och producerad av ODMH och finns att beskåda via Youtube.com eller precis nedanför:Smakprov/Snippets Det som hörs är i följande ordning;
Del av min värld Spejjaren/Spejjaren TKIBSM Talar ut Cok bra pt.5 Ring mig Ta mig upp Thunk Muzik Formula 1 Dimmans Värld ___________________________________________________
Prestige Mixtape Tracklist:
1. Del av min värld **
2. Spejjaren
3. Rap Shit **
4. Leva dom som jag valt
5. Ritningen 2
6. TKIBSM
7. Cok bra pt.5 (med Shazaam)
8. Ring mig
9. Sho (med Groov-e)
10. Talar ut
11. Hallo
12. Vad hände med musiken (med Max & Asma)
13. Formula 1 (med Mathiaz & Helno)
14. Dimmans värld ** (med Marke & Mellow)
15. Frågeställning Deluxe
16. Thunk Muzik
17. Så många dagar
18. Ta mig upp (Med Big Rob)
19. Eyy!!
20. Gamla sår (med Asma)
21. Min mörka passagerare
** Producerade av Logophobia
!!OBS!! Glöm inte att skriva din adress som ett bifogat meddelande på bankgiro inbetalningen. Vid beställning från utlandet tillkommer 25 kr i frakt, alltså 100 kr jämt. Skicka ett info om hur ni går tillväga där om det skulle vara aktuellt.
Inom kort kommer det även gå att beställa genom
Galagowear samt via SMS men info om det kommer när det blir aktuellt!
Frågor ang. beställningar gjorda via bankgiro? Kontakta
[email protected] för information.
Tack för support och much love!
/ Tay
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nice som fan tay
myspace.com/rockduden
Moderator
2008-04-04 06:50
niice, men jag är alltid tom i börsen....
Fett! Ska fixa så fort jag kan.
Producent
2008-04-04 08:40
Coolt :) Du har min adress och mina cash redan så nu är det bara att skicka ;)
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
75:- är för lite, köp ett ex var åt alla syskon och vänner!
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Najs, riktigt billigt också. Beställer så fort som möjligt :)
Jävla nice, ska beställas så fort som möjligt!
http://www.youtube.com/n1dde
Pumpas redan här hemma.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
väntar på sms tjänsten
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Fett fett detta alltså!
NS
Maketo__: inte om det är upphovsskyddat eller vad det heter. fett tape iaf
mhm
Jag måste säga att jag är en aning besviken, eftersom 95% av låtarna är körda på instrumentaler och då anser inte jag att du är värd pengarna! Påstår inte att du är en dålig rappare och jag är inte avundsjuk som säkert nån kommer få för sej här på whoa! Men för att jag ska betala för nått sånnt här så får faktikt allt vara eget proddat och inte massa instrumentaler.. Men det är min åsikt! Men det låter jävligt soft annars!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du fixar sms tjänsten kommer nog många köpa bland annat jag :) Så fixa det !
lämna whoa och skaffa kontrakt? :) tycker du ska köra mer eng.. kyss
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
Jag måste hålla med om att det ligger något i det dreraz säger.. Men kul hur som helst.
väntar på sms tjänst..tööngt
Peace out, get laid !<br><br>
nice som fan.. köper snart :)
ang. instrumentaler eller ej.. välkommen till ett mixtape :)
det e väl okej om det inte rör sig om större summor. men hur som helst är det ändå lite "osportligt" att tjäna på andras förtjänst utan att dom får en andel av den.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Men skärpning, ett mixtape är ett mixtape.. en platta är en platta, tycker det är kul! hooka.
.
helt klart fett! du är en duktig rappare, ingen snack om saken! men blev faktiskt lite besviken på det lilla jag hörde av snippet, trodde de skulle va fetare ändå.. men all kärlek... grymt jobb.. peace
Du vet att jag kommer beställa denna "bara vänta tills jag får mina pengar, man!"
fett! jag vill ha ett ex.
den heter mixtape? ett mixtape har varit på instrumentaler sen dre & NWA gänget sålde sina tapes med tejp logo ur en gammal scooby doo buss. folk vet inget! proppsa istället för att det finns enskilda beats proddade för det här tapet. sorry för dubbelpost >.<
Ja.. Mixtapekulturen är en pelare inom hiphopen.. Jag är nog mer för exclusive shiet, produktioner som verser men om nån kickar en gammal vers på ett nytt beat eller vice versa, som många andra sa, that's mixtape for ya. Ingen tvingar någon att köpa något. Btw, håll utkik i sommar för en fet fucking skiva med både Tay och Asma (appropå tråden) på våra beats! //Paz
Och stöd svensk hiphop genom att casha för tapes, spelningar och album innan den helt dör ut! //Out
väntar på sms funktion :D skynda och fixa !!
http://www.myspace.com/mrkumlin
Det kommer idag gott folk.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
ska nog hooka en!
- OKAAAAJ
Snyggt jobbat med videon Tay! ++
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Lyricist
2008-04-05 18:31
Nice mixtape!
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
ja hookar den när ja kommer tillbaka från mallorca tay, så i will holla at u then! :)
åh fan! ska bli ett köp av denna
http://www.myspace.com/akinonline
Lyricist
2008-04-06 08:28
Ett mixtape ska se ut på detta vis med såna hära beats.. Fett blir att beställa!
Så nu e skiten beställd :D
Pleassure Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//
FETT som fan! jag beställer på onsdag
Låter fett män !
soundcloud.com/jerrones