Nestor - Anti-propaganda
Tja! Den här låten är en allmän missnöjes-låt i vilken jag uttrycker min frustration över all predikande hiphop som verkar sofistikerad på ytan men som är innehållsmässigt hjärndöd. Och trots andra versen så handlar den alltså inte om någon speciell. Det är väl så jag föreställer mig den genomsnittlige lille predikaren. Typ. Beatet är nåt freebeat. Länk (högerklicka och "spara mål..."): Nestor - Anti-propaganda. Funkar inte länken av nån anledning, checka sidan och klicka vidare till "audio": www.tungviktarna.se Peace.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
jag tror att det e mohamed ali du snackar om asså...vafan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok, förstår piken. Men ändå inte. Siktar inte in mig på nån speciell... det är sant. För det finns så många som t.ex. predikar något slags halv-glorifierad marxism... vilket är tragiskt i sig. Det är det jag menar med enhetstänkande Och tar nån åt sig så gör de det.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
jag ha faktiskt inte lyssnat men jag ska...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den va faktiskt klockren.... jag håller med
Tack du! :)
Haha riktigt grym. Så jävla sant. Inte nog med att "dom" predikar, "dom" är i regel så jävla torftiga också. Använder sig av en massa halv-abstrakta termer för att smartare än vad de är. Förmodligen tror dom också att dom är smartare än dom är. Den här låten är exakt "anti" allt sånt. Bra titel alltså.
Nestor my mayn, tungt att du dissar mig, jag älskar det ;) haha seriöst så är det bra som fan att du tar upp detta.. jag håller med dig till 100% Låten i sig är skön, jag gillar hur du skriver texter och lägger det med känsla.. Sundsvall i era öron, ta en kundvagn, köp ett ex av deras skiva dumfan! Peace //Den fladdrande näsvingen
Fucks your life up crew Tjabo!
Du vet jag diggar Edet. :) Haha, yes. Tack ska du ha, jo, jag tycker att man ska hålla predikandet utanför musiken asså. När vi har en skiva så får de köpa!
Nestor, jepp predikandet kan man hålla på inom nån annan jävla genre.. Yee, jag köper ett ex iaf.. du får släppa en freestyle cd ;)
Fucks your life up crew Tjabo!
Du gör en del poänger, faktiskt. Rätt roligt att lyssna på. Dock känns det aningen gement att gå på de som faktiskt engagerar sig. :) De växer ur sin glaskula där de vet bäst för att de läst manifestet efter ett tag, så varför slå mot dem... jag menar, egentligen? :) Ska jag tänka rapmässigt har du samma problem som jag och många med mig (oss) har. Flytet är väldigt icke-omväxlande och det blir lite trist att lyssna när du stakar dig genom låten. Precis som jag. :P
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
Grymt! Jag får säga till när den blir klar då. Hehe, jaa, men jag tror jag siktar för högt, tycker aldrig jag gör en jätte-jätte-klockren fristajl, men det kanske inte e meningen heller. Blir sällan nöjd iaf. :) Men jag gillar jordnötter.
Idiotförklarad- - Hehe, ok. Visst, kul att folk engagerar sig. Men poängen är ju att man inte gör bra "musik" eller ja, rap-shit (eller vad fan man vill kalla det man håller på med) om man gör såna låtar. I mina öron är det lika dålig musik som sockersött paketerade produkter såsom Paris Hilton eller Systrarna Graaf. :) Kanske lägga fram sin engagerade text på nåt annat sätt då, istället för att ta sida i ett ideologiskt skyttegravskrig eller subtilt hänvisa till vissa filosofer eller andra som man tycker har "rätt" i nån fråga. Det är vad jag menar. Ska det vara predikan ska det vara punk, typ "Staten och kapitalet", en låt att röja till och en låt till vilken man kan släppa lös sin frustration och skylla allt på "systemet". Men det är en annan grej tycker jag. Gör man en politisk raplåt blir det automatiskt mer fokus på den "intellektuella" delen, dvs. texten. Och då försvinner liksom charmen. Flytet. Ja, kan hålla med dig till viss del, men som du hör varieras det på en del ställen iaf. Men, enligt dig, inte tillräckligt ofta då.
Eller... jag vet inte om jag håller med så jättemycket alls, efter att ha lyssnat igenom å tänkt till igen. Men tycke är tycke så. :)
tung låt..diggas nestor=)
Enigma has spoken!
Den här va fin =)
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
den var riktig fet, diggar det.. jävligt sant.
DIIIF
nestor; ojoj, blytungt, sjukt nice. bra flow och grymm text! Peace ;D
Tack boys! Värmer att höra.
Soft nice... att du tycker det! ;)
Jag tycker den är klockren, men vad annat kan jag säga? Jag är ju idiellt anställd inom tungvikts-koncernen ;)
Hehe, yes. Barnarbete på hög nivå. Men i vår strävan att ingjuta arbetsmoral i ungdomen skiljer vi oss inte från andra rappare och rapgrupper som t.ex. pushar för klädföretag som förlagt tillverkningen i den odisciplinerade tredje världen. (obs! ironi, jag är inte alltid seriös förstår ni...)
kan bara säga tungt män! låten sätts på repeat och kåken dränks i skit! jag gillar djävulen skarpt GRAAAWLH!
hehe, ait, tack!
Ja, ni som inte sett det... Tungviktarna har också en ny låt uppe på hemsidan nu. Spana den, i samma audioforum. Den är lite annorlunda. Eller hur man ska säga.
Hejsan Tobias! Jag heter Mats och är arbetskompis med din fader Folke.
Hehe, du å din snus. ;) Spana whoa-mejl.
Ye. Heja på Chile nu bwööög!
Måste det, annars blir jag nerslagen. Sitter i en chilensk sektion typ... vad jag vet iaf.
nee, men det är nog vänskaplig stämning där! :)
Förhoppningsvis. Förhåller mig neutral. Men det är en historisk match så det ska bli skoj, första gången de möts de där lagen.
Det är som det är. Upp.
If you're down, this goes up!
Nestor P23 Skicka meddelande Gästbok Daterat dag 01:31 god damnit.. när skulle du vakna sa du?
Strax före 8 typ. Mmm, jag gnällde i onödan. ;) Kunde ändå inte somna så jag satt mig vid datorn ett tag. Hörs på lördag!
fyfan.......... fet jävla låt asså....Aningen röjjig! ;) GRYM
be right back atcha!
Mysigt beat, aaee den va bra!
Respekt & Kärlek
kom igen nu, fan bara för att det är sommarväder för en gångs skull behöver inte alla vara ute! jag vet att ni sitter och hänger datanacke här på whoa ändå! skärp er... UPP!!!
Hehe, ok! Kul att ni tycker så, Fremen m. fl. Sverige var urusla i andra halvlek. Plus att chilenska klacken lätt vann "läktar-matchen". Jag förhöll mig neutral, men har ömma öron idag kan jag lova.
...appropå ost. Upp!
Upp.
dito
thumbnail bumsnail
Alla stenhårda marxister där ute! Listen to diz!
Hehe, yes, absolut.
Its nestor baby i mitt öra. jag har fått internet igen så nu kommer jag väl fastna här men det är lugnt om du släpper såna låtar grymt gjort!! hej hej
mmm precis...
Tack mannen! Kul att höra. :) Undrade just varför man inte sett dig på länge. Men nu e du tebax, köng d!