I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Westberg - Rädd för att leva men värre för att dö

Vår Hiphop - Audio & Video

2005-05-03 01:01

Westberg - Rädd för att leva men värre för att dö

Yoo Whoa!

Nu testar jag att droppa en till låt här på whoa. Av egna erfarenheter så brukar inte den här lite mindre kända människan på whoa få så mkt kommentarer, vilket är lite tråkigt ibland, men förstårligt.

Har ni nu tiden så skulle ni ju kunna lyssn på låten och slänga en kommentar, det vore nice! Detta är då första gången som jag står ensam framför micken och det vore därför nice ifall man kunde få lite kommentarer på (tro det lr ej) hur det kan bli bättre...

Så om ni nu av nån anledning har tagit er tiden till att lyssna, frukta då ej att skriva vad ni tycker...:)

Tack till Gyllander för beatet och tack till Jukkus för hjälp med texten...freeed!

Westberg - Rädd för att leva men värre f ..

- yes

2005-05-03 01:02
Laddar
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2005-05-03 01:04
Har du kickat länge?
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2005-05-03 01:06
ett tag, men det har blivit mer serriöst på sista tiden...har gjort flera låtar med gyllander som är snäppet vassare än mig...men det är som sagt första sololåten...vad tycks då?
- yes

2005-05-03 01:07
haha vet hur det känns när ingen lyssnar.. tankar nu och ska ge lite kritik
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2005-05-03 01:10
okey.. jag tyckte det lät helt okey.. Inget proffs eller nån som jag diggar.. men okey.. inte kasst och inget överfett.. Men fortsätt så ska du se att det blir bra..

2005-05-03 01:10
hehe det är sooooft...är det så att whoa har utvecklats och numera bryr sig om den mindre människan i sammhällert;)!!??
- yes

2005-05-03 01:11
aiight! tack för kommentar Ophone ... du fick ju helt klart igång tråden iaf ;)!!!
- yes

2005-05-03 01:11
Du flowar helt okej. Lite sluddrigt på vissa ställen men det är inget man stör sig på. Lite otyligt ibland.

Lite konstig mixning! men alla tycker ju som sagt olika och smaken är ju som baken. Ibland när du klämmer i blir det lite väl hög volymskillnad, i alla fall i mina lurar..

Lite småjobbiga jao jao jao ibland. Men det är ju som sagt bara vad JAG tycker

I helhet, helt okej låt.

2005-05-03 01:12
Hehe kul att kunna hjälpa.. Vet hur det var när ingen ville lyssna så =)..

2005-05-03 01:12
Westberg P17 Haha du slår redan alla mina trådar ;)

2005-05-03 01:17
Broder P18 nice... är det adlipsen som sluddrar till det lr?
självklart är smaken som baken och det är ju det som ger mig en chans inom rap industrin;)... mm men iaf det där med för högt på vissa ställen är det fler som sagt, så det får jag tänka på till nästa gång...

"jao jao jao" hehe litte för mkt wannabee på mig helt enkelt!

mm men 50% av inläggen står ju du för :D!!!

Ophone P21 mmm, men det kommer väl förhoppningsvis!!

tack för kommentarer!! fortsätt lyssna
- yes

2005-05-03 01:19
Broder sa att han tyckte att det var mkt nivåskillnader å sånt.. Har du mixat alls? =)

2005-05-03 01:22
jodå visst är det mixat, men Gyllander får stå till svars för den delen...han lär väl skriva ngt imorn så då kanske vi får ett bättre svar på den frågan:)!?!
- yes

2005-05-03 01:22
hehe ah vi får hoppas på det ;)

2005-05-03 09:51
asså du är absolut inte dålig men vet inte om du är så bra heller
som du själv sa så sluddrar adlipsen till vissa delar och nått ord du snubblar på
mixningen var lite udda och gillades inte riktigt, för låg accapella
du flowar ju på men inte helt otroligt där heller
texten funkar också men du kan utvecklas en massa
känns som lite kul att droppa kommentarer i trådar med mindre kända rappare i hopp om att whoa kanske ändrar sig och man själv får något svar i sina trådar en vacker dag

2005-05-03 13:55
Canzah P14 hehe okej okej. det var bra kommentarer, tack så mkt. ska droppa kommentarer i dina trådar i framtiden;)!!
- yes

2005-05-03 15:23
inget krav på något sånt men tycker bara det är kul om whoaiterna skulle kunna lyssna på något annat än folk som vunnit tävlingar här på whoa eller fronda och andra mer kända namn
försöker bara dra mitt strå till stacken och har hört några låtar med dig och gyllander/elles och sånt så du är inte helt okänd för mig

2005-05-03 16:28
SvartViten P15 hehe tacktack!

Canzah P14 mm du har så rätt så rätt. men det är ju helt förstårligt att folket inte lyssnar på de mindre kända namnen, jag menar även whoa är ju inte felfritt. hehe det är kul att jag inte är helt okänd!!peace
- yes

2005-05-03 18:50
fler som kanske har tiden att lyssna!?
- yes

2005-05-03 18:57
Canzah:
"inget krav på något sånt men tycker bara det är kul om whoaiterna skulle kunna lyssna på något annat än folk som vunnit tävlingar..."

Haha, vann WM -04 :P
Rock The Beat Entertainment

2005-05-03 19:01
EllEss P18 vad är det här för stil elless...kommer in här och kommenterar ett inlägg men sen skiter i att kommentera låten...vi har ju trots allt samma efternamn, så nu får du komma tillbaks och kommentera den tycker jag:D!!!
- yes
Producent

2005-05-03 21:05
texten och rappen e chill tycker jag =)
mixningen kunde ju som sagt blivit lite tightare, dels mixningen med backningarna och så, volymerna låter inte fel på mina dunder super aightiiiga grymma högtalare....

från gyllander ett inlägg till lonley fredd... peace
http://www.soundcloud.com/gyllander

2005-05-03 21:56
aiight! thx mr. gyllander....

Jab mkt trevligt att höra!
- yes

2005-05-03 22:29
Westberg:
Haha aa okej då, bara för efternamnet! ;)
Nä men skämtosido, låten va soft, bästa jag hört från dig :)
Diggade inte beatet dock, inte min stil.
Hooken va inte klockren, förmodligen rimmen där, att båda kommer i samma mening om du förstår?
Kort sagt va det soft varjefall :)

Peeys! ;)
Rock The Beat Entertainment

2005-05-04 01:53
EllEss P18 jeah, jag fattar vad du menar.. kul att du gillade den iaf.... tack tack mr. westberg ;)
- yes

2005-05-04 14:43
så lyssnar vi lite till kanske;)??
- yes

2005-05-04 17:45
opp en sista gång
- yes
Producent

2005-05-04 18:42
här va det livat som på en begravning. bucka bucka.. fredde westberg vad är klockan klockan?

2005-05-04 18:59
klockan är att du ska palla dig till datorn och svara på min fråga!!!
- yes

2005-05-04 19:10
Låten duger..

beatet är väl inte överdrivet roligt att höra på, rappen är ok men rätt sajko mixad tycker jag, sen dedär what what tycker jag faktiskt är coolt, men jag vet inte om det är seriöst eller inte.. Ska man sätta betyg på de får de väl ett G, kunde varit bättre med lite mer småpill skulle jag tro.. puss
/// Våning Fyra

2005-05-04 19:29
se upp för att ta i för mycket näru rappar. vissa ord låter HUH! och de e oftast rimmen. rapstilen gör att de blir lite svårt att orka lyssna på varu säger.
bra titel, fast "rädd för att leva" kanske hade klingat bättre. intressant idé.
fortsätt köra.
pz

reply
www.myspace.com/psyenceuromaniac

2005-05-04 19:42
det va länge sen jag hörde dig nu.. måste säga att jag blev positivt överraskad.. det här va mycket bättre än det jag har hört tidigare BIG UP till dig Westberg
fyfan vad jag e smart!

2005-05-04 22:26
kasmus P16 okejokej, mjo du har väl rätt antar jag... fast ett g+ kunde man väl fått iaf!?;)

Psyence F0 okej, ska tänka på det till nästa gång. Titeln är jag ganska nöjd med. kan tycka att den är lite för lång, men jag vill ändå ha det så... den ska innefatta en hel del. om den bara hade hetat "rädd för att leva" så hade det var som vilken låt som helst. jag vill att den ska sticka ut lite så att man kna få en inblick i den underliggande meningen i låten innan man lyssnar på den...men tack för kommentar och kul att du gillade den lite iaf...

t-am P18
my maaaan...aaah det var ett tag sen du hörde mig, det var ju kul att du tycker att det låter bättre än förr i tiden. men ingenting tar ju fortfarande gammla NMY med låtar som "Spökernas hus" lr "tryckarlåten", det vet du!
- yes

2005-05-04 22:37
westberg, i mitt system existerar inga plus och minus ;)
/// Våning Fyra

2005-05-05 03:11
hehe det var synd (upp en sista gång)
- yes
Producent

2005-05-07 11:36
tjena fredde, allt bra?

2005-05-07 15:07
haha klart jag vet.. tryckarlåten äger alla andra låtar så hårt.
fyfan vad jag e smart!
Redaktionen

2005-05-07 15:36
gillades inte.. låter för ansträngt på nåt sätt..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2005-05-07 16:55
Det var soft enligt mig..

Till den som mixat: Har du använt nån kompressor på acapellan?
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!
Producent

2005-05-07 17:26
villedunåt; ja

2005-05-07 22:20
370HSSV P2 okej, jag kan hålla med dig lite faktiskt...

ville_du_nåt P21 , kul att du gillade. du har ju redan fått svar på frågan om mixningen ser jag, svaret är alltså ja!!
- yes